měl bych takový blbý dotaz. Když jsem si zjišťoval rozdíly mezi DR a Dominatorem, tak mi jako největší přišel olej. Respektive kde je a interval výměny. Jestli jsem si to zjistil správně, tak DR má olej v motoru, olejový chladič a výměnu oleje po 6000 km. Dominator má zase olej v rámu, nemá olejový chladič a interval je 3000 km.
Mě by zajímaly dvě věci. Zaprvé jestli není u Dominatora problém s přehříváním, jak nemá vyloženě chladič. Sice se olej v rámu bude taky chladit, ale myslím si že ne tolik.
A zadruhé ten blbý dotaz. Jakto, že Dominator má poloviční interval výměny oleje, když to je víceméně podobý motor. Napadá mě bez chladiče dostává olej více zabrat, ale to jsou jenom mé dohady. Třeba jsem úplmě vedle. Napadá někoho něco?
Děkuji!
1 reakcí na tento příspěvek Interval výměny oleje DR x Dominator
Interval vymeny je spis zavislej na tom, jestli je u vyrobce silnejsi marketing nebo konstrukteri.
Planujes s vic jak 20 let starou motorkou jet na nejakou delsi cestu, aby te omezovalo olej jednou za 3 tisice km vymenit? Filtr staci kazdou druhou vymenu...
Co se intervalu týče tak teda tvrdíš že to je "horší" konstrukcí motoru?
Jinak 3000 km mi omezující trochu přijde, ale v pochybuju že by byl problém to kdekoli v "civilizované" Evropě vyměnit.
1 reakcí na tento příspěvek Interval výměny oleje DR x Dominator
Podobně je u Alpa nebo Afriky servisní limit na svíčky 12 tisíc, protože jsou náchylné na uchlastání. Pokud to umíš se sytičem a plynem, nežuchne ti motorka na bok, aby se vylil karbec do sání, tak ti vydrží klidně 50 tisíc
Jinak manželka byla kdysi s Dominem v Maroku a fungoval i v poušti. Ale měnili jsme olej po třech tisících, takže i tam.
P.S. ačkoliv si ho koupila jako funglovku, tak po návratu šel z domu a přešla na Afriku. Na cestování napříč Evropou to fakt není ideální náčiní a do písku zase chybí koně
Naposledy editováno 14.01.2022 22:35:18
1 reakcí na tento příspěvek Interval výměny oleje DR x Dominator
Rozhodně teda plusové body pro DR. Tak nějak se mezi nimi rozhoduju, zatím vede DR, má větší interval výměny a chladič oleje. Další rozdíly jsou asi jenom kosmetické.
neni problem na dominatorovi menit olej 4000km
ja som tak menil a zadny problem nebol
vyhoda ze filter staci vymenit 12000km
aku dr vyberas?
ak staru tak tie su haklive na hladinu oleja ak je nizka skoro sa vyderu vacky vahadla
vtedy by som radsej kupil dominator
ak je to SE tak tam by som vybral podla stavu
2 reakcí na tento příspěvek Interval výměny oleje DR x Dominator
https://www.motorkari.cz/tema/?t=65564
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Interval výměny oleje DR x Dominator
aky pan taky kram
mnoho majitelov nekontroluje vysku hladiny oleja
nakladaju motoru a po vikende sa cuduju
ze zacala zrat olej viac ako predtym alebo klepe cinka dymi atd
a tieto moto su uz teraz duchodci tak maju narok na nemoci
1 reakcí na tento příspěvek Interval výměny oleje DR x Dominator
V techničáku je uvedený "uškrcený" výkon asi 23 koní a v uživatelském manuálu je interval výměny oleje 10.000 km.
Výkonnostní norma pro olej je tam taková, že ji splní celkem běžně dostupné mazadlo.
Myslím si, že kdyby nešel dodržet předepsaný krátký výměnný interval u Dominátora, že pokud by si toho byl uživatel vědom a v rozumné míře ho prodloužil, nic moc by se nestalo.
Však nahoře u jednoho uživatele je napsané, že 4.000 km žádný problém...
Já sem zase naopak nikdy uvedený interval nevyužil, páč motor je otevřený a taky se s motorků jezdí jinak než normálně .
Jo, Honda má oproti DRku vačku na valivých ložiskách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Interval výměny oleje DR x Dominator
v uživatelském manuálu je interval výměny oleje 10.000 km.
Nemáš špatně desetinnou čárku?Naposledy editováno 17.01.2022 21:03:27
1 reakcí na tento příspěvek Interval výměny oleje DR x Dominator
Odgin> s tou dvojicí čerpadel je to zajímavá myšlenka, asi by to tak i mohlo bejt
1 reakcí na tento příspěvek Interval výměny oleje DR x Dominator
U té verze XRka, kerá má oných 23 koní je doopravdy inerval výměny omastku 10.000 km.
Z čehož by se dalo usoudit, že když majitel nebude s otevřenou verzí či s podobným motorem jezdit zběsile, dal by se interval výměny prodloužit i tam...
K té kontrole hladiny oleje u suché skříně zmiňované Hondy - když se na motorce jezdilo a dojde se k ní a néni pod ňů luža oleja, tak v motoru olej je.
Když se neví, jestli je to pravda a kontrolní tyčka je suchá, tak na bloku je kontrolní šrůfek (jako na obyčejné Jawě) a pokud tam z otvoru prýští olej, tak v motoru je a tento se dá nastartovat.
Takže tak učiníme a po zahřátí a chvíli běhu na volnoběh zkontrolujeme, esli je už na kontrolní tyčce olej.
Když jo, provedeme kontrolu hladiny jak káže manuál (který je sice pro zbabělce, ale podle teho to tak nekdy dopadá) a olej případně doplníme.
Ještě takový drobný přípodotek - když se na XRku jede fest, dovede olej poměrně rychle mizet, spotřeba je slušná. Na druhé straně, pokud se jezdí stylem "paní Radová", tak se hladina prakticky nehne.
Z tohoto důvodu - velmi rozdílné tepelné namáhání agregátu - a při určité inteligenci jezdce - se dá použít různý interval výměny oleje...
Naposledy editováno 05.02.2022 14:37:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vačka Honda NX 650 Dominator | zeli247 | 4 | 2.1.2024 v 20:30 wáca |
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 | frool | 16 | 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein |
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE | Smrči-GSX-F | 5 | 25.12.2023 v 23:51 2stroke |
Ráno nastartuje Honda NX 650 Dominator | Rom23 | 13 | 20.7.2023 v 21:21 _Michal |
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |