globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 13:41 | Nahoru | #1

MATY2 píše: Karlie> Neříkám že budeme strádat, ale práce bude při tom rozšíření z A1 prostě méně. Navíc lidi budou ještě o to víc platit za nic! Nechápu jak někdo může zaplatit třeba 3000 za rozšíření z Ao na neomezené, přičemž dostane jen jednu jízdu na "osahání" motorky.

S tvou větou "proč by měl někdo povinně jezdit výcvik, když ho už autoškola nemá co naučit" nemohu souhlasit. Záleží jaká autoškola, ale vždy se je co učit (pokud tedy žák i učitel chtějí...)

Edit: ono na přestup z dváci na pětikilo většinou nestačí jen "osahání"...



To tučně vyznačené si trochu odporuje, nemyslíš?
Já si už přesně nepamatuju, kolik jsem platila já, každopádně jsem taktéž zaplatila slušných pár tisíc v zásadě jen za to, že jsem potřebovala absolvovat koncovou jízdu s policajtem.

Upřímně si fakt nemyslim, že po dvou letech ježdění v provozu tě za 7 jízd autoškola naučí něco, co si za ty dva roky nepostřehl.
A málokterá autoškola má ve svém standardním programu takové ty "bezpečné jízdy". Prostě tě posadí na motorku, řeknou, co máš dělat, sedmkrát si dáš hodinku po městě a "jsi hotovej".
V přestupu z dváci na pětikilo ti nestačí osahání, ale ani 7 jízd v autoškole, nýbrž další praxe s mozkem

A co se týče těch odjetých hodin, je to víc než individuální. Já seděla prvně za volantem v autě právě v autoškole a hned první jízdu už jsem jela z parkoviště Prahou zpět do autoškoly s tím, že "mi to prej jde" a byla jsem celkem dost vykulená. Kamarádka jezdila na parkovišti ještě nějakou 8mou hodinu, protože do provozu se s ní bál vyjet.
A zatímco já se po autoškole snažila "v klidu" vyjezdit, jí bych nechtěla na silnici potkat ani teď...
Většina autoškol tě naučí základní ovládání, ty lepší tě trochu připraví na možné krizovky, ale praxi si musíš získat stejně sám a záleží to čistě jen na tvé mozkovně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

3.3.2011 v 14:11 | Nahoru | #2
Karlie> Proc by si to odporovalo? Nyni si pri rozsireni z A1 platis 7 hodin na velky motorce. Po novu zaplatis take, ale jizda treba ani nebude.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist