Existuje nějaká dobrá duše, co by mě nasměrovala? Né však tam kde slunce nesvítí, tam už jsem se svou proaktivitou ocitl sám. Spíš teda na nějaký stránky fans, pokud tenhle průser nějaký fans vůbec může mít, nebo aspoň nějaký schéma jak to celý vlastně má fungovat.
Díkes
Naposledy editováno 30.09.2019 14:34:15
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování
2 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování
1100Virago píše: Fanstránka, kde jsou i schémata...
...a další podrobnou dokumentaci najdeš na sesa-moto.cz
a dráty tady :
https://motorky.bazo...-simson-a-tatran.php
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování
jedna je na zapalování, druhá je na hlavní světlo, třetí je na brzdové světlo a čtvrtá jsou parkovačky
12V elektrika(zvláštní když v tý době byla preferovaná 6V elektrika)
žádná baterka, no a řídící jednotka je v pravým deklu v podobě kladívka a kondenzatoru
myslím že kdyby to bylo spolehlivý tak by to byla dobrá motorka která by se ani v dnešním provozu neztratila
navíc to mělo 5 kvaltů

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování


Měl jsem zapalování předělaný na tyristorový. Samodomo bastl, ale fungovalo to dobře. Dalo se předělat i na zapalování z babetty, ale to nestíhá ve vysokých otáčkách. Sériovku jsem nikdy nedokázal rozpohybovat, i když kamarád to tak měl. Pozor na polohu cívky, musí být vlevo dole, jinde ti to nehodí jiskru. Kladívko je jako š1000mb.
schéma elektriky
nedokonalé, ale funkční zapalování
Podle cyklotacháče jsem to jednou rozpumpoval na 98kmh. Víc to fakt nejezdilo. Spotřeba byla okolo 4 litrů.
Jinak největší průser byli vibrace. Vždy se mi něco uklepalo. Několikrát výfuk, povolovali se všechny šrouby, co nebyli zalepený. Vymlátil se mi hlavní čep kliky do kroužku ložiska. Nebrzdilo to. Asi 3x sem se na tom vyboural. Ale jako, v 16 sem za to byl neskutečně rád.

Naposledy editováno 03.10.2019 08:09:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování
krokoš píše: Pruzkumnik> tak, tak, na vtedajšiu dobu to boli veľmi moderné stroje. V tých časoch bol problém s jazýčkovými ventilmi , materiál a lámali sa. U tejto motky použili rotačné šúpatko. Bol to ľahký stroj a staršie mali výkon 9 PS, posledné Trail mali už kvalitnejšiu prednú vidlicu a dokonca 14 PS Vytiahla 120 km/hod. Pekná motorka , ale žralo to ako Moskvič 9 litrov +olej. Kolesá 18, ale špice tenké ako na Pionieri a malo to aj s Pioniera bubny. V roku pána 1974 stála asi 4 800 Kčs, Mustang 4 100 Kčs, Pionier 3 700 Kčs. Jawa 350 Bizon 11 000 Kčs.
Já bych řekl, že v tý době žádný jazýčkový ventily ještě neexistovaly. Ale jinak je zvláštní, že to mělo tenkrát 5 rychlostí a jiné Jawy a ČZ později již ne. A proč se to přestalo vyrábět?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování
že furt oživuješ exoty socialistický éry.
Možná by pomohla fotka co vlastně k tomu máš. Zapalovací cívka pod pravým deklem (a na rámu) na odlitku šoupátkový komory. Přerušovač a kondik pod víčkem na levým deklu (je tam křížová propojka na kliku). Vačka rozdílná oproti piovýru. Elektriku to má řešenou plošným spojem v kastlíku.
Nějakou dokumentaci bych možná našel, jednou jsem zprovozňoval J90. A docela to i jede, na to jak je to malý. Ale brzdy tragický.
Bezkontaktní Tranzimo (nebo jak se to jmenovalo) bylo myšlený na poslední stroje, jestli se to realizovalo si nejsem jistej. Plánoval se i motor stejný koncepce v 50ccm.
Důvod ukončení výroby vysoká poruchovost nebo něco jinýho.
Převodovka není blbuvzdorná na sesazení.
Dost odcházely duralový klece jehel na klice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

Konstrukčně je to prostě nesmysl.
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování
Nehledě na způsob převodů: primár do pomala, převodovka do rychla (vyšší rychlosti) a sekundár znova do pomala. (ztráty?).
Naposledy editováno 04.10.2019 07:18:29
mito7 píše: Staré čs. motorky měly vlastně jen 3 převody a přímý záběr. Udivuje mě, že tyhle novější 6-ti kvalty mají 6 párů kol. Proč nepoužívají též přímý záběr. Dokonce i 7-mi rychlostní Mita mají 7 párů kol a přímý záběr nepoužívají.
Nehledě na způsob převodů: primár do pomala, převodovka do rychla (vyšší rychlosti) a sekundár znova do pomala. (ztráty?).
Asi to bude tím, že to je nejosvědčenější způsob. Prostě vývoj.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování
bubuci píše: kuba350> tak veru,máš pravdu...
Teda, už som tiež všelijaké čudá opravoval, ale čo vieme, čím mu to zaplatí, ja som robil za ryby, za paradajky, najviac za chlast, no za tú 90-tku asi pol svine. Asi chudáka
FiZzer - a kamoš opil v krčme a potom mu to dotrepal do garáže. A zddravím krajana z Komárna, bývam v Bajči.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kíček zapalování Jawa 90 Roadster | Jomardo | 3 | 29.7.2024 v 13:29 kokoška. |
Jawa 90 cross Neckermann Jawa 90 Cross | jawa42 | 5 | 25.7.2024 v 10:25 Jomardo |
Číslo rámu Jawa 90 Cross/Trail | loguran | 11 | 16.5.2023 v 20:40 Kohlstein |
Převod motorky Jawa 90 Roadster | loguran | 7 | 6.3.2023 v 17:22 Fyro |
Jawa 90, nestartuje Jawa 90 Roadster | David8888 | 18 | 21.1.2022 v 18:52 Zdenalbenal |