1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
Pokud používáš sprej tak ho jen nastříkáš na čistej suchej filtr.
Naposledy editováno 13.01.2009 19:05:44
čus, chtěl bych vědět, jaký olej na tento filtr, jesli vůbec.Už jsem motorku s tímhletím filtrem koupil.Díky
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
Do téhle skupiny se počítat nemůžu,ale ze své zkušenosti můžu poradit tohle:
1.Filtr čistit po každém ježdění! Vyjímečně,když jsou dobré podmínky můžeš jednou vynechat.
2.Špinavý filtr pořádně vyprat v jakémkoliv čističi na molitanové filtry.(rozpustí se olej a vyplaví nečistoty)
3.Potom vypláchnout v čisté vodě.(vypláchneš zbytek nečistot a oleje)
4.Nechat vyschnout filtr.
5.Na čistý a suchý filtr rovnoměrně rozlévat olej klidně přímo z plechovky.Tohle dělat nad čistou nádobou aby jsi mohl zbytek vymačkaného oleje nalít zpět do plechovky.
6.Potřebné množství oleje jsem nikdy neměřil.CELÝ filtr musí být zbarvený od oleje a nesmí olej z filtru vytékat do airboxu. Takže "přiměřeně".
Nádoby používám pětilitrové kanystry od pitné vody co se dá koupit normálně v obchodě.
Olej používám MOTOREX,je bezvadný .Olej to musí být hlavně na MOLITANOVÉ filtry!!! Pozor na oleje na filtry papírové-vyteče ti do airboxu a nebude správně chránit molitanový filtr.
Spousta lidí pere v benzínu,třeba i kamarád,dlouholetý závodník MX...ten třeba říká,že benzín vypere filtr nejlépe-ale taky ho poškozuje a proto dvakrát do roka kupuje filtr nový.
Jinak dobře ošetřený vzduchový filtr má obrovskej vliv na životnost motoru! Jak se ti ,přes filtr,dostane do motoru prach nebo voda bude tě to stát nemálo peněz.
edit: s tím vymačkáváním filtru trochu opatrně,hlavně nekroutit mohl bys ho roztrhnout!!!
...jo a ty spreje jsou do terénu úplně naho.no,nezabrání vodě a bahnu-pozor na to!
Naposledy editováno 25.01.2009 16:37:38
Naposledy editováno 26.01.2009 19:15:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
akorát nevím jestli je nutný prát po každý jízdě.. on se sice trochu přiucpe a sníží se mu propustnost vzduchu, ale bordel stejně nepropustí, ne?
Vědecky to podložený nemám, jen že vnitřek sacího hrdla mám pořád stejně čistej bez ohledu na zanešenost filtru.
A v zimě teda peru naprosto minimálně, třeba jednou za 5 jízd.
Ještě dobrej trik, co u některých motorek dost prodlouží nezašpiněnost filtru je zalepit fuky v prostoru filtrboxu čirým silikonem - hlavně ty od prostoru zadního kola. Mě to u KTM prodloužilo životnost filtru na dvojnásobek. Dřív byl v létě v půli dne černej jak bota, teď vydrží v pohodě víc jak jeden den.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
Vespa>Kopec>
akorát nevím jestli je nutný prát po každý jízdě.. on se sice trochu přiucpe a sníží se mu propustnost vzduchu, ale bordel stejně nepropustí, ne?
Vědecky to podložený nemám, jen že vnitřek sacího hrdla mám pořád stejně čistej bez ohledu na zanešenost filtru.
A v zimě teda peru naprosto minimálně, třeba jednou za 5 jízd.
Ještě dobrej trik, co u některých motorek dost prodlouží nezašpiněnost filtru je zalepit fuky v prostoru filtrboxu čirým silikonem - hlavně ty od prostoru zadního kola. Mě to u KTM prodloužilo životnost filtru na dvojnásobek. Dřív byl v létě v půli dne černej jak bota, teď vydrží v pohodě víc jak jeden den.
jo jenze tim ze filtr v motorce nechas dlouho, ztraci olej schopnosti zachytit bordel a vodu.... si schvalne namaz filtr, nech ho postavenej 3 mesice na parapetu a pak si vyzkousej jak olej lepi... klidne se to da srovnat s peti jezdenima, protoze za tu dobu ti filtrem projde dost vzduchu.
Muj nazor je ze na tomhle stejne neusetris, a urcite bych nenechaval filtr v motorce dyl jak 2 dny nebo 2 jezdeni...Kdyz budes mazat filtr pred kazdym jezdenim, urcite prodlouzis zivotnost pistu, valce, lozisek a ojnice. Myslim ze ve finale se to urcite projevi a hlavne vyplati
Naposledy editováno 27.01.2009 10:11:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
Kdybych měl třeba vnitřek násosu špinavej, tak ok, ale když ho za současný frekvence údržby otřu ubrouskem tak je čistě modrej jen od oleje, žádná špína.
Naposledy editováno 27.01.2009 10:36:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
po tom co dojedu a umeju motorku tak vyndám a vyčistim filtr a namažu ho až se mi zase bude chtít někam ject ?
http://www.countrycross.sk/clanky/734-ako-na-to-10-rad-o-vzduchovom-filtri
kde píše:
"Jazdci MXA obyčajne naimpregnujú filtre a vložia do samozatváracích sáčkov, do ktorých spravia pár otvorov. Takto nachystaný filter vydrží aj niekoľko mesiacov vždy pripravený na použitie."
Protože já sem to takhle dělal, nepřišlo mě na tom nic divnýho protože filtry byly lepkavý stejně po dvou dnech jako po dvou měsících, a teď se dozvídám že sem si to vlastně celou dobu kurvil.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr
dst>Hodim filtr do sáčku a zaliju cleanerem (momentalně používám palivo z vrtulniku, je to pomalu to stejný), pořádně vymácham, vytahnu, properu v jarove vodě, pak v čisté, nechám uschnout, pak hodim opět do novýho sáčku, zaliju olejem na filtry,pomačkám ať se nacuca všude, pak z něj vymačkám co jde ať mi z toho pak nepadaj kapky a podobně a nasadím.
Pokud používáš sprej tak ho jen nastříkáš na čistej suchej filtr.
to me zaujalo.. jaky palivo do jakyho vrtulniku mas na mysli?
predpokladam model a tam je to mix metylalkoholu s nitrem a olejem... tzn moc bych neveril ze to nejak extra vycisti od oleje... kdyz je v tom olej... a to nitro je dost agresivni...
jako prat a impregnovat filtr kazdou jizdu... tak to radsi pojedu na kole...
Vespa>Jezi> no teoreticky bys to měl udělat tak že si den předtím rozmyslíš jestli vyjedeš, ten filtr naolejuješ aby přes noc mohl vyschnout a pak ráno můžeš jet. A pokud si to rozmyslíš že pojedeš místo toho pozítří tak ho musíš zase umejt a naolejovat :) Asi toho dvoutakta prodám, to je fakt na mrtvici
Njn je to boj
Asi to budu dělat jako kámoš filtr prát 1x max 2x ročně a nebo když už to nejede. volej v převodovce měnit při rozebrání motoru a píst měnit až to zastaví - takhle už to dělá 4 roky a měnil jeden píst a chladič kterej s tim moc nesouvisí Za ty prachy co ušetřil na údržbě ťo teď může zahodit až to zastaví a koupit jinou a je na tom líp jak já
-) přehnaná péče škodí
assasin> no vono na enduru taky za hodinu vypadá jak když s nim někdo hrál fotbal pokud se nějak solidnějš práší
Naposledy editováno 27.01.2009 13:33:57
Delal jsem to tak vzdycky.
2 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr
Jinak jak pise lenny ze straci lepkavost, tak to je podle me pekna blbost. Co mi stoji motorka od podzima, tak je ten filtr porad stejne a hodne lepkavej, ze kdyz na nej sahnes tak se ti od ruky uplne tahnou vlasky oleje.