Na mé Suzuki gsf 650 Bandit se po otočení klíčku okamžitě rozsvítí světla. Jde to nějakým způsobem vyřadit? Co máte odzkoušeno?
Motorka nemá vypínač na zapnutí světel, jen na přepínání dálkové/tlumené..
Napadá mě spínačem přerušit obvod a někam ho nenápadně schovat. Ale hledám něco trochu šikovnějšího.
Třeba rozsvícení po zvýšení napětí když motorka začne dobíjet. V tom případě máte nějaký vyzkoušený spolehlivý zařízení s touto funkcí? Musím drátovat od světla nebo se někde dá vlézt do konektoru?
Řeším to z důvodu že pokud zůstane stát déle než týden už je baterka slabší a svícení má zbytečně velký odběr.
Díky za rady ;)
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
Po týdnu vymlácená, nemáš tam náhodou nabastlenou nějakou super hyper Lidl zabezpečovačku s GPS která si bere pořád?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
Odpojovat nebo nabijet, jina moznost me nenapada...
Udelat treba zpozdovac na svetlo ulehčí te mrtvé baterce, ale problem zacina u toho klidoveho odběru...
Pokud ne, tak není lepší investovat do nové kvalitní baterie? Jinak je myslím nejjednodušší hodit vypínač okruhu světel na řídítka, ať nemusíš někde šmátrat za jízdy a hledat ten svůj skrytý, když na světla zapomeneš. A myslím, že by jsi nemusel ani tahat žádné vodiče. Jen ho přidat do série ke stávajícímu přepínání světel. Já jsem podobně řešil přidání možnosti výstražných světel pomocí 2ks diod zapojených přímo do přepínače směrovek.
Naposledy editováno 14.06.2021 06:07:36
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
Budeme potřebovat jedno autorelé (stačí spínací), čtyři diody (např. 1N4007 zhruba po koruně) nebo čtyřdiodový usměrňovací můstek, stačí jednoampérový, kus autokáblu, nějaké konektory, plastovou krabičku na relé a usměrňovač, smršťovací bužírku, samovukanizační gumovou pásku, páječku, olovnatou cínovou trubičkovou pájku, krimpovací kleště a někoho kdo to odborně v motocyklu zapojí, tak že vstup můstkového usměrňovače připojí ke dvěma fázím, co vedou od statoru alternátoru k regulátoru, výstup z usměrňovače se zapojí na cívku relé a spínací kontakty relé se zapojí do přerušeného vodiče napájení přepínače světel. Po nastartování relé sepne a světla svítí, když motor chcípne, světlomet zhasne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
__RomFox__ píše: Maxipes_Fík> tvoje řešení mi přijde až životu nebezpečné, protože při poruše motoru a nouzovém stání v noci na silnici ti nebudou jako svítit světla??? Navíc si myslím, že tam zpoždění nebude až tak dostečné, aby to mělo potřebný efekt.
Parkovačky by svítit měly (fakt jsem nepsal, že to má zapojovat blbec), není problém připojit paralelně ke kontaktům relé spínač na řídítka aby byla možnost svítit i bez nastartování (třeba u mojí Tenerky se rozsvítí světlomet až po nastartování a ručně to nejde a je to tak originál).
Zpoždění čeho nebude dostatečné k čemu?, že se ten světlomet možná rozsvítí už v průběhu startování?, pokud to má v pořádku a motor chytá nejpozději po druhé otáčce, tak to vadit určitě nebude.
Zvykni si odpojovat jeden pól po jízdě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
Tak nevidím důvod strkat tam můstek a relé, když to může obstarat jen ten spínač na řídítkách v sérii.
Vyzkoušené to nemáš a myslím, že již po dvou otáčkách motoru se rapidně mění voltamperová charakteristika mnoha el. komponentů, zejména žárovek a moc teda baterce tímto neodlehčíš. To zapojení by muselo být sofistikovanější, obvodem, který to větší zpoždění zaručí. Podle mě je nejjednodušší použití spínače.
Naposledy editováno 14.06.2021 18:15:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
__RomFox__ píše: Maxipes_Fík> "připojit paralelně ke kontaktům relé spínač na řídítka aby byla možnost svítit i bez nastartování"
Tak nevidím důvod strkat tam můstek a relé, když to může obstarat jen ten spínač na řídítkách v sérii.
Vyzkoušené to nemáš a myslím, že již po dvou otáčkách motoru se rapidně mění voltamperová charakteristika mnoha el. komponentů, zejména žárovek a moc teda baterce tímto neodlehčíš. To zapojení by muselo být sofistikovanější, obvodem, který to větší zpoždění zaručí. Podle mě je nejjednodušší použití spínače.
To jsem netušil, že někdo může mít na motocyklu mnoho el. komponentů, jejichž voltampérová charakteristika se rapidně mění podle počtu otáček motoru od okamžiku spuštění startéru (třeba voltampérová charakteristika žárovky se může nepatrně změnit jejím stářím - dobou svícení tím, že se jí zeslabí vlákno než se v nejslabším místě přepálí), to je skutečně převratný objev, chtělo by to podrobnější popis těch komponentů a hlavně jakým způsobem se jim ta voltampérová charakteristika mění.
Takový blábol jsem už dlouho nečetl.
To zapojení, které jsem popsal má několik výhod, je bezobslužné, je jednoduché (čím je nějaké zařízení složitější, tím má větší pravděpodobnost poruchy), jenom si netroufám odhadnout, jestli to relé sepne už při otáčkách motoru vyvinutých startérem nebo až po jeho nastartování, to by se muselo zkusit.
Pokud je baterka v háji, tak nejlepší způsob, jak ji ulehčit start motoru, je roztlačení motocyklu (když to zrovna není velkoobjemový jednoválec) nebo nastartování z cizího zdroje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
Hele. Nedělej z toho zase kosmickou vědu, jak máš ve zvyku, s jizlivými poznámkami. Se slovem "blábol" zacházej opatrně. VA charakteristika el. zátěže určitě nemá souvislost s otáčkami motoru, když se tady přeci bavíme o startovacím proudu baterie, která musí dodat patřičný proud pro jednotlivé zátěže v daném čase. To jsi snad musel pochopit, při svých znalostech, že těma dvěma protočeními alternátoru toto nemám na mysli. A konkrétně žárovka a její narůstající teplota má při rozsvícení charakteristiku nelineární a nezapomeň na proměnnou čas. Tak se zkus zamyslet prosím, než tady budeš všechno hanit a nazývat bláboly Souhlasím, že se to dá vyřešit zpožděním, ale přijde mi to málo, navíc musíš řešit obrysová světla. Celý jednoduchý problém je v tom, že to baterie zakladatele vlákna nezvládá při startování. Zakladatel zřejmě nechce investovat do nové, či se o baterií více starat. Proto by muselo být zapojení sofistikovanější, např. klopným obvodem, časovačem, tyristorem. Jednoduchý spínač řeší vše. Raději se vracím na stromy.
Naposledy editováno 16.06.2021 05:35:01
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
__RomFox__ píše: Maxipes_Fík>
Hele. Nedělej z toho zase kosmickou vědu, jak máš ve zvyku, s jizlivými poznámkami. Se slovem "blábol" zacházej opatrně. VA charakteristika el. zátěže určitě nemá souvislost s otáčkami motoru, když se tady přeci bavíme o startovacím proudu baterie, která musí dodat patřičný proud pro jednotlivé zátěže v daném čase. To jsi snad musel pochopit, při svých znalostech, že těma dvěma protočeními alternátoru toto nemám na mysli. A konkrétně žárovka a její narůstající teplota má při rozsvícení charakteristiku nelineární a nezapomeň na proměnnou čas. Tak se zkus zamyslet prosím, než tady budeš všechno hanit a nazývat bláboly Souhlasím, že se to dá vyřešit zpožděním, ale přijde mi to málo, navíc musíš řešit obrysová světla. Celý jednoduchý problém je v tom, že to baterie zakladatele vlákna nezvládá při startování. Zakladatel zřejmě nechce investovat do nové, či se o baterií více starat. Proto by muselo být zapojení sofistikovanější, např. klopným obvodem, časovačem, tyristorem. Jednoduchý spínač řeší vše. Raději se vracím na stromy.
Troufám si tvrdit, že nemám problém porozumět psanému textu ve svém mateřském jazyce, pokud má hlavu a patu, ale tady u tohoto si nejsem jistý.
O komponentech s proměnnou voltampérovou charakteristikou jsem já psát nezačal a kosmickou vědu z toho rozhodně nedělám, zrovna žárovka, co jsi uvedl jako příklad ji má po celou dobu svého života téměř neměnnou, jen nepatrně se mění zeslabováním vlákna, jak už jsem psal já. To, že má žárovka nelineární V-A charakteristiku je myslím dost známý fakt, ale má ji nelineární furt stejně, rozhodně není proměnná, ať už v čase nebo v prostoru.
To o čem se tady bavíme chápu úplně přesně, buď má tazatel špatnou baterku, která trpí nadměrným samovybíjením, nebo už má malou kapacitu z důvodu sulfatace, nebo v ní je elektrolytu jen do půl desek (pokud je to obyč. baterka se zaplavenými deskami), nebo mu baterku něco stále vybíjí a po týdnu odstavení mu to nechce nastartovat. Samozřejmě nejjednodušší způsob, jak ušetřit trochu proudu z baterky při startu je, vypnout hlavní světlomet a to manuálním spínačem, který na motocyklu chybí, ale když ten spínač bude manuální, tak je možné, že ho zapomene před startováním vypnout nebo ho může zapomenout po nastartování zapnout (když nepojede za tmy), tuto nevýhodu moje navrhované jednoduché zapojení nemá a je dost možné, že se to relé sepne až po nastartování motoru, jak říkám, muselo by se to vyzkoušet, možná by stačilo použít relé na 24 V a k cívce mu připojit ještě elektrolytický kondenzátor třeba 1000 µF na 50 V.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
Měřil jsem i klidový odběr a ampérmetr ukázal čistou nulu.
Takže buď odešla baterka sama od sebe nebo tam mám něco zakletého..
(reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
Naposledy editováno 24.06.2021 05:15:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Bandit se dusí Suzuki GSF 650 Bandit | MotardM | 13 | 5.9.2023 v 06:27 Pelikánes |
2007 Suzuki GSF Bandit 650- Potkáva... Suzuki GSF 650 Bandit | Pelikánes | 4 | 4.9.2023 v 15:09 puffybodie |
07 Bandit 650- El Schéma Suzuki GSF 650 Bandit | Pelikánes | 3 | 1.9.2023 v 07:45 assassin |