Téma: Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
27.6.2017 v 11:45
Ahoj,
Prosbička, už si sám nevím rady.
U VFR 800vtec, 2005, najeto 33,170km, zůstal jsem viset uplně bez proudu a nedobíjela, tak si říkám klasika, vyměnil jsem alternátor i dobíjecí relé, vydržela jezdit cca 2000km a úplně ta samá závada. Na měřáku vyběhla hodnota 11,2V, tak jsem dnes znovu vyměnil relé a hodnota dobíjení při zapnutých světlech je 12,3V, což se mi pořád nezdá.
Už pomalu kapituluji a pokud mi můžete poradit někoho opravdu šikovného, kdo dá tu potvoru dohromady :)
Děkuji
Naposledy editováno 12.02.2019 07:33:12
Prosbička, už si sám nevím rady.
U VFR 800vtec, 2005, najeto 33,170km, zůstal jsem viset uplně bez proudu a nedobíjela, tak si říkám klasika, vyměnil jsem alternátor i dobíjecí relé, vydržela jezdit cca 2000km a úplně ta samá závada. Na měřáku vyběhla hodnota 11,2V, tak jsem dnes znovu vyměnil relé a hodnota dobíjení při zapnutých světlech je 12,3V, což se mi pořád nezdá.
Už pomalu kapituluji a pokud mi můžete poradit někoho opravdu šikovného, kdo dá tu potvoru dohromady :)
Děkuji
Naposledy editováno 12.02.2019 07:33:12
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Je tam namontovaný regler z čajny
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
nemáš problém někde na drátech nebo konektorech??? Kolik ti dáva samotnej regulátor mezi fázemi??? Měl by dávat cca 30V - 100V dle otáček motorky...
nepřehřívá se ti ten regulátor??? Vím, že kluci na něj dávali jakýsi větráček z počítače...
nepřehřívá se ti ten regulátor??? Vím, že kluci na něj dávali jakýsi větráček z počítače...
StiefTomas> Už jsem zkoušel snad všechno, co jsem se kde dočetl, určitě bude problém někde v drátech, už nevěřím tomu, že bych měnil po 2000km zase altík
Už bych snad byl raději, když by tu chybu našel a opravil někdo jiný
Už bych snad byl raději, když by tu chybu našel a opravil někdo jiný
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Hele jednoduchý.... proměř ty fáze z alternátoru proti sobě bez regulátoru... pokud budou o.k. tak natáhni tři nové dráty z konektoru přímo k regulátoru... dej to pěkně na festony, zalisuj, zapájej to cínem a uvidíš....
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Ten návod mám doma,škoda žes nenapsal třeba včera,potuloval jsem kolem Prahy.Nejsem dráteník,ale svý jsem si s tím taky užil,mám i jiné regulátory,tak to můžem zkusit spolu.Ovšem to předpokládá i nádrž dolů,aby bylo možno na dráty od alternátoru.Bohužel odjíždím v neděli na dovolenou a vrátím se další neděli.
A jedno upozornění-12,3 mi to měří taky,ovšem na volnoběh.Ve 2500 ot.to měří mezi 14-14,2.A to i s vyhřívanými hefty(aha,koukám že VFR,ale mělo by to být stejné jako Varadero)Mám v něm alternátor z VFR.
Sorry,kecám,mám alternátorv VTR.
Naposledy editováno 27.06.2017 17:23:42
A jedno upozornění-12,3 mi to měří taky,ovšem na volnoběh.Ve 2500 ot.to měří mezi 14-14,2.A to i s vyhřívanými hefty(aha,koukám že VFR,ale mělo by to být stejné jako Varadero)Mám v něm alternátor z VFR.
Sorry,kecám,mám alternátorv VTR.
Naposledy editováno 27.06.2017 17:23:42
2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Bych ti doporučila...ale máme plno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Cucka> Tak ho protlač
Já bych to být tebou zkusil dotáhnout do konce a opravit, když už si do toho tak ponořený.
Někdo druhý, i když mu řekneš co jsi všechno dělal, bude opět zkoušet úplně od začátku.
Jeď podle tohoto:
Testovací diagram dobíjení
Někdo druhý, i když mu řekneš co jsi všechno dělal, bude opět zkoušet úplně od začátku.
Jeď podle tohoto:
Testovací diagram dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Osvědčil se mi jednoduchý postup,kdy změřím zkratový proud jednotlivých fází proti sobě na výstupu z alternátoru a na vstupu do regulátoru.Pokud jsou hodnoty v normě,je problém v regulátoru.Než ho vyměním,ještě prohlídnu konektor a změřím napětí co do něj jde.
V případě Hondy byl problém vždy v regulátoru...
Naposledy editováno 28.06.2017 13:55:29
V případě Hondy byl problém vždy v regulátoru...
Naposledy editováno 28.06.2017 13:55:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Anti píše: Osvědčil se mi jednoduchý postup,kdy změřím zkratový proud jednotlivých fází proti sobě na výstupu z alternátoru a na vstupu do regulátoru.Pokud jsou hodnoty v normě,je problém v regulátoru.Než ho vyměním,ještě prohlídnu konektor a změřím napětí co do něj jde.
V případě Hondy byl problém vždy v regulátoru...
ne vzdy je chyba u hondy v regulatoru... toto je VFR 2003 :)
cuir> Myslel jsem u těch se kterými jsem měl tu "čest"...
Popravdě jsem shořelý alternátor ještě neřešil.Zajímalo by mně co je příčinou.Tipl bych přechodový odpor kabeláže mezi alternátorem a relé,nebo vysoký odebíraný výkon.
Popravdě jsem shořelý alternátor ještě neřešil.Zajímalo by mně co je příčinou.Tipl bych přechodový odpor kabeláže mezi alternátorem a relé,nebo vysoký odebíraný výkon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
cuir> Vyhořelý altík už mám za sebou, vyměněn za nový + regulátor. Jezdilo to 2000km a zase ta samá chyba
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
Prečo si menil pri zhorení alternátora aj regulátor? To som nejako nepochopil. Nepočul som, že by odišli naraz.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
hycomat> Tady mi tvrdili, že za spálený alternátor může vadný regulátor. To by pak odešlo opravdu oboje najednou/chvili po sobě. Jestli to je pravda nebo ne...já nevím.
http://www.motorkari.../?t=189606&pgr=2
http://www.motorkari.../?t=189606&pgr=2
PJI> shoření alternátoru dojde většinou díky vadné regulaci
je to proto, že regulace funguje na principu zkratování a pokud zkratování zůstane trvale zkratované, uděláš z alternátoru výrobník tepla.
Další příčinou je poškozené vedení kdy jeden či více vodičů od altíku je poškozených a zkratují kdekoliv na kostru motocyklu případně proti sobě což může být zkrat i přímo na vinutí alternátoru a ne jen na vodičích, na alternátoru to způsobuje poškození izolace nejčastěji vlivem tepla a stáří nebo chybně pracujícícho regulátoru.
Bohužel se tomu nedá příliš bránit a to z následujících důvodů
Regulátor dělá dvě věci, usměrňuje proud tak aby byl stejnosměrný a řídí napětí
Řízení napětí se dělá zkratováním a čím méně zapnutých spotřebičů budu mít, tím více musí zkratovat aby napětí snížil.
Naopak buduli jezdit se zapnutými spotřebiči, bude větší odběr proudu a zatíženější část pro usměrnění,
takže si nevybereš, buď zatížíš to nebo to, ale všeobecně je horší zatížení zkratováním tedy jízda bez zapnutých světel.
Jediné jak se dá pomoci ochránit regulátor proti přehřívání, je umístit ho tak aby na něj šel přímo náporovej vzduch, viz Jawa která ho má pod brejlema.
Nejčastější problém s dobíjením jsou vypečené konektory na cestě mezi altíkem a regulátorem, každý konektor vlivem stáří a otřesů se časem uvolní, přičemž hůře převádí elektriku, vznikne tzv. přechodový odpor který se hřeje a čím víc se hřeje tak nejenže hůř převádí elektriku, ale zároveň materiál konektoru měkne a o to víc se uvolňuje, není tedy nic divného, když celou plastovou patici na spoji vodičů najdeš spečenu a v nejhorším případě natavenou na rám, to pochopitelně skončí shořelým altíkem
Proto, když dělám lidem jarní přípravu na sezonu, vždy tyhle spoje kontroluji, vypíchnu konektory z plastové patice a lehce přimáčknu aby držely pevně další sezonu, případně vyměním za nové. Afričani a ne jen oni by mohli vyprávět.
Nezapomínat na ukostření motoru a rámu, i vadná kostra může být zásadní příčinou pro poškození regulátoru i alternátoru.
je to proto, že regulace funguje na principu zkratování a pokud zkratování zůstane trvale zkratované, uděláš z alternátoru výrobník tepla.
Další příčinou je poškozené vedení kdy jeden či více vodičů od altíku je poškozených a zkratují kdekoliv na kostru motocyklu případně proti sobě což může být zkrat i přímo na vinutí alternátoru a ne jen na vodičích, na alternátoru to způsobuje poškození izolace nejčastěji vlivem tepla a stáří nebo chybně pracujícícho regulátoru.
Bohužel se tomu nedá příliš bránit a to z následujících důvodů
Regulátor dělá dvě věci, usměrňuje proud tak aby byl stejnosměrný a řídí napětí
Řízení napětí se dělá zkratováním a čím méně zapnutých spotřebičů budu mít, tím více musí zkratovat aby napětí snížil.
Naopak buduli jezdit se zapnutými spotřebiči, bude větší odběr proudu a zatíženější část pro usměrnění,
takže si nevybereš, buď zatížíš to nebo to, ale všeobecně je horší zatížení zkratováním tedy jízda bez zapnutých světel.
Jediné jak se dá pomoci ochránit regulátor proti přehřívání, je umístit ho tak aby na něj šel přímo náporovej vzduch, viz Jawa která ho má pod brejlema.
Nejčastější problém s dobíjením jsou vypečené konektory na cestě mezi altíkem a regulátorem, každý konektor vlivem stáří a otřesů se časem uvolní, přičemž hůře převádí elektriku, vznikne tzv. přechodový odpor který se hřeje a čím víc se hřeje tak nejenže hůř převádí elektriku, ale zároveň materiál konektoru měkne a o to víc se uvolňuje, není tedy nic divného, když celou plastovou patici na spoji vodičů najdeš spečenu a v nejhorším případě natavenou na rám, to pochopitelně skončí shořelým altíkem
Proto, když dělám lidem jarní přípravu na sezonu, vždy tyhle spoje kontroluji, vypíchnu konektory z plastové patice a lehce přimáčknu aby držely pevně další sezonu, případně vyměním za nové. Afričani a ne jen oni by mohli vyprávět.
Nezapomínat na ukostření motoru a rámu, i vadná kostra může být zásadní příčinou pro poškození regulátoru i alternátoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
PJI> Aliass to napísal vyčerpávajúco. Ja som mal na mysli to, že ak sú dve a viac možnosti (napr. alternátor a regulátor), ktoré môžu spôsobiť poruchu (napr. nedobíjanie), tak nikdy nevymením (neopravím) obidve súčiastky naraz. Pretože potom nevieš, v čom bol problém. To platí pri akejkoľvek poruche.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
hycomat> to se hluboce mýlíš, tenhle postup je běžný v servisech a tam kde sice vědí jak elektrika funguje, ale nemají možnost to plnohodnotně změřit a plnohodnotně změřit v tomto případě znamená použíí osciloscopu, klešťového ampermetru a zátěžového ohmetru kterej je sviňsky drahej a sám ho nemám ale dá se tohle měření obejít na prasáka
Moje doporučení zní: pokud je shořelý alternátor, vždy měním i regulátor
Je li vadný pouze regulátor, měním pouze regulátor, ale změřím jednotlivé výstupy z alternátoru.
Prostě výměna je jen jedna věc, ale bez měření nikdy nenechám motorku odjet.
Naposledy editováno 30.06.2017 20:32:20
Moje doporučení zní: pokud je shořelý alternátor, vždy měním i regulátor
Je li vadný pouze regulátor, měním pouze regulátor, ale změřím jednotlivé výstupy z alternátoru.
Prostě výměna je jen jedna věc, ale bez měření nikdy nenechám motorku odjet.
Naposledy editováno 30.06.2017 20:32:20
Téma je zamknuto
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |