Omlouvám se předem, že můj dotaz nebude přímo k motorce, ale současné mrazy se asi týkají teď více nás plechovkářů. Ručička teploměru v mém Fordu S-max ráno, když jedu do práce 20 km víceméně z kopce a po rovině nedostanu na požadovanou teplotu. To, že se odlepí až tak po ujetí 10 km, chápu, pak vyleze asi možná tak na 80 st., asi otevře termostat a ručička spadne někam k 60ti st. Podle toho taky auto topí - málo. Když jedu odpoledne z práce domů mírně do kopce, celkem brzy vyleze ručička teploměru na provozní teplotu a tam drží jak přibitá. Ve Fordu mi řekli, že je to docela normální jev, že dízly mají silný slitinový blok a dlouho trvá, než se ve velkých mrazech prohřejí, pokud vůbec se prohřejí. Doporučili papundekl před chladič. Moc se mi to nelíbí, ale asi nic jiného nezbude. Nevyrábí někdo někde nějakou slušivou dečku jako měly žigulíky, škodovky....? Řešíte někdo stejný problém?