1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje zapalování
kapacitní (CDI – Capacitive Discharge Ignitron, často jsou však touto zkratkou chybně značeny všechny řídící jednotky) se liší tvorbou jiskry. Je použito spíše u motorů bez akumulátoru, případně u endur s děleným výstupem alternátoru. Na výstupní straně řídící jednotky je použit kondenzátor, který je nabíjen na napětí kolem 300 V. Toto napětí je následně krátkodobě vybito do zapalovací cívky, kde při vzniku magnetického pole vzniká vlivem indukce sekundární napětí s vyšší hodnotou než u zapalování induktivního. Jiskra má vyšší teplotu, avšak její doba hoření je kratší. Ze silničních motorek tento systém byl použit chvilkově na GSX-R SRAD. Přenášená energie u obou systémů je podobná a není tedy nutné řešit odchylky v zapalovacím systému (cívky, vodiče, botky).
Naposledy editováno 02.08.2009 00:04:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje zapalování
dedek new>Nebud lenoch
kapacitní (CDI – Capacitive Discharge Ignitron, často jsou však touto zkratkou chybně značeny všechny řídící jednotky) se liší tvorbou jiskry. Je použito spíše u motorů bez akum
ja bych jeste doplnil, ze kapacitni zapalovani se pouziva predevsim u vysokootackovych motoru...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje zapalování
Hanzy.>Sooky> Hm... a co je u nizkootackovych?? trpaslik se sirkama?
Tos nevěděl? a příme vstřikování je že na hlavě sedí cikán s kyblíkem a sem tam čápne do válce palivo voe. Problém je v tom že cikáni neumí počítat do čtyř takže se jim blbě odhadujou dtyřdobé motory, proto sou cvajtakty takové divočejší bo do dvou jim to ještě jde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje zapalování
Everts72>Tos nevěděl? a příme vstřikování je že na hlavě sedí cikán s kyblíkem a sem tam čápne do válce palivo voe. Problém je v tom že cikáni neumí počítat do čtyř takže se jim blbě odhadujou dtyřdobé motory, proto sou cvajtakty takové divočejší bo do dvou jim to ještě jde
vogo
Naposledy editováno 02.08.2009 03:25:49
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje zapalování
kawasaki-man>aha to je dobré....a jak tedy CDI pozná že je píst v HÚ a že má dát impuls k zapálení svíčky ?
U elektronického zapalování je použit i elektronický snímač polohy vačky. Jedná se o malou cívku umístěnou v blízkosti rotoru na klikové hřídeli – indukční snímač. Výstupky rotoru uzavírají magnetický tok snímače a ten na základě indukce vytváří napětí specifického tvaru s hodnotami cca 1-20 V dle otáček a vzdálenosti rotoru od snímače. Toto napětí je bohužel velmi rozmanité a pro procesor nevhodné. Signál je tedy zpracován tvarovačem. Tento snímač je prakticky nejrozšířenější. Dále byly použity optické snímače nebo snímač na principu Hallova jevu, který je poměrně často osazen na zjištění fáze motoru pomocí snímání polohy vačkové hřídele (u vstřikování). Bývá i jako snímač u ABS nebo snímač rychlosti pro elektronický tachometr. Hallův snímač nevyžaduje tvarovač a jeho výstupem jsou hezké obdélníky sepnuto/vypnuto, nejčastěji 0/5 V. Jako snímač zatížení motoru se používá potenciometr umístěn na škrtící klapce s lineárním signálem cca 0,8 - 4,7 V (při napájení 5 V).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak zvýšit napájení pro přídavná sv... Čína LYDA203 | kawasaki-man | 23 | 6.11.2011 v 11:50 Bandaska |
Led žárovka s homologací Čína LYDA203 | kawasaki-man | 14 | 19.4.2011 v 11:26 Aaronek |
Po přidání plynu chcípnea už ani ne... Čína LYDA203 | Hans22 | 6 | 17.11.2010 v 17:08 Vlastee |
Vibrace na zadním brzdiči u čtyřkol... Čína LYDA203 | kawasaki-man | 7 | 22.9.2009 v 08:38 babynek |
Jaké použit světla do čtyřkolky - n... Čína LYDA203 | kawasaki-man | 6 | 7.9.2009 v 22:18 kawasaki-man |