Téma: tiger 1050 zmena pastorku
12.11.2019 v 09:29
nazdar banda,,,oplati sa zmenit seriovy pastorek( zaberove koliesko) za o jeden zub menšie? ak áno aký to bude mat vplyv na jazdne vlastnosti? tacho bude ukazovat správne , klesne aj spotreba? Triumph tiger 1050
1 reakcí na tento příspěvek tiger 1050 zmena pastorku
jakej mas duvod tam davat mensi pastorek?
zmeni se ti samozrejme rychlost (mensi), ale zas to bude vic "tahnout"..coz u Tigra neni imho vubec potreba.
Spotreba bude imho vetsi, pac budes jezdit ve vyssich otackach.
co se stanej s rychlostma si postuduj tady
https://www.gearingcommander.com/
a kdyz uz teda, tak bych to spis vetsim poctem zubu na zadnim kole.
Naposledy editováno 12.11.2019 11:48:03
zmeni se ti samozrejme rychlost (mensi), ale zas to bude vic "tahnout"..coz u Tigra neni imho vubec potreba.
Spotreba bude imho vetsi, pac budes jezdit ve vyssich otackach.
co se stanej s rychlostma si postuduj tady
https://www.gearingcommander.com/
a kdyz uz teda, tak bych to spis vetsim poctem zubu na zadnim kole.
Naposledy editováno 12.11.2019 11:48:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tiger 1050 zmena pastorku
Jarrinn> nemam ziadny dôvod,,,len som sa pýtal ci to má vôbec zmysel,,,,,,,,,dakujem za odpovede,,,,,,,
jestli se to "oplatí" nevím, ale hraní s převody je jedna z nejlevnějších možností úprav motocyklu, kterou zvládneš sám. Úplně neplatí pravidlo : menší kolečko/větší rozeta = větší síla=menší maximálka , větší síla určitě, s tou maximálkou je to sporné ( prohledej pojednání o převodech v závislosti na síle motoru a max. otáčkách ) No určitě ti ve zmiňovaném dotazu spotřeba neklesne, při stejné rychlosti budeš točit víc otáček, ale nějaké drama to nebude. Tachometr, pokud je z motoru, bude proměřovat docela brutus, jak rychlost, tak najeté km, záleží jak moc to překopeš ( mám na VFR -1/+2 a tacho ukáže 280, skutečnost cca 240, 1000 natočených km je ve skutečnosti něco přes 800 km ( jedna z mála motorek, která má na tachu více než ve skutečnosti
)
Za mě doporučuju vyzkoušet, když máš T1050, tak Tě ""500"" navíc za kolečko při výměně řetězovky neposere
Většinou se začíná -1zub na kolečku ( = cca +3 zuby na rozetě ) a tato změna je dostačující, už znatelná ( kolečko je levnější než rozeta )
Takže bych objednal sadu - 1 zub na kolečku, vyzkoušel, a v případě nespokojenosti koupíš orig. kolečko.
Pokud se Ti to zalíbí, můžeš pokračovat s rozetou + ( kolečko -2 už bych nedával )
Pozor na počet článků řetězu
Z osobní zkušenosti můžu doporučit motoretezy.cz ( ale uspěješ určitě i jinde ), poradí komplet sadu v poměru zuby kolečka/rozety "x" počet článků řetězu
Ať se zadaří

Za mě doporučuju vyzkoušet, když máš T1050, tak Tě ""500"" navíc za kolečko při výměně řetězovky neposere
Většinou se začíná -1zub na kolečku ( = cca +3 zuby na rozetě ) a tato změna je dostačující, už znatelná ( kolečko je levnější než rozeta )
Takže bych objednal sadu - 1 zub na kolečku, vyzkoušel, a v případě nespokojenosti koupíš orig. kolečko.
Pokud se Ti to zalíbí, můžeš pokračovat s rozetou + ( kolečko -2 už bych nedával )
Pozor na počet článků řetězu
Z osobní zkušenosti můžu doporučit motoretezy.cz ( ale uspěješ určitě i jinde ), poradí komplet sadu v poměru zuby kolečka/rozety "x" počet článků řetězu
Ať se zadaří

Vesměs novější motorky s ABS berou rychlost "z kol", takže by odpadl problém - pro mě ten největší - že se načítá víc km, než kolik se reálně ujede. Maximálka by mě naopak trápila úplně nejmíň, protože jestli to jede 220 nebo 245 je mi u prdele. Stejně tak by doporučil to řešit předním pastorkem, než rozetou, neb ten je levnější a nepotřebuješ měnit délku řetezu = je to bez problémů vratná změna.
už to máš výše napsané a snad ti to dojde z logiky, ne? navýšení krouťáku na zadním kole, motorka bude silnější, bude mít lepší zrychlení, bude ochotněji zrychlovat naložená do kopce, atd. nevýhody - budeš o něco častěji řadit, budeš dosahovat na každý kvalt nižší rychlost, budeš mít vyšší spotřebu, atd. nahoře je odkaz na gearingcommander, tam vše najdeš.
je to změna za 10€, tak si to objednej, udělej si na jaře hezký odpoledne v garáži, vyměněné to máš za 20minut a můžeš to zkoušet. pokud chceš cestovat, tak bych nechal origo (někdo dává i větší sekundární kolečko, ale zrovna u toho Triple motoru bych to nedělal, budeš tam mít hrozně dlouhý hluchý místo při rozjíždění). Pokud chceš blbnout, tak to udělej.
je to změna za 10€, tak si to objednej, udělej si na jaře hezký odpoledne v garáži, vyměněné to máš za 20minut a můžeš to zkoušet. pokud chceš cestovat, tak bych nechal origo (někdo dává i větší sekundární kolečko, ale zrovna u toho Triple motoru bych to nedělal, budeš tam mít hrozně dlouhý hluchý místo při rozjíždění). Pokud chceš blbnout, tak to udělej.
1 reakcí na tento příspěvek tiger 1050 zmena pastorku
nechám si pôvodné,,,,dík všetkým za rady a postrehy


1 reakcí na tento příspěvek tiger 1050 zmena pastorku
jestli je to ABS verze, tak ti tacho bere rychlost z ABS kroužku (myslím), takže proměřovat by to nemělo. motorka bude znatelně živější, ale taky ti STOUPNE spotřeba, protože na stejnou cestovní rychlost budeš mít vyšší otáčky. kromě toho počítej s vyšším opotřebením motoru, ale to je spíš na teoretické úrovni. já jsem dával třeba o zub víc na rozetě, což je sice malý rozdíl, ale je to dobrý kompromis. vepředu o zub méně je jako bys dal vzadu o tři víc a to už je dost...
1 reakcí na tento příspěvek tiger 1050 zmena pastorku
btw. Tiger 1050 se dá docela slušně tunit prakticky zadarmo. viz profil tohodle frajera www.motorkari.cz/motorka/
Kabel stojí 16USD, program je zdarma, zbytek je jen o rukách.
Kabel stojí 16USD, program je zdarma, zbytek je jen o rukách.
1 reakcí na tento příspěvek tiger 1050 zmena pastorku
Já jsem si u Bandita naopak převody zrychloval. Mám ho na cestování a nena závodění. Místo 15/47 jsem dal 17/43. Je to pohodlnější a spotřeba klesla.
Řekl bych, že standardní převody výrobci optimalizují pro maximální využití výkonu. Nevím, zda dalším zpomalením si pomůžeš. U 6tiqaltové převodovky se jednotlivé qalty dostatečně překrývají, aby se daly otáčky držet v maximu výkonu. Určitě to trochu pomůže při rozjezdu na jedničku. Ale chce to vyzkoušet.
Řekl bych, že standardní převody výrobci optimalizují pro maximální využití výkonu. Nevím, zda dalším zpomalením si pomůžeš. U 6tiqaltové převodovky se jednotlivé qalty dostatečně překrývají, aby se daly otáčky držet v maximu výkonu. Určitě to trochu pomůže při rozjezdu na jedničku. Ale chce to vyzkoušet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tiger 1050 zmena pastorku
Borntobewild> Jestli ten puvodni prevod je serie, tak to ti to do kopce neutahne ani petku ne? Ja jezdim cca 4zuby navic na rozete a i tak jedu okresky na 4ku max :D na tvym banditu bych asi nedal vic nez trojku
Pri zmensovani pastorku se lame vic retez a taky se muze vic opotrebovavat kluzak na kyvce. Taky ma zmena prevodu vliv na chovani motorky - odpruzeni - pri akceleraci - tzv anti squat.

Pri zmensovani pastorku se lame vic retez a taky se muze vic opotrebovavat kluzak na kyvce. Taky ma zmena prevodu vliv na chovani motorky - odpruzeni - pri akceleraci - tzv anti squat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tiger 1050 zmena pastorku
assassin>
Hele, ty kopce by mě u takovýdle mašiny vůbec nenapadly. Takhle bych nad tím uvažoval u naloženýho auta, nebo u fichtla s nedostatkem výkonu. Vyjádřeno matematicky, u tý mašiny neřeším rychlost, ale její první derivaci
. Málokdy jedu kopec konstantní rychlostí. Kdybych jel konstantní rychlostí, jakýkoli kopec při konstantní rychlosti 120 vyjedu na 6, ale to je teorie. V praxi v tom kopci budu asi akcelerovat. Dejme tomu, že motor má maximální výkon v 10ti tis. rpm a červený v 12ti. Já bych se standardníma kolečkama řadil z 11 na 9 a s rychlejšíma budu řadit z 11,5 na 8,5 kde to má o pár % nižší výkon, takže jsem o několik setin sekundy pomalejší. Největší vliv to má při rozjezdu, kde se rozjíždíš z malých otáček. Jasněže na závodění na okruhu by to bylo špatně, ale na cestování v nornálním provozu mi to vyhovuje.
Hele, ty kopce by mě u takovýdle mašiny vůbec nenapadly. Takhle bych nad tím uvažoval u naloženýho auta, nebo u fichtla s nedostatkem výkonu. Vyjádřeno matematicky, u tý mašiny neřeším rychlost, ale její první derivaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tiger 1050 zmena pastorku
Borntobewild> Trosku se v tom vykladu ztracim, na b6 jsem kdysi jel a zadnej trhac asfaltu to neni, proto mi prijde, ze takhle razantni zmena prevodu bude hodne znat ... nevim proc zrychleni rikas prvni derivace rychlosti, ale pokud resis zrychleni, tak proc jsi to zprevodoval do rychla?
assassin>
To je můj problém. Já vize, co mám v hlavě neumím prezentovat. Proto si všechno dělám sám
Jasněže B6 není trhač asfaltu.
Ale o co jde. Pokud jedeš cestovní rychlostí, neakceleruješ, stačí ti u tohodle motoru 3 tis. rpm. Při cestovní konstantní rychlosti 120kmh to na standard točí 7tis. rpm, 30% zatížení a 20%tepelné účinnnosti. A mě 5tis rpm. při 60% zatížení a 25% tepelné účinnosti. A teď budu střílet od oka. (vlastně doteď jsem taky střílel). Při 10ti tis rpm to má 57KW, při 9ti a 11ti třeba 52 a při 8mi a 12ti třeba 48.
Akceleruju se standardem. Mám 11tis rpm, přeřadím a mám 9. S rychlejšíma kolečkama mám 11,5, přeřadím a mám 8,5 a když si to naopak zintegruju mám třeba o 2kw menší využitelný výkon. Ale výsledek je,že mám nižší spotřebu, motor míň řve a míň se opotřebovává a mám třeba o desetinu sekundy pomalejší 0-100. Nebijte mě. Mám fakt motorku na cestování a ne na závodění.
To je můj problém. Já vize, co mám v hlavě neumím prezentovat. Proto si všechno dělám sám

Jasněže B6 není trhač asfaltu.
Ale o co jde. Pokud jedeš cestovní rychlostí, neakceleruješ, stačí ti u tohodle motoru 3 tis. rpm. Při cestovní konstantní rychlosti 120kmh to na standard točí 7tis. rpm, 30% zatížení a 20%tepelné účinnnosti. A mě 5tis rpm. při 60% zatížení a 25% tepelné účinnosti. A teď budu střílet od oka. (vlastně doteď jsem taky střílel). Při 10ti tis rpm to má 57KW, při 9ti a 11ti třeba 52 a při 8mi a 12ti třeba 48.
Akceleruju se standardem. Mám 11tis rpm, přeřadím a mám 9. S rychlejšíma kolečkama mám 11,5, přeřadím a mám 8,5 a když si to naopak zintegruju mám třeba o 2kw menší využitelný výkon. Ale výsledek je,že mám nižší spotřebu, motor míň řve a míň se opotřebovává a mám třeba o desetinu sekundy pomalejší 0-100. Nebijte mě. Mám fakt motorku na cestování a ne na závodění.
Chápu tě, upravil sis to pro své potřeby, ale s takhle velkou změnou převodu určitě nejsi pomalejší 0-100 o 0,1s, ale minimálně o 1s.. Tvoje změna je obrovská a musí to být kurwa poznat, spíš sis zvykl a vyhovuje ti to. No a další otázka je to opotřebení motoru, ne vždy znamenají nižší otáčky nižší opotřebení a zároveň máš menší krouťák na zadním kole, takže mu vlastně při zrychlování dáváš větší kopr, protože on chudák nemůže. Ale jak jsem psal, jsi s tím spokojenej, víš, proč jsi to udělal a jezdíš na tom ty, takže

Animals21 píše: btw. Tiger 1050 se dá docela slušně tunit prakticky zadarmo. viz profil tohodle frajera www.motorkari.cz/motorka/
Kabel stojí 16USD, program je zdarma, zbytek je jen o rukách.
doporučuju moc nenavádět lidi na to, aby se hrabali v řídící jednotce, měnili mapy atd. to chce určité know how a dotyčný musí vědět co dělá. TUNE ECU je sice jednoduchý program, ale když se do toho pustí amatér, nebo cholerik, dost často to končí odtahem do autorizovaného servisu, aby to dali zase do pojízdného stavu:))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
Problém s elektrikou Triumph Tiger 1050 | Filipita | 3 | 27.8.2024 v 16:41 Filipita |
Triumph Tiger 1050 rv2008 Triumph Tiger 1050 | Diglet | 2 | 11.5.2024 v 16:18 Diglet |
vyfuk tiger sport 1050 Triumph Tiger 1050 | kw110 | 8 | 26.12.2023 v 11:07 past92 |
Přídavná světla na motorku má někdo... Triumph Tiger 1050 | wall0 | 1 | 19.11.2023 v 09:11 Destroyer |