globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

16.1.2016 v 15:48 | Nahoru | #1
Tenere je tak jako každý současný stroj.Jen tam nebudou žádní elektroničtí asistenti.Ale vstřikování to už má taky.Pokud opravdu koukáš na váhu,je dobré trochu nastudovat v katalozích.Já v tom kdysi ležel a zjistil že Elefant je v podstatě nejlehčí ve své kategorii a pohotovostní se může směle rovnat se současnými stroji.Přesto jsem to s ním nedával.Došel jsem k závěru,že univerzál neexistuje,a buď máš ovladatelnost nebo pohodlí.
Pokud trváš na jednoduchosti,musíš hold koukat po strojích staršího data výroby.
Triumph nebude žádný problém,kdysi jsem uvažoval o starším Tigerovi.Nicméně to byla taková "nízká dlouhá pryčna" z motorem ze supersportu.Já si chci časem pořídit dvouvál znovu,ale vybírat budu asi mezi Navigátorem od Cagivy a TDM.První stroj mě oslovil motorem,druhý dostupností.

Naposledy editováno 16.01.2016 15:54:50

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

16.1.2016 v 15:59 | Nahoru | #2
Dominátora mám, stačí vyměnit pár dílů a najede dalších x desítek tisíc km. V tom problém nevidím. Určitě nechci kupovat starý vehikl, protože mi jeden stačí. Navíc staré stroje neuvezou tolik, jako nové stroje. Kromě bmw, to mělo velkou nosnost již odjakživa.
Jako svůj největší problém vidím v nákladu co vozím. Když se chce člověk po nějaké době vrátit domů ve zdraví, nechce trpět ve stáří na revma apod. tak je potřeba vozit plno věcí ssebou navíc Stan, vaření, lékárna, voda, jídlo, náhradní gumy apod. zabírají taky dost místa a něco váží, takže kdybych šel do nového stroje, tak řešit i nosnost. Nedejbože, když si nastoupí navigátor...

Jak si pročítám diskuze a pomalu se probírám internetem, tak jako varianty bych viděl:
(spotřeba je podružná, rozhoduje spolehlivost, cestovní rychlost mi bohatě stačí 100km/hod, protože dálnice nejezdím a všude jsou takové pokuty, že to ani nejde)
nx650 dominátor. 180kilo, uveze jen 180 kilo, je hezčí než níže uvedené, je lehká a dobře se s ní jezdí v terénu, i když je hodně přetížená, přesun po trase je opravdu únavný
xt660z tenere. 210 kilo, uveze jen 190 kilo - je hezčí než níže uvedené, ale vzhledem k tomu, že váží jen o 10-15 kilo míň než níže uvedené tak nevím nevím
tiger 800xc, bmw 800. 220 kilo, uveze 225 kilo - jsou to ošklivky, ale uvezou víc, velké plus,pohodlí při cestovní rychlosti je mnohem vyšší než na jednoválci, což je supr a v terénu to bude při klidné jízdě s nákladem nastejno jako jednoválec tenere (jízda s nákladem na delší cestu není rallye ve stupačkách)

ohledně designu se mi nelíbí ani jedno, jsou to ošklivý a a gresivně vyhlížející potvory, jedna škaredější než druhá, ale člověk si dnes již nevybere

Naposledy editováno 16.01.2016 16:12:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist