Naposledy editováno 22.10.2017 15:41:51
3 reakcí na tento příspěvek Jákou cca 8-mi stovku ?
Charakteristika motoru je daná časováním, resp. připojenými potrubím. Rychlost reakce ovlivňuje setrvačník. Ostatní je subjektivní - vibrace, zvuk, apod.
Tříválec má při shodném poměru vrtání/zdvih, objemu motoru a stejné střední pístové rychlosti jiné otáčky, kterým je potřeba přizpůsobit časování, setrvačník pak odpovídá použití motoru. Nebo jinak, když uděláš tříválec a čtyřválec se stejným rozvodem, pro stejné otáčky, se stejnou setrvačností, pojedou stejně.
Jedinou výhodou tříválce bude vyšší termická účinnost a kratší motor. Zvýšená mechanická účinnost tříválce díky menšímu počtu ložisek atd. je diskutabilní, protože jsou více a nerovnoměrně zatížená. Nutnost vyvažovacích hřídelů u tříválce účinnost dále snižuje.
Čtyřválec má nevyvážené síly druhého řádu, což se řeší vyvažovacími hřídeli u motorek pouze vyjímečně. Tříválec je vibrátor - má nevyvážené momenty prvního i druhého řádu a bez vyvažovacích hřídelů je nepoužitelný, leda v traktoru.
Za mě osobně, tříválec mi nesmí do domu (ani pětiválec, fuj) - dovolují se poze počty 1-2-4-6.
Edit: To, že Triumph dělá tříválce je jaksi dáno historicky - když se před 25 lety rozhodli znovu dělat motorky, vsadili na čtyřválce a k tomu jako zmenšeninu i tříválce. Čtyřválce se proti Japoncům neprosadily, ale paradoxně se chytly ty menší motory, Japonci zavržené jako technicky nezdůvodnitelný nesmysl.
Naposledy editováno 22.10.2017 16:28:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jákou cca 8-mi stovku ?
Beranidlo píše: Doufám, že se neřídíš při výběru počtu válců těmi hloupostmi, co vykládá sršeň a spol - jakože čtyřválec se musí točit, dvouválec tahá odspoda a tříválec je něco mezi tím.
Charakteristika motoru je daná časováním, resp. připojenými potrubím. Rychlost reakce ovlivňuje setrvačník. Ostatní je subjektivní - vibrace, zvuk, apod.
Tříválec má při shodném poměru vrtání/zdvih, objemu motoru a stejné střední pístové rychlosti jiné otáčky, kterým je potřeba přizpůsobit časování, setrvačník pak odpovídá použití motoru. Nebo jinak, když uděláš tříválec a čtyřválec se stejným rozvodem, pro stejné otáčky, se stejnou setrvačností, pojedou stejně.
Jedinou výhodou tříválce bude vyšší termická účinnost a kratší motor. Zvýšená mechanická účinnost tříválce díky menšímu počtu ložisek atd. je diskutabilní, protože jsou více a nerovnoměrně zatížená. Nutnost vyvažovacích hřídelů u tříválce účinnost dále snižuje.
Čtyřválec má nevyvážené síly druhého řádu, což se řeší vyvažovacími hřídeli u motorek pouze vyjímečně. Tříválec je vibrátor - má nevyvážené momenty prvního i druhého řádu a bez vyvažovacích hřídelů je nepoužitelný, leda v traktoru.
Za mě osobně, tříválec mi nesmí do domu (ani pětiválec, fuj) - dovolují se poze počty 1-2-4-6.
Edit: To, že Triumph dělá tříválce je jaksi dáno historicky - když se před 25 lety rozhodli znovu dělat motorky, vsadili na čtyřválce a k tomu jako zmenšeninu i tříválce. Čtyřválce se proti Japoncům neprosadily, ale paradoxně se chytly ty menší motory, Japonci zavržené jako technicky nezdůvodnitelný nesmysl.
hele ty profesore, jel jsi vůbec někdy na triumphu?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph street triple 675 R Triumph Street Triple R | gsrx | 27 | 25.3.2024 v 11:15 Koudy01 |
Budoucnost MV Agusty [1, 2] MV Agusta F3 675, MV Agusta Brutale 800, MV Agusta F... | Kohlstein | 41 | 16.3.2024 v 19:26 Kohlstein |
Street Triple Quickshifter problém Triumph Street Triple, Triumph Street Triple R | LeifCZ | 9 | 13.12.2023 v 12:50 Cipeace |
Oprava uložení vačky [1, 2] MV Agusta Brutale 800 | FiZzeR | 41 | 11.10.2023 v 13:14 FiZzeR |
Svařování plastů samodomo MV Agusta Brutale 800 | FiZzeR | 14 | 18.8.2023 v 06:43 assassin |