Mám děsné problémy s mojí Jawou, loni jsem laboroval se samovolně zvyšujícímí se otáčkami apod. To se vyřešilo novou vložkou svíčky na levém válci a taky podfukovala hlava, ta se zabrousila. Teď je vše v richtiku, všechno těsní jak má. Další faktor který to ovlivňoval byla slabá pružina šoupátka, to se taky vyřešilo.
Karburátor jsem kompletně vyčistil v tech. benzínu, profoukal vzduchem, nastavil podle manuálu a chvíli se zdálo že je vše v pořádku, jenže nastaly nové problémy:
Když je studená a náhodou nastartuje tak na sytič jde šíleně do otáček, když ho vypnu naopak chcípne(to by mi až tak nevadilo, startnu, nasednu a jedu), ale po zahřátí jsou volnoběžné otáčky na úrovní někde 3-3,5tis, když to snížím pod 2 tis. tak chvíli to je v pořádku, ale nestartne jinak než se sytičem.
Jinak tedy jezdí v pořádku, jde za plynem a zdá se mi že i táhne velice dobře.
Dneska jsem na ní jel do práce, všechno v pohodě, tedy až na ten kolísající volnoběh. Po šichtě jsem k ní přišel a nechtěla chytnout, laboroval jsem s tím snad půl hodiny a furt nic. Vždycky když už chytla, tak na 3 vteřiny a pak hned chcípla, při přidání plynu ji to hned zadusilo. Nakonec po dlouhém přemlouvání tedy chytla a já dojel domů, ale jsem z toho nešťastný Můžete mi nějak pomoct?
Omlouvám se za román, ale chtěl jsem to popsat co možná nejpřesněji.
P.S.: Svíčky jsou fungl nové a jiskru hážou a mám tam VAPE.
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
Naposledy editováno 29.03.2010 21:56:06
Chotis>Co s tim má společnýho typ zapalování?Buď dá silnou jiskru ve správný moment nebo ne. Ale jak by zvyšovalo otáčky? Typoval bych to na něco se směsí, zkusit jinej karbec a zkontrolovat, jestli někde nepřisává.
Vliv to má jen na ty starty. Jinak bych to viděl na karburátor.
Už jen zopakuju, co už napsáno bylo, to kolísání otáček má na svědomí chudá směs, což může být přisáváním falešného vzduchu a nebo (podle mě spíše) přímo v karbci.. Ono někdy jen vyčistit nestačí, kanálky můžou být ucpané a ani drátkem to nevyčistíš.. Nejjednodušší je zkusit jiný karbec.. Vsadím boty, že v každém garážovém servisu díly na jawku mají.. A jestli ne, tak přijeď do hlučína, je tady jeden vyhlášený odborník..
Mám motorku o 5let novější a le i tak už jsem kdysi dávno řešil vychozené šoupátko, byla na něm úbytek 0,5mm materiálu na každé straně.. Ale to by se takhle neprojevovalo, zůstavalo viset po přidání plynu.. Jen tím chci říct, že prostě karbec 19let starý fakt nemusí být v poho.
8 let jsem měl 634 a celkem mě udivovalo, že šroub bohatosti musel být dotažený úplně nadoraz, jinak byla směs chudá.. Ale nebádal jsme nad tím ,motorka jela výborně.. Po 8mi letech jsem náhodou při čistění zjistil, že volnoběžná tryka, ač napohled stejná, je 3mm kratší než je originál..
Koukám, že motorku máš nově, to takhle blbla od novoty? Pokud ano, tak fakt zkus jako první věc prohodit karbec za jiný..
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s Jawkou
Ty otáčky blbly i kvůli bovdemu a právě té pružině o které jsem taky psal, vše už chodí jak má, šoupátko viset nezůstává. Myslel jsem že to už konečně bude v pohodě a ejhle.
Nad tím karburátorem uvažuju, nejde o peníze, ale nechce se mi vyhazovat peníze za nový karbec když to nakonec bude úplně něčím jiným.
Jinak díky za nabídku, ale hlučín je kapku z ruky Mám poblíž jednoho blázna co má nové náhradní díly na jawy, takže by se nový karbec sehnat dal, ale když to celou dobu chodilo dobře a najednou se to začalo kazit? To mi nejde do hlavy, to přisávání teď považuju za nejreálnější. Ale po tvém přízpěvku je mi jasné že asi i ten karbec budu muset dát nový, šoupátko už fakt není jak z výroby no...
Takže chystám rozebrání té příruby komplet i s tím mezikusem co je přímo na válcích, je to nevím proč, utěsněné asi hermetixem nebo podobnou sračkou. Takže to očistím, dám tam těsnění a uvidím. Jestli ani tohle nepoimůže tak zbývá jenom to gufero u zapalování které jste avizovali.
Začínám být ale pomalu bezradný, jestli jsi tu nabídku myslel vážně, tak ti to dovezu na podvalu, jelikož po vlastní ose se na tom prostě jet nedá.
MOTOSPORT
Pavel Kubín
Hornická 30
748 01 Hlučín
mob.: 605 102 668
Zavolej mu předem, jestli má na to místo.
Jinak ve starším vlákně http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=82570&fid=18&pgr=1 máš kontakty na další servisy, ještě můžu doporučit z Havířova "motoblba", působí solidně, jawu určitě zvládne taky.. :)
Jian k komu tvému problému, pokud kopeš a svíčky jsou suché, tak to je moc divné.. Tohle neudělá nějaká netěsnost. Máš tam benzín? Teče dost? Nemáš zalepené sítko v nádrží? Zkus jak rychle teče do petky.. Ještě mě napadá jedna varianta, nemáš propálený píst skrz? Už jsem na jawě viděl.. Má to normální kompres?
Kompresi to má dobrou, písty jsem viděl, měl jsem sundané hlavy, obě a jsou v pořádku.
Sítko protéká normálně, benzín teče. Taky je mi to divné.
Nejsem žádný odborník na dvoutakty a na jawu už vůbec, vyzkoušel jsem všecko co mi kdo poradil a co mě samotného napadlo, i dneska se za mnou zastavil bývalý majitel a šťourali jsem se v tom a prostě nic, po složení otáčky v nebi a neuděláš s tím nic.
A ještě abych podal vyčerpávající info, tak po tom když startla poprvé tak chytala a první kopnutí. Může to být nějakým problémem v karburátoru? Že by byl třeba špatný a nešel by seštelovat?
Naposledy editováno 04.04.2010 21:21:44
Já věřím tomu, že to bude totální ptákovina a nakonec si budu nadávat jaký to nejsem vůl, jenže hledání té kraviny to je sakra únavná činnost.
Ještě ty svíčky: Brisk, tuším N15C, podle katalogu. Předtím jsem měl NGK a problémy byly stejné, svíčky jsou nové a barva taková cihlově hnědá, černé to není a bílé taky ne
Naposledy editováno 04.04.2010 21:47:53
Nejpravděpodobnější a nejjednoduší diagnoza.
někdo silnej jak silnice utáhl šrouby příruby karburátozu a teď to nesedí a saje faleš.
Sundat, zabrousit do rovna, na slabý těsnění potřený vazelínou a dotáhnout jako člověk a ne jako prase.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |