Chtěl bych se předem omluvit za snad miliontý dotaz ohledně výběru motorku, ale hledal jsem a nic, co by se blížilo mým požadavkům jsem nenašel.
Dříve jsem vlastnil Yuki Cross 125 a párkrát jsem na ní projížděl polňačky a lesňačky na zajímavá místa, které jsem objevil na mapách a chtěl je navštívit, pak jsem moto prodal a teď po několika letech bych se k motorce rád vrátil a rozšířil ježdění i v trošku náročnějším terénu než jen po polňačce. Nepotřebuji jezdit 50km/h nějaké výjezdy v lese nebo lítat 100km/h po louce. Spíše brouzdání po lese, hledat a objevovat a občas se přesunout po polňačkách. Lesů mám hromadu za barákem, 10km od baráku mám tankodrom, kde bych taky rád pojezdil. Neříkám, že nikdy nezkusím výjezd, ale není to primární účel koupě.
Hledám motorku nenáročnou na údržbu (chápu, že můžu narazit na kus, který bude potřebovat časem větší servis atd., ale obecně vzato nenáročnou údržbu). Mělo by to být určitě enduro, ale asi ne ostré mašiny typu KTM EXC, Husa WR a podobné. Rád bych „malorážku“ obsahu 125 max 300. Nejsem zarytě pro 2T ani pro 4T. Jsem si vědom výhod i strastí jednoho i druhého, ale pokud 2T, tak ideálně spíš 125-200ccm. Sice se asi dá na 300 jezdit na brblačku, ale to by mne asi hanba fackovala a pokud 4T, tak opravdu bych rád něco, na čem nebudu dělat GO motoru hned po koupi, jako klasicky na levných vyběhaných 250kách.
Spotřeba paliva není rozhodující. Nebudu na tom jezdit tak často, takže pokud to bude žrát do 10ti litrů, abych na nádrž ujel vyjížďku kolem 70km, tak je to v pohodě…
Investice jen na motorku by měla být mezi 50 - 70k. S rezervou na výbavu je počítáno mimo cenu motorky. Rozptyl rozpočtu je úměrný ani né tak maximálnímu možnému, ale kvůli tomu, že nechci začínat a ničit v lese motorku za 100-130k. To by mi bylo opravdu hodně líto…
Co je ve výběru: Husqvarna WRE 125, Aprilia RX 125, Yamaha DT 125R, Yamaha WR 125R.
Ta poslední Yamaha 125 4T je tam proto, že by mi teoreticky mohlo těch 11kW stačit a když se koupí ojetý kus po někom, kdo na tom jezdil na silnici, jako většina 16ti letých kluků či holek, tak nebude zničená a utrápená v terénu. Otázka zní, dá se s takovou motorkou a 11kW jezdit v terénu? Ostatní 2T by se daly sehnat otevřené a tam už je výkon někde jinde. Nechci z toho tahat výkony, jako má EXC nebo Husa WR 125, ale říkám si, že něco mezi 16-20kW by bylo ideálních...
Co doporučíte vy? Nebo schválíte něco z uvedených motorek?? Zkušenosti s některou z nich v terénu?
Osobně jsem řešil podobný problém, jen s tím, že jsem chtěl něco se sportovním podvozkem s čím mohu trénovat techniku jízdy, zároveň jezdit za nosem a nemít problém to za desetkrát zvednout, ale bude to mít nenáročnou údržbu. Protože závody ani rychlou jízdu neplánuju, je mi jedno, že to nemá vršek a když to někde na přejezdu mezi náročnějším terénem nebo na silnici otevřu, nic moc se pod sedlem neděje.
Podle těchto kritérií jsem vybral PR4 240 od AJP, splňuje všechno zmíněné na výbornou a seženeš ji možná i levněji než tu KLX. Vodí se bezvadně a je to dost nezmar, včera jsem to dvakrát utopil a stejně mě ještě bez problémů dovezla domů . Spotřebu mám kolem 3 litru pohodovou jízdou polňačky/silnice, v terénu to samozřejmě jde výrazně nahoru, ale i tak se musím snažit, abych ji za den vyjel celou a tankuju často jen pro jistotu.
https://motorky.bazo...7159/beta-125-rr.php
edit: tohle vypadá ještě líp
https://motorky.bazo...3/aprilia-sx-125.php
Naposledy editováno 01.07.2020 22:39:15
TE610 měl dlouhou dobu kamarád. Jel jsem na ní a je to hrozny kladivo. To fakt né. Sice je v kopcích jedno, jakej je tam kvalt, protože to jede jak traktor furt dopředu, ale to není nic moc pro mne.
Beta vypadá nádherně, ale dle všeho má vzducháč z Yamaha XT 125 a ty neměly ani 10kw. Kdybych bral dvácu ve 4T, tak by to fakt mělo mít 10-11kw. Prostě max, co v této kategorii A1 jde. Aprilka už není tak špatná. Zjistím si o ní víc.
AJP jsem se díval hodně, ale ještě to u nás není tak rozšířené, tak těch ojetin není tolik. Pravda ale je, že ta 240ccm vzducháč by byla ideální volba...
Ještě takový dodatek. Jezdil jsem dlouho biketrial a z toho pramení i ta touha pomalejšího a techničtějšího ježdění po lese. Přemýšlel jsem nejdřív o šlapačce na značkách, ale jezdit přejezdy 15km ve stupačkách cestovní rychlostí se mi moc nechce.
Pak jsem přemýšlel nad motorkami typu Gas Gas Randonne 200, Beta Alp 200 nebo Yamaha Tricker, ale hodně špatně se to shání, je to drahy i ojety a s mou výškou 187cm by bylo asi moc nízké na sezení, tak proto jsem přešel na hledání nějaké lehčí malorážky v podobě neostrého endura.
Ještě jeden dotaz. Jak je to se servisními intervaly u 2T, když se jezdí jen na brblačku a nejezdí se s motorkou pořád v náročných výjezdech? Dala by se uživit ostrá 300ccm 2T? Ta už oproti dváce nebo 250 má prý i spodek a dá se s ní jezdit i s nevytočenou, takže teoreticky by se mohli prodloužit i servisní intervaly. Je to jen teorie a je nutné měnit striktně píst plácnu po 100mth a při závodním použití třeba po 50mth, nebo když se na 300ccm budu kochat a nevyužiju její potenciál, tak se dá uvažovat i o intervalech o 30-50% delšími?
Navíc by to mohlo být i tišší ježdění, než na vytočené dváce 2t, což by bylo taky super, protože nepotřebuju být slyšen na hony daleko jen co to nakopnu u baráku, jako soused s jeho pitbikem a nebo s jeho TE 450 To se někdy třepou i okna, když projíždí
DR350 ani XR400 jsem neuvazoval. Moc se mi to nelibi.
1 reakcí na tento příspěvek Malorážka do terénu
U yamahy je tupá a ostrá wr - u té tupé která má kolem 20kw je motor držák, tvůj předsudek patří spíš ostré wr250f.
Možná levněji dneska seženeš ajp pr5, které už padají cenou k 70 až 80 za cca 5 lete stroje. Jsou lehčí, ale výhradně spíš pro jednoho a servisne je lepší přístup k motoru než u Wrr.
Pokud tě láká to víc technické ježdění tak do 100k se dají sehnat i ktm freeride 250r. Což je víc tupý motor Exc, orientovaný spíš na kroutící moment. Motorka má do 100kg a je na papírech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malorážka do terénu
cita29 píše:
U yamahy je tupá a ostrá wr - u té tupé která má kolem 20kw je motor držák, tvůj předsudek patří spíš ostré wr250f.
Pravda ta wr250R má nějakých 23kw ne oproti Fku cca 30 jestli si dobře pamatuju. By nemuselo být zlý. Jinak skoro každá ostrá bazarovka se jednou vysype když teda hned po koupi neuděláš motor. Ale výjimka potvrzuje pravidlo. Kamoš před 1 a půl rokem koupil kxf 250 a jezdí do dnes bez zásahu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malorážka do terénu
KTM Freeride 250 je znacka ideal (i kdyz ma mensi nadrz). Jenomze cena je jeste 100k+ a je to tak pekna motorka, ze ja jsk se znam, tak bych se i kaluzim vyhybal.
Zatim budu hlidat inzeraty a uvidime. Casu je dost. Ve 4T se mi dost libi to AJP PR4 nebo PR5 jestli pujde sehnat. Jinak to asi vidim na Husku WRE 125. Pokud by se objevilo neco jinyho, tak se tu na to preptam
https://motorky.bazo...s-gas-ec300-2008.php
Gas Gas EC - no nevím, moje zkušenost s tím nebyla moc dobrá - měl jsem EC125 a sehnat na to díly taky porod. Zadřel jsem to když mi prdla voda a motor se uvařil. Díly k dostání byl jen celý válec za ranec nebo pak nějaká aftermarketová vložka z Itálie. Měl jsem nějaký ročník 2006, takže podobný - já bych už od toho dal ruce pryč. Ale třeba jsem jen měl smůlu .
Tak nějak mi vychází, že pokud se chceš věnovat tomu terénu tak nejlíp je k dostání to AJP. Nejsou to tak staré stroje, je to dělané s ohledem na "zahazování" v terénu, z tupých 250 je asi nejlehčí a ceny spadly na celkem přijatelné hodnoty.
1 reakcí na tento příspěvek Malorážka do terénu
Co jsem se díval, tak WR250R je zhruba za stejnou cenu, jako ten freeride 250 a to už je fakt to KTM daleko větší srdcovka, takže když už, tak fakt to KTM, ale třeba se něco objeví časem.
Co se motorových věcí týče, tak Oulehla umí hodně, toho se moc nebojím. Spíš ty plasty a díly na podvozek. Kde se dají tyto věci kupovat na Gas Gase, Bety, Sherca, TMka a podobné značky, přímo u dealerů?
Zatím to vidím tak, že letos si asi nezajezdím a budu spíš čekat až se něco objeví na bazaru. Nerad bych to uspěchal a koupi honem honem něco, co bude za každou cenu. Kdyby Vás někoho ještě něco napadlo, tak šup sem s tím
Jinak, jak je to s hlučností motorek při enduro jízdě? Vy co jezdíte po lesích ve skupinkách - Je na seriových výfucích tišší 4T nebo 2T? Nebo víte přímo o nějaké motorce, že je fakt v sérii hodně tichá a která naopak dost "huláká"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malorážka do terénu
Pak je tu otázka, jestli chceš opravdu jezdit po lese, když se to nesmí. I když vjedeš do lesa bez značky, nesmíš se nechat chytit, protože za to nemusí být pokuta 5, ale i 100 tisíc . Přistižen na jakékoliv cestě bez značky nebo se zakrytou značkou je oceňováno 5-10 tisíc a bez papírů na min. 6 měsíců.
Za málo peněz hodně muziky nabízí Yamaha DT125 nebo Honda CRM 125. Nebo zmiňované AJP PR4/240 a PR5/250. Myslím, že máš teď stejně dva tři měsíce, kdy je enduro ježdění na prd. Já čekám na říjen, až se přestane prášit, nebude vedro, vypadnou turisti, kolomrdi a ti s čoklama.
A jestli chceš tichou, tak v sérii CRF250L :D. To je takový vrnítko zatlumený.
Kohlstein píše: FiFa_cze> Z toho, co píšeš, mě vychází, že bys měl hledat spíš kvalitní podvozek, než jakkoliv výkonný motor, i když i to má svoje limity a 4T 125 určitě ne.
Pak je tu otázka, jestli chceš opravdu jezdit po lese, když se to nesmí. I když vjedeš do lesa bez značky, nesmíš se nechat chytit, protože za to nemusí být pokuta 5, ale i 100 tisíc . Přistižen na jakékoliv cestě bez značky nebo se zakrytou značkou je oceňováno 5-10 tisíc a bez papírů na min. 6 měsíců.
Za málo peněz hodně muziky nabízí Yamaha DT125 nebo Honda CRM 125. Nebo zmiňované AJP PR4/240 a PR5/250. Myslím, že máš teď stejně dva tři měsíce, kdy je enduro ježdění na prd. Já čekám na říjen, až se přestane prášit, nebude vedro, vypadnou turisti, kolomrdi a ti s čoklama.
Prach? Já to v minulém týdnu dvakrát utopil a voda s blátem jsou všude už několik týdnů .
1 reakcí na tento příspěvek Malorážka do terénu
CRF250L je pěkná moto a dle videí ideálně tichá, ale to bych si spíš koupil jako variantu na dojíždění do práce, kratší výlety a tak 30% terén. Asi by mi stačila, ale působí těžkopádněji než motorky, které mám v hledáčku. Líbí se mi ve variantě RALLY, ale to už vůbec není na mé ježdění. Navíc za ty peníze se dá opět sehnat Freeride...
AJP se mi líbí ze 4T asi nejvíc. Upřímně je mi asi jedno jestli to bude 240/PR4 nebo 250/PR5. Ten vodník přecejen vypadá trošku líp než vzducháč, ale vzducháč by stačil. Mám je obě v hledáčku
DT 125 taky může asi být. Není to úplně to, co se mi vyloženě líbí, ale nevadí mi To CRM 125 se mi nelíbí, takže asi né.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Víko na rotax 123 Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 1 | 10.5.2024 v 21:40 Kohlstein |
Víko na rotax 123 Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 0 | 10.5.2024 v 19:01 Marekkkkkk |
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R | Vorstyx | 13 | 6.5.2024 v 18:34 krokoš |
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R | Jira_7 | 2 | 30.4.2024 v 08:44 kokoška. |
Zalomena svíčka Yamaha WR 125R | Yamahous23 | 16 | 22.4.2024 v 07:54 grooll |