globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.
26.12.2012 v 19:56
Zdravim, čeká mě olej v předních šavlích, šíleně to bouchá, když vezmu nějakou větší lochnu a tak dam prachovky, gufera a i olej. Někde sem četl že původní je ais 10W a mělo by přijít do jedné 524ml. Nevím jestli mám dát tohle či, když budu jezdit po horších cestách tak mám dát 5W nebo dělá se třeba 7,5W? Či jestli mám ho dát víc či méně. Poraďte, nemáte někdo s tímhle zkušenost, nebo i s jinejma tlumičema, které jste drobet poupravili dle své libosti. Díky za rady

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

26.12.2012 v 20:07 | Nahoru | #1
co tam dát progresivní pružiny a jinej olej ? kluci na afrikách si to dost chlválej.

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

26.12.2012 v 20:11 | Nahoru | #2
o progresech jsem už uvažoval, ale prej prd vydrží, zhruba 20 tisíc a dáš je prej do kopru zatimco originály tam vydrží i sto tisíc. Takže na tlumiče zatim asi kašlu, jen by mě zajímal ten olej. Jinak jak ty jsi spokojenej s Áfou ? Taky o ní přemejšlim občas, když se vláčim s timhle stromkem v terénu. Ale zase by mě tam chyběla ta šestka v převodovce na ty delší přesuny. Každé má své.

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

26.12.2012 v 20:13 | Nahoru | #3
7.5 se moc nedela, ale kup si 10W a 5W a muzes si to namichat. Ale pokud nevis co od toho chces, tak bych se drzel doporuceni vyrobce a pak elaboroval. JInak to bouchani nemusi byt jenom starym olejem, spis necim jinym.

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

26.12.2012 v 20:20 | Nahoru | #4
ložiska i gufera už jsou vyměněna. Poslední co zbejvá je olej. Já ho ještě nedělal a pochybuju, že předchozí majitel taky. Takže tam bude přes 35 tisíc km. Vzhledem k mým enduro vyjížďkam bych se ani nedivil, že už to bude spíš vazelína než olej

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

26.12.2012 v 20:29 | Nahoru | #5
fakt tak málo ? to se mi nezdá....taky jsem je tam chtěl dát+ dozadu, jelikož jsem šel už párkrát na doraz
já jsem s ní naprosto spokojenej, teď mě akorád čekaj rozvody .... pravda ta 6tka mi tam sakra chybí někdy a ani není místo v převodovce pro další kolečko. zatim mam najeto jen 7000km

1 reakcí na tento příspěvek Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

26.12.2012 v 20:50 | Nahoru | #6
Pokud se nemýlím, tak jestli je tam původně 10W a ty tam budeš chtít dát hustší, aby to bylo tvrdší tak tam budeš muset dát zřejmě 15W vyšší číslo = hustší olej = tužší tlumení. Pokus se mýlím tam mě opravte

(reakce na) Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

26.12.2012 v 21:56 | Nahoru | #7

Brian1986 píše: Pokud se nemýlím, tak jestli je tam původně 10W a ty tam budeš chtít dát hustší, aby to bylo tvrdší tak tam budeš muset dát zřejmě 15W vyšší číslo = hustší olej = tužší tlumení. Pokus se mýlím tam mě opravte



jj....nemýlíš se

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

26.12.2012 v 22:24 | Nahoru | #8
Nic ti nepomůže veř na 100% Dej progrese hyper pro a můžeš jezdit všude jsou to uplně jiné tlumiče ověřeno !!! Olej nevyřeší vůbec nic škoda oleje a času.

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 10:03 | Nahoru | #9
tak jestli tam je olej v tlumičích 35 tisíc, tak ti pomůže už výměna oleje jako taková klidně i za tu samou viskozitu, je to znát strašně moc. Upravit /přitvrdit/ jde taky snížením hladiny - prostě ho tam naleješ víc...

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 10:23 | Nahoru | #10
U V-Strom650 modelu K6 r.v.2006 jsou progresivní pera originál ale jsou moc měkká.







Olej 7,5 vyrábí Wilbers a tam jsem to užití kdysi četl pro jejich progresivní pera určená přímo pro Stroma 650

Množství oleje se mění podle použitých pružin každý vyrobce má určeno malinko jinak, a měří se výška hladiny při stlačené vidlici bez pera.

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 13:32 | Nahoru | #11
Brian1986> Potřebuji abych s motorkou, když jezdim v terénu, tak aby toho tolik neodnášely ložiska apod. takže potřebuju měkčí olej. Dáš hustší to potom tak šíleně odskakuje. Kamarád má stromka s hustším olejem a v terénu naprosto nepoužitelný. Naopak jsem slyšel, že s olejem 5W tak motorka při vyšších rychlostech kolem 140 km/h už začíná řádně plavat. Mě na drapákach začíná plavat tak při 180km/h. Z toho mam trochu obavy. Pravda teď se do mě pusťte, drapáky jsou jen do 160km/h tak co s tim jezdim víc Pravda, potom se přepalujou a je to znát když zastavim, že jsou přehřátý a smrdí, ale zas tak často s tim takový rychlosti nejezdim. Hold budu muset trochu oželet vyšší rychlosti a o to líp se mi bude jezdit v terénu s řidším olejem.

lobo6> Co by jsi doporučoval, nechat stejnou viskozitu, či dát řidší ? Já chci dát 7,5W. 5W už mi přijde dost řídký.

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 14:31 | Nahoru | #12
Litr oleje je nejspíš stejně málo na celkovou výměnu tak zkus koupit rovnou 2L, jeden origo viskozitu 10W a k tomu 5W a namíchej si co potrebuješ.

Já jsem se na to také chystal udělat jenže při mé lenosti na to nikdy nedošlo a jezdil jsem po výměně jen na 5W. Od další rozborky mne odrazovala jen další demontáž blatníku.Jestli děláš celou repasi nalej nejdřív tu 5ku a po vyzkoušení můžeš jen zbytek dolít hustším olejem bez rozborky.

Byl jsem s tím spokojený odlítal jsem s tím dovolené po cestách necestách v Rumunsku,Albánii a Maroku asi 30tis Km. Vadilo mi to akorát kolem komína kde to znám, tam kde jsem se nebál v rychlých zatáčkách zavřít plyn s hustším olejem tak tam jsem pocitoval už lehkou nervozitu od předního kola (moc tomu pocitu asi nepřidal i hrbatej ráfek). Na rovinkách a v malé rychlosti nebylo nic poznat, jen to jak pak kolo méně drncá po našich kvalitních silnicích menší výtluky v asfaltu to pěkně žehlilo. Obouval jsem sady Mitas E09 nebo E10 a na nich je maximální rychlost o hubu nebo v případě zadní E10 koledování o malej nájezd.

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 15:01 | Nahoru | #13
lobo6> Takže řikáš, že ta 5W ti hodně pomohla v terénu ? Je to doopravdy až tolik znát, nebo ne ? Já zkusím teda tu 5W a případně to dohustim. Jinak hýbal jsi nějak ještě i s nastavením útlumu co máš nahoře na vidli ? Nebo jsi to nechal na středu ? Jen tak na oko, jezdim vepředu TKC 80 a vzadu E09 a jsem s tim vskutku spokojenej. Jen škoda, že na zadku najedu tak 5-6 tisíc a je holá. Ale předek zkousne i 10 tisíc.

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 15:32 | Nahoru | #14
5-6 tisíc to je nějak málo, jí dáváš pěkně zabrat

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 15:34 | Nahoru | #15
Suzuki V-Strom je rozpočtová univerzální motorka ta vepředu má nastavitelné akorát předpětí pružiny,bez úprav se tlumení nedá nijak jinak štelovat než změnou viskozity oleje. Vzadu je štelovací odskok + hydraulické předpětí.

Já jezdil stále na skoro nejtvrdší nastavení je to vidět i na té fotce, vzadu uplně natvrdo.
Jestli nebudeš dávat tvrdší pružiny zkus nejprve co jsem psal je to nejlevnější a kdykoli odstranitelný tuning, maximálně z té 5ky uděláš vyplachovací olej

Na zadní E09 šíře 140 jsem dával tak 8-9tis vyhazoval jsem je s 2mm. E10 zadek byla 150 a dala něco přes 5tisíc a nezbylo na ní nic. Na špuntech se nesmí na dálnici pelášit dlouho, a rychle a naloženej.

Naposledy editováno 27.12.2012 15:42:27

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 15:35 | Nahoru | #16
Zadek, dostává kouř, to jest pravda. Na silnici i po prdeli s tim jezdim a v terénu jí snad nikdy nešetřim, ale nejvíc jde do hajzlu při vyšších rychlostech na silnici, kdy se přepaluje její provozní teplota. Zastavíš a cejtíš jako když pálíš gumu na místě

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 15:39 | Nahoru | #17
lobo6> Na nejtvrdší vzadu dávam, jen když jedu naloženej. Mam vzadu zkrácený kosti, takže to dělá jiný úhel kyvky, tim pádem je tvrdší než normálně, takže to mam trochu povolený, ale stejně je to tvrdý, že kolikrát mě z toho bolí zadek jako cyp. A vepředu jsi dával předpětí taky na nejtvrdší ? Což je zašroubovat ne vyšroubovat nemam-li pravdu (kdyžtak oprav mě). Pravda, kdyžtak vyplachovací nebo ho naleju do scootoileru

Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 15:57 | Nahoru | #18
Kosti jsem měl také kratší ale jen o 10mm. Předek se dá přitvrdit (zašroubovat) bych tipnul také tak o 10mm a to skoro nic není, změna pružiny za tuningovou je citelnější. Já jsem se z mých neůspěšných pokusů udělat z V-Stroma enduro poučil, tak už jsem pružiny nechával sériové a šel úspornou cestou protože jsem věděl že to je marná snaha když schází to podstatné.

1 reakcí na tento příspěvek Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 16:56 | Nahoru | #19
Řidší olej je do terénu vhodnější, protože neklade tolik odpor při zpětném útlumu a stihne se tim pádem tlumič rychleji vrátit než dostane další ránu. Vyzkoušet účinek zpětného útlumu si můžeš na zadku kde je štelovatelnej...

Tolik můj názor. - Na V-Strom fóru někdo 5W doporučoval jako super na off. na silnici ale nic moc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 17:46 | Nahoru | #20

Meli píše: Řidší olej je do terénu vhodnější, protože neklade tolik odpor při zpětném útlumu a stihne se tim pádem tlumič rychleji vrátit než dostane další ránu. Vyzkoušet účinek zpětného útlumu si můžeš na zadku kde je štelovatelnej...

Tolik můj názor. - Na V-Strom fóru někdo 5W doporučoval jako super na off. na silnici ale nic moc...


Nechci vam do toho nejak moc krafat, ale pokud tam date 5W a ty tlumice jsou staven na 10W tak to sice budete mi krasne mekky, ale pokud tam nedate progresku tak na skocich nebo velkejch dirach budete na dorazech. Ono to neni zas tak jednoznacny neci pridas tak to jinde ubere. Ja bych to bej michal tak na 7.5 pokuid to chces mit mekci.

(reakce na) Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 18:06 | Nahoru | #21

gugo píše: Nechci vam do toho nejak moc krafat, ale pokud tam date 5W a ty tlumice jsou staven na 10W tak to sice budete mi krasne mekky, ale pokud tam nedate progresku tak na skocich nebo velkejch dirach budete na dorazech. Ono to neni zas tak jednoznacny neci pridas tak to jinde ubere. Ja bych to bej michal tak na 7.5 pokuid to chces mit mekci.



Nečteš, nevíš jaké je slunko sviňa.

Skoky a velké díry jsou pro Stroma zapovězené, zůstane totiž dřív ležet na břiše.
Takové to domácí poskakování je v pohodě.
Nebezpečné by to mohlo být až v případě wheelie.

1 reakcí na tento příspěvek Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 18:37 | Nahoru | #22
lobo6> Taky jsem myslel v případě wheelie, že to okamžitě pujde na dorazy. Kua, mé oblíbené
gugo> Je mi snad jasný, že to nevezmu a nebudu s tim lítat po MX trati, copa mam zdvihy 250mm

(reakce na) Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 18:53 | Nahoru | #23
Pajitu66> Nemusis hned na trat, ja vim ze TA je trochu jiny kafe, nez stromek, ale bezne se snim dostanu pri hustsi jizde nadorazy.

1 reakcí na tento příspěvek Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 19:01 | Nahoru | #24
jinak 7,5w tlumičový olej za cca 350kč/litr, to je docela hnus velebnosti

1 reakcí na tento příspěvek Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 19:37 | Nahoru | #25
Nevim jak TA 600 a 650 mi zas o tolik offroadovejsi neprislo - naopak - ergonomie ve stupackach je u smrka mnohem lepsi... ale porovnavam 650

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 19:43 | Nahoru | #26

wáca píše: jinak 7,5w tlumičový olej za cca 350kč/litr, to je docela hnus velebnosti



Tomu se jen pousměji, co je na té ceně tak divné? a při spotřebě 1L za 2roky to nemá cenu řešit.

(reakce na) Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 20:06 | Nahoru | #27

lobo6 píše: .. 1L za 2roky to nemá cenu řešit.



pravda

(reakce na) Olej do předních tlumičů ? Na enduro jízdy.

27.12.2012 v 20:17 | Nahoru | #28

Meli píše: Nevim jak TA 600 a 650 mi zas o tolik offroadovejsi neprislo - naopak - ergonomie ve stupackach je u smrka mnohem lepsi... ale porovnavam 650


jestli to nebude tim ze 650 ma ergonomii origo stupacek upne naho... protoze me sirokou nadrz, takze se natom prakticky neda stat. 600 je v tomhle uplne jinde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 Dnes v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk


TOPlist