globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:50 | Nahoru | #1
Karlie> hele kdyz jedu za nasima na motorce tak si to uzivam vic nez kdyz jedu autem a to muzu ject i stejne rychle. Nebo chces rict, ze majitele treba motorek Jawa si svoje vyjizdky neuzivaji? Jo a k tomu okruhu budes se divit, ale jezdej se i zavody na normalnich, ale uzavrenejch silnicich, takze na silnici taky muze bejt zabava. K tem rychlostim limitum, vis proc se zavadeli?

Ustava je zakladni pravni norma, zakony uz se jen nabalujou. To ze si me nelibi mnozstvi zakonu co mame neznamena, ze sem anarchista!

Z fotky nelze vycist zda se jednalo o verejnou komunikaci a uz vubec ne zda bl normalni provoz ci nikoliv. Nicmene jsem presvedcen, ze za volantem/riditky se clovek muze bavit i na neuzavrene verejne komunikaci. Jinak by vsichni ti co si v sobotu privstanou aby byli prvni na jejich oblibene silnici tohle delali zbytecne.

Ale k podstate veci. Zakon je zakon, vul zustane volem a zivot jde kolem. Slepy dodrzovani predpisu a zakonu je cesta do pekla lidi by meli pouzivat svuj mozek a chovat se podle sveho uvazeni a podle toho kolik rizika jsou schopni unest.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:54 | Nahoru | #2
Skalik> s tema zakonama a vztahem k ustave s tebou souhlasim... cim vic slozitosti, tim vic je to k nicemu

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 15:23 | Nahoru | #3

Skalik píše: Karlie> hele kdyz jedu za nasima na motorce tak si to uzivam vic nez kdyz jedu autem a to muzu ject i stejne rychle. Nebo chces rict, ze majitele treba motorek Jawa si svoje vyjizdky neuzivaji?


Čteš mezi řádky, jasně jsem napsala, že ta možnost užívat si jízdu na motorce na silnici je - za určitých podmínek. viz. můj předchozí příspěvek k tobě.

Skalik píše: Jo a k tomu okruhu budes se divit, ale jezdej se i zavody na normalnich, ale uzavrenejch silnicich, takze na silnici taky muze bejt zabava.


Skutečně se nedivim, opět si zas četl jen to, cos chtěl nebo ti snad na větě "Na silnici se nejezdí pro radost, od toho je okruh, uzavřená silnice apod." není něco jasné?

Skalik píše: K tem rychlostim limitum, vis proc se zavadeli?


Ano, především pro bezpečnost všech účastníků provozu, magistrála je pak případ kupříkladu hlučnosti a zelení by k tomu asi taky měli co říct :o)) Každopádně já se nebavim o tom, jestli to je nebo není správně, ale že to tak prostě je a proč

Skalik píše: Ustava je zakladni pravni norma, zakony uz se jen nabalujou. To ze si me nelibi mnozstvi zakonu co mame neznamena, ze sem anarchista!


Kdyby lidi nebyli vychcaný a nehledali by smyčky, pak by se zákon nemusel neustále novelizovat (to, že to je mnohdy blbě, je věc druhá) Tak to prostě je a skoro se vsadím, že při snaze o vytvoření jasného a jednoduchého zákona bys dooost zasahoval do Listiny základních práv a svobod, páč bys to musel střílet

Skalik píše: Z fotky nelze vycist zda se jednalo o verejnou komunikaci a uz vubec ne zda bl normalni provoz ci nikoliv. Nicmene jsem presvedcen, ze za volantem/riditky se clovek muze bavit i na neuzavrene verejne komunikaci. Jinak by vsichni ti co si v sobotu privstanou aby byli prvni na jejich oblibene silnici tohle delali zbytecne.


Věc názoru

Skalik píše: Ale k podstate veci. Zakon je zakon, vul zustane volem a zivot jde kolem. Slepy dodrzovani predpisu a zakonu je cesta do pekla lidi by meli pouzivat svuj mozek a chovat se podle sveho uvazeni a podle toho kolik rizika jsou schopni unest.



Ano, měli by..., ale je to nemožný, protože každej si pod "ideálním systémem" představí něco jiného - to svoje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist