Díky všem za rady!!!
1 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
dangsx1100g píše: U varana je bídnej podvozek,gs 1200 má polský ložiska a ty mi vydržely max 20000-vstup výstup z převodovky a kardan
To mluvíš z vlastní zkušenosti ? Přece není možný ,aby u nový mašiny vydržely ložiska 20000 km ?!
1 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
stráťa píše: Kilometry neřeš, jenom 4000km ročně u cestovní motorky je tak jako tak pičovina.
Znám chlapíka co najezdí ročně na V-stromu kolem 1500km. Já jsem najezdil ročně kolem 12-ti. Loni jsme koupili starší domek k rekonstrukci. Loni ještě 8tis, to jsem stihli dovolenou, a dál to tipuji ročně kolem 2-3 tisíc. Už jsem měl i myšlenky,že varana prodám, že bych ty peníze potřeboval vrazit do baráku, ale zatím odolávám.Najetý km neřeknou nic o tom, v jakym režimu to předchozí majitel(é) provozovali (je rozdíl honit to po lesích, nebo cestovat po dálnicích), jak pečlivě servisovali (i kdyby mělo 40tkm, tak neměněná brzdovka, nedejbože olej třeba v konc.převodu nadělají slušnou paseku), jak se o motorku starali (pokud stojí těch +-10let vyleštěná v garáži, nebo zahnojená na dešti/slunci je kurva znát) atd. atd.
E: a to samozřejmě mluvím pouze o strojích, který za sebou nemají nějakou větší bouračku - tam je to úplně jiná píseň. Hlavně na předek nabourané BMW je poměrně drahé na opravu, tak dávej veliký pozor!
Naposledy editováno 06.08.2015 14:43:34
1 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
1 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
Já ačkoli BMW nemusím, tak jedinej co bych si koupil by byla 1150 Adv.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
mara.k píše: Má pár nekonvenčních věcí (odpružení, kardan, motor). Pak to chce servis u někoho kdo tomu fakt rozumí. Píšu jen svůj názor
Já ačkoli BMW nemusím, tak jedinej co bych si koupil by byla 1150 Adv.
Co se týče běžného servisu, tak servisní intervaly i spotřební materiál (náplně, filtry...) je za podobné peníze (spíše levnější) jako na vše ostatní.
Náročnost servisních úkonů není nic extra, běžný motomechanik to musí zvládnout. Odpadají třeba podložky na seřízení ventil.vůlí, jsou tam "postaru" šroubky (tuším do r.2010), logicky odpadá výměná chladící kapaliny. Samozřejmě je tu pár specifik, které mohou stát trochu větší peníze, to už ale souvisí s poměrně velikými nájezdy v kombinaci se zanedbanou údržbou a z toho plynoucím včasným neodhalením problému - často zmiňovaný problém koncového převodu, to ložisko věčné není, ale rozhodně vydrží víc než řetězovka na jiných strojích. Pokud se problém odhalí včas nestojí to moc, pokud se to řeší až když se "netočí kolo", nějakou kačku to stojí. Je to něco za něco, ale rozhodně bych netvrdil, že servis BMW stojí víc.
melda8892 píše: Dave 81,chci se zeptat,tvoje báwo má 100tkm jak píšeš a neřešil si nikdy ložiska u převodovky a kardanu? Dík
Máš asi na mysli "problematická" ložiska koncového převodu (hrušky). Na budíku mám nyní 99tkm, kupoval jsem jí když měla něco přes 70tkm a toto jsem zatím neřešil, ale je mi jasné že mě to čeká, ložisko není věčné. Na kontrole vůle (na ráfku zadního kola) už to vypadá dost na hraně, takže přes zimu se bude ložisko měnit. Olej zatím nikde neuniká (známka problému s ložiskem).
E: jsem téměř přesvědčen, že to ložisko je tam stále původní
Naposledy editováno 06.08.2015 21:30:43
1 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
3 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
za mě radši Varana i když 1200 gs bude asi něco jiného .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
mara.k píše: MILOS61> Budeš lynčován Ne, tak mašina ti musí sednout. Jinak to je trápení a nestojí to za nic.
není divu. Přesto, že těch GS je jak hnoje, určitě hromadě lidí nesednou. Přece jen to je hodně nestandardní motorka motorem počínaje, podvozkem konče. Lidé mají často (v domnění že jde o naprostý kult) přehnané očekávání a tím se zklamání ještě umocní. A je jen dobře, že si dovedou přiznat, že to není pro ně a jdou dál. Spousta lidí si to nepřizná, trápí se na tom a ještě předstírá nadšení.U GS 11X0 ještě je motor skutečně "tupý" bez výkonové špičky, spoustě lidí to nesedí, ještě k tomu dostatečně "nezdědkovatěli". Pro mě by 11X0 (zatím) asi taky nebyla.
Přesto I mě to ze začátku přišlo zvláštní (12tka už má motor "divočejší"), ale rozhodl jsem se tomu dát šanci (už jen kvůli tomu, že jsem o GS snil od dob, kdy ještě vůbec nebyla tolik v módě, kdy byla občas vidět nějaká R1100GS a R1150 byla žhavou novinkou, no trvalo chvíli, než jsem našetřil :) ). Nebyl jsem zvyklý na vibrace, pocukávání při popojíždění...bylo toho víc, prakticky vše, co souvisí s podélně uloženým velkým dvouválcem. Přešel jsem z uhlazeného japonského čtyřválce. Ale po první sezoně jsem se v té motorce našel. Musel jsem dost změnit jízdní styl, objevit a umět využít kladné stránky motorky. I dnes vím, že to není přesně trefa "do černého", ale to by asi nebyla na 100% s žádnou. GS je pro mě hodně blízko středu terče a ježdění si užívám. Kdyby to tak nebylo, už bych ji neměl. Ale naprosto chápu, že jsou lidi, kteří chtějí prostě jezdit jinak a tahle motorka je pro ně nepochopitelná, divná, nevyhovující. Naštěstí je hromada alternativ.
Naposledy editováno 07.08.2015 23:00:56
georgeCZ píše: Tohle mě taky zajímá, taky uvažuji o 1200 nebo 1150 no.
Po tý ST to bude dost výrazná změna, doporučuji pořádně vyzkoušet, pár km ti nic neřekne. Motor je zajímavej vzhledem i průběhem výkonu ale největší posun oproti ST bude na GS v podvozku. Ovšem jak jsem tu zmiňoval, já potřeboval dost km, abych se s tím naučil zacházet. Ze začátku to bylo hodně rozpačitý, dneska to s ní umím hodně svižně a přitom s pocitem bezpečí a jistoty.
2 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
georgeCZ píše: Hele mám rád vykonovou špičku, tak právě uvažuji o ty 1200, ale uvidím jak mě to chytne. Tenerka má spatnej podvozek a hrozně se to potápí. Má ale krasnej motor, kterej má sportovní geny. To si myslím že bude ta největší změna.
12tka má oproti ST síly na rozdávání, je dost možný, že pocitově ti to tolik nepřijde(oproti točivému motoru ST působí boxer těžkopádněji), ale koukej na tachometr :). Ideálně porovnej stejný úsek (samozřejmě ne dálničního typu) na obou motorkách.
Dlužno dodat, že ST je hodně za zenitem a každý velký enduro tohoto tisíciletí tě zřejmě jízními vlastnostmi oproti ST ohromí.
Naposledy editováno 07.08.2015 23:04:25
1 reakcí na tento příspěvek Honda Varadero xl1000v vs. Bmw 1200gs
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero | Patton | 8 | 30.8.2024 v 14:05 Gahan37 |
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero | Epidem | 3 | 17.8.2024 v 20:31 Rubini |
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |