globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jákou cca 8-mi stovku ?
Ahoj všichni, rád bych znal názory na výše vypsané moto. Můj minulý Fazer 600 už opravdu nestačí, a chci něco pár let jetého, na novou nemám, rád bych moto, co nemusím točit do nesmyslů, aby jelo. Nic s čím bych se pral, spíš na svižné vyjížďky, klidně do práce,kolem komína... Jezdím odmala, ale koleno po asfaltu na okruhu netahám :D. Jezdím pouze sám, 176 cm...budu moc rád za konstruktivní příspěvky

Naposledy editováno 22.10.2017 15:41:51

3 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?

22.10.2017 v 16:16 | Nahoru | #1
Doufám, že se neřídíš při výběru počtu válců těmi hloupostmi, co vykládá sršeň a spol - jakože čtyřválec se musí točit, dvouválec tahá odspoda a tříválec je něco mezi tím.
Charakteristika motoru je daná časováním, resp. připojenými potrubím. Rychlost reakce ovlivňuje setrvačník. Ostatní je subjektivní - vibrace, zvuk, apod.
Tříválec má při shodném poměru vrtání/zdvih, objemu motoru a stejné střední pístové rychlosti jiné otáčky, kterým je potřeba přizpůsobit časování, setrvačník pak odpovídá použití motoru. Nebo jinak, když uděláš tříválec a čtyřválec se stejným rozvodem, pro stejné otáčky, se stejnou setrvačností, pojedou stejně.
Jedinou výhodou tříválce bude vyšší termická účinnost a kratší motor. Zvýšená mechanická účinnost tříválce díky menšímu počtu ložisek atd. je diskutabilní, protože jsou více a nerovnoměrně zatížená. Nutnost vyvažovacích hřídelů u tříválce účinnost dále snižuje.
Čtyřválec má nevyvážené síly druhého řádu, což se řeší vyvažovacími hřídeli u motorek pouze vyjímečně. Tříválec je vibrátor - má nevyvážené momenty prvního i druhého řádu a bez vyvažovacích hřídelů je nepoužitelný, leda v traktoru.
Za mě osobně, tříválec mi nesmí do domu (ani pětiválec, fuj) - dovolují se poze počty 1-2-4-6.
Edit: To, že Triumph dělá tříválce je jaksi dáno historicky - když se před 25 lety rozhodli znovu dělat motorky, vsadili na čtyřválce a k tomu jako zmenšeninu i tříválce. Čtyřválce se proti Japoncům neprosadily, ale paradoxně se chytly ty menší motory, Japonci zavržené jako technicky nezdůvodnitelný nesmysl.

Naposledy editováno 22.10.2017 16:28:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?

22.10.2017 v 18:58 | Nahoru | #2
Beranidlo> A když ti ten tříválec nesmí do domu, už si se na něm alespoň svezl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?

22.10.2017 v 19:35 | Nahoru | #3

Beranidlo píše: Doufám, že se neřídíš při výběru počtu válců těmi hloupostmi, co vykládá sršeň a spol - jakože čtyřválec se musí točit, dvouválec tahá odspoda a tříválec je něco mezi tím.
Charakteristika motoru je daná časováním, resp. připojenými potrubím. Rychlost reakce ovlivňuje setrvačník. Ostatní je subjektivní - vibrace, zvuk, apod.
Tříválec má při shodném poměru vrtání/zdvih, objemu motoru a stejné střední pístové rychlosti jiné otáčky, kterým je potřeba přizpůsobit časování, setrvačník pak odpovídá použití motoru. Nebo jinak, když uděláš tříválec a čtyřválec se stejným rozvodem, pro stejné otáčky, se stejnou setrvačností, pojedou stejně.
Jedinou výhodou tříválce bude vyšší termická účinnost a kratší motor. Zvýšená mechanická účinnost tříválce díky menšímu počtu ložisek atd. je diskutabilní, protože jsou více a nerovnoměrně zatížená. Nutnost vyvažovacích hřídelů u tříválce účinnost dále snižuje.
Čtyřválec má nevyvážené síly druhého řádu, což se řeší vyvažovacími hřídeli u motorek pouze vyjímečně. Tříválec je vibrátor - má nevyvážené momenty prvního i druhého řádu a bez vyvažovacích hřídelů je nepoužitelný, leda v traktoru.
Za mě osobně, tříválec mi nesmí do domu (ani pětiválec, fuj) - dovolují se poze počty 1-2-4-6.
Edit: To, že Triumph dělá tříválce je jaksi dáno historicky - když se před 25 lety rozhodli znovu dělat motorky, vsadili na čtyřválce a k tomu jako zmenšeninu i tříválce. Čtyřválce se proti Japoncům neprosadily, ale paradoxně se chytly ty menší motory, Japonci zavržené jako technicky nezdůvodnitelný nesmysl.



hele ty profesore, jel jsi vůbec někdy na triumphu?

(reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?

3.2.2020 v 10:54 | Nahoru | #4
Beranidlo> Jde vidět, že jsi nikdy nejel tříválec, jak na motorce, tak ani pěti válec v autě. Ford Focus RS ( ST) druhé generace je díky 5 válci strašně charakterní a brutální. Patří to mezi nejzábavnější auta, co se kdy vyrobily vč. dobré spolehlivosti (motor od Volva). U motorek MT09, MV Agusta Brutale, Street i Speed Triple, nemusím ani zmiňovat jejích fun faktor díky 3 válcům. U nových aut, Ford Focus ST nebo Toyota Yaris GR, taky 3 válec a jsou to sportovní auta, který mají velký výkon!!! konkretně 260 koní. Dále tyto motory jsou celkem dlouho na trhu a ještě nejsou žádné špatné recenze, že by se kazily atd. Nemluvím o starých HTP ve Fabií, ale o nových Turbech, které jsou na trhu od cca 2010 u Fordu, potom přicházeli i u dalších značek, a nikdy jsem neslyšel něco o poruchovosti, přitom slyším jen 3 válec nesmí do baráku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph street triple 675 R Triumph Street Triple R gsrx 27 25.3.2024 v 11:15 Koudy01
Budoucnost MV Agusty [1, 2] MV Agusta F3 675, MV Agusta Brutale 800, MV Agusta F... Kohlstein 41 16.3.2024 v 19:26 Kohlstein
Street Triple Quickshifter problém Triumph Street Triple, Triumph Street Triple R LeifCZ 9 13.12.2023 v 12:50 Cipeace
Oprava uložení vačky [1, 2] MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 41 11.10.2023 v 13:14 FiZzeR
Svařování plastů samodomo MV Agusta Brutale 800 FiZzeR 14 18.8.2023 v 06:43 assassin

TOPlist