globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 původní stav
 
7.9.2015 v 17:11
Zdravím, chci se Vás zkušenějších zeptat o jaký typ jawy se jedná, zkoušel jsem to zjistit sám ,ale mám v tom guláš. Motorka má motor (250ccm ) se 2 výfuky doutníky a nemá otevřené sání, sání z karburátoru je přes vzduchový airbox ,který je zakrytovaný plechy. Jenže ampermetr má v nádrži (v masce od světla neni žádná díra na zapalování)
Jediné vodítko co mám je fakt ,že vím že nádrž na obrázku neni původni . Nevím jestli tam má být nádrž s ampermetrem v nádrži nebo ne .
Dále se chci zeptat o jaký kryt řetězu se jedná ? (pokud to neni uřezaný origo kryt)
Další otázka směřuje na kryt karburátoru na jaký rok výroby jaw se dával?
Prostě bych se chtěl dozvědět co nejvíce informací o motorce chtěl bych se pustit do renovace. I když nevím jestli se to oplatí z toho důvodu zjištuji co nejvíce info o motorce.Díky














































Naposledy editováno 07.09.2015 17:13:11

Jawa 250 původní stav

7.9.2015 v 17:29 | Nahoru | #1
Vždyť máš na štítku uvedeno typ - 353

Jawa 250 původní stav

7.9.2015 v 17:40 | Nahoru | #2
Je to bastl. Dle v.č. by to měl být půlbuben s otevřeným sáním a rybinama. Nepůvodní je i světlo. Pokud to chceš dát do originálu, tak potěš koště.
Studuj: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html

Jawa 250 původní stav

7.9.2015 v 17:43 | Nahoru | #3
jawarmaniak prosím tě z kterého typu jawy je ten kryt karburátoru nevíš ?

Jawa 250 původní stav

7.9.2015 v 20:15 | Nahoru | #4
Kryt karbecu je z péráka nebo první kývačky.
Kryt řetězu je uřezaný, bezcenný kus plechu.

Číslo rámu moc nechápu, ale již sem se s tím setkal. Mám moto z roku 1959 a také má "půlbubnové číslo". Obráceně mám půlbubna z roku 1954 s číslem 009xxx. Zajímalo by mě jaký je na štítku rok? Vidím tam špatně 1954 nebo to je 7????

Jawa 250 původní stav

7.9.2015 v 20:19 | Nahoru | #5
A neni divný, že je výrobní číslo na levý straně??? Já ho tedy vždycky viděl na pravý

Jawa 250 původní stav

7.9.2015 v 20:31 | Nahoru | #6
Rok výroby je to 1954 a z toho důvodu v tom mám guláš :D

Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 08:01 | Nahoru | #7
Můj názor je že to je nějaká předrevoluční oficiální oprava po totální devastaci po nehodě. Z roku 1954 je tam max. ten kryt karbecu, nádrž a kastlíky. Takto bych to doskládal maximálně do kompletu a nechal to takhle. Rok 1954 z toho neuděláš a jediný náběh to má tak na rok 1959 +. To by byla nejrychlejší "úprava" relativně zalevno. Dej nádrž bez ampérmetru, masku s boškou a kastlíky na zámek.......

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 08:06 | Nahoru | #8
Ovšem číslo na štítku souhlasí s číslem rámu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 08:22 | Nahoru | #9
Jeste k tomu krytu karburace z peraka. Je rizlej pro snazsi demontaz, takze taky v podstate na vyhozeni. Ramecek svetla je dobova uprava tusim ze spartaka.

Pridam sem osobni trosku antikristovsky prohled. Ja osobne si myslim, ze kyvacek je jak much. Davat to do puvodni podoby by bylo strasne financne narocny a znamenalo by to krom motoru, ramu a par plechu vse jinak. polovina dilu by byla z nove produkce a musel bys to nalakovat a tim znicit patinu. Osobne se tedy primlouvam za doskladani a renovaci v duchu dobovych uprav. Bylo zcela bezne, ze se pulbubny "modernizovaly" na celobubny, otevrene sani s rybynama na box s doutniky a maska s koleckem a ramecek na panelkovou masku s rameckem ze spartaka. Nadrz se spinackou byla v sedesatych letech povazovana za nebezpecnou (benzin mohl do zapalovani pri tankovani) a take se menila za panelkovou s bosakem v masce (v lepsim pripade vymena masky, v horsim vyvrtana dira na bosak a nejakou tu kontrolku z trolejbusu... Take se "modernizovala dvoupaka na jednopaku. Taky se menily stare netlumici "tluste, dvousroubkove" tlumice za "moderni". Bylo to totez, jako si dneska lidi cpou LED blinkry, prepakovani, stavitelny packy, Oehlinsy a karbonove serepeticky. Proc ten stav nezachovat. Aby me nekdo neosocil z vymysleni, muj otec si koupil jeden z prvnich celobubnu v roce 55 a celej ho preskladal dle vyse zminenych uprav v nasledujicich letech. Takze taky kopec prace s vymenama a rozhodne se to bez uvazeni nostalgicke hodnoty nevyplati vracet zpet, zvlaste kdyz to clovek musi vzhledem ke stavu lakovat.

Edit: ta spinacka v nadrzi byla povazovana za nebezpecnou ne proto, ze by mohl benzin do spinacky, ale proto ze tesneni pod ni puchrelo a benzin pak mohl na zapalovaci civky...

Naposledy editováno 08.09.2015 08:27:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 12:32 | Nahoru | #10

DrDNA01 píše: Jeste k tomu krytu karburace z peraka. Je rizlej pro snazsi demontaz, takze taky v podstate na vyhozeni. Ramecek svetla je dobova uprava tusim ze spartaka.

Pridam sem osobni trosku antikristovsky prohled. Ja osobne si myslim, ze kyvacek je jak much. Davat to do puvodni podoby by bylo strasne financne narocny a znamenalo by to krom motoru, ramu a par plechu vse jinak. polovina dilu by byla z nove produkce a musel bys to nalakovat a tim znicit patinu. Osobne se tedy primlouvam za doskladani a renovaci v duchu dobovych uprav. Bylo zcela bezne, ze se pulbubny "modernizovaly" na celobubny, otevrene sani s rybynama na box s doutniky a maska s koleckem a ramecek na panelkovou masku s rameckem ze spartaka. Nadrz se spinackou byla v sedesatych letech povazovana za nebezpecnou (benzin mohl do zapalovani pri tankovani) a take se menila za panelkovou s bosakem v masce (v lepsim pripade vymena masky, v horsim vyvrtana dira na bosak a nejakou tu kontrolku z trolejbusu... Take se "modernizovala dvoupaka na jednopaku. Taky se menily stare netlumici "tluste, dvousroubkove" tlumice za "moderni". Bylo to totez, jako si dneska lidi cpou LED blinkry, prepakovani, stavitelny packy, Oehlinsy a karbonove serepeticky. Proc ten stav nezachovat. Aby me nekdo neosocil z vymysleni, muj otec si koupil jeden z prvnich celobubnu v roce 55 a celej ho preskladal dle vyse zminenych uprav v nasledujicich letech. Takze taky kopec prace s vymenama a rozhodne se to bez uvazeni nostalgicke hodnoty nevyplati vracet zpet, zvlaste kdyz to clovek musi vzhledem ke stavu lakovat.

Edit: ta spinacka v nadrzi byla povazovana za nebezpecnou ne proto, ze by mohl benzin do spinacky, ale proto ze tesneni pod ni puchrelo a benzin pak mohl na zapalovaci civky...



Tak na zapalovací cívky mohl benzín kapat jen pouze na jejich dolejší konec, tam kde by se něco mohlo stát tam se nikdy nemohl dostat.

(reakce na) Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 12:39 | Nahoru | #11

PEPAFJR píše: Tak na zapalovací cívky mohl benzín kapat jen pouze na jejich dolejší konec, tam kde by se něco mohlo stát tam se nikdy nemohl dostat.



Prodavam, jak jsem nakoupil v Mototechne v osmdesatych letech a z vypraveni otce z let "novych panelek". Jinak soude dle toho, jak je nadrz zespodu tvarovana a jak tam jsou draty a civky nacpany, netroufnul bych si soudit, jestli muze, nebo nemuze benzin stect na kontakty civek. Kazdopadne radeji drzim tesneni v dobre kondici a sroubky pritazene...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 14:40 | Nahoru | #12
Díky za příspěvky, ještě bych se teda zeptat ten kryt karburátoru se v té podobě nikdy nevyráběl? (je tedy upravý vyřezanou drážkou samo domo?)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 15:16 | Nahoru | #13

PEPAFJR píše: Ovšem číslo na štítku souhlasí s číslem rámu.



jenže to číslo je na druhý straně než má být a už vůbec nemá předčíslí 353, které by mělo mít.....

(reakce na) Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 16:06 | Nahoru | #14

Marťas52 píše: Díky za příspěvky, ještě bych se teda zeptat ten kryt karburátoru se v té podobě nikdy nevyráběl? (je tedy upravý vyřezanou drážkou samo domo?)



Ten kryt se vyrabel takto:
www.google.cz/url

jenze je opruz ho nasazovat a sundavat, tak to lidi casto propilovavali.

(reakce na) Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 16:27 | Nahoru | #15

kuba350 píše: jenže to číslo je na druhý straně než má být a už vůbec nemá předčíslí 353, které by mělo mít.....



Jenže to je právě to složitý a nejasný. Schválně jsem vlezl do stodoly a zkontroloval 10 motorek. Tři mají číslo vpravo, dvě vlevo a pět nemá číslo žádné. A přitom za dvě motorky bez čísla rámu dám ruku do ohně,že je mám od prvních majitelů a v origo stavu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 17:22 | Nahoru | #16
No jak to tady čtu tak vidím že by to byl velký problém renovovat :D do původního stavu. Pokud bych motorku renovoval ve stavu v jakém je bude to podle vás mít nějakou cenu jít vubec do takové renovace ?Díky Ještě otázka na přední světlo neni mi ještě jasné jak jste poznali že neni z jawy ?

Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 17:35 | Nahoru | #17
V podstatě máš 3 možnosti:

Renovace do originálního stavu. Původní je rám a nádrž. Možná př. vidlice. Jinak prakticky nic. Sehnat půlbubnové díly je problém a ceny jsou šílené. Nedoporučuji.

Renovace do podoby 58.-59 roku. Použitelné je cca 80% dílů

Vykašlat se na to a sehnat méně zbastlený kus.

Projdi si ten odkaz, co jsem ti dal. Je toho tam víc, tak si k tomu vem kafe a za cca 2 hodinky si budeš schopný udělat názor sám

Jo a světlo je z Oktávky

Naposledy editováno 08.09.2015 17:40:12

(reakce na) Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 22:38 | Nahoru | #18

Marťas52 píše: No jak to tady čtu tak vidím že by to byl velký problém renovovat :D do původního stavu.......



No do stavu roku 1954 to ,..nějak jaksi nejde, to by byla vlastně zcela jiná motorka a vsadím se že mimo toho kaslíku a nádrže bys zbytek asi vyhodil....Model 1954 je velmi specifický stroj s detaily úplně mimo standartní pozdější sériovou produkci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist