Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.
Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.
Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.
Díky za pomoc.
Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Naposledy editováno 15.01.2016 23:25:30
To jsou důvody, proč jsem žádný víceválec nepořídil.
Stupačky sú pre mna vysoko a nohy mam nepohodlne pokrčené .
To chcem poriešiť bud ich dam nizsie alebo na padací ram dam ešte jedny aby so mal vystrete nohy.
A najhoršie je že mi brní v rukách . Na dlhšie cestovanie je to pekná mučiareň ,teda aspon pre mna.
Radšej by som išiel asi na 125 ke Varaderu.
Naposledy editováno 16.01.2016 11:37:40
S Varaderem se do terénu nedá. To by dopadlo špatně. Váha je děsivá, váží snad 260 kilo, to je jak plně naložený dominátor.
Zato na silnici je to luxus, nefouká, na člověka neprší, nic se neklepe a jede to samo.
Všichni píšou jak je Xt660z tenere pohodlné, jak se s ním dá jezdit 130 po dálnici celý den, dobře chrání proti dešti, 700 km denně je v pohodě, člověka nebolí ani zadní část, spotřeba je do 5 litrů a spolehlivost je výborná. Tak jsem pomalu začal vysouvat drápky a zjišťovat jestli by náhodou...
Naposledy editováno 16.01.2016 11:54:39
Domino super motorka,najezdila se mnou toho dost,občas i ten baťoh byl vzat na milost,hlavně okresky,šotolina,les málokdy,za den se v poho dalo i 600 km kochačkou,mám rád táhnout se krajinou jako smrad a čumět na vše kolem sebe(jde to úplně v klidu,ono je to i o hadrách),vibrace u bucharu fakt neřeším,ale limity Domina byly.....jednak "krátký" servisní interval na olej a jednak relativně malá nádrž,teda aspoň pro mně malá.Navíc boční kufry bastl,ale jinak super motorka,jak se člověk naučil startovat chladnou po odstávce,super stroj a neskutečný držák.
Ténéré,kupovaná jako fungláč,je to o level jinde.Jak motorově,tak podvozkem.De fakto splňuje vše,co od moto chci,ale i tady mušičku najdem,ne že ne....na jednu stranu velká výhoda obrovské nádrže,na druhou stranu jak je ta nádrž plná,jde to kur*a cítit,je vysoko.Ale je to o zvyku.Spolujezdec se má královsky,do kufrů narvem dokonce i většinu zcela nezbytně nutných věcí ženušky(už mám i fabrický horní,tak už to zvládáme ),přes plexi nefučí,za den máme rekord ve dvou 880 km,sólo,co jsem zkoušel na doraz 1181 km,jako usedět by ještě něco šlo,ale pozornost a únava už byla strašná.A ještě jedna věc pro Ténéré horší.....tam,kde Domino v poho táhlo 3,4 skoro na volnoběh,Ténéré dává jasně najevo,že je podtočená.Pravda,nezkoumal jsem celkové napřevodování(ale podle otáček celkem podobné),to by hrálo roli,ale pocitově se mi prostě zdá,že Ténéré úplně vespod takový krouťák nemá.Zase podvozkem je to bomba,oproti Dominu luxus jak přes díry,tak v zatáčkách,max. spokojenost.
Ale víš jak,říct,která je lepší nejde....bo kdo chce,vychválí do nebes a kdo chce,masařku najde ...třeba já už měnit nebudu
Vozím, je-li potřeba, dva 10 litrové kanystry na bocích motoru na jednoduchém trubkovém nosiči. Těžiště je pěkně nízko a benzín vydrží určitě na 500km. Uvažoval jsem o větší, 23 litrové nádrži od acerbisu, ale poslední dny ve mně hlodají pochybnosti, zda to má vůbec smysl. Snad jedině kvůli tlačení stroje, kdy přední kanysty trochu vadí. Jediné plus by bylo v záměně 10 litrových za 5 litrové kanystry, protože pořád budu potřebovat 35 litrů benzínu.
Naposledy editováno 16.01.2016 12:12:01
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Anti píše: Jaký Varadero?Já blbě četl a teď vidím že myslíš novou Tenere.Vyhýbáš se dvouválu a uvažuješ o jednoválci s vahou dvouválu.To mi nedává smysl...
Asi jsme si nedorozumněli. Už jsem dohledal hmotnosti strojů.
Zatím jsem viděl jen bmw 800 gs s hmotností 225 kg a aha triumf xc 800 má 220 kg, který je o pouhých 10kg těžší než tenéré. Uveze stejně jako gs 800 (225kg náklad). To by možná už stálo za úvahu, protože v tomto okamžiku tenere ztrácí smysl. Ale triumfa nikdo nikde nikdy neviděl třeba v kazachstánu, iránu apod., což se o dominátoru dá říci také, ale ta elektronika. U tenere je to prý pořád jednoduché.
Jestli to bude vážit 210 anebo 220 je už jedno. Zase se dá naložit o 35 kg více jak na jednoválec což je perfektní. Protože ve dvou s naložením je dominátor ukrutně přetížený. Ale jede a vydrží
Naposledy editováno 16.01.2016 15:49:28
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Pokud trváš na jednoduchosti,musíš hold koukat po strojích staršího data výroby.
Triumph nebude žádný problém,kdysi jsem uvažoval o starším Tigerovi.Nicméně to byla taková "nízká dlouhá pryčna" z motorem ze supersportu.Já si chci časem pořídit dvouvál znovu,ale vybírat budu asi mezi Navigátorem od Cagivy a TDM.První stroj mě oslovil motorem,druhý dostupností.
Naposledy editováno 16.01.2016 15:54:50
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Jako svůj největší problém vidím v nákladu co vozím. Když se chce člověk po nějaké době vrátit domů ve zdraví, nechce trpět ve stáří na revma apod. tak je potřeba vozit plno věcí ssebou navíc Stan, vaření, lékárna, voda, jídlo, náhradní gumy apod. zabírají taky dost místa a něco váží, takže kdybych šel do nového stroje, tak řešit i nosnost. Nedejbože, když si nastoupí navigátor...
Jak si pročítám diskuze a pomalu se probírám internetem, tak jako varianty bych viděl:
(spotřeba je podružná, rozhoduje spolehlivost, cestovní rychlost mi bohatě stačí 100km/hod, protože dálnice nejezdím a všude jsou takové pokuty, že to ani nejde)
nx650 dominátor. 180kilo, uveze jen 180 kilo, je hezčí než níže uvedené, je lehká a dobře se s ní jezdí v terénu, i když je hodně přetížená, přesun po trase je opravdu únavný
xt660z tenere. 210 kilo, uveze jen 190 kilo - je hezčí než níže uvedené, ale vzhledem k tomu, že váží jen o 10-15 kilo míň než níže uvedené tak nevím nevím
tiger 800xc, bmw 800. 220 kilo, uveze 225 kilo - jsou to ošklivky, ale uvezou víc, velké plus,pohodlí při cestovní rychlosti je mnohem vyšší než na jednoválci, což je supr a v terénu to bude při klidné jízdě s nákladem nastejno jako jednoválec tenere (jízda s nákladem na delší cestu není rallye ve stupačkách)
ohledně designu se mi nelíbí ani jedno, jsou to ošklivý a a gresivně vyhlížející potvory, jedna škaredější než druhá, ale člověk si dnes již nevybere
Naposledy editováno 16.01.2016 16:12:18
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
ondrejek píše: ZdendaJi : no buďto máš prioritu vzhled nebo funkčnost, ne vždy jde oboje ruku v ruce, já např. obdivuju zvuk xt660z tenere oproti tigeru 800xc (přestože ho mám v garáži)
Právě proto jsem napsal, že vzhled řešit nemůžu. Jen jsem podotknul, že se mi nelíbí. To je jak u osobáku, nelíbí se, ale musíš koupit, protože nic jiného za normální peníze není. Za nenormální je toho ke koupi plno.
O zvuku se nemá smyslu bavit. Zvuk mají pouze jednoválcová endura a choppery, ostatní různě bzučí, anebo chrchlají. Víš o čem mluvím
Jak to pozoruji, tak stejně nic jiného než tenere660 bmw800 a tiger800 nepřipadá v úvahu.
GS1200 Afrika1000 a Supertenere1200 jsou na cestování do "terénu" pro mně nepoužitelné kvůli hmotnosti.
Naposledy editováno 16.01.2016 16:58:57
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Naposledy editováno 16.01.2016 17:14:46
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Teď jsem se dočetl o poruchovosti triumfů a bmw a úplně mě přechází chuť, když si představím čidla a různé další porouchávátka co tam jsou, jak je budu shánět někde v Kirgizii, nebo Kazachstánu. Kdybych byl odporně bohatý jako jiní, tak bych si nechal stroj odtáhnout do servisu, zavolal do zastoupení motorky v hlavním městě a nějakým dopravcem si nechal dopravit díly až na místo a vyměnit. Mezitím zašel do hotelu, objednal jídlo, pití atd. , ale v současné situaci, která se zřejmě nezmění nevím, nevím. Jako chudý cestovatel musím ještě pouvažovat co s tím podniknout.
Dominátor je sice během cesty pořád naložený na plnou povolenou zátěž a když vezmu vodu a benzín tak je přeložený o celých 30 kilo, ale nic nepraská, nic se neporouchává. Však také nemá co. Ale to nepohodlí během jízdy-přesunu mě pomalu přestává bavit.
Ale už jsem se rozhodl, že ve dvou s tím na delší cestu nepojedu. To mě stačilo třikrát a dost.
Naposledy editováno 16.01.2016 18:42:04
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Jafoun píše: Dominatora jezdim uz tak 5 let, najel jsem toho na nem dost, ale jizda ve dvou je na delsi streky opravdu spis za trest... kdyz se clovek v sedle nemuze vrtet, tak uz po 100km bych sel nejradsi do stupacek :) ale v jednom se toho da najet za den dost a dost.. Dominatora jsem znacne odtucnil, vymenil komplet podvozek, dal zminovanou 23L acerbis nadrz a letos to planuju vyzkouset na balkane.. ale sam, na delsi streky, motodovoleny a pdoobne ve dvou lidech jsem poridil LC8
Odtučnením myslíš sundání předních plastů - kapotáže a montáž světla na vidlici ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
jungen píše: tak dobre,dominatora mam asi 8 let,prvni RD02 s kick+starter,prevrtano na 101mm a odlehceno ,ted ma najeto neco pres 100tis,spotreba tech 4,5-5,5,asi si ho necham do duchodu z nostalgie,jinak jsem daval tech 500 kilaku ale je to peklo na prdel sakra
Tak nějak bych možná dominátora upravil. Sundal přední plasty-kapotáž, protože stejně nechrání proti větru a štítek háže veškerý proud vzduchu přímo do helmy.
Dal kulaté chromované světlo na vidlice a velký štít jako to mají na chopperech. To se mi docela líbí. Ještě bych vyměnil přístrojovku za kulaté budíky. Jen to bude chtít vyzkoušet štít na řidítkách jak se bude chovat. Ideální by bylo, aby veškerý proud vzduchu šel nad helmu. To mi vadí při jízdě asi tak nejvíc.
Zhruba takhle jsem si to představoval.
http://89232.forumro...21551965eff6e907.jpg
Ale možná že černé světlo je i hezčí.
http://www.puca.co/images/image12.jpg
Ale kdybych měnil nádrž, tak určitě acerbis 23litrů.
Naposledy editováno 16.01.2016 21:57:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Naposledy editováno 16.01.2016 22:00:54