bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAWA 90 zapalování
Dostal se ke mně tenhle kepl abych to rozdejchal. Chybí na tom zapalovací cívka a asi jednotka zapalování? Visí z toho hromada ustříhanejch drátů, tak moc nevim kde začít. Gůgl je stran tohodle exota dost skoupý a furt mi vnucuje vape (když jsem se o něm zmínil majiteli toho klenotu, už se neozval - asi zahlídl cenovku a kleplo ho).
Existuje nějaká dobrá duše, co by mě nasměrovala? Né však tam kde slunce nesvítí, tam už jsem se svou proaktivitou ocitl sám. Spíš teda na nějaký stránky fans, pokud tenhle průser nějaký fans vůbec může mít, nebo aspoň nějaký schéma jak to celý vlastně má fungovat.

Díkes

Naposledy editováno 30.09.2019 14:34:15
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2019 v 14:47 | Nahoru | #1
Fanstránka, kde jsou i schémata...
...a další podrobnou dokumentaci najdeš na sesa-moto.cz

JAWA 90 zapalování

30.9.2019 v 15:05 | Nahoru | #2
Super, schéma je tam taky, dík

JAWA 90 zapalování

30.9.2019 v 16:36 | Nahoru | #3
To Vape bych nezavrhoval. Na týhle pomstě z Povážský byl jeden z největších průserů právě se zapalováním.

2 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování

30.9.2019 v 16:53 | Nahoru | #4
Být tebou, tak to vrátím majiteli a vůbec se nepokouším o to to opravovat....

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2019 v 17:02 | Nahoru | #5
Čau, riadiacu to nemá žiadnu a funguje to zapalko ako na pionieri. Len pozor na vybehané ložiská, ak je veľká vôľa v ložiskách tak sa mení vzdialenosť medzi statorom a rotorom a iskra je slabá na chod a zapálenie. Ja som to štartoval s baterkou a potom ju odpojil po naštartovaní. aj pozor na priesak oleju do zapalka z pevodovky. Držím palce pri oživovaní.

(reakce na) JAWA 90 zapalování

30.9.2019 v 22:06 | Nahoru | #6

1100Virago píše: Fanstránka, kde jsou i schémata...
...a další podrobnou dokumentaci najdeš na sesa-moto.cz



a dráty tady :
https://motorky.bazo...-simson-a-tatran.php

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

30.9.2019 v 22:37 | Nahoru | #7
krokoš> riadiacu jednotku na jawu 90 ? to si uplne mimo teda, vape je akorat bezkontaktne zapalovani nic vic nic méň

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

30.9.2019 v 23:19 | Nahoru | #8
Redflamengo> čti pořádně, však píše že to žádnou nemá - já měl za to že na konci toho chrchle ustřiženejch drátů mělo být něco jako má babeta

(reakce na) JAWA 90 zapalování

1.10.2019 v 00:04 | Nahoru | #9
FiZzeR> vpohode asi sme sa nepochopili nevadi , babeta ma tyristorove zapalovani, nevim jak nekoho moze napadnut ridici jednotka u karburatorovych veteránu , nechcem tu nikoho zhadzovat ale toto vemne vyvolalo az zlost ze nekdo vubec uvazuje nad nejaku ridici jednotku u jawy 90 sorry neukamenujta mna

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování

1.10.2019 v 16:59 | Nahoru | #10
Twl, ty si na tu karmu fakt nabíháš sám a ještě koulema napřed

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

1.10.2019 v 19:03 | Nahoru | #11
t_freedom> jestli si to myslel namna tak ja mam karmu vporadku a nic karme nedluzim

(reakce na) JAWA 90 zapalování

2.10.2019 v 06:54 | Nahoru | #12
Redflamengo>... Ne ne, on ví

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování

2.10.2019 v 09:04 | Nahoru | #13
pokud se nepletu, jawa 90 má 4 cívky
jedna je na zapalování, druhá je na hlavní světlo, třetí je na brzdové světlo a čtvrtá jsou parkovačky

12V elektrika(zvláštní když v tý době byla preferovaná 6V elektrika)
žádná baterka, no a řídící jednotka je v pravým deklu v podobě kladívka a kondenzatoru
myslím že kdyby to bylo spolehlivý tak by to byla dobrá motorka která by se ani v dnešním provozu neztratila
navíc to mělo 5 kvaltů

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

2.10.2019 v 18:49 | Nahoru | #14
Pruzkumnik> tak, tak, na vtedajšiu dobu to boli veľmi moderné stroje. V tých časoch bol problém s jazýčkovými ventilmi , materiál a lámali sa. U tejto motky použili rotačné šúpatko. Bol to ľahký stroj a staršie mali výkon 9 PS, posledné Trail mali už kvalitnejšiu prednú vidlicu a dokonca 14 PS Vytiahla 120 km/hod. Pekná motorka , ale žralo to ako Moskvič 9 litrov +olej. Kolesá 18, ale špice tenké ako na Pionieri a malo to aj s Pioniera bubny. V roku pána 1974 stála asi 4 800 Kčs, Mustang 4 100 Kčs, Pionier 3 700 Kčs. Jawa 350 Bizon 11 000 Kčs.

(reakce na) JAWA 90 zapalování

2.10.2019 v 20:19 | Nahoru | #15
krokoš> no 14 koní možná vyladěná závodní.... a 120 seriovka? no ani náhodou. Nechci to shazovat tím, že leda ze skály. Technicky je to zajímavá motorka a pěkný veterán dnes. A není jich moc...

JAWA 90 zapalování

3.10.2019 v 08:07 | Nahoru | #16
Na tomhle stroji jsem najel asi nějakejch 18000km. (a už bych to znova asi nedal).
Měl jsem zapalování předělaný na tyristorový. Samodomo bastl, ale fungovalo to dobře. Dalo se předělat i na zapalování z babetty, ale to nestíhá ve vysokých otáčkách. Sériovku jsem nikdy nedokázal rozpohybovat, i když kamarád to tak měl. Pozor na polohu cívky, musí být vlevo dole, jinde ti to nehodí jiskru. Kladívko je jako š1000mb.
schéma elektriky
nedokonalé, ale funkční zapalování

Podle cyklotacháče jsem to jednou rozpumpoval na 98kmh. Víc to fakt nejezdilo. Spotřeba byla okolo 4 litrů.
Jinak největší průser byli vibrace. Vždy se mi něco uklepalo. Několikrát výfuk, povolovali se všechny šrouby, co nebyli zalepený. Vymlátil se mi hlavní čep kliky do kroužku ložiska. Nebrzdilo to. Asi 3x sem se na tom vyboural. Ale jako, v 16 sem za to byl neskutečně rád.

Naposledy editováno 03.10.2019 08:09:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

3.10.2019 v 11:28 | Nahoru | #17

krokoš píše: Pruzkumnik> tak, tak, na vtedajšiu dobu to boli veľmi moderné stroje. V tých časoch bol problém s jazýčkovými ventilmi , materiál a lámali sa. U tejto motky použili rotačné šúpatko. Bol to ľahký stroj a staršie mali výkon 9 PS, posledné Trail mali už kvalitnejšiu prednú vidlicu a dokonca 14 PS Vytiahla 120 km/hod. Pekná motorka , ale žralo to ako Moskvič 9 litrov +olej. Kolesá 18, ale špice tenké ako na Pionieri a malo to aj s Pioniera bubny. V roku pána 1974 stála asi 4 800 Kčs, Mustang 4 100 Kčs, Pionier 3 700 Kčs. Jawa 350 Bizon 11 000 Kčs.


Já bych řekl, že v tý době žádný jazýčkový ventily ještě neexistovaly. Ale jinak je zvláštní, že to mělo tenkrát 5 rychlostí a jiné Jawy a ČZ později již ne. A proč se to přestalo vyrábět?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

3.10.2019 v 14:26 | Nahoru | #18
mito7> Především mají staré 4r jawy jinak koncipovanou převodovku. I kdyby se udělaly nové hřídele a pět párů kol, už se tam nepodaří dát třetí vidličku, která by řadila pátý pár kol (jedna vidlička může řadit v moderní převodovce 2 rychlosti - tři teoreticky taky, ale to je zas jiná konstrukce převodovky)

JAWA 90 zapalování

3.10.2019 v 14:48 | Nahoru | #19
Nechápu jaký sebemrdkačství tě vede k tomu,
že furt oživuješ exoty socialistický éry.

Možná by pomohla fotka co vlastně k tomu máš. Zapalovací cívka pod pravým deklem (a na rámu) na odlitku šoupátkový komory. Přerušovač a kondik pod víčkem na levým deklu (je tam křížová propojka na kliku). Vačka rozdílná oproti piovýru. Elektriku to má řešenou plošným spojem v kastlíku.

Nějakou dokumentaci bych možná našel, jednou jsem zprovozňoval J90. A docela to i jede, na to jak je to malý. Ale brzdy tragický.

Bezkontaktní Tranzimo (nebo jak se to jmenovalo) bylo myšlený na poslední stroje, jestli se to realizovalo si nejsem jistej. Plánoval se i motor stejný koncepce v 50ccm.
Důvod ukončení výroby vysoká poruchovost nebo něco jinýho.
Převodovka není blbuvzdorná na sesazení.
Dost odcházely duralový klece jehel na klice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

3.10.2019 v 22:21 | Nahoru | #20
laďa-prášil: Pětikvalt jde realizovat i kombinací čtyřm soukolí, dvou vidliček a přímým náhonem V 80. letech jsme řešili, jestli bylo možné, aby měly policejní Californiany 5 rychlostí, jak se tradovalo. Sice to byl kec, ale našli jsme způsob, jakým by to opavdu realizovat šlo. Trik spočíval v tom, že vstupní a výstupní hřídel nebyl dělený na tři soukolí plus jedno, ale byl rozdělený uprostřed na 2+2. Pak jde opravdu vytvořit pět kombinací.

(reakce na) JAWA 90 zapalování

3.10.2019 v 23:21 | Nahoru | #21
1100Virago> Chápu a teoreticky si to dovedu představit, ale nedovedu si představit, že by to někdo realizoval. On je to i problém řadicího automatu, jenom narychlo - když ti to + kolo vyjde doprostřed, tak uprostřed automatu ho nepřehodíš - drážka pro vedení vidličky nepujde vyřešit.
Konstrukčně je to prostě nesmysl.

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 90 zapalování

4.10.2019 v 07:16 | Nahoru | #22
Staré čs. motorky měly vlastně jen 3 převody a přímý záběr. Udivuje mě, že tyhle novější 6-ti kvalty mají 6 párů kol. Proč nepoužívají též přímý záběr. Dokonce i 7-mi rychlostní Mita mají 7 párů kol a přímý záběr nepoužívají.
Nehledě na způsob převodů: primár do pomala, převodovka do rychla (vyšší rychlosti) a sekundár znova do pomala. (ztráty?).

Naposledy editováno 04.10.2019 07:18:29

(reakce na) JAWA 90 zapalování

4.10.2019 v 13:10 | Nahoru | #23

mito7 píše: Staré čs. motorky měly vlastně jen 3 převody a přímý záběr. Udivuje mě, že tyhle novější 6-ti kvalty mají 6 párů kol. Proč nepoužívají též přímý záběr. Dokonce i 7-mi rychlostní Mita mají 7 párů kol a přímý záběr nepoužívají.
Nehledě na způsob převodů: primár do pomala, převodovka do rychla (vyšší rychlosti) a sekundár znova do pomala. (ztráty?).



Asi to bude tím, že to je nejosvědčenější způsob. Prostě vývoj.

JAWA 90 zapalování

5.10.2019 v 14:06 | Nahoru | #24
Doporučuji knihu od tohoto autora, byl to konstruktér v Povážských strojárňach a je na tyto stroje machr. Bude tam spousta informací. Mám od něj knihu o Manetu M90 a je super. Odkaz zde

JAWA 90 zapalování

5.10.2019 v 20:09 | Nahoru | #25
J90 je super adrenalin pro nervy Jedna moje 90 tak nějak jezdí a chytá ale druhá co mám tak ta nešla v otáčkách, prskala,škytala pak zas nechytla pak 100x chytla a pořád do kola.... Dal jsem srabacky Vape a zlepšení neuvěřitelný, chytne kdykoliv, jede pořád a řekl bych že se dokáže i víc roztočit. Ale jooo bylo to skurveně drahý. Věřím že by se určitě našel borec co se vyzná a předělal by to na bez kontakt nějak levněji. Jinak držím palce

JAWA 90 zapalování

5.10.2019 v 20:47 | Nahoru | #26
Čau, O:N:E., napíš, prosím, koľko to má koní v TP. ja som písal vyššie , že Trail mala až 14 PS. Pferde Slowakische.

(reakce na) JAWA 90 zapalování

6.10.2019 v 08:14 | Nahoru | #27
kuba350> tak veru,máš pravdu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 90 zapalování

6.10.2019 v 08:16 | Nahoru | #28
kuba350> tak veru,máš pravdu...

(reakce na) JAWA 90 zapalování

6.10.2019 v 09:34 | Nahoru | #29

bubuci píše: kuba350> tak veru,máš pravdu...



Teda, už som tiež všelijaké čudá opravoval, ale čo vieme, čím mu to zaplatí, ja som robil za ryby, za paradajky, najviac za chlast, no za tú 90-tku asi pol svine. Asi chudáka
FiZzer - a kamoš opil v krčme a potom mu to dotrepal do garáže. A zddravím krajana z Komárna, bývam v Bajči.

(reakce na) JAWA 90 zapalování

4.5.2020 v 14:42 | Nahoru | #30
krokoš> bol to stroj hlavne pre mladých a pre takých,čo k tomu mali aký,taký cit.Je pravda,že nie všetko bolo dotiahnuté do spoľahlivosti,na to bol kratky čas a P@S,začala "nikomu" konkurovaľ a vadiť,takže aj tak dopadla.Ja viem,že pri oprave su niekedy nervy v čudu,ale trpezlivosť je matka múdrosti.ver,že viem o čom hovorím,lebo mám 3 tieto stroje.Mimochodom sme susedia,bývam vo vedľajšom meste.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Číslo rámu Jawa 90 Cross/Trail loguran 11 16.5.2023 v 20:40 Kohlstein
Převod motorky Jawa 90 Roadster loguran 7 6.3.2023 v 17:22 Fyro
Jawa 90, nestartuje Jawa 90 Roadster David8888 18 21.1.2022 v 18:52 Zdenalbenal
JAWA 90 roadster - barva držáku pře... Jawa 90 Roadster Allahnabar 5 24.11.2021 v 16:38 Allahnabar
Jawa 90 Bastl - předstih 38mm Jawa 90 Cross/Trail Čermáček 25 13.11.2021 v 14:23 Čermáček


TOPlist