Naposledy editováno 22.10.2017 15:41:51

1 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?

1 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?

1 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?
3 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?

Charakteristika motoru je daná časováním, resp. připojenými potrubím. Rychlost reakce ovlivňuje setrvačník. Ostatní je subjektivní - vibrace, zvuk, apod.
Tříválec má při shodném poměru vrtání/zdvih, objemu motoru a stejné střední pístové rychlosti jiné otáčky, kterým je potřeba přizpůsobit časování, setrvačník pak odpovídá použití motoru. Nebo jinak, když uděláš tříválec a čtyřválec se stejným rozvodem, pro stejné otáčky, se stejnou setrvačností, pojedou stejně.
Jedinou výhodou tříválce bude vyšší termická účinnost a kratší motor. Zvýšená mechanická účinnost tříválce díky menšímu počtu ložisek atd. je diskutabilní, protože jsou více a nerovnoměrně zatížená. Nutnost vyvažovacích hřídelů u tříválce účinnost dále snižuje.
Čtyřválec má nevyvážené síly druhého řádu, což se řeší vyvažovacími hřídeli u motorek pouze vyjímečně. Tříválec je vibrátor - má nevyvážené momenty prvního i druhého řádu a bez vyvažovacích hřídelů je nepoužitelný, leda v traktoru.
Za mě osobně, tříválec mi nesmí do domu (ani pětiválec, fuj) - dovolují se poze počty 1-2-4-6.
Edit: To, že Triumph dělá tříválce je jaksi dáno historicky - když se před 25 lety rozhodli znovu dělat motorky, vsadili na čtyřválce a k tomu jako zmenšeninu i tříválce. Čtyřválce se proti Japoncům neprosadily, ale paradoxně se chytly ty menší motory, Japonci zavržené jako technicky nezdůvodnitelný nesmysl.
Naposledy editováno 22.10.2017 16:28:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?
standamz píše: Beranidlo> A když ti ten tříválec nesmí do domu, už si se na něm alespoň svezl?
Já jo... Na Speedovi 1050 po Srsnovi. Nejelo to ani nahoře ani dole, velký zklamání...

Naposledy editováno 22.10.2017 19:05:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?
Naposledy editováno 22.10.2017 19:20:32
1 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?

Naposledy editováno 22.10.2017 19:19:04
1 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?

Naposledy editováno 22.10.2017 19:27:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?
Rampelnik píše: Nějak bych chtěl ten tříválec...i když taky alternativa, ještě na ní mrknu
jednou se svezeš na tříválci a máš jasno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?
Beranidlo píše: Doufám, že se neřídíš při výběru počtu válců těmi hloupostmi, co vykládá sršeň a spol - jakože čtyřválec se musí točit, dvouválec tahá odspoda a tříválec je něco mezi tím.
Charakteristika motoru je daná časováním, resp. připojenými potrubím. Rychlost reakce ovlivňuje setrvačník. Ostatní je subjektivní - vibrace, zvuk, apod.
Tříválec má při shodném poměru vrtání/zdvih, objemu motoru a stejné střední pístové rychlosti jiné otáčky, kterým je potřeba přizpůsobit časování, setrvačník pak odpovídá použití motoru. Nebo jinak, když uděláš tříválec a čtyřválec se stejným rozvodem, pro stejné otáčky, se stejnou setrvačností, pojedou stejně.
Jedinou výhodou tříválce bude vyšší termická účinnost a kratší motor. Zvýšená mechanická účinnost tříválce díky menšímu počtu ložisek atd. je diskutabilní, protože jsou více a nerovnoměrně zatížená. Nutnost vyvažovacích hřídelů u tříválce účinnost dále snižuje.
Čtyřválec má nevyvážené síly druhého řádu, což se řeší vyvažovacími hřídeli u motorek pouze vyjímečně. Tříválec je vibrátor - má nevyvážené momenty prvního i druhého řádu a bez vyvažovacích hřídelů je nepoužitelný, leda v traktoru.
Za mě osobně, tříválec mi nesmí do domu (ani pětiválec, fuj) - dovolují se poze počty 1-2-4-6.
Edit: To, že Triumph dělá tříválce je jaksi dáno historicky - když se před 25 lety rozhodli znovu dělat motorky, vsadili na čtyřválce a k tomu jako zmenšeninu i tříválce. Čtyřválce se proti Japoncům neprosadily, ale paradoxně se chytly ty menší motory, Japonci zavržené jako technicky nezdůvodnitelný nesmysl.
hele ty profesore, jel jsi vůbec někdy na triumphu?
1 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?

1 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?

Triumphy neznám,snad jedině Ducati Monster 796,je to zábavná motorka,se kterou se dá blbnout i jezdit do práce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?
Beranidlo píše: Hodím do placu ještě variaci na FZ8, která se jmenuje GSR750.
Hezká motorka... Ale doslova DESNA zadní kyvka...



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budoucnost MV Agusty [1, 2, 3, 4] MV Agusta F3 675, MV Agusta Brutale 800, MV Agusta F... | Kohlstein | 111 | 28.2.2025 v 09:24 bledemon |
Triumph Street Triple 765 R/RS [1, 2, 3] Triumph Street Triple R, Triumph Street Triple RS | mira82 | 72 | 13.1.2025 v 11:20 Slough |
Rovnání naražených kol - Brno Triumph Street Triple R | Koudy01 | 22 | 24.9.2024 v 05:52 Koudy01 |
Oprava LED zadního světla [1, 2] MV Agusta Brutale 800 | FiZzeR | 58 | 22.9.2024 v 18:25 FiZzeR |
Triumph street triple 675 R Triumph Street Triple R | gsrx | 27 | 25.3.2024 v 11:15 Koudy01 |