globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsňovat pro brodění
27.5.2024 v 11:51
Musím to zaklepat, ale zatím jsem nikdy neměl problém, ale docela se v brodech bojím. Brod, tím myslím 60cm a výš v klidné vodě, kdy změříte klidnou hladinu ode dna. Pod 60cm to nemá cenu řešit, to je všechna elekrika ve vzduchu, když při tom člověk nejede jak magor a nedělá hrozivou vlnu. Ovšem když je silnější proud, tak je to úplně jinak, ale teď a tady řešíme zalití motoru.

Takovej ještě snesitelněj brod, asi 75 cenťáků hloubky. Sání je vysoko, nasosnutí nehrozí. Jak jezdím sám, tak žádný akční videa moc nemám, páč v takový situaci se moc nedá zastavovat a fotit se... Člověk je rád, že přežije.


Maximum co jsem jel bylo 90, ale to už sem měl nasazenej chobot před nádrží do metrový vejšky, páč to šlo těsně pod sedadlo a bál jsem se, aby to necuclo.

Díval jsem se na motor a podle mě to tam nemá kudy natýct, leda kolem drátů do alternátoru. Jinak vypadá všechno hermetický. Motor je odvětranej do airboxu, chce to mít těsný ty průchodky do aboxu a připojení k motoru. Nádrže mají odvětrání vysoko. Sání neřešíme, to je jasný, to se nesmí ani přiblížit k hladině. Počítač je zalitej v nějaký pryskyřici, ale k němu voda nedosáhne a kdyby jo, tak tam nepojedu. Regulátor napětí, tam nevím, možná ho zvednu vejš než je. A nějaky čidla, tak těm je to snad fuk. A když se ponoří konektor a netěsnil by, tak 12V je docela nízký napětí pro elektrolýzu, která by to mohla ovlivnit.

Nejsem si jistej zapalovacíma cívkama, ale vzhledem k tomu, že jsou přímo na svíčkách tak to na kostru asi nepřeskakuje. Jinak bych to neprojel.

Napadá vás co by mohlo selhat a kvůli čemu by stroj zdechnul ?

Některý přejezdy trvají nějakou tu minutu, takže je stroj celkem potopenej. Tady bylo cca 50-70cm, moc to hluboký nebylo, ale byl tam silnejší proud a měl jsem co dělat.


Naposledy editováno 27.05.2024 13:24:03

HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsňovat pro brodění

27.5.2024 v 14:04 | Nahoru | #1
Co plováky? Klapku na výfuk?

HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsňovat pro brodění

27.5.2024 v 16:02 | Nahoru | #2
Jako ono to funguje hezky dokud nějaký to gumový těsnění neokorá.
Známýmu takhle zdechla 1190 po průjezdu potoka - identifikováno jako proniknuvší vlhkost do jednoho z konektorů co vedl k těm "čidlům co je jim to fuk" (jim jo, ECU se rozhodla nespolupracovat dokud se ten konektor nevysušil).
U mojí SMC mám vyzkoušený že guma na fajfce už taky nedrží a ochotně se tam vytváří svod (mě tak napadá že bych měl zkusit namáznout tu gumu ZKFkou nebo něčím podobným jestli to bude lepší).

HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsňovat pro brodění

30.5.2024 v 07:29 | Nahoru | #3
Plováky a klapka asi ne, víš kolik váží plováky a jak jsou objemný a jak se s ním plave přes řeku kde je trochu proud ? To je nereálný.

Nemyslel jsem konektor, ty by bylo asi nejlepší něčím vymáznou, co hodně odpuzuje vodu a je to fóbní i dlouhodobě a vydrží to tam. Myslel jsem samotný čidlo, co je zalitý v nějaký hmotě.

A guma na fajfce, mohl bych jí vyměnit preventivně a rovnou zatěsnit konektory.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Do Vorkuty a přes Polární Ural, taj... Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 20 22.6.2024 v 22:30 ZdendaZB
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 26 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 58 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB
KTM690, HQ701 - vadí něčemu, že se ... Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 2 27.5.2024 v 13:09 ZdendaZB
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 29 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB


TOPlist