1 reakcí na tento příspěvek Crosstourer motor
Motorku mám na cestování, okolo komína moc nejezdím, terénní ambice jen okrajově, když to nejde jinudy. Chtěl jsem něco, o čem bych si myslel, že je lepší (myšleno modernější), než Varan (koncepčně z roku cca 1997)
Do výběru se mi dostalo toto:
KTM 1190 Adventure
BMW R1200 GS Adventure
Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré
Honda Crosstourer
Crousstourera jsem si nechal nakonec jako nouzovku, protože jsem chtěl zůstat u dvouválce a navíc jsem měl pocit, že koupím všechny nevýhody (váha je dokonce vyšší) Varana plus čtyřválec. Bylo to i přes to, že i před Varanem jsem jezdil Hondu a vím, že dělají celkem poctivé motorky.
Rozhodl, že se na těch motorkách svezu, byť třeba jen tu hodinku dvě a 150 km co umožnuje půjčení od prodejce a zkusím si udělat názor.
První byla KTM. Subjektivní pocity :
- přijemnej motor, ve městě necuká, a není to žádný divočák, jde pěkně dávkovat výkon. Když mu ale dáš napít tak nad 7000 otáček je to raketa, a to doslova. Dal jsem cucnout šetce na dálnici ve 150 km/hod, v mžiku na mě mrkalo přes 230 (ty číslička tam lítaj fakt rychle) motor lehce nad 9000 otáček
- fantastická převodovka. krátký chod, přesná, kvalty tam padají úplně sami
- brzdy se mi zdály průměrné, ale krizovku jsem nezkoušel, určitě dobře davkovatelné
- podvozek velmi dobrý, s Varanem nesrovnatelné
- motorka na mě působila trošku jako laciná cetka - koukaj z toho všude drátečky, to nebudilo důvěru - něco se uklepe a seš v háji
- chování prodejce arogantní, otřesné, vratná kauce 30000,-
Pak šlo na řadu BMW:
- Motor trochu ucukanej dole, takovej syrovej, pocitově jako Varan + 25 koní. Točí trošku víc, Varan ve 150 točí 5000, tady je to 5500 otáček
- Kvalitní podvozek, bylo znát, že mu je jedno, jestli je pod koly dálnice nebo rozbitá okreska
- Proti Varanovi těžiště výrazně níže, působí lejčím dojmem a to i při manipulaci na místě
- Velmi dobře ovladatelné, podvozek zajistí přesné vedení stopy
- Mezi 4000 a 5000 otáčet motor trochu vibruje, bohužel je to pásmu velmi často použitelných otáček.
- Brzdy příkladné, dobře dávkovatelné
- chování prodejce příkladné, například v den plánovaného zapůjčení začalo pršet - zavolali sami, zda nechci termín přeložit, půjčování má nastarosti slečna tak 165 cm, žádná bílá košile + šátek, ale sportovní trčko, motorku sama přiveze/odveze - docela jsem čuměl. Bez kauce.
Takže si to vyzkoušej a neprohloupíš.
Dál jsem v testování nedošel a koupil jsem bramboru. Myslím si ale, že si za to mlžou u Hondy trochu sami.
Motor taha plynule i v nizkych otackach....BMW GS nema sanci je to vyzkousene.
Rekl bych ze V4 od hondy je jeden z nejpovedenejsich motoru! Jen ta vaha je mensi problem.
Te vahy se neboj!Hned jak se rozjedes nebudes ji vnimat....
Naposledy editováno 28.06.2016 16:46:34
Přestoupil jsem z karburátorového Varadera 1999 na Crosstourera 2015 . Na CT více fouká i s vyšším plexi a ochrana při dešti oproti Varanovi mnohem nižší. Zvedl jsem si přepákováním zadek o tři centimetry, přidal nižší stupačky a vyšší plexi a udělal si z CT motorku na svých 197 cm . Jinak cestovní komfort je vyšší - nebolí mě kolena a mnohem méně zadek. To mluvím o nájezdech okolo 600 km denně. Podvozek je proti Váru o deset generací vpředu. Nekroutí se v zatáčkách, drží stopu, neuskakuje na nerovnostech. Už jsem několikrát šel s brzdama až do ABS a ten pocit jistoty mě úplně dostal. Motor je také úplně jiná liga. Zátah jako lokomotiva, nemá v celém rozsahu žádnou díru ve výkonu. Jezdit se s ním musí ale jinak, než s Várem - více točit. Převodovka má delší kvalty, někdy jsem při cestování Alpama za celý den nedal vůbec šestku a pětku jen několikrát. Utažené vracáky v horách, co jsem jezdil na Váru dvojkou, teď jezdím jedničkou. Jsou-li zatáčky otevřenější, lépe se projíždí pod plynem na CT. Celkově je CT takové hravější. Nádrž na 21 litrů, po najetí 4 tisíc km se ustálila spotřeba na 6,1 l/100 km. Na nádrž najedu přes 300 km, na Váru jsem dal tak 250 km. Původně jsem chtěl BMW, ale nakonec jsem kvůli ceně vzal Hondu - za čtyři kila mám motorku s kompletní výbavou na cesty s Touratech kuframa, padákama, přídavnýma světlama, hlavním stojanem a laďákem Leo Vince. U BMW bych v tom byl o kilopade víc.
Jestli potřebuješ něco více vědět, pak mi písni PM.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přehrání řídící jednotky Honda VFR 1200X Crosstourer | Beďa43 | 23 | 7.8.2024 v 19:13 Kohlstein |
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer | sydy | 18 | 25.6.2024 v 11:38 H123 |
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... | Qvitko | 34 | 29.11.2023 v 05:04 vaypor |
Automat nebo manuál [1 ... 11, 12] Honda VFR 1200X Crosstourer, Honda NC 750X, Honda NC... | art007 | 358 | 20.10.2023 v 20:46 Metric |
Výška jezdce na Honda VFR 1200X Cro... Honda VFR 1200X Crosstourer | poky.m | 29 | 20.7.2023 v 14:01 jirkajira |