AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Termín podzimní Jawa Jízdy zatím není stanoven (předpoklad je jako vždy první týden v řijnu, tedy 3-5.10.2025)
Plánovaný cíl je nabídnutá chalupa Kafiho kdesi v Jeseníkách. Kafi dopíše detaily.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní 2025 proběhla 11-13.4.2025 v kempu Duo na Branžeži.
Fotodokumentace: Verdom
Podzimní 2024 proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.

https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni

Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům

Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 14.04.2025 07:15:51
Například odstředivá spojka na Vari je - obráceně

Nikdo se nad tím nepozastavuje a dál se to takto vyrábí, i když je to špatně.
Co se týče tvaru díravé trubky, ano, kuželová a nebo lomená (plastová tlumivka Acerbis) je výhodou, ale v amatérských podmínkách to nemusí byt lehce zvládnutelné.
A zrovna ten Acerbis - na Hondu - tu uklidňovací komoru na začátku měl...
Kafi - vatu tam můžeš dat a dává se tam, ale páč je tlumivka na konci a plyny už sů studené, tak se na přechodu mezi díravů trubků a první vrstvů vaty vytvoří časem taková tvrdá krusta a nebo je promaštěná a prochcaná, takže se účinnost tlumivky sníží.
Drátěnka takové absorbční vlastnosti (co se týče hluku i sraček) nemá, její účinnost néni tak vysoká, jak u čerstvé vaty, ale zato stálejší.
A nikdy z tlumivky nevylítá

Kdyby byl problém přepážky vymlátit, nebylo by pak lepší celů tlumivku zahodit a udělat ju znova - a třeba o kůsek delší?
Kus hliníkové trubky se dá kůpit v supermarketu...třebas...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
takhle ten výfuk vypadá....HRNOUS rajce
Naposledy editováno 08.07.2014 09:32:04

www.art-sport.cz/nadobi/lahev-1-l-alu-quechua.html
Kdyby ses s tím chtěl více srát, máš to napsané výše.
Poslední - výletovů trubků z tlumivky možeš v určité míře "ladit" kravál.
Když ju dáš menší a delší, bude hluk nižší, ale zároveň motor mírně udusíš...
Když uděláš tlumivku masivnější, bude kravál taky nižší. Aj obal (materiál a jeho síla) majů na hluk vliv.
Proto třebas ti Taliáni to udělali z umělecké hmoty, kerá výborně tlumí vibrace.
Tož tak.
Martin> Tak teď nevím, každý tvrdíte něco jiného :D zkusím vykuchat přepážky jinak zkusím ten tvůj nápad s lahví...a co ohled na homologaci (stk, když jedeš do ciziny..) ? Tak zdenal psal, že drátěnky nevylítají a dělají ze začátku jen větší kravál...jiný rozdíl jsem z toho nepochopil..
Naposledy editováno 08.07.2014 09:38:03
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To bych musel vidět.
S tema drátěnkama a vatů - používala se, za našich mladých let, protkaná rohož "Araver super" a ta fungovala.
Ale sehnat ju...
Tak sme tam cpali drátěnku.
Tů na nádobí. Buď se tam cpala tak, jak byla a nebo se rozmotala, nasadila na perforovanů trubku třeba ve dvou vrstvách a zbytek se dookola mohl vyplnit lacinší drátěnků na drátkování parket.
Rozdíl v utlumení hluku je, ale né dramatický.
Při měření rozdíl byl, ale furt to bylo v normě.
Když je k mání vata, kerá tam patří, budiž. Akorát teda ty drátěnky při správné aplikaci ven nelítajů, sů (skoro) nafurt a možná ani nejsů tak drahé, nevím.
Už sem to víc jak dvacet roků nedělal, ale zas budu, páč mám tady nejaké malorážky a ty majů taky všelijaké tlumivky s přepážkama, trubičkama a ptákovinama, náchylnýma k zacpání.
marauder píše: lubossak> Svorník je například to co, drží pohromadě válec s hlavou v bloku motoru a má na obou koncích závit. Makovice je ta část rostliny ve které zraje plod máku a také slangový název hlavy motoru.
Díky Tondo. Teď mi je to jasné. Ach ta čeština. Mám s ní stále potíže.
Včera mi začalo hvízdat u altíku. Zvuk trochu jak když otevřete cucák, a tak trochu jak píšťalka. Docela mne to vyděsilo, byl jsem zrovna dost daleko od domova, tak jsem to radši otočil a pomalu se po vlastní ose vrátil do garáže. Před zpáteční jízdou jsem ještě sundal válec, nakapal olej do mazacího kanálku ložiska a taky jsem namazal vačku kladívek. A ta sviňa od tý doby jela jak hodinky bez problémů dala cestu dom (asi 170 km). Čekal jsem, že ty zvuky budou čím dál horší, ale ne - naopak, od té doby klid. I když jsem to prokapal olejem důkladně, tak mi přijde, že na těch 170 km by se přidřené ložisko muselo projevit.
Dneska už si zase krásně přede a nebýt té včerejší zkušenosti, vyrazil bych klidně znovu.
Otázka tedy zní: myslíte, že mám radši preventivně půlit a kontrolovat ložisko (jedná se o dvouřadé 3205, které má najeto cca 400 km)a nebo se na to vy.., nechat to osudu a jezdit dál dokud se to nevysype úplně?
A ještě mne napadla taková kravinka - nemohly hvízdat nenamazaný kladívka? (jedno jsem měnil krátce před tím, než se začal ozývat ten zvuk..)
e: jdu teď aspoň sundat altík a kouknu pod gufero, jakou má ložisko barvu...
Naposledy editováno 08.07.2014 11:32:27
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni





Kafi píše: maabo> vyser se na to...dle mého názoru a zkušeností to byly ty kladívka - vačka....když sem na 634 nemazal tak to hvízdalo, pískalo taky a nemohl sem přijit na to co to bylo...tim, že si je namazal to odeznělo..to jsou mé zkušenosti....
Přesně, na Krucíku vydávala jedna 634 se sundaným pravým deklem zvuky, že by jí jeden dával posledních pár minut pojízdnosti a pár kapek oleje způsobilo zázrak.
Od jednoho ze tří evropských výrobců, keří tady eště zbyli...všecko ostatní je Dálný východ

Takže spíš bych měl radit já stavebníkom

V tech šrůfkách sme teda dost silní v kramflekoch.
Kafi, tů umývací drátěnku tam možeš nacpat jak chceš, ale aby tam nebyl nevyplněný prostor.
Ona se tá pucka dá rozmotat a máš z ní takový drátěný rukáv.
Šak jak to budeš mět v paprčách, poradíš si.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Jo, pertinax kladívek na suché vačce piští, píská a hvízdá a navíc se nepravidelně ošoupává. Pár kapek oleje na filc tomu vždy odpomůže.
ježšimrajá to jsem ale kus vepřovýho - celej vy*ranej z toho, že by to mohlo být ložisko jsem si kvůli tomu zkrátil výjezd skoro o tři dny. achjo...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Furt lepší to pískání slyšet a nějak zareagovat a třeba se i "zbytečně" vrátit po svejch kolech než jet odněkud z dálky na vozejku.
to je pravda, ale já myslel spíš, že jsem debil, že jsem tu vačku nenamazal hned jak jsem měnil kladivo. Teda já ji namazat chtěl, ale neměl jsem po ruce zrovna vhodnou olejničku, takže jsem mazal jenom prstem a bylo to málo....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Páč tohle dojde ven a rozhodující jest, kde je ta první přepážka od výfuku...že aby ju tam nechat a nebo též vydundat.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

Od rána hlásí,že maj cajti akci na pásy a co myslíte já kterej se připoutám i pro děti do školky po vsi tak se jednou nepřipoutám a mám to za třista a dva body a to vše 30metru od baráku,že jsem raději nešel pěšky

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 880 | 25.4.2025 v 22:47 PetrL3 |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
Plexi na Jawa pérák indie Jawa Perak | Bajo76 | 3 | 19.3.2025 v 15:24 vosmen |