Nechci nic přetechnizovaného, cestuju sám a ne moc naložený (pokud něco potřebuji, tak si to v tom Rusku koupím, nic navíc sebou netahám), takže objem motoru nemusí být ani těch 1000....
Logicky se nabízí Multistrada 1000 DS (vzducháč, nic složitého) ale nebráním se i jíným univerzálům...
BMW 650 GS - sice jednobuch, ale podle mě o moc více vibrací, než na Monster 900 tam není....
Aprilia Caponord - sice jsem na ni neseděl, ale od pohledu se mi jeví vysoká (mám 175cm)
TDM 900 - totéž jako Caponord
V-Strom 650/100 - není to moc velká rozpočtovka?
CBF 1000 - na to jsem moc negativních reakcí nenašel
Transalp 650/700 - taky asi spolehlivá moto, ale při srovnání vůči GS 650 je asi Báwo lepší, ne?
Honda VFR 800 VTEC - ty budou už asi hodně vyhoněné, na ciferníku 50000 najetých km za 15 let je výsměch
Fazer - tuctovka, ale na dálky no problem
Budu rád za postřehy, nebo další tipy. Rozpočet 100k.
Naposledy editováno 02.03.2019 16:44:32
1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty
F650 gs ma dobry podvozok ale ten motor je fakt kludas s malym spektrom otaciek. inak sa na tom da pohodovo cestovat, na dialnici to uz nieje ono.
V-Strom 650 je super a nieje to az taka rozpoctovka, o nic horsie ako Transalp. Podvozkovo lepsia motorka s lepsou ovladatelnostou. Mala svetla vyska, skor na cesty.
TDM 900 je vlastne dost mala motorka (s mojimi 184cm som mal obe cele nohy na zemi) a velmi kvalitne spracovana. Vyborny nastavitelny podvozok a skvela ovladatelnost. Nevyhodou je male predne koleso pre teren.
A ve srovnání např s tím TA 700 jede hůř s menším pohodlím.
Myslím, že největší univerzál je ten dl 650, je na něm pohodlí, nejede špatně a dobře chrání před deštěm a větrem.
TA 700 jsem měl 5 let a v přímém srovnání bych už šel do toho DL.
CBF 1000 a VFR hodnotit nemůžu, nejezdil jsem. Měl jsem cbf 600 a na tebou plánované použití mi to příjde jako horší volba.
s tím rozpočtem bych bral dl 650 a něco investoval do podvozku.
V-Strom 650/1000... potenciál litra v sólo jízdě nevyužiju.... Zde pokud bych měl vybírat V-Stroma a měl v merku několik kousků tohoto typu, tak na objem nekoukám....
Jsem zvyklý při koupi moto, auto nebo třeba mobilu porovnávat všechny proti všem, takže GS650 jde z kola ven, je proti většině horší.... Proti Aprilii hovoří malá servisní síť a dostupnost dílů, na Vostoku dvojnásob..... VFR to by musela být opravdu s jistotou málo jetá, což by muselo být spíše štěstí, než pravidlo....
Takže k aktuálnímu momentu seriózně vybírám mezi Stromem, CBF a Transalpem - ale není to dogma, nebráním se dalším názorům, i na tyto "vyřazené" streje.... Ještě možná Fazer, sice tuctovka ale na cesty nezklame
Naposledy editováno 02.03.2019 16:28:42
Nejlepší je se ale pokusit projet na všech, co jsi psal a uvidíš, třeba tě za srdce chytne kterákoliv
Jinak představa o tom, že v RF jsou špatné cesty je mylná. Nejen Federální "M" silnice (něco na způsob naší I. třídy) jsou kvalitní. Ve své podstatě 90pct silnic, po kterých jsem jel byly na mnohem vyšší úrovni, než silnice v CŘ (hovořím o RF, na UA je to mnohem horší)....
Mrknul jsem na Versyse.... takže tímto krokem zřejmě padá Transalp.... Versys je za stejné prachy mnohem novější a snad i lepší.. pokud tam není nic ošizené....
1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty
Destroyer > neni to moc velke?
A na zatáčkovité trase mě bezproblémově ukáže záda.........jezdím BMW K 1200 GT.
Připadá mě ten stroj ve tvé cenové hladině jako nejlepší univerzál - silnice OK, pohodlí, ochrana, spotřeba, servisovatelnost........lehčí terén zvládne - takže kde je cesta, tam projede. Překvapivě 650 lepší než 1000.........litr byl dost "ucukaný".
Klasické cestovní koráby typu BMW K 1200 LT, Honda Pan European 1300, Yamaha FJR 1300, Kawasaki GTR 1400 a podobně sice vysoký komfort, ale nulová možnost provozu na nezpevněných cestách............což by mohlo být v RF, nebo alespoň při přesunu z ČR, problémové.
Vtec....rozvody řetězy , 2x napinak, někomu nesedí sepnuti od 7t otacek na full vykon. Pokud chceš laďaky lze koupit od 12t, origo kufry nic moc obsah
Fi....rozvod ozubená kola , kontrola ventilu, podložky , menší náklady na servis v tomto směru. Neřešíš homologaci laďáku.
Srovnání obou verzí....stejny posez, u Fi jsem měl dlouhodobě nižší spotrebu. Možnosti výbavy jako tlumic řízení totožná sada pro obě verze.
Na Fi jdou udělat různý “vychytávky “....zadní 8 paprskové kolo z vfr750, nevyhovuje Ti dual brzdy....pasuje tam komplet předek z Fireblade 06 apod....
V podstatě za 50t nákupní ceny a 10t servis/ doplňky máš cestovni motorku na dalších 100t km....
Jasný jsou modernější , novější , hezčí atd....ale většinou kdo ji vyzkouší je příjemně překvapený
Naposledy editováno 02.03.2019 19:46:35
Destroyer píše: TA 650/700 je katastrofa s podvozkom.
Spíš tak starý transalp s opotřebovanýma tlumičema
Ale kdybych měl dost peněz, asi bych pořídil výkonnější moto. Nicméně na cestu k Bajkalu to může být dobrá volba, motorka, které nevadí rozbité cesty.
1 reakcí na tento příspěvek Moto na dloooooouhé cesty
gege1 > TDM900 zvážím, hodně dálkových cestovatelů na ní jezdí... NENÍ TO MOC VYSOKÉ?
Naposledy editováno 02.03.2019 20:34:03
Oproti V-Stromu to má 2 slabiny , je zpřevodovaná do rychla , takové to courání na dvojku těsně nad volnoběhem ( typicky popojíždění po městě ) motorce moc nevoní a má to přední 18' kolo , takže výběr pneu je menší...
Aha.... já na TDM nikdy neseděl, na pohled vypadá vyšší, ale jak říkáš, je užší takže opticky vypadá vyšší. takže zařazuji do seriózního výběru spolu se Stromem, VFR a Fazerem.... zbytek asi nic....
Naposledy editováno 02.03.2019 20:50:00
Ten štvorvalec (okrem veľkého Versysa) bude zaostávať aj komfortom podvozku. A na remonte dorogy je to sakra cítiť Tretí v partii jazdí (aj Kazachstan) na HD cross Bones springerom vpredu Je to o jazdcovi.
Naposledy editováno 02.03.2019 20:54:11
Asi budu vybírat mezi (v abecedním pořádku)..
Fazer (zde objem asi řešit nebudu, i šestka jede pěkně)
TDM 900
Versys 600
V-Strom 650
VFR 800 (s výfukem na boku)
...pak je zde ještě varianta vypnutí mozku a srdce se rozhodne pro Multistradu, že ano
Naposledy editováno 02.03.2019 21:16:03
Ano - designově se mě TDM líbí více než V strom - jenže časem zjistíš, že design nejezdí. Solidní ochranou, nejlepší světla a do terénu lepším podvozkem je stále v prvenství.
Třeba Fazer - použitelný na cestování snad jen stříkačka............u karburátoru mě ostrý přechod do vyšších otáček vysloveně vadil. Jako svižná šestka na proplach hlavy po práci a "jednou" ročně do Alp, ale vysloveně jako cestovní stroj asi ne. Monstera bych ale také za cesťáka neoznačil a přesto si s ním pár let přežil.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom | Niki76 | 0 | Dnes v 11:44 Niki76 |
Karnet - CDP (Carnet de passage) - ... BMW F 650 GS Dakar | kovrcek | 17 | Včera v 21:56 sticho |
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 19 | 20.9.2024 v 18:32 PIGO |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Bridgestone Battlax S21 vs S22 Yamaha FZ1 Fazer | Super-Ňuf | 17 | 17.9.2024 v 07:09 zmulin |