globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 10:30 | Nahoru | #271
Karlie> Neříkám že budeme strádat, ale práce bude při tom rozšíření z A1 prostě méně. Navíc lidi budou ještě o to víc platit za nic! Nechápu jak někdo může zaplatit třeba 3000 za rozšíření z Ao na neomezené, přičemž dostane jen jednu jízdu na "osahání" motorky.

S tvou větou "proč by měl někdo povinně jezdit výcvik, když ho už autoškola nemá co naučit" nemohu souhlasit. Záleží jaká autoškola, ale vždy se je co učit (pokud tedy žák i učitel chtějí...)

Edit: ono na přestup z dváci na pětikilo většinou nestačí jen "osahání"...

Naposledy editováno 03.03.2011 10:32:36

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 10:33 | Nahoru | #272
Argumentovat tím,že to bude stát více peněz,nebo tím,že když se omezí skupina,"tak nebudu mít na čem jezdit",je liché.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 11:28 | Nahoru | #273
Karlie: to se neshodneme, argumentujes spolecnosti. No ja v tom spis vidim snahy vytriskat politicky kapital. Protoze v zime honime "piraty" a s blizicim se jarem honime "motorkare" a je to tak spravne, protoze spravna vovce, ehm teda clen spolecnosti drepi doma na prdeli kouka na tv hovno a chlasta pivo z Lidlu a kdyz uz jede po silnici tak jen protoze musi. To by tak hralo aby nam lidi jezdili po silnici jen tak pro radost.

Uprimne z principu jsem proti kazdy regulaci kterou vymysli nejakej idiot teda ehm chtel jsem rict nekdo kdo to s nama oveckama mysli dobre.

Nase tzv. spolecnost je dosti zhyckana a zdegenerovana, protoze prezivaji i kusy co by jinak dusledkem prava chytrejsiho/silnejsiho odpadly.

Jo a mimochodem s dilen stejneho ministerstva je i neustala snaha na odstraneni "problemu s osobou blizkou" nezlobte se na me, ale pokud ma nekdo pocit, ze by mi mel v zajmu vybirani pokut orezat ustavni prava tak je pro me vsechno co vypusti ponekud neakceptovatelne i kdyby to melo zachranit jediny zivot.

Podivej na fotku (viz nize) je to clovek co se bavil za volanetem (Porsche GT3 Rs je auto pro znalce a ma misto zadnich sedadel ram). Tenhle clovek pravdepodobne zemrel pri zabave za volantem ... dle meho nazoru je to stejne jako kdyz nekdo zemre pri lyzovani, skakani s padakem, lezeni po horach, ...


OMLOUVAM SE ZA ROMAN

Naposledy editováno 03.03.2011 11:33:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 11:31 | Nahoru | #274
MATY2> Pokud bych mel v zajmu vyssiho dobra vymeslet regulaci co se autoskol tyce tak bych zvednul pocet povinnych jizd a dusledne kontroloval zda autoskoly dodrzuji predpisy (prvni a posledni hodina na uzavrenem cvicaku, odjezdeni vsech hodin, ..) a to pro vsechny skupiny!

Po pravde, po absolvovani autoskoly jsem sice vedel jak to ovladat a +- se na tom udrzel, ale takovy drobnosti jako prudky brzdeni, smyk, vyhybaci manevr se nejak nekonalo.

Timto jeste jednou diky za moznost absolvovat to dodatecne u tebe Ale dle meho nazoru by tohle melo byt uz soucasti autoskoly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 12:05 | Nahoru | #275
Skalik> však to také je povinnou součástí autoškoly viz. toto vlákno ovšem nikoho to nezajímá, úřady a komisaři to nekontrolují, a žáci kteří si to platí ani nevědí co si kupují a co mají po autoškole požadovat... začarovaný kruh

Naposledy editováno 03.03.2011 12:05:57

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 12:10 | Nahoru | #276
MATY2> Ja vim, ze je to povinna soucast, ale vzhledem k dotaci jizdnich hodin se tomu ani neda poradne venovat. Porad se resel limity vekovy a vykonovy misto aby udelali poradnou autoskolu. No tak by holt byla draha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 13:41 | Nahoru | #277

MATY2 píše: Karlie> Neříkám že budeme strádat, ale práce bude při tom rozšíření z A1 prostě méně. Navíc lidi budou ještě o to víc platit za nic! Nechápu jak někdo může zaplatit třeba 3000 za rozšíření z Ao na neomezené, přičemž dostane jen jednu jízdu na "osahání" motorky.

S tvou větou "proč by měl někdo povinně jezdit výcvik, když ho už autoškola nemá co naučit" nemohu souhlasit. Záleží jaká autoškola, ale vždy se je co učit (pokud tedy žák i učitel chtějí...)

Edit: ono na přestup z dváci na pětikilo většinou nestačí jen "osahání"...



To tučně vyznačené si trochu odporuje, nemyslíš?
Já si už přesně nepamatuju, kolik jsem platila já, každopádně jsem taktéž zaplatila slušných pár tisíc v zásadě jen za to, že jsem potřebovala absolvovat koncovou jízdu s policajtem.

Upřímně si fakt nemyslim, že po dvou letech ježdění v provozu tě za 7 jízd autoškola naučí něco, co si za ty dva roky nepostřehl.
A málokterá autoškola má ve svém standardním programu takové ty "bezpečné jízdy". Prostě tě posadí na motorku, řeknou, co máš dělat, sedmkrát si dáš hodinku po městě a "jsi hotovej".
V přestupu z dváci na pětikilo ti nestačí osahání, ale ani 7 jízd v autoškole, nýbrž další praxe s mozkem

A co se týče těch odjetých hodin, je to víc než individuální. Já seděla prvně za volantem v autě právě v autoškole a hned první jízdu už jsem jela z parkoviště Prahou zpět do autoškoly s tím, že "mi to prej jde" a byla jsem celkem dost vykulená. Kamarádka jezdila na parkovišti ještě nějakou 8mou hodinu, protože do provozu se s ní bál vyjet.
A zatímco já se po autoškole snažila "v klidu" vyjezdit, jí bych nechtěla na silnici potkat ani teď...
Většina autoškol tě naučí základní ovládání, ty lepší tě trochu připraví na možné krizovky, ale praxi si musíš získat stejně sám a záleží to čistě jen na tvé mozkovně.

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 13:59 | Nahoru | #278
Mám na Vás dotaz..když jsem si v 19. udělal papíry do 25kw a za pár měsíců o ně přišel a do dneška je nezískal ještě zpátky tak to semnou bude jak?Budu muset čekat do těch 24 na velkou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:00 | Nahoru | #279

Skalik píše: Karlie: to se neshodneme, argumentujes spolecnosti. No ja v tom spis vidim snahy vytriskat politicky kapital. Protoze v zime honime "piraty" a s blizicim se jarem honime "motorkare" a je to tak spravne, protoze spravna vovce, ehm teda clen spolecnosti drepi doma na prdeli kouka na tv hovno a chlasta pivo z Lidlu a kdyz uz jede po silnici tak jen protoze musi. To by tak hralo aby nam lidi jezdili po silnici jen tak pro radost.



Pořád se honí nějaké senzace. Motorky, kamiony, týrané děti, týraná zvířata... pořád něco.
Na silnici se nejezdí pro radost, od toho je okruh, uzavřená silnice apod. Můžeš to jako radost sice vnímat (pokud dodržuješ zákon), ale v případě, že překročuješ limity, porušuješ zákon o užívání komunikace - tedy vlastně po silnici nejedeš účelem, pro který byla postavena, když to teda řeknu úplně blbě :o). No a právě kvůli těmhle lidem, kteří limity překračují, jsou všechna tahle "opatření"

Skalik píše: Uprimne z principu jsem proti kazdy regulaci kterou vymysli nejakej idiot teda ehm chtel jsem rict nekdo kdo to s nama oveckama mysli dobre.

Nase tzv. spolecnost je dosti zhyckana a zdegenerovana, protoze prezivaji i kusy co by jinak dusledkem prava chytrejsiho/silnejsiho odpadly.

Jo a mimochodem s dilen stejneho ministerstva je i neustala snaha na odstraneni "problemu s osobou blizkou" nezlobte se na me, ale pokud ma nekdo pocit, ze by mi mel v zajmu vybirani pokut orezat ustavni prava tak je pro me vsechno co vypusti ponekud neakceptovatelne i kdyby to melo zachranit jediny zivot.

Podivej na fotku (viz nize) je to clovek co se bavil za volanetem (Porsche GT3 Rs je auto pro znalce a ma misto zadnich sedadel ram). Tenhle clovek pravdepodobne zemrel pri zabave za volantem ... dle meho nazoru je to stejne jako kdyz nekdo zemre pri lyzovani, skakani s padakem, lezeni po horach, ...


OMLOUVAM SE ZA ROMAN



Na jednu stranu se ti nelíbí zákony a jejich novely a na druhé straně se oháníš ústavním právem...tak si rozmysli, na který straně barikády stojíš Buď bereš to, co společnost jako taková dává a učíš se v tom žít nebo se vztekáš, případně ještě nějaká indiánská kolonie nebo africká vesnice ignorující okolí by mohla pomoct
Ten člověk z fotek je pravděpodobně idiot, který nechápal, že zábava za volantem patří mimo provoz
I jako lyžař máš povinnost dodržovat na sjezdovkách určitá pravidla, ale zas nemůžeš srovnávat rekreační činnosti s pozemní komunikací

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:00 | Nahoru | #280

MarcaBiker píše: Mám na Vás dotaz..když jsem si v 19. udělal papíry do 25kw a za pár měsíců o ně přišel a do dneška je nezískal ještě zpátky tak to semnou bude jak?Budu muset čekat do těch 24 na velkou?



Radši jo

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:03 | Nahoru | #281
to je zas dotaz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:11 | Nahoru | #282
Karlie> Proc by si to odporovalo? Nyni si pri rozsireni z A1 platis 7 hodin na velky motorce. Po novu zaplatis take, ale jizda treba ani nebude.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:29 | Nahoru | #283

MATY2 píše: Karlie> Proc by si to odporovalo? Nyni si pri rozsireni z A1 platis 7 hodin na velky motorce. Po novu zaplatis take, ale jizda treba ani nebude.



No a v tom případě na tom autoškola rozhodně neprodělá, že...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:50 | Nahoru | #284
Karlie> hele kdyz jedu za nasima na motorce tak si to uzivam vic nez kdyz jedu autem a to muzu ject i stejne rychle. Nebo chces rict, ze majitele treba motorek Jawa si svoje vyjizdky neuzivaji? Jo a k tomu okruhu budes se divit, ale jezdej se i zavody na normalnich, ale uzavrenejch silnicich, takze na silnici taky muze bejt zabava. K tem rychlostim limitum, vis proc se zavadeli?

Ustava je zakladni pravni norma, zakony uz se jen nabalujou. To ze si me nelibi mnozstvi zakonu co mame neznamena, ze sem anarchista!

Z fotky nelze vycist zda se jednalo o verejnou komunikaci a uz vubec ne zda bl normalni provoz ci nikoliv. Nicmene jsem presvedcen, ze za volantem/riditky se clovek muze bavit i na neuzavrene verejne komunikaci. Jinak by vsichni ti co si v sobotu privstanou aby byli prvni na jejich oblibene silnici tohle delali zbytecne.

Ale k podstate veci. Zakon je zakon, vul zustane volem a zivot jde kolem. Slepy dodrzovani predpisu a zakonu je cesta do pekla lidi by meli pouzivat svuj mozek a chovat se podle sveho uvazeni a podle toho kolik rizika jsou schopni unest.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:54 | Nahoru | #285
Skalik> s tema zakonama a vztahem k ustave s tebou souhlasim... cim vic slozitosti, tim vic je to k nicemu

3 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:11 | Nahoru | #286
Jak to je? Když mám rok papíry na 25kw a jezdím na motorce s 25 kw která je škrcená z originálních cca 80kw to jako po novým zákonu na ní už nesmím jezdit i když jsem do ted‘ mohl? A jak policajti poznaj, že se např. r6 vyráběla s cca 88kw a né 70?

2 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:19 | Nahoru | #287
dalsi vybornej dotaz

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:21 | Nahoru | #288

Dman píše: Jak to je? Když mám rok papíry na 25kw a jezdím na motorce s 25 kw která je škrcená z originálních cca 80kw to jako po novým zákonu na ní už nesmím jezdit i když jsem do ted‘ mohl? A jak policajti poznaj, že se např. r6 vyráběla s cca 88kw a né 70?



Odskrt to a nezastavuj

Naposledy editováno 03.03.2011 15:52:48

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:23 | Nahoru | #289

Skalik píše: Karlie> hele kdyz jedu za nasima na motorce tak si to uzivam vic nez kdyz jedu autem a to muzu ject i stejne rychle. Nebo chces rict, ze majitele treba motorek Jawa si svoje vyjizdky neuzivaji?


Čteš mezi řádky, jasně jsem napsala, že ta možnost užívat si jízdu na motorce na silnici je - za určitých podmínek. viz. můj předchozí příspěvek k tobě.

Skalik píše: Jo a k tomu okruhu budes se divit, ale jezdej se i zavody na normalnich, ale uzavrenejch silnicich, takze na silnici taky muze bejt zabava.


Skutečně se nedivim, opět si zas četl jen to, cos chtěl nebo ti snad na větě "Na silnici se nejezdí pro radost, od toho je okruh, uzavřená silnice apod." není něco jasné?

Skalik píše: K tem rychlostim limitum, vis proc se zavadeli?


Ano, především pro bezpečnost všech účastníků provozu, magistrála je pak případ kupříkladu hlučnosti a zelení by k tomu asi taky měli co říct :o)) Každopádně já se nebavim o tom, jestli to je nebo není správně, ale že to tak prostě je a proč

Skalik píše: Ustava je zakladni pravni norma, zakony uz se jen nabalujou. To ze si me nelibi mnozstvi zakonu co mame neznamena, ze sem anarchista!


Kdyby lidi nebyli vychcaný a nehledali by smyčky, pak by se zákon nemusel neustále novelizovat (to, že to je mnohdy blbě, je věc druhá) Tak to prostě je a skoro se vsadím, že při snaze o vytvoření jasného a jednoduchého zákona bys dooost zasahoval do Listiny základních práv a svobod, páč bys to musel střílet

Skalik píše: Z fotky nelze vycist zda se jednalo o verejnou komunikaci a uz vubec ne zda bl normalni provoz ci nikoliv. Nicmene jsem presvedcen, ze za volantem/riditky se clovek muze bavit i na neuzavrene verejne komunikaci. Jinak by vsichni ti co si v sobotu privstanou aby byli prvni na jejich oblibene silnici tohle delali zbytecne.


Věc názoru

Skalik píše: Ale k podstate veci. Zakon je zakon, vul zustane volem a zivot jde kolem. Slepy dodrzovani predpisu a zakonu je cesta do pekla lidi by meli pouzivat svuj mozek a chovat se podle sveho uvazeni a podle toho kolik rizika jsou schopni unest.



Ano, měli by..., ale je to nemožný, protože každej si pod "ideálním systémem" představí něco jiného - to svoje

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:24 | Nahoru | #290

Skalda píše: dalsi vybornej dotaz



(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:26 | Nahoru | #291
Dman> vsechno na co se ptas uz se v tomto vlakne resilo

Naposledy editováno 03.03.2011 15:33:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:28 | Nahoru | #292

Dman píše: Jak to je? Když mám rok papíry na 25kw a jezdím na motorce s 25 kw která je škrcená z originálních cca 80kw to jako po novým zákonu na ní už nesmím jezdit i když jsem do ted‘ mohl? A jak policajti poznaj, že se např. r6 vyráběla s cca 88kw a né 70?



Příspěvek 269 by ti to mohl objasnit
Policajt to zřejmě nepozná - pokud jim teda nevytvořej nějakou hezkou tabulku (stejně jako teď nepoznali, jestli máš skutečně 25kw, jak se píše v papírech), ale likvidátor to pozná určitě Můžeš spoléhat třeba na to, že nebudeš bourat a nikdo nenabourá tebe, protože jinak budeš "tak trochu v pyči"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:30 | Nahoru | #293
Karlie> proc by byl v "pyci", kdyz bude jezdit na motorce, na kterou ma ridicak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:40 | Nahoru | #294

Skalda píše: Karlie> proc by byl v "pyci", kdyz bude jezdit na motorce, na kterou ma ridicak?



SOudila jsem dle tohoto případu viz. "místo současné sk. Ao do 25kw se bude vydávat sk. A2 do 35kw (od 18ti), tato skupina nebude umožňovat řízení motocyklů upravených ze strojů s více než dvounásobným výkonem. "
Z čehož jsem usoudila, že pokud pojede s řidičákem A2 na mašině, která převyšuje ten výkon v neupravené verzi, tak bude mít problém
Pokud se mýlim, můžete mě opravit Příklady typu z bodu A do bodu B mi nikdy moc nešly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:44 | Nahoru | #295
Karlie> ale on preci pise "Když mám rok papíry na 25kw...", tudiz se bavi o stavajicim opravneni

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:50 | Nahoru | #296
Dobrej gulasek mi tady z toho delate. Jenom aby se nam to nepripalilo.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:53 | Nahoru | #297

Skalda píše: Karlie> ale on preci pise "Když mám rok papíry na 25kw...", tudiz se bavi o stavajicim opravneni



Na to jsem mu neodpovídala, ten dotaz mi přišel úplně zcestnej Já reagovala na to "jak to poznaj" a co by bylo u těch 35kw, kdyby...
Páč on si dojede to svoje A s omezenim a v 21 dostane A bez omezeni a dál pro něj teď bude platit jen to:

"opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg" a ta část u A2 se ho vůbec nebude týkat neb to je prostě jiná skupina

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:54 | Nahoru | #298

MATY2 píše: Dobrej gulasek mi tady z toho delate. Jenom aby se nam to nepripalilo.



No myslim, že zrovna tohle si vypsal a vysvětlit dost jasně. Možná bys to mohl hodit do hlavičky, ale oni se stejně budou ptát, protože nezapojej mozek...

2 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:58 | Nahoru | #299
Karlie> asi nema cenu to rozebirat, ty ses presvedcena, ze na vsechno musi bejt zakon. Ja jsem presvedcenej, ze ne.

Jo a mimochodem rychlostni limity presneni mimo obec max 90km/h se zavadelo v minulosti kvuli problemum s dodavkou paliva a tak aby se setrilo ve stejne dobe byly zakazany motoristicky akce (zavody, atd.)

Jo a mimochodem je to zakon neni argument

Uzavreme to tim, ze ja jsem pravicovy extremista

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:59 | Nahoru | #300
ono se 9 z 10 lidi zepta na konci diskuze, protoze jsou liny si ji nedjriv precist a teprv pak se ptat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist