Na mé Suzuki gsf 650 Bandit se po otočení klíčku okamžitě rozsvítí světla. Jde to nějakým způsobem vyřadit? Co máte odzkoušeno?
Motorka nemá vypínač na zapnutí světel, jen na přepínání dálkové/tlumené..
Napadá mě spínačem přerušit obvod a někam ho nenápadně schovat. Ale hledám něco trochu šikovnějšího.
Třeba rozsvícení po zvýšení napětí když motorka začne dobíjet. V tom případě máte nějaký vyzkoušený spolehlivý zařízení s touto funkcí? Musím drátovat od světla nebo se někde dá vlézt do konektoru?
Řeším to z důvodu že pokud zůstane stát déle než týden už je baterka slabší a svícení má zbytečně velký odběr.
Díky za rady ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit rozsvícení po otočení klí...
__RomFox__ píše: Maxipes_Fík>
Hele. Nedělej z toho zase kosmickou vědu, jak máš ve zvyku, s jizlivými poznámkami. Se slovem "blábol" zacházej opatrně. VA charakteristika el. zátěže určitě nemá souvislost s otáčkami motoru, když se tady přeci bavíme o startovacím proudu baterie, která musí dodat patřičný proud pro jednotlivé zátěže v daném čase. To jsi snad musel pochopit, při svých znalostech, že těma dvěma protočeními alternátoru toto nemám na mysli. A konkrétně žárovka a její narůstající teplota má při rozsvícení charakteristiku nelineární a nezapomeň na proměnnou čas. Tak se zkus zamyslet prosím, než tady budeš všechno hanit a nazývat bláboly Souhlasím, že se to dá vyřešit zpožděním, ale přijde mi to málo, navíc musíš řešit obrysová světla. Celý jednoduchý problém je v tom, že to baterie zakladatele vlákna nezvládá při startování. Zakladatel zřejmě nechce investovat do nové, či se o baterií více starat. Proto by muselo být zapojení sofistikovanější, např. klopným obvodem, časovačem, tyristorem. Jednoduchý spínač řeší vše. Raději se vracím na stromy.
Troufám si tvrdit, že nemám problém porozumět psanému textu ve svém mateřském jazyce, pokud má hlavu a patu, ale tady u tohoto si nejsem jistý.
O komponentech s proměnnou voltampérovou charakteristikou jsem já psát nezačal a kosmickou vědu z toho rozhodně nedělám, zrovna žárovka, co jsi uvedl jako příklad ji má po celou dobu svého života téměř neměnnou, jen nepatrně se mění zeslabováním vlákna, jak už jsem psal já. To, že má žárovka nelineární V-A charakteristiku je myslím dost známý fakt, ale má ji nelineární furt stejně, rozhodně není proměnná, ať už v čase nebo v prostoru.
To o čem se tady bavíme chápu úplně přesně, buď má tazatel špatnou baterku, která trpí nadměrným samovybíjením, nebo už má malou kapacitu z důvodu sulfatace, nebo v ní je elektrolytu jen do půl desek (pokud je to obyč. baterka se zaplavenými deskami), nebo mu baterku něco stále vybíjí a po týdnu odstavení mu to nechce nastartovat. Samozřejmě nejjednodušší způsob, jak ušetřit trochu proudu z baterky při startu je, vypnout hlavní světlomet a to manuálním spínačem, který na motocyklu chybí, ale když ten spínač bude manuální, tak je možné, že ho zapomene před startováním vypnout nebo ho může zapomenout po nastartování zapnout (když nepojede za tmy), tuto nevýhodu moje navrhované jednoduché zapojení nemá a je dost možné, že se to relé sepne až po nastartování motoru, jak říkám, muselo by se to vyzkoušet, možná by stačilo použít relé na 24 V a k cívce mu připojit ještě elektrolytický kondenzátor třeba 1000 µF na 50 V.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Bandit se dusí Suzuki GSF 650 Bandit | MotardM | 13 | 5.9.2023 v 06:27 Pelikánes |
2007 Suzuki GSF Bandit 650- Potkáva... Suzuki GSF 650 Bandit | Pelikánes | 4 | 4.9.2023 v 15:09 puffybodie |
07 Bandit 650- El Schéma Suzuki GSF 650 Bandit | Pelikánes | 3 | 1.9.2023 v 07:45 assassin |