paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Převodovka
Zdravím. Měnil už někdo ozubená kolečka v převodovce na XTZ 660?
Je možné, že musím za tepla sundat horní kolečko, at se dostanu, ke kolečku pod ním?
Viz foto.


1 reakcí na tento příspěvek Převodovka

13.1.2011 v 17:42 | Nahoru | #1
A takhle jít na to z druhé strany?

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka

13.1.2011 v 18:06 | Nahoru | #2
Za prvé bych vyměnil i to vedle toho co chceš vyměnit. Tam začíná podle fotky pitting taky.
Za druhé: to co chceš za tepla sundat je nalisovaný na drážkách? Hoď sem fotku ze strany toho kolečka co chceš sundat.

Naposledy editováno 13.01.2011 18:47:39

(reakce na) Převodovka

18.1.2011 v 22:00 | Nahoru | #3
Katana> nene z druhe strany nejde suddat, protože hřídel se tam rozšiřuje.

(reakce na) Převodovka

18.1.2011 v 22:05 | Nahoru | #4
Dřík> jo taky to budu měnit to druhé kolečko a sundat jedině zatepla. Drážky to nená.Sise jsem tu někde četl, že se to sundavá lisem za studena. Podle mě blbost Jinak hodím tu ještě fotku ze předu.A dík

Převodovka

18.1.2011 v 22:12 | Nahoru | #5

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka

20.1.2011 v 10:06 | Nahoru | #6
Lisovaný spoje, který mají přenášet krouťák jsem viděl, ale na daleko menší obsazích. Např. XT125 má lisovanej rozvodovej pastorek na klice... Já bych to taky stáhl za studena. Když to budeš nahřívat, nahřeješ i hřídel. Při montáži bych to kolečko kapku ohřál. Hlavně se podívej i na to co jsem poukazoval, ať to za rok neděláš znova.

(reakce na) Převodovka

20.1.2011 v 19:08 | Nahoru | #7
Dřík> no já mám taky lisovanej rorvodovej pastorek na klice.Pod ním mám ložisko, které se chtěl vyměnit a v servisu mě řekly že je to velký problém, že ložisko je dobrý at to nechám být.Nezdá se mě ale, že něco co přenaší dost velkou sílu se lisuje za studena .Jinak kolečka výměním a ještě se mrknu na net zda se nedají opravit, třeba převařit, zabrousit, zakalit třeba to je blbost, ale podivám se.Jinak děkuji za odpověd

Převodovka

21.1.2011 v 08:32 | Nahoru | #8
Nedají. Pitting je nenávratnej děj. Je to vlastně povrchová únava materiálu, kterej se postupně vydroluje. Stejně trpí, třeba i vačky. Jediná možnost by byla návar a přebroušení evolvent. ale nevím jestli Ti do toho někdo půjde. Na ozubení se používají korekce při výrobě a ty se zpětně blbě měří, takže by nevěděli jak je brousit.
Vyjde Tě levněji to koupit.

1 reakcí na tento příspěvek Převodovka

21.1.2011 v 08:37 | Nahoru | #9
Ještě k tomu lisování. Normální přesahy do cca 0.015mm se dají lisovat za studena. Jde o to jaký přesah tam je, aby "ustál" ten kroutící moment. Na rozvodech až velkej samo nebude, ale u té převodovky to fakt vidím poprvé.

Převodovka

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2011 v 10:00 | Nahoru | #10
otázka je co to dělalo. Pitting na kolech dokáže nadělat taky pěknej "rambajs"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MT-03 chcípá [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 83 27.7.2021 v 23:29 Parkinsonn
Plastová nádoba nad startérem u Ten... Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 Z Tenere Dugajs 2 23.6.2021 v 20:48 Dugajs
svetlá Yamaha XTZ 660 Tenere fuchsotik 29 25.3.2021 v 18:02 fuchsotik
Yamaha tenere 660 vaří [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere PavelFru 61 9.1.2021 v 16:14 PavelFru
Boční stojánek Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 8 17.3.2020 v 23:33 Čurdajurda


TOPlist