motozem_cervenec





Téma: Malorážka do terénu
Ahojte ve spolek.
Chtěl bych se předem omluvit za snad miliontý dotaz ohledně výběru motorku, ale hledal jsem a nic, co by se blížilo mým požadavkům jsem nenašel.
Dříve jsem vlastnil Yuki Cross 125 a párkrát jsem na ní projížděl polňačky a lesňačky na zajímavá místa, které jsem objevil na mapách a chtěl je navštívit, pak jsem moto prodal a teď po několika letech bych se k motorce rád vrátil a rozšířil ježdění i v trošku náročnějším terénu než jen po polňačce. Nepotřebuji jezdit 50km/h nějaké výjezdy v lese nebo lítat 100km/h po louce. Spíše brouzdání po lese, hledat a objevovat a občas se přesunout po polňačkách. Lesů mám hromadu za barákem, 10km od baráku mám tankodrom, kde bych taky rád pojezdil. Neříkám, že nikdy nezkusím výjezd, ale není to primární účel koupě.
Hledám motorku nenáročnou na údržbu (chápu, že můžu narazit na kus, který bude potřebovat časem větší servis atd., ale obecně vzato nenáročnou údržbu). Mělo by to být určitě enduro, ale asi ne ostré mašiny typu KTM EXC, Husa WR a podobné. Rád bych „malorážku“ obsahu 125 max 300. Nejsem zarytě pro 2T ani pro 4T. Jsem si vědom výhod i strastí jednoho i druhého, ale pokud 2T, tak ideálně spíš 125-200ccm. Sice se asi dá na 300 jezdit na brblačku, ale to by mne asi hanba fackovala a pokud 4T, tak opravdu bych rád něco, na čem nebudu dělat GO motoru hned po koupi, jako klasicky na levných vyběhaných 250kách.
Spotřeba paliva není rozhodující. Nebudu na tom jezdit tak často, takže pokud to bude žrát do 10ti litrů, abych na nádrž ujel vyjížďku kolem 70km, tak je to v pohodě…
Investice jen na motorku by měla být mezi 50 - 70k. S rezervou na výbavu je počítáno mimo cenu motorky. Rozptyl rozpočtu je úměrný ani né tak maximálnímu možnému, ale kvůli tomu, že nechci začínat a ničit v lese motorku za 100-130k. To by mi bylo opravdu hodně líto…
Co je ve výběru: Husqvarna WRE 125, Aprilia RX 125, Yamaha DT 125R, Yamaha WR 125R.
Ta poslední Yamaha 125 4T je tam proto, že by mi teoreticky mohlo těch 11kW stačit a když se koupí ojetý kus po někom, kdo na tom jezdil na silnici, jako většina 16ti letých kluků či holek, tak nebude zničená a utrápená v terénu. Otázka zní, dá se s takovou motorkou a 11kW jezdit v terénu? Ostatní 2T by se daly sehnat otevřené a tam už je výkon někde jinde. Nechci z toho tahat výkony, jako má EXC nebo Husa WR 125, ale říkám si, že něco mezi 16-20kW by bylo ideálních...
Co doporučíte vy? Nebo schválíte něco z uvedených motorek?? Zkušenosti s některou z nich v terénu?

Malorážka do terénu

1.7.2020 v 14:32 | Nahoru | #1
Kawasaki KLX 230.

Malorážka do terénu

1.7.2020 v 15:16 | Nahoru | #2
Ty dvácy fakt moc nejedou, 2T se trochu hýbe, když to držíš pod krkem, ale na pohodové šmejdění po okolí chceš spíše vyšší krouťák. Navíc ty dvácý byly ve většině případů ježděny neustále na plny plyn blízko omezovače, aby se udržely s provozem.

Osobně jsem řešil podobný problém, jen s tím, že jsem chtěl něco se sportovním podvozkem s čím mohu trénovat techniku jízdy, zároveň jezdit za nosem a nemít problém to za desetkrát zvednout, ale bude to mít nenáročnou údržbu. Protože závody ani rychlou jízdu neplánuju, je mi jedno, že to nemá vršek a když to někde na přejezdu mezi náročnějším terénem nebo na silnici otevřu, nic moc se pod sedlem neděje.

Podle těchto kritérií jsem vybral PR4 240 od AJP, splňuje všechno zmíněné na výbornou a seženeš ji možná i levněji než tu KLX. Vodí se bezvadně a je to dost nezmar, včera jsem to dvakrát utopil a stejně mě ještě bez problémů dovezla domů . Spotřebu mám kolem 3 litru pohodovou jízdou polňačky/silnice, v terénu to samozřejmě jde výrazně nahoru, ale i tak se musím snažit, abych ji za den vyjel celou a tankuju často jen pro jistotu.

Malorážka do terénu

1.7.2020 v 16:55 | Nahoru | #3
Nedávno tady byl jeden, co chtěl nahradit Tuarega 125, a skončil u TE 610.

Malorážka do terénu

1.7.2020 v 22:35 | Nahoru | #4
Pokud ti stačí slabá motorka:
https://motorky.bazo...7159/beta-125-rr.php
edit: tohle vypadá ještě líp
https://motorky.bazo...3/aprilia-sx-125.php

Naposledy editováno 01.07.2020 22:39:15

Malorážka do terénu

2.7.2020 v 07:30 | Nahoru | #5
KLX je pěkná, jen nevím, zda seženu do 70k slušný kousek. Díval jsem se i na CRF250L, ale tam je to s cenou taky přes 70k.
TE610 měl dlouhou dobu kamarád. Jel jsem na ní a je to hrozny kladivo. To fakt né. Sice je v kopcích jedno, jakej je tam kvalt, protože to jede jak traktor furt dopředu, ale to není nic moc pro mne.
Beta vypadá nádherně, ale dle všeho má vzducháč z Yamaha XT 125 a ty neměly ani 10kw. Kdybych bral dvácu ve 4T, tak by to fakt mělo mít 10-11kw. Prostě max, co v této kategorii A1 jde. Aprilka už není tak špatná. Zjistím si o ní víc.
AJP jsem se díval hodně, ale ještě to u nás není tak rozšířené, tak těch ojetin není tolik. Pravda ale je, že ta 240ccm vzducháč by byla ideální volba...

Ještě takový dodatek. Jezdil jsem dlouho biketrial a z toho pramení i ta touha pomalejšího a techničtějšího ježdění po lese. Přemýšlel jsem nejdřív o šlapačce na značkách, ale jezdit přejezdy 15km ve stupačkách cestovní rychlostí se mi moc nechce.
Pak jsem přemýšlel nad motorkami typu Gas Gas Randonne 200, Beta Alp 200 nebo Yamaha Tricker, ale hodně špatně se to shání, je to drahy i ojety a s mou výškou 187cm by bylo asi moc nízké na sezení, tak proto jsem přešel na hledání nějaké lehčí malorážky v podobě neostrého endura.
Ještě jeden dotaz. Jak je to se servisními intervaly u 2T, když se jezdí jen na brblačku a nejezdí se s motorkou pořád v náročných výjezdech? Dala by se uživit ostrá 300ccm 2T? Ta už oproti dváce nebo 250 má prý i spodek a dá se s ní jezdit i s nevytočenou, takže teoreticky by se mohli prodloužit i servisní intervaly. Je to jen teorie a je nutné měnit striktně píst plácnu po 100mth a při závodním použití třeba po 50mth, nebo když se na 300ccm budu kochat a nevyužiju její potenciál, tak se dá uvažovat i o intervalech o 30-50% delšími?
Navíc by to mohlo být i tišší ježdění, než na vytočené dváce 2t, což by bylo taky super, protože nepotřebuju být slyšen na hony daleko jen co to nakopnu u baráku, jako soused s jeho pitbikem a nebo s jeho TE 450 To se někdy třepou i okna, když projíždí

Malorážka do terénu

3.7.2020 v 14:42 | Nahoru | #6
Tříkilo na hobby ježdění vydrží dlouho a není to nijak extra náročné na údržbu, měníš jen olej v převodovce a olej do benzínu. Ale je potřeba počítat do budoucna se servisem když to koupíš ojeté, ať už vůle na podvozku, stav tlumičů motoru a tak, ale to svezení za to fakt stojí. Když si to spravíš tak bude hodně dobře sloužit, je to super hlavně na ty technické pasáže kdy si brbláš nad volnoběhem mezi stromkama a krouťáku to má fakt dost na to aby sis s tím hrál. Pro mě v technických pasážích taky + že to tolik nebrzdí motorem a tudíž to tolik neunaví. Měl jsem exc 300 a byla top, lituju že jsem se jí zbavil. Kdybych šel do endura beru jí zas

Malorážka do terénu

3.7.2020 v 20:53 | Nahoru | #7
Co třeba suzuki DR 350 nebo honda XR 400. Neříkám že to jsou uplně malorážky, ale nic těžkýho taky ne a na kochačku by to mělo stačit
Jinak 300 2t proč ne jde s tím jezdit i pomalu, ale je to taková no....škoda si to nevytočit

Malorážka do terénu

3.7.2020 v 21:59 | Nahoru | #8
Možností je fakt hodně, dost se zapomíná i na tupou wr 250r, taky spolehlivej bike na kvalitním podvozku

Malorážka do terénu

4.7.2020 v 09:19 | Nahoru | #9
Uprimne receno jsem na WR250R ani nepremyslel. Proste se teto kubatury ve 4T bojim kvuli servisu. Videl jsem, ze se daji sehnat za pekny prachy, ale ta sama s podobnym najezdem a r.v. Umi stat 60k, ale i 100k, tak si rikam, ze by ten 2T mohl byt lepsi v tom, ze se da nejakej prvni servis, aby byla dusicka v klidu udelat do 10k. U 4T to jen na motoru zacina na 20k Nebo je ta WR250R fakt tak spolehliva, ze se ji bat nemusim?
DR350 ani XR400 jsem neuvazoval. Moc se mi to nelibi.

1 reakcí na tento příspěvek Malorážka do terénu

4.7.2020 v 13:48 | Nahoru | #10
Počáteční servis do 10k zvládneš v pohodě, ale do motoru nevidíš a nevíš kdy se vysype třeba ojniční ložisko a budeš čekat měsíc na nikasil a dělat celou generálku osobní zkušenost.. jednou nebo později to u ojeté osté přijde, ale až to bude hotový tak bude motor sloužit dlouho na hobby ježdění.
U yamahy je tupá a ostrá wr - u té tupé která má kolem 20kw je motor držák, tvůj předsudek patří spíš ostré wr250f.

Malorážka do terénu

4.7.2020 v 14:02 | Nahoru | #11
Jo Wrr je super mašina. Měl jsem možnost jezdit na ni, crf250l i ajp pr5 a podle mě je Yamaha taková nejvíc živá. Motor točí až kolem 10k a když se rozumně drží pod krkem tak to jede moc pěkně na 250. Ale i kochacka se v klidu dá. Terénní posez mnohem lepší než crf250l. Podvozek stavitelný. Sehnat skoro neresak. Cena vůbec neklesá.

Možná levněji dneska seženeš ajp pr5, které už padají cenou k 70 až 80 za cca 5 lete stroje. Jsou lehčí, ale výhradně spíš pro jednoho a servisne je lepší přístup k motoru než u Wrr.

Pokud tě láká to víc technické ježdění tak do 100k se dají sehnat i ktm freeride 250r. Což je víc tupý motor Exc, orientovaný spíš na kroutící moment. Motorka má do 100kg a je na papírech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malorážka do terénu

4.7.2020 v 14:08 | Nahoru | #12

cita29 píše:
U yamahy je tupá a ostrá wr - u té tupé která má kolem 20kw je motor držák, tvůj předsudek patří spíš ostré wr250f.



Pravda ta wr250R má nějakých 23kw ne oproti Fku cca 30 jestli si dobře pamatuju. By nemuselo být zlý. Jinak skoro každá ostrá bazarovka se jednou vysype když teda hned po koupi neuděláš motor. Ale výjimka potvrzuje pravidlo. Kamoš před 1 a půl rokem koupil kxf 250 a jezdí do dnes bez zásahu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malorážka do terénu

4.7.2020 v 14:16 | Nahoru | #13
Folby> ale spoléhat na to že "mě se to nevysype" se nemusí vyplatit Takže si to musí zakladatel urovnat sám co by vlastně chtěl nejvíc. Pokazit se ale může i ta tupá motorka Ale vyměnit se dá taky vždycky, jak už tu padlo, když ta motorka není zničená tak si pořád drží cenu, ať je to kterákoliv z této kategorie.. Když se vyjezdí na tupé tak může přejít na ostrou 2t, což si myslím pokud má určitej vztah k 2t, tak je to vrchol co si může pořídit, ale špatně se shání

(reakce na) Malorážka do terénu

4.7.2020 v 19:52 | Nahoru | #14
cita29> No to teda, já mam štěstí na to vysypání, ale naštěstí to šlo vždy opravit. Ty 2t jsou hezký. Já bych doporučil Zabel 700 to má prej spodem hezkej . Uvidíme co si nakonec vybere autor

Malorážka do terénu

5.7.2020 v 09:38 | Nahoru | #15
Diky moc za osvetu. Ty rozdily ve vykonech jsou mi uz jasne. Takze Rko je ve zhruba stejne kategorii jako CRF250L s Kawa KLX 250, ale i tak dle parametru nad temito motorkami prevlada. Nicmene tyto motorky se hure shani do meho rozpoctu a asi nechci brat dany typ motorky jakoze nejlevnejsi inzerat. Radeji koupim neco co se da v mem rozpoctu koupit bezne nez neco za unikatne nizkou cenu
KTM Freeride 250 je znacka ideal (i kdyz ma mensi nadrz). Jenomze cena je jeste 100k+ a je to tak pekna motorka, ze ja jsk se znam, tak bych se i kaluzim vyhybal.
Zatim budu hlidat inzeraty a uvidime. Casu je dost. Ve 4T se mi dost libi to AJP PR4 nebo PR5 jestli pujde sehnat. Jinak to asi vidim na Husku WRE 125. Pokud by se objevilo neco jinyho, tak se tu na to preptam

Malorážka do terénu

5.7.2020 v 15:18 | Nahoru | #16
Třeba si to ještě několikrát rozmyslíš a než brát 2t 125 tak už bych šel rovnou do třístovky
https://motorky.bazo...s-gas-ec300-2008.php

Malorážka do terénu

7.7.2020 v 09:09 | Nahoru | #17
Freeride 250R už jsem celkem často viděl do 100k nebo kolem cca. Ale je jich spíš málo. V nabídce máš teď 2 PR5 s cenou do 80 000 což mi přijde solidní. To WRE to bude možná trochu peklo na díly.

Gas Gas EC - no nevím, moje zkušenost s tím nebyla moc dobrá - měl jsem EC125 a sehnat na to díly taky porod. Zadřel jsem to když mi prdla voda a motor se uvařil. Díly k dostání byl jen celý válec za ranec nebo pak nějaká aftermarketová vložka z Itálie. Měl jsem nějaký ročník 2006, takže podobný - já bych už od toho dal ruce pryč. Ale třeba jsem jen měl smůlu .

Tak nějak mi vychází, že pokud se chceš věnovat tomu terénu tak nejlíp je k dostání to AJP. Nejsou to tak staré stroje, je to dělané s ohledem na "zahazování" v terénu, z tupých 250 je asi nejlehčí a ceny spadly na celkem přijatelné hodnoty.

Malorážka do terénu

7.7.2020 v 18:32 | Nahoru | #18
S válcema a pístama není problém takřka s ničím u p. Oulehlu, a celkově motory - klikovky atd. Pokud to není úplně zničené tak dokáží spoustu věcí opravit a vše v top kvalitě za rozumný peníz.

1 reakcí na tento příspěvek Malorážka do terénu

8.7.2020 v 11:16 | Nahoru | #19
Freeride za ty prachy neseženu, ale jak jsem řekl. Není to o tom, že bych nemohl dát 100k za moto. Jde o to, že se mi nechce taková motorka házet při začátcích na zem Prostě by mi to rvalo srdce, takže raději si chci takové endurko osahat v cenovce, kdy mi to nebude až tak líto a pak se uvidí, co a jak mne baví jezdit a jaké moto potřebuju/využiju. Zatím radši budu házet s nějakou dvácou za 60k a učit se pracovat se spojkou, plynem, brzdama a tělem. Určitě budu na dlouho dobu limitem pro ježdění já, než podvozek nebo výkon nějaké neostré dvácy nebo 250.
Co jsem se díval, tak WR250R je zhruba za stejnou cenu, jako ten freeride 250 a to už je fakt to KTM daleko větší srdcovka, takže když už, tak fakt to KTM, ale třeba se něco objeví časem.
Co se motorových věcí týče, tak Oulehla umí hodně, toho se moc nebojím. Spíš ty plasty a díly na podvozek. Kde se dají tyto věci kupovat na Gas Gase, Bety, Sherca, TMka a podobné značky, přímo u dealerů?

Zatím to vidím tak, že letos si asi nezajezdím a budu spíš čekat až se něco objeví na bazaru. Nerad bych to uspěchal a koupi honem honem něco, co bude za každou cenu. Kdyby Vás někoho ještě něco napadlo, tak šup sem s tím

Jinak, jak je to s hlučností motorek při enduro jízdě? Vy co jezdíte po lesích ve skupinkách - Je na seriových výfucích tišší 4T nebo 2T? Nebo víte přímo o nějaké motorce, že je fakt v sérii hodně tichá a která naopak dost "huláká"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malorážka do terénu

8.7.2020 v 12:08 | Nahoru | #20
FiFa_cze> Z toho, co píšeš, mě vychází, že bys měl hledat spíš kvalitní podvozek, než jakkoliv výkonný motor, i když i to má svoje limity a 4T 125 určitě ne.
Pak je tu otázka, jestli chceš opravdu jezdit po lese, když se to nesmí. I když vjedeš do lesa bez značky, nesmíš se nechat chytit, protože za to nemusí být pokuta 5, ale i 100 tisíc . Přistižen na jakékoliv cestě bez značky nebo se zakrytou značkou je oceňováno 5-10 tisíc a bez papírů na min. 6 měsíců.
Za málo peněz hodně muziky nabízí Yamaha DT125 nebo Honda CRM 125. Nebo zmiňované AJP PR4/240 a PR5/250. Myslím, že máš teď stejně dva tři měsíce, kdy je enduro ježdění na prd. Já čekám na říjen, až se přestane prášit, nebude vedro, vypadnou turisti, kolomrdi a ti s čoklama.

Malorážka do terénu

8.7.2020 v 14:09 | Nahoru | #21
Hele to časem přebolí. Taky jsem si nedávno koupil vlastně doposud svoji nejslabší (po Simsonu) a nejdražší motorku - novou CRF250L - a celkem úspěšně jsem ji několikrát v lese vyválel. Navíc ojetá Freeride stejně už bude mít známky padání :). Jestli Freeride je srdcovka, tak bych to soustředil tam - prostě čekej, číhej a pak ber. Každý další mezikus bude spíš stát prachy navíc.

A jestli chceš tichou, tak v sérii CRF250L :D. To je takový vrnítko zatlumený.

(reakce na) Malorážka do terénu

8.7.2020 v 17:17 | Nahoru | #22

Kohlstein píše: FiFa_cze> Z toho, co píšeš, mě vychází, že bys měl hledat spíš kvalitní podvozek, než jakkoliv výkonný motor, i když i to má svoje limity a 4T 125 určitě ne.
Pak je tu otázka, jestli chceš opravdu jezdit po lese, když se to nesmí. I když vjedeš do lesa bez značky, nesmíš se nechat chytit, protože za to nemusí být pokuta 5, ale i 100 tisíc . Přistižen na jakékoliv cestě bez značky nebo se zakrytou značkou je oceňováno 5-10 tisíc a bez papírů na min. 6 měsíců.
Za málo peněz hodně muziky nabízí Yamaha DT125 nebo Honda CRM 125. Nebo zmiňované AJP PR4/240 a PR5/250. Myslím, že máš teď stejně dva tři měsíce, kdy je enduro ježdění na prd. Já čekám na říjen, až se přestane prášit, nebude vedro, vypadnou turisti, kolomrdi a ti s čoklama.



Prach? Já to v minulém týdnu dvakrát utopil a voda s blátem jsou všude už několik týdnů .

1 reakcí na tento příspěvek Malorážka do terénu

10.7.2020 v 13:29 | Nahoru | #23
Tolik peněz do toho nechci investovat. Nevím, jak často se na tom svezu, nevím, jak moc mne to chytne a hlavně do začátku na házení opravdu ne.
CRF250L je pěkná moto a dle videí ideálně tichá, ale to bych si spíš koupil jako variantu na dojíždění do práce, kratší výlety a tak 30% terén. Asi by mi stačila, ale působí těžkopádněji než motorky, které mám v hledáčku. Líbí se mi ve variantě RALLY, ale to už vůbec není na mé ježdění. Navíc za ty peníze se dá opět sehnat Freeride...

AJP se mi líbí ze 4T asi nejvíc. Upřímně je mi asi jedno jestli to bude 240/PR4 nebo 250/PR5. Ten vodník přecejen vypadá trošku líp než vzducháč, ale vzducháč by stačil. Mám je obě v hledáčku

DT 125 taky může asi být. Není to úplně to, co se mi vyloženě líbí, ale nevadí mi To CRM 125 se mi nelíbí, takže asi né.

(reakce na) Malorážka do terénu

10.7.2020 v 13:43 | Nahoru | #24
FiFa_cze> Tak to se ti nebude líbit ani KDX250R ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Repas přednich tlumičů Husqvarna WRE 125 TeamGrass_CZ 2 Dnes v 08:56 MatesX
přívěra-jednotka Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 125 diego236 5 30.7.2020 v 14:26 trucker79
Polepy Yamaha DT 125 R Yamaha DT 125 R _JAWA_Rider_Tommy_ 2 28.7.2020 v 13:22 kakasek
Při prudkém rozjezdu chcípá Husqvar... Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 12... dejvid002 1 28.7.2020 v 12:51 Folby
Yamaha DT 125 R - problém s olejem Yamaha DT 125 R Josefpepa 14 16.7.2020 v 18:02 MungoJerry


TOPlist