Jediné vodítko co mám je fakt ,že vím že nádrž na obrázku neni původni . Nevím jestli tam má být nádrž s ampermetrem v nádrži nebo ne .
Dále se chci zeptat o jaký kryt řetězu se jedná ? (pokud to neni uřezaný origo kryt)
Další otázka směřuje na kryt karburátoru na jaký rok výroby jaw se dával?
Prostě bych se chtěl dozvědět co nejvíce informací o motorce chtěl bych se pustit do renovace. I když nevím jestli se to oplatí z toho důvodu zjištuji co nejvíce info o motorce.Díky
Naposledy editováno 07.09.2015 17:13:11
Studuj: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html
Kryt řetězu je uřezaný, bezcenný kus plechu.
Číslo rámu moc nechápu, ale již sem se s tím setkal. Mám moto z roku 1959 a také má "půlbubnové číslo". Obráceně mám půlbubna z roku 1954 s číslem 009xxx. Zajímalo by mě jaký je na štítku rok? Vidím tam špatně 1954 nebo to je 7????
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 původní stav
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 původní stav
Pridam sem osobni trosku antikristovsky prohled. Ja osobne si myslim, ze kyvacek je jak much. Davat to do puvodni podoby by bylo strasne financne narocny a znamenalo by to krom motoru, ramu a par plechu vse jinak. polovina dilu by byla z nove produkce a musel bys to nalakovat a tim znicit patinu. Osobne se tedy primlouvam za doskladani a renovaci v duchu dobovych uprav. Bylo zcela bezne, ze se pulbubny "modernizovaly" na celobubny, otevrene sani s rybynama na box s doutniky a maska s koleckem a ramecek na panelkovou masku s rameckem ze spartaka. Nadrz se spinackou byla v sedesatych letech povazovana za nebezpecnou (benzin mohl do zapalovani pri tankovani) a take se menila za panelkovou s bosakem v masce (v lepsim pripade vymena masky, v horsim vyvrtana dira na bosak a nejakou tu kontrolku z trolejbusu... Take se "modernizovala dvoupaka na jednopaku. Taky se menily stare netlumici "tluste, dvousroubkove" tlumice za "moderni". Bylo to totez, jako si dneska lidi cpou LED blinkry, prepakovani, stavitelny packy, Oehlinsy a karbonove serepeticky. Proc ten stav nezachovat. Aby me nekdo neosocil z vymysleni, muj otec si koupil jeden z prvnich celobubnu v roce 55 a celej ho preskladal dle vyse zminenych uprav v nasledujicich letech. Takze taky kopec prace s vymenama a rozhodne se to bez uvazeni nostalgicke hodnoty nevyplati vracet zpet, zvlaste kdyz to clovek musi vzhledem ke stavu lakovat.
Edit: ta spinacka v nadrzi byla povazovana za nebezpecnou ne proto, ze by mohl benzin do spinacky, ale proto ze tesneni pod ni puchrelo a benzin pak mohl na zapalovaci civky...
Naposledy editováno 08.09.2015 08:27:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 původní stav
DrDNA01 píše: Jeste k tomu krytu karburace z peraka. Je rizlej pro snazsi demontaz, takze taky v podstate na vyhozeni. Ramecek svetla je dobova uprava tusim ze spartaka.
Pridam sem osobni trosku antikristovsky prohled. Ja osobne si myslim, ze kyvacek je jak much. Davat to do puvodni podoby by bylo strasne financne narocny a znamenalo by to krom motoru, ramu a par plechu vse jinak. polovina dilu by byla z nove produkce a musel bys to nalakovat a tim znicit patinu. Osobne se tedy primlouvam za doskladani a renovaci v duchu dobovych uprav. Bylo zcela bezne, ze se pulbubny "modernizovaly" na celobubny, otevrene sani s rybynama na box s doutniky a maska s koleckem a ramecek na panelkovou masku s rameckem ze spartaka. Nadrz se spinackou byla v sedesatych letech povazovana za nebezpecnou (benzin mohl do zapalovani pri tankovani) a take se menila za panelkovou s bosakem v masce (v lepsim pripade vymena masky, v horsim vyvrtana dira na bosak a nejakou tu kontrolku z trolejbusu... Take se "modernizovala dvoupaka na jednopaku. Taky se menily stare netlumici "tluste, dvousroubkove" tlumice za "moderni". Bylo to totez, jako si dneska lidi cpou LED blinkry, prepakovani, stavitelny packy, Oehlinsy a karbonove serepeticky. Proc ten stav nezachovat. Aby me nekdo neosocil z vymysleni, muj otec si koupil jeden z prvnich celobubnu v roce 55 a celej ho preskladal dle vyse zminenych uprav v nasledujicich letech. Takze taky kopec prace s vymenama a rozhodne se to bez uvazeni nostalgicke hodnoty nevyplati vracet zpet, zvlaste kdyz to clovek musi vzhledem ke stavu lakovat.
Edit: ta spinacka v nadrzi byla povazovana za nebezpecnou ne proto, ze by mohl benzin do spinacky, ale proto ze tesneni pod ni puchrelo a benzin pak mohl na zapalovaci civky...
Tak na zapalovací cívky mohl benzín kapat jen pouze na jejich dolejší konec, tam kde by se něco mohlo stát tam se nikdy nemohl dostat.
PEPAFJR píše: Tak na zapalovací cívky mohl benzín kapat jen pouze na jejich dolejší konec, tam kde by se něco mohlo stát tam se nikdy nemohl dostat.
Prodavam, jak jsem nakoupil v Mototechne v osmdesatych letech a z vypraveni otce z let "novych panelek". Jinak soude dle toho, jak je nadrz zespodu tvarovana a jak tam jsou draty a civky nacpany, netroufnul bych si soudit, jestli muze, nebo nemuze benzin stect na kontakty civek. Kazdopadne radeji drzim tesneni v dobre kondici a sroubky pritazene...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 původní stav
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 původní stav
PEPAFJR píše: Ovšem číslo na štítku souhlasí s číslem rámu.
jenže to číslo je na druhý straně než má být a už vůbec nemá předčíslí 353, které by mělo mít.....
Marťas52 píše: Díky za příspěvky, ještě bych se teda zeptat ten kryt karburátoru se v té podobě nikdy nevyráběl? (je tedy upravý vyřezanou drážkou samo domo?)
Ten kryt se vyrabel takto:
www.google.cz/url
jenze je opruz ho nasazovat a sundavat, tak to lidi casto propilovavali.
kuba350 píše: jenže to číslo je na druhý straně než má být a už vůbec nemá předčíslí 353, které by mělo mít.....
Jenže to je právě to složitý a nejasný. Schválně jsem vlezl do stodoly a zkontroloval 10 motorek. Tři mají číslo vpravo, dvě vlevo a pět nemá číslo žádné. A přitom za dvě motorky bez čísla rámu dám ruku do ohně,že je mám od prvních majitelů a v origo stavu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 původní stav
Renovace do originálního stavu. Původní je rám a nádrž. Možná př. vidlice. Jinak prakticky nic. Sehnat půlbubnové díly je problém a ceny jsou šílené. Nedoporučuji.
Renovace do podoby 58.-59 roku. Použitelné je cca 80% dílů
Vykašlat se na to a sehnat méně zbastlený kus.
Projdi si ten odkaz, co jsem ti dal. Je toho tam víc, tak si k tomu vem kafe a za cca 2 hodinky si budeš schopný udělat názor sám
Jo a světlo je z Oktávky
Naposledy editováno 08.09.2015 17:40:12
Marťas52 píše: No jak to tady čtu tak vidím že by to byl velký problém renovovat :D do původního stavu.......
No do stavu roku 1954 to ,..nějak jaksi nejde, to by byla vlastně zcela jiná motorka a vsadím se že mimo toho kaslíku a nádrže bys zbytek asi vyhodil....Model 1954 je velmi specifický stroj s detaily úplně mimo standartní pozdější sériovou produkci.