Nějaké tipy? (kromě výměny motorky, vyndání 3svíček, změna trasy apod )
Uzavřeno 10.07.2012 v 18:46 uživatelem mmks
Otevřeno 11.07.2012 v 19:23 uživatelem mmks
Naposledy editováno 10.07.2012 16:32:38
1) musíš mít odřazeno před a zatáčku regulovat plynem...čili ani jednička už moc nekope, páč základní přidání dáš v nájezdu
2) vracečky se projíždějí tak, že je lehce přetáhneš na nájezdu a pak o trochu víc zlomíš
3) při rychlejším průjezdu musíš pracovat tělem - přesouvat těžiště (dopředu/dozadu a dovnitř zatáčky)
pak to můžeš projíždět třemi styly
a) reguluješ jen plynem - většinou při cestovním tempu
b) reguluješ plynem a jistíš se zadní brzdou - při sportovním tempu (pokud máš těch vraceček víc - a dolů - bacha na uvaření brzdy )
c) nastavím plyn a reguluju spojkou, tohle se většinou jezdí na dvojku/trojku - při palbě a v terénu
ale já jsem jen rychlejší turista...
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vracečky
Nekdo tu psal, ze ma 1ku a vysoky otacky, ale to je treba u moji motorky nemozny, kdyz se jede treba 20-30km/h, tak na 1ku mam 2tis otacek, ze 14tis celkem, to jsou tezko vysoky otacky. Ale na nejaky maly lehky lehce zprevodovany motorce to muze byt uplne jinak a uplne jinak se s ni jede takova zatacka. ZX12R neni motorka do horskych vracecek, to je jako chtit se tam vytocit se stihackou.
Takze psat, ze se nejdriv mas naucit na slabsi jezdit zatacky a pak presednout na velkou motorku je zcela mimo misu, protoze na velky motorce to bude porad uplne naprd.
Stejne tak je nesmysl, ze nekdo Ti napise (treba s endurem), ze to jezdi na 2, pritom u ZX12R by adekvatni rychlost byla treba 0.3
Mozna je dobra rada drzet porad plyn a prip zpomalit zadni brzdou, coz eliminuje moznost ubrani a nasledne cuknuti kvuli vuli na plynu.
Jinak doporučuju jak už tady zaznělo zajet do Alp a zkoušet si to tam, ideální je třeba Nockalmstrasse, kde máš víc jak 50 vraceček v rozumném poloměru a minimální provoz. Po projetí několika z nich už budeš vědět jak na to. Ostřejších 50 vraceček je pak na Vršiči (bacha severní strana má vracečky dlážděné) a nejůžasnější úsek mé letošní dovolené byl výjezd a sjezd na Mangartu, opravdových vraceček je tam pár, ale silnička je široká tak na jedno auto, má docela slušný sklon a v případě pádu by tam díky absenci svodidel člověk skončil v několikaset metrové strži - video třeba tady , jen tam není vidět ta hloubka.
Ohledně techniky jízdy, jestli při výjezdu pravé přejíždíš do protisměru, začni zatáčet o kousek později. Musíš víc klopit a náklon reguluj plynem (najdi si převodový stupeň, kdy ti to nebude cukat), když ti motorka bude pocitově padat, lehce přidej plyn, když naopak bude potřeba víc klopit, tak lehce uber (případně když najíždíš moc rychle lehce přibrzdi tou zadní brzdou, ale opatrně). Zaznělo tady něco o opření se o nohu, to platí u lehkých motorek (krosky, dvácy), u ostatních si tak akorát rozhodíš těžiště a nebudeš moc sevřít nádrž nohama, takže nebudeš dostatečně cítit, jak moc můžeš ještě klopit. Navíc vystrčit nohu je zbytečné, když ti těžká motorka bude padat, stejně jí neudržíš.
Abys dostal motorku do rukou v malých rychlostech, můžeš si zkoušet taky někde na parkovišti nebo letišti jezdit kruh a budeš postupně zvyšovat rychlost a nebo stálou rychlostí budeš zmenšovat poloměr kruhu.