bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Malorážka do terénu
Ahojte ve spolek.
Chtěl bych se předem omluvit za snad miliontý dotaz ohledně výběru motorku, ale hledal jsem a nic, co by se blížilo mým požadavkům jsem nenašel.
Dříve jsem vlastnil Yuki Cross 125 a párkrát jsem na ní projížděl polňačky a lesňačky na zajímavá místa, které jsem objevil na mapách a chtěl je navštívit, pak jsem moto prodal a teď po několika letech bych se k motorce rád vrátil a rozšířil ježdění i v trošku náročnějším terénu než jen po polňačce. Nepotřebuji jezdit 50km/h nějaké výjezdy v lese nebo lítat 100km/h po louce. Spíše brouzdání po lese, hledat a objevovat a občas se přesunout po polňačkách. Lesů mám hromadu za barákem, 10km od baráku mám tankodrom, kde bych taky rád pojezdil. Neříkám, že nikdy nezkusím výjezd, ale není to primární účel koupě.
Hledám motorku nenáročnou na údržbu (chápu, že můžu narazit na kus, který bude potřebovat časem větší servis atd., ale obecně vzato nenáročnou údržbu). Mělo by to být určitě enduro, ale asi ne ostré mašiny typu KTM EXC, Husa WR a podobné. Rád bych „malorážku“ obsahu 125 max 300. Nejsem zarytě pro 2T ani pro 4T. Jsem si vědom výhod i strastí jednoho i druhého, ale pokud 2T, tak ideálně spíš 125-200ccm. Sice se asi dá na 300 jezdit na brblačku, ale to by mne asi hanba fackovala a pokud 4T, tak opravdu bych rád něco, na čem nebudu dělat GO motoru hned po koupi, jako klasicky na levných vyběhaných 250kách.
Spotřeba paliva není rozhodující. Nebudu na tom jezdit tak často, takže pokud to bude žrát do 10ti litrů, abych na nádrž ujel vyjížďku kolem 70km, tak je to v pohodě…
Investice jen na motorku by měla být mezi 50 - 70k. S rezervou na výbavu je počítáno mimo cenu motorky. Rozptyl rozpočtu je úměrný ani né tak maximálnímu možnému, ale kvůli tomu, že nechci začínat a ničit v lese motorku za 100-130k. To by mi bylo opravdu hodně líto…
Co je ve výběru: Husqvarna WRE 125, Aprilia RX 125, Yamaha DT 125R, Yamaha WR 125R.
Ta poslední Yamaha 125 4T je tam proto, že by mi teoreticky mohlo těch 11kW stačit a když se koupí ojetý kus po někom, kdo na tom jezdil na silnici, jako většina 16ti letých kluků či holek, tak nebude zničená a utrápená v terénu. Otázka zní, dá se s takovou motorkou a 11kW jezdit v terénu? Ostatní 2T by se daly sehnat otevřené a tam už je výkon někde jinde. Nechci z toho tahat výkony, jako má EXC nebo Husa WR 125, ale říkám si, že něco mezi 16-20kW by bylo ideálních...
Co doporučíte vy? Nebo schválíte něco z uvedených motorek?? Zkušenosti s některou z nich v terénu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malorážka do terénu

8.7.2020 v 12:08 | Nahoru | #1
FiFa_cze> Z toho, co píšeš, mě vychází, že bys měl hledat spíš kvalitní podvozek, než jakkoliv výkonný motor, i když i to má svoje limity a 4T 125 určitě ne.
Pak je tu otázka, jestli chceš opravdu jezdit po lese, když se to nesmí. I když vjedeš do lesa bez značky, nesmíš se nechat chytit, protože za to nemusí být pokuta 5, ale i 100 tisíc . Přistižen na jakékoliv cestě bez značky nebo se zakrytou značkou je oceňováno 5-10 tisíc a bez papírů na min. 6 měsíců.
Za málo peněz hodně muziky nabízí Yamaha DT125 nebo Honda CRM 125. Nebo zmiňované AJP PR4/240 a PR5/250. Myslím, že máš teď stejně dva tři měsíce, kdy je enduro ježdění na prd. Já čekám na říjen, až se přestane prášit, nebude vedro, vypadnou turisti, kolomrdi a ti s čoklama.

(reakce na) Malorážka do terénu

8.7.2020 v 17:17 | Nahoru | #2

Kohlstein píše: FiFa_cze> Z toho, co píšeš, mě vychází, že bys měl hledat spíš kvalitní podvozek, než jakkoliv výkonný motor, i když i to má svoje limity a 4T 125 určitě ne.
Pak je tu otázka, jestli chceš opravdu jezdit po lese, když se to nesmí. I když vjedeš do lesa bez značky, nesmíš se nechat chytit, protože za to nemusí být pokuta 5, ale i 100 tisíc . Přistižen na jakékoliv cestě bez značky nebo se zakrytou značkou je oceňováno 5-10 tisíc a bez papírů na min. 6 měsíců.
Za málo peněz hodně muziky nabízí Yamaha DT125 nebo Honda CRM 125. Nebo zmiňované AJP PR4/240 a PR5/250. Myslím, že máš teď stejně dva tři měsíce, kdy je enduro ježdění na prd. Já čekám na říjen, až se přestane prášit, nebude vedro, vypadnou turisti, kolomrdi a ti s čoklama.



Prach? Já to v minulém týdnu dvakrát utopil a voda s blátem jsou všude už několik týdnů .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zalomena svíčka Yamaha WR 125R Yamahous23 16 22.4.2024 v 07:54 grooll
Prasklá nakopávačka na aprillia rx ... Aprilia RX 125 Marekkkkkk 10 8.4.2024 v 18:47 Marekkkkkk
Diagnostika Yamaha Yamaha WR 125R zaks 17 8.4.2024 v 12:46 Peťkous
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy


TOPlist