globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Diagnostika motorky po domácku ?
14.3.2013 v 17:38
Zdravim Vás, dostala se ke mě další blahodárná informace. Možná, že leč staršího data pro ty zasvěcené nebo snad i pro všechny. Samozřejmě nechci rozlišovat ani házet do jednoho pytle. Ale k věci. Diagnostika po domácku. Jde o to, že na Suzuki SV prej jde udělat do skřínky, že se jen udělá přemostění určitého obvodu či kabelu a na přístrojovce, kde máte hodiny apod. to začne ukazovat určité "kódy nebo hesla" které označují případnou závadu či poruchu apod. Například jsem viděl "F1 - asi málo oleje" mam takové tušení, že by to tak mělo fungovat. Jelikož jsem to viděl na Suzině SV, tak by to mohlo fungovat teoreticky i na Stromovi. Nemáte s tim někdo nějaké zkušenosti, případně třeba i instruktážní videa, či fotky, nebo seznam kódu a k tomu případné nápovědy o jakou závadu jde ? Ptam se jen ze zvědavosti, motorka mi šlape jako hodiny, ale nikdy nevíte, třeba by se to mohlo někdy hodit Samozřejmě případně se omlouvam pokud to tady už je a já jen zas*ram, ale já to bohužel nenašel.

Naposledy editováno 14.03.2013 17:40:01

Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 17:47 | Nahoru | #1
Chybové kódy – pro novější modely může být chybový kód označen na začátku písmenem P a čtyřmístným číslem, např. P 0335

C 00 – vše v pořádku
(před C je čárka, která by měla být v poloze uprostřed písmenka tedy -C00, pokud je nahoře nebo dole _C00 tak je třeba provést synchronizaci)

C 12 (P0335)- senzor polohy klikové hřídele

reakce - signál nedojde do ECM do 3 sekund (model 07 – 2), po příjmu signálu startéru motor se zastaví
start a jízdní schopnost - ne
komentář - když se senzor pozice klikové hřídele porouchá, nic nefunguje,
přezkoušet - senzor, propojení, spojení konektorů

C 13 (P1750) a od modelu 07 C 17 (P0150) – senzor tlaku nasávaného vzduchu od
modulu, přední a zadní válec
reakce - hodnota tlaku nasávaného vzduchu se stanoví na 760 mmHg
start a jízdní shopnost: ano
komentář - směs pohonných hmot a vzduchu neodpovídá , motor vykazuje špatný výkon
zjištění stavu chyby - senzor vytváří následující napětí -0,1V , napětí senzoru 4,8V
přezkoušet - senzor tlaku nasávaného vzduchu, kabeláž, spojení konektorů

C 14 (P0120) – senzor pozice škrtících klapek

reakce - otevření škrtících klapek je stanoveno na zcela otevřenou pozici a seřízení bodu zážehu je právě tak pevně fixováno
start a jízdní schopnost - ano, model 04-06 ne
komentář - motor má potíže, špatně přidává plyn, škube
zjištění stavu chyby - senzor vytváří napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8 V
P0120 H - napětí senzoru příliš vysoké
P 0120 L - napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor pozice škrtících klapek, kabeláž spojení konektorů

C 15 (P0115) – senzor teploty chladící kapaliny

reakce - hodnota teploty chladiva motoru je stanovena na 80 stupňů C
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor špatně startuje, za studena běží příliš „chudě“, za tepla příliš „mastně“, špatný příjem plynu
zjištění stavu chyby - senzor má vytvářet následující napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8V
P 0115 H napětí příliš vysoké
P 0115 L napětí příliš nízké
přezkoušet - senzor teploty chladiva, kabeláž, spojení konektorů

C 21 (P0110) – senzor teploty nasávaného vzduchu

reakce - hodnota teploty nasávaného vzduchu je stanovena na 40%
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor špatně startuje, podle teploty okolí běží motor buď příliš „chudě“ nebo příliš „mastně“
zjištění stavu chyby - senzor má vytvářet následující napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8V
P 0110 H napětí senzoru příliš vysoké
P 0110 L napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor teploty nasávaného vzduchu, kabeláž, spojení konetrorů

C 23 (P1651) – senzor převrácení

reakce - motor vypne a nenaskočí
start a jízdní schopnost - ne
komentář - senzor převrácení se stará o zastavení motoru v případě , že motocykl leží na boku
zjištění stavu chyby - po zapnutí zapalování na dobu delší než 2 sekundy napětí 0,2V, napětí senzoru 4,6V
P 1651 H napětí senzoru příliš vysoké
P 1651 L napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor převrácení, kabeláž, konektory

C 24 (P0351), C 25 (P0352) – zapalovací cívky válce 1 (C24/P0351), nebo válce 2 (C24/P0352)

reakce - motor běží trhavě, špatně startuje, kouří se z výfuku, špatný výkon
start a jízdní schopnost - ano
komentář - když je zapalovací cívka defektní, běží sice motor dále, musí však být velmi rychle opraven. Který z válců nepracuje, popř. Která zapalovací svíčka neháže jiskry, lze poznat na rozdílných teplotách kolena výfukového potrubí. Koleno nepracujícího válce je chladnější než druhé, popř. zcela studené.
přezkoušet - usazení konektoru na zapalovací svíčce, kabeláž, spojení zástrčky kabelu v nástrčce zapalovací svíčky

C 28 (P1655) – sekundární ovladač škrtících ventilů

reakce - ECM neobdrží signál z ovladače (serva), a to není schopno provozu
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor má potíže při startu, špatně přidává plyn, škube,
přezkoušet - servopohon (ovladač) motoru, kabeláž, spojení zástrčky

C 29 (P1654) – senzor pozice škrtících klapek

reakce - řídící jednotka motoru zastaví řízení servopohonu motoru
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor má potíže při startu, špatně přidává plyn a škube
poznání stavu chyby - senzor má vytvářet napětí 0,1 V, napětí senzoru 4,88V
P 1654 H napětí příliš vysoké
P 1654 L napětí příliš malé
přezkoušet: senzor, kabeláž, spojení zástrčky

C 31 (P0705) – signál pozice rychlostního stupně

reakce - signál pozice rychlostního stupně je stanoven na 4. rychlost (modely 04-06) popř. 6. rychlost (modely 07-)
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor správně „netáhne“
stanovení stavu chyby - předepsaná hodnota signál napětí po dobu delší než 4 sekundy,napětí spínače pozice rychlostního stupně je 0,2 V nebo 4,77V
přezkoušet - spínač pozice rychlostního stupně, kabeláž, spojení zástrčky, řadící vačky

C 32 (P0201), C 33 (P0202) – vstřikovací ventily válce 1 nebo 2

reakce - signál vstřikování benzinu je nepřetržitě nebo často přerušován, je vytvářen signál senzoru pozice klikové hřídele
komentář - je-li poškozen některý ze vstřikovacích ventilů a druhý zůstane funkční, pak motor běží pouze s jedním válcem (při defektu jednoho vstřikovacího ventilu). Který z válců nedodává benzin a tím nespaluje (popř. Který z ventilů nedodává žádnou pohonnou hmotu a tím nevstřikuje) lze poznat na rozdílných teplotách kolene výfukového potrubí. To od nepracujícího válce je chladnější , popř. Zcela studené
start a jízdní schopnost - ano
přezkoušet - vstřikovací ventily, kabely zástrčky, přívod proudu k ventilům

C 40 (P0505) – regulační ventil volnoběžných otáček (jen od modelu 07-)

reakce - přívod proudu od řídící jednotky je uzavřen, napětí spínacího okruhu není v okruhu normálu
start a jízdní schopnost - ano
komentář - počet volnoběžných otáček vyšší než normálně
poznání chybového stavu - P0506 volnoběžné ot. nízké, P0507 volnoběžné otáčky vysoké
přezkoušet - přednastavení, kabeláž, spojení konektorů

C 41 (P0230) – řídící systém benzinového čerpadla a relé benzinového čerpadla
nedodává žádný signál

komentář - motor zhasne a již nenaskočí
start a jízdní schopnost - ne
přezkoušet - benzinové čerpadlo, relé benzinového čerpadla, přívod proudu,

C 42 (P1650) – spínací skříňka, signály nedojdou k řídící jednotce

start a jízdní schopnost - ne
přezkoušet - spínač zapalování (spínací skříňka), kabely, spojení konektorů

C 44 (P0130) – lambda sonda

start a jízdní schopnost - ano
poznání chybového stavu - při chodu zahřátého motoru a při motorovém provozu výstupní napětí nedojde k řídící jednotce, napětí senzoru menší nebo rovno 0,4 V (model 04-06),popř. menší než 0,45V

C 44 (P0135) – provozní napětí vytápění není dodáváno obvodem ohřevu kyslíku

přezkoušet - lambda sonda, kabeláž, spojení konektorů, přívod napětí baterie

C 49 (P1656) – PAIR – řídící magnetický ventil

reakce - PAIR ventil je pevně v otevřené pozici
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor „netáhne“ správně
rozpoznání chybového stavu: napětí řídícího magnetického ventilu nedojde k ECM
přezkoušet - řídící magnetický PAIR ventil, kabeláž, spojení konektorů

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 17:50 | Nahoru | #2
10 vteřin v Google

C00 No error
C11 Camshaft Position Sensor (CMPS) - 1000 Only
C12 Crankshaft Position Sensor (CKPS)
C13 Intake Air Pressure Sensor (IAPS)
C14 Throttle Position Sensor
C15 Engine Coolant Temp. Sensor (ECTS)
C17 Intake Air Pressure Sensor (IAPS) - 07 & Up 650 Only
C21 Intake Air Temp. Sensor (IATS)
C22 Atmospheric Pressure Sensor (APS) - 1000 Only
C23 Tip Over Sensor (TOS)
C24 Ignition Signal #1 (Front Coil)
C25 Ignition Signal #2 (Rear Coil)
C28 Secondary Throttle Valve Actuator (STVA)
C29 Secondary Throttle Position Sensor (STPS)
C31 Gear Position Sensor (GPS)
C32 Injector Signal #1 ( Front)
C33 Injector Signal #2 (Rear)
C40 ISC Valve - 07 & Up 650 Only
C41 Fuel Pump Control System (Fuel Pump Relay)
C42 Ignition Switch Signal (Anti-Theft)
C44 Heated Oxygen Sensor (HO2S)
C49 PAIR Control Solenoid Valve

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 17:51 | Nahoru | #3
Kódy jsou na Stromka. Kolem zadních bočních plastů je konektor( myslím, že každej rok výroby to má trochu jinak), který propojíš třeba kamcelářskou sponkou a kód chyby čteš na displeji. Konektor zkusím dohledat

Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 17:54 | Nahoru | #4
stáhni si servisní manuál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 17:54 | Nahoru | #5

Čičin píše: Kódy jsou na Stromka. Kolem zadních bočních plastů je konektor( myslím, že každej rok výroby to má trochu jinak), který propojíš třeba kamcelářskou sponkou a kód chyby čteš na displeji. Konektor zkusím dohledat



konektor a způsob zapojení je ve mnou výše uvedeném odkazu

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 17:57 | Nahoru | #6
seikos> aby jsi se hned nezbláznil
Čičin> Díky moc

(reakce na) Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 18:13 | Nahoru | #7

Pajitu66 píše: seikos> aby jsi se hned nezbláznil
Čičin> Díky moc



Já se určitě nezblázním. Jen mě udivuje lenost lidí, že jsou ochotni sepsat o něčem román, když se informace všude povalují. A do Google stačí napsat v-strom error codes a máš to hned na prvním odkazu, i fotonávodem.

Jo, a děkovat mi nemusíš

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 19:20 | Nahoru | #8
Seikos> tak jako samozřejmost Jinak šavle ještě nemam, stále na ně čekam. Nějak se to čim dál tim víc prodlužuje. Až budou, napíšu

(reakce na) Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 19:33 | Nahoru | #9

Pajitu66 píše: Seikos> tak jako samozřejmost Jinak šavle ještě nemam, stále na ně čekam. Nějak se to čim dál tim víc prodlužuje. Až budou, napíšu



díky moc

Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 19:51 | Nahoru | #10
seikos> padni na kolena a řekni že mě miluješ

(reakce na) Diagnostika motorky po domácku ?

14.3.2013 v 20:00 | Nahoru | #11

seikos píše: konektor a způsob zapojení je ve mnou výše uvedeném odkazu




Pajitu66> nemáš zač

(reakce na) Diagnostika motorky po domácku ?

21.4.2013 v 20:46 | Nahoru | #12
seikos> chybové kody u suzuki zjistím propojením konektoru drátkem,domnívám se ,že potřebuji propojit v konektoru dva dráty, ale které barvy ?

1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika motorky po domácku ?

22.4.2013 v 19:24 | Nahoru | #13
bílo/červený s černo/bílým

(reakce na) Diagnostika motorky po domácku ?

24.4.2013 v 08:47 | Nahoru | #14
Radim_C> Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 Dnes v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk


TOPlist