paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 původní stav
 
7.9.2015 v 17:11
Zdravím, chci se Vás zkušenějších zeptat o jaký typ jawy se jedná, zkoušel jsem to zjistit sám ,ale mám v tom guláš. Motorka má motor (250ccm ) se 2 výfuky doutníky a nemá otevřené sání, sání z karburátoru je přes vzduchový airbox ,který je zakrytovaný plechy. Jenže ampermetr má v nádrži (v masce od světla neni žádná díra na zapalování)
Jediné vodítko co mám je fakt ,že vím že nádrž na obrázku neni původni . Nevím jestli tam má být nádrž s ampermetrem v nádrži nebo ne .
Dále se chci zeptat o jaký kryt řetězu se jedná ? (pokud to neni uřezaný origo kryt)
Další otázka směřuje na kryt karburátoru na jaký rok výroby jaw se dával?
Prostě bych se chtěl dozvědět co nejvíce informací o motorce chtěl bych se pustit do renovace. I když nevím jestli se to oplatí z toho důvodu zjištuji co nejvíce info o motorce.Díky














































Naposledy editováno 07.09.2015 17:13:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 12:32 | Nahoru | #1

DrDNA01 píše: Jeste k tomu krytu karburace z peraka. Je rizlej pro snazsi demontaz, takze taky v podstate na vyhozeni. Ramecek svetla je dobova uprava tusim ze spartaka.

Pridam sem osobni trosku antikristovsky prohled. Ja osobne si myslim, ze kyvacek je jak much. Davat to do puvodni podoby by bylo strasne financne narocny a znamenalo by to krom motoru, ramu a par plechu vse jinak. polovina dilu by byla z nove produkce a musel bys to nalakovat a tim znicit patinu. Osobne se tedy primlouvam za doskladani a renovaci v duchu dobovych uprav. Bylo zcela bezne, ze se pulbubny "modernizovaly" na celobubny, otevrene sani s rybynama na box s doutniky a maska s koleckem a ramecek na panelkovou masku s rameckem ze spartaka. Nadrz se spinackou byla v sedesatych letech povazovana za nebezpecnou (benzin mohl do zapalovani pri tankovani) a take se menila za panelkovou s bosakem v masce (v lepsim pripade vymena masky, v horsim vyvrtana dira na bosak a nejakou tu kontrolku z trolejbusu... Take se "modernizovala dvoupaka na jednopaku. Taky se menily stare netlumici "tluste, dvousroubkove" tlumice za "moderni". Bylo to totez, jako si dneska lidi cpou LED blinkry, prepakovani, stavitelny packy, Oehlinsy a karbonove serepeticky. Proc ten stav nezachovat. Aby me nekdo neosocil z vymysleni, muj otec si koupil jeden z prvnich celobubnu v roce 55 a celej ho preskladal dle vyse zminenych uprav v nasledujicich letech. Takze taky kopec prace s vymenama a rozhodne se to bez uvazeni nostalgicke hodnoty nevyplati vracet zpet, zvlaste kdyz to clovek musi vzhledem ke stavu lakovat.

Edit: ta spinacka v nadrzi byla povazovana za nebezpecnou ne proto, ze by mohl benzin do spinacky, ale proto ze tesneni pod ni puchrelo a benzin pak mohl na zapalovaci civky...



Tak na zapalovací cívky mohl benzín kapat jen pouze na jejich dolejší konec, tam kde by se něco mohlo stát tam se nikdy nemohl dostat.

(reakce na) Jawa 250 původní stav

8.9.2015 v 12:39 | Nahoru | #2

PEPAFJR píše: Tak na zapalovací cívky mohl benzín kapat jen pouze na jejich dolejší konec, tam kde by se něco mohlo stát tam se nikdy nemohl dostat.



Prodavam, jak jsem nakoupil v Mototechne v osmdesatych letech a z vypraveni otce z let "novych panelek". Jinak soude dle toho, jak je nadrz zespodu tvarovana a jak tam jsou draty a civky nacpany, netroufnul bych si soudit, jestli muze, nebo nemuze benzin stect na kontakty civek. Kazdopadne radeji drzim tesneni v dobre kondici a sroubky pritazene...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist