bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)
27.6.2017 v 11:45
Ahoj,
Prosbička, už si sám nevím rady.
U VFR 800vtec, 2005, najeto 33,170km, zůstal jsem viset uplně bez proudu a nedobíjela, tak si říkám klasika, vyměnil jsem alternátor i dobíjecí relé, vydržela jezdit cca 2000km a úplně ta samá závada. Na měřáku vyběhla hodnota 11,2V, tak jsem dnes znovu vyměnil relé a hodnota dobíjení při zapnutých světlech je 12,3V, což se mi pořád nezdá.
Už pomalu kapituluji a pokud mi můžete poradit někoho opravdu šikovného, kdo dá tu potvoru dohromady :)
Děkuji

Naposledy editováno 12.02.2019 07:33:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)

30.6.2017 v 15:41 | Nahoru | #1
hycomat> Tady mi tvrdili, že za spálený alternátor může vadný regulátor. To by pak odešlo opravdu oboje najednou/chvili po sobě. Jestli to je pravda nebo ne...já nevím.
http://www.motorkari.../?t=189606&pgr=2

(reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)

30.6.2017 v 16:42 | Nahoru | #2
PJI> shoření alternátoru dojde většinou díky vadné regulaci
je to proto, že regulace funguje na principu zkratování a pokud zkratování zůstane trvale zkratované, uděláš z alternátoru výrobník tepla.
Další příčinou je poškozené vedení kdy jeden či více vodičů od altíku je poškozených a zkratují kdekoliv na kostru motocyklu případně proti sobě což může být zkrat i přímo na vinutí alternátoru a ne jen na vodičích, na alternátoru to způsobuje poškození izolace nejčastěji vlivem tepla a stáří nebo chybně pracujícícho regulátoru.
Bohužel se tomu nedá příliš bránit a to z následujících důvodů
Regulátor dělá dvě věci, usměrňuje proud tak aby byl stejnosměrný a řídí napětí
Řízení napětí se dělá zkratováním a čím méně zapnutých spotřebičů budu mít, tím více musí zkratovat aby napětí snížil.
Naopak buduli jezdit se zapnutými spotřebiči, bude větší odběr proudu a zatíženější část pro usměrnění,
takže si nevybereš, buď zatížíš to nebo to, ale všeobecně je horší zatížení zkratováním tedy jízda bez zapnutých světel.
Jediné jak se dá pomoci ochránit regulátor proti přehřívání, je umístit ho tak aby na něj šel přímo náporovej vzduch, viz Jawa která ho má pod brejlema.
Nejčastější problém s dobíjením jsou vypečené konektory na cestě mezi altíkem a regulátorem, každý konektor vlivem stáří a otřesů se časem uvolní, přičemž hůře převádí elektriku, vznikne tzv. přechodový odpor který se hřeje a čím víc se hřeje tak nejenže hůř převádí elektriku, ale zároveň materiál konektoru měkne a o to víc se uvolňuje, není tedy nic divného, když celou plastovou patici na spoji vodičů najdeš spečenu a v nejhorším případě natavenou na rám, to pochopitelně skončí shořelým altíkem
Proto, když dělám lidem jarní přípravu na sezonu, vždy tyhle spoje kontroluji, vypíchnu konektory z plastové patice a lehce přimáčknu aby držely pevně další sezonu, případně vyměním za nové. Afričani a ne jen oni by mohli vyprávět.
Nezapomínat na ukostření motoru a rámu, i vadná kostra může být zásadní příčinou pro poškození regulátoru i alternátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení VFR - potřebuji elektrikáře :)

30.6.2017 v 19:20 | Nahoru | #3
PJI> Aliass to napísal vyčerpávajúco. Ja som mal na mysli to, že ak sú dve a viac možnosti (napr. alternátor a regulátor), ktoré môžu spôsobiť poruchu (napr. nedobíjanie), tak nikdy nevymením (neopravím) obidve súčiastky naraz. Pretože potom nevieš, v čom bol problém. To platí pri akejkoľvek poruche.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist