1 reakcí na tento příspěvek v jawě se začalo s kremací
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) v jawě se začalo s kremací
Je blbost srovnávat 2T a 4T motor, ty mají na údržbu úplně jiné požadavky, proto si myslím, že dvoutaktní koncepce zvolená jawou i v době protěžovaných 4T motorů je a byla správná. Některé 2T modely z japonska znám, ale že by byly zrovna výkřikem spolehlivosti a jednoduchosti si nemyslím. Ale třeba ty farmářské modely, co i dnes japonci vyrábí, proč ne
2 reakcí na tento příspěvek v jawě se začalo s kremací
Tak jako tatra není nákladák pro komfortní kamionovou dopravu, tak jawa prostě není normální motorka, není to motorka na volný čas, na vyblbnutí se, ale jednoduchý dělník, účelový praktický stroj. A tak je třeba se na ní podle mě dívat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) v jawě se začalo s kremací
JyrkaFM píše: assassin> přesně takového japonce jsem hledal před několika lety, když jsem zjistil, že GS je přecijenom až moc moderní, nakonec jsem takovou motorku japonské produkce nenašel, tak jsem si koupil zpátky jawu. Které máš např. na mysli? Stará XJčka a podobně? Tam to zase podle mě zabíjí dostupnost ND a ceny.
Je blbost srovnávat 2T a 4T motor, ty mají na údržbu úplně jiné požadavky, proto si myslím, že dvoutaktní koncepce zvolená jawou i v době protěžovaných 4T motorů je a byla správná. Některé 2T modely z japonska znám, ale že by byly zrovna výkřikem spolehlivosti a jednoduchosti si nemyslím. Ale třeba ty farmářské modely, co i dnes japonci vyrábí, proč ne
ja to nejak moc nezkoumal, ale jako prvni me opravdu napadly ty farmarske modely... takovy ty maly ctyrtaktni jednovalce... ale myslim ze ruzny GS450, XS400, CB450 apod jsou temer neznicitelny stroje i pres vyssi slozitost toho 4 taktu, mame doma GSX400 86 ktery ma na budikach asi 80tis km, 40 melo kdyz sme to koupili, tech cca 40 sem najel ja, za tu dobu se na to koupili jen asi dvoje mitas pneu, jinak se na tom nedelalo nikdy nic(steloval sem ventily, ale je to zdvihatko/maticka takze zadna prace) ani sme zadnej dil nekupovali... ja na tech jawach nic moc nenajezdil, ale mame doma CZ175 (nekolik) a tam by to teda 40 a vic tis bez nekolika generalek asi fakt nedalo... ale jistej si nejsem, ja sem na tom tolik km nenajel a ani bych nechtel :)
JyrkaFM píše: Ta jawa by se dala srovna třeba s produkcí žigulíků, které se ještě doteď v rusku vyrábí (výroba se snad ukončí tento rok). Taky se může zdát, že je to na hlavu postavené, ale asi se tam prodávají a ti, co si je koupí, dobře ví proč. Stejnou paralelu jde vidět i v původním tatrováckém motoru, který fabrika stále drží při životě i přes nutnost použití prvků jako je adblue.
Tak jako tatra není nákladák pro komfortní kamionovou dopravu, tak jawa prostě není normální motorka, není to motorka na volný čas, na vyblbnutí se, ale jednoduchý dělník, účelový praktický stroj. A tak je třeba se na ní podle mě dívat.
jo s tim se da souhlasit, ale zigula sme meli a lehce pres 100tis km a mel celkem dost... to co se dneska najizdi na modernich autech by i drzaky z te doby asi nedaly... (tech asi 150tis sme najeli asi za 12let :) )
jo ta jawa se takhle da brat, ale obcas z toho nekteri delaj vic nez to je, treba ty dvouvalcovy uz mi tak blbuvzdorny jako ty 250 apod uz teda neprisly...
Jenže dnešní nároky už na to nestačí, tak udělali jeden vcelku dobrý krok, použili motory vodou chlazený américký, ale s logem tatra..
Ale s naším lepším podvozkem, tak sem zvědav jakou díru do světa s tím udělají, ale čekám, že velkou..
Naposledy editováno 19.08.2011 14:51:22
1 reakcí na tento příspěvek v jawě se začalo s kremací
Janek Prošek, Ústí nad Labem
Čtvrtek, 18.srpna 2011, 20:10:35 | Souhlasím | Nesouhlasím | +96
A fabriku Jawy v Jiříkově pro jistotu během posledních dvou měsíců zcela zbourali.Místo aby se pustili do výroby kvalitních motorek (a že na to maj! ), radši zrušit, zbourat... Ale v tomhle státě se už dávno nehledí na tradiční značky.
me neprijde ze by na to meli:D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) v jawě se začalo s kremací
jinak tatra dává buď svý vzducháče nebo vodníky detroity, prodávají se oba, samozřejmě každé má přednosti pro něco jinýho.
jinak tatra splnila euro4 se svým vzducháčem s rotačním čerpadlem bez jediné stopy po elektronice bez jakékoliv cizí pomoci, euro5 splnili s tim samým akorát tam teda už museli dat to adblue. ale žádná řídící jednotka, žádný commonraily, žádný nesmysly, prostě umění virtuózů z kopřivnice
assassin píše: ja to nejak moc nezkoumal, ale jako prvni me opravdu napadly ty farmarske modely... takovy ty maly ctyrtaktni jednovalce... ale myslim ze ruzny GS450, XS400, CB450 apod jsou temer neznicitelny stroje i pres vyssi slozitost toho 4 taktu, mame doma GSX400 86 ktery ma na budikach asi 80tis km, 40 melo kdyz sme to koupili, tech cca 40 sem najel ja, za tu dobu se na to koupili jen asi dvoje mitas pneu, jinak se na tom nedelalo nikdy nic(steloval sem ventily, ale je to zdvihatko/maticka takze zadna prace) ani sme zadnej dil nekupovali... ja na tech jawach nic moc nenajezdil, ale mame doma CZ175 (nekolik) a tam by to teda 40 a vic tis bez nekolika generalek asi fakt nedalo... ale jistej si nejsem, ja sem na tom tolik km nenajel a ani bych nechtel :)
No, moje XJ ma prokazatelne 197tis km a vlastnich mam najeto pres 30tis km, ventily se hejbaly az po 25tis km(z 0,16 na 0,08) a do motoru jsem zatim vlozil pouhy 3tis v nejakych tesnenich, rozvodak a vodici listy. To samy jsem dal i do svy 634, ktery jsem musel po roce od koupi udelat generalku kliky a vybrus si zasluhovala hned od zacatku, i kdyz ho dodnes nema.... ale 200tis by rozhodne na vybrus nedala, kdybych tomu XJ udelal vybrusy, tak da dalsich 200tis ...v 80.tych letech to melo absolutne bezporuchovej bezkontakt a alternator automobilovyho typu s 280W, kterej resil vsechny vady jawsky elektriky, se kteryma se spousta lidi potykala ....i ta blba MZ to oboje mela!Naposledy editováno 20.08.2011 18:34:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) v jawě se začalo s kremací
na sibiři se nikdy nemuselo řešit aby motor nezamrznul, akorát se pod nim udělal oheň
co ale naprosto nechápu tak současný rádobymoderní trendy cpat emise aji do vojenské techniky to je naprostá debilita, vždyť tam je to naopak nežádoucí protože to samozřejmě zvyšuje citlivost motoru na jakoukoli odchylku od ideálu čehokoliv a kouká z toho akorát průser. tam je naopak požadavkem udělat to tak kovářsky jak jenom to je možný. bez ohledu na emise, bez ohledu na výkon, hlavně aby se do toho dalo nalit cokoliv co hoří a vozidlo bylo schopný odjet s půlkou motoru.
jinak ta jednoduchost, nenáročnost a spolehlivost je tim důvodem proč se to tak drží, je to v podstatě unikát, něco co je s ohledem na poměr vlastností dokonalý.
akorát fakt nechápu jak se jim mohly podařit ty emise
1 reakcí na tento příspěvek v jawě se začalo s kremací
vodníci se do ruska a jemu podobnému nasazení prakticky vůbec neprodávají.. to snad jen pro západní trh (kde naopak ten vodník může mít servis dostupnější)
podvozek těžko někdo překoná, už proto, že nezávislý zavěšení, jsem na jiným náklaďáku prostě neviděl..
další výhodou je možnost si nakonfigurovat auto od obratného 4x4, po osmikolu s průchodností tanku, nebo i větší počet náprav pro specielní využití, s tím, že všechny můžou být hnané...
jenže nemělo to tu být o divišovské jawě?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) v jawě se začalo s kremací
když jsme u trucktrialu... dnešní elektronicky řízený motor, by prostě patrně nerozchodil například brodění až do vejšky kabiny...
ono je to na trucktrialu taky vidět, přestože v tom ač se to nezdá, peníze jsou... tak tam jezdí mezi nejmenšíma hlavně unimogy, ve středních hlavne ventry, sem tam nějaká ifa, zil, jednou jsem viděl ross, a ve větších pár šestikolovejch, původně tahačů traileru, alepředevším ex-vojenskejch osmikol - kolosů, když některý byly raketonosičem (panceřovaná kabina nepotřebuje rám )
když se tam objeví novější věc - nemá moc úspěch...
líbila se mi, když jsem na TT naposled byl, jedna světlemodrá ventra, zkrácená na 4kolu, nápravy ifa a oturbená, ten člověk jednak uměl dobře jezdit, a druhak, ten stroj byl prakticky dokonalej.
Naposledy editováno 21.08.2011 21:47:36
Edit:A tomu co z toho pozaru ma tu hroznou radost preju, aby mu chytl barak my se mu pak taky s chuti vytlemime.
Naposledy editováno 22.08.2011 07:27:59
Naposledy editováno 22.08.2011 13:39:43
1 reakcí na tento příspěvek v jawě se začalo s kremací
po převratu se v tom vesele pokračovalo nekončící státní dotace nikoho nenutili nic vyvýjet vymejšlet prostě to celá desetiletí žilo z toho co tu po komunistech zbylo i z toho jedovatýho bordelu co vylejvali na dvoře na zem z galvanoven a lakoven pač na to fšechno se daj dlouho sosat dotace no a když už to nejde je to na konci
Opravdu? Tak to se hluboce omlouvám.
Já to slyšel od někoho z rodiny, staršího..
A můj praděda toho byl svědkem..
Tak promiň, já v té době nežil, nevím zda to bylo na popud tatíčka Masaryka nebo ne.
Jestli to bylo ale tak jak píšeš, tak to se opravdu ze srdce omlouvám.
Nechci šířit bludy, jen sem napsal co sem slyšel Stačí napsat jak to bylo ne? Když to víš.
Avšak to, že byl tvrdý kapitalismus mi nevyvrátíš, a to, že lid musel poslouchat, taky ne
Neříkám ale, že to bylo špatný!
Jen tím chci říct, že nic a nikde se nedá jednoduše odsoudit.
Naposledy editováno 22.08.2011 22:28:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) v jawě se začalo s kremací
--------------------------------------------------------------------------------------
Hmmm....a ze spousta lidi a ne jen v cechach vzdycha nad takovym perakem,pulitrem,califem,sportkou,stadionem,parezem,bizonem a uz vubec nemluvim o souteznich,plochodraznich strojich....mrkni na historii sestidenni....a neplacej kraviny
komunismus byl na hovno ale motorky byly solidni ...do kytek to slo az po 68 v 70tych letech,kdy se jizda na motorce moc nenosila...nebylo nic!...helmy,obleceni,boty, atd.
Naposledy editováno 23.08.2011 01:17:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) v jawě se začalo s kremací
máte pravdu v tom že se komunistům podařilo dosáhnout pozoruhodných uspěchů ve sportu i když to po technické stránce bylo neustálé dobíhání ujíždějícího vlaku díky skvělým borcům
máme v enduru řadu titulů sportovní motorky se nikdy nedostali do seriové výroby a sportovní uspěchy nebyli nikdy náležitě využity jawa chrlila technicky zaostalé třiapůle po statisících do SSSR číny a na kubu a to nám vydželo až do 90tých let minulého století k plochodrážním motorům jen o že je to velmi omezený trh nezajímavý pro velké značky používaná technika je velmi jednoduchá a i přes to s tím měli výrobci v česku řadu problémů
obzvláště pokud jde o lití hliníku
PS: ale jak se muzes smat nekomu ze mu hori barak a jeste ani nevis ze to neni on .... to ses fakt frajer..
Naposledy editováno 23.08.2011 11:25:21
3 reakcí na tento příspěvek v jawě se začalo s kremací
MartinED250 píše: Jawa na prodej... Kde teď budou vyrábět?
Hmmmmmmmmmmmmm To neni dobry znameni, nebo se budou stehovat do mensich prostor a ty penize chteji vyuzit...
Tak ted koukam ze je na prodej jen část.
Naposledy editováno 23.08.2011 15:19:35
MartinED250 píše: Jawa na prodej... Kde teď budou vyrábět?
Podle te fotografie z inzerátu se jedná o druhou půlku továrny - tu starou původní , ne tu hranatou velkou budovu s nápisem Jawa
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Majitelé motocyklů Čs. výroby z Kro... [1 ... 11, 12] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, Jawa 250/559, Jawa 50/20... | Doly_cz | 344 | 19.1.2018 v 09:54 Doly_cz |
Dnes v pátek vyhlášen úpadek - Jawa... Jawa 500 Speedway, Jawa 500 OHV | Dovi | 10 | 22.1.2013 v 15:28 tornadojoe |