Pr.: odvzdusnim,kousek ujedu nekolikrat zmackunu packu brzdy a brzdi to furt (i kdyz uz packu nedrzim) a pak to trebas samo prestane,no to by mne z toho .....
nemate stim nekdo zkusenosti??? ja sem uz sem pomalu na opavu.diky za vase cenne zkusenosti
Rum
Osobně to vidim na přirezlý pístky - relativně častá věc - tzn. rozebrat třmeny, vyndat a vyčistit pístky, promazat, vrátit, nalejt brzdovku, odvzdušnit a bude to brzdit jak drak
1 reakcí na tento příspěvek brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky
že by to byl ten důvd, proč všichni píšou o vzduchu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky
Podle toho, co píše je naprosto jasný, že to vzduchem bejt nemůže, protože by to nebrzdilo vůbec - takže odvzdušněný to má s největší pravděpodobností dobře, jen nechápe princip tý závady
Kousnutí páčky bude s největší pravděpodobností právě přirezlejma pístkama, v krajnim případě pumpou, ale to bych se fakt dost divil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky
Pokud je to tak, že musí napumpovat několikrát, aby to vůbec začalo brzdit, tak tam samozřejmě vzduch bude
Kousnutí pístků ale vzduch nezpůsobí - proto bych se přikláněl k tomu to nejdřív rozebrat, vyčistit, promazat a po výměně brzdovky to podle mě bude ok
Nejdřív to chce vyřešit to kousání, pak teprve vzduch v systému
1 reakcí na tento příspěvek brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky
U toho VFR je to řešené tak že páčkou přední brzdy ovládáš všechny tři pístky na pravém třmenu a dva krajní pístky na třmenu levém. Pomocí sekundární pumpy levého výkyvného třmenu je pak ovládám prostřední pístek zadního třmenu. V okruhu sekundární pumpa-prostřední pístek zadního třmenu je ještě vřazen redukční ventil tlaku na kterém je taky odvzdušňovák a ten venlil je umístěn na levé straně pod sedlem před baterkou.
Páka zadní brzdy ovládá prostřední pístek levého předního třmenu a dva krajní pístky zadního třmenu.
No odvzdušňuješ postup je následující:
Sundáš si víčko přední nádobky na kapalinu a budeš dolívat, přitom odvzdušníš komplet pravý přední třmen. Pak odvzdušníš dva krajní pístky levého předního třmenu, nádobku doliješ po horní rysku a zašroubuješ.
Sundáš levý přední třmen abys mohl zatlačit na tu sekundární pumpu. Mačkáš ji a odvzdušňuješ odvzudšňovák na tom redukčním ventilu pod sedlem pak na prostředním pístku zadního třmenu.
Pak odvzdušňíš krajní písky zadního třmenu a nakonec prostřední pístek levého předního třmenu odzvdušňovákem uprostřed třmenu, samozřejmě pořád musíš hlídat hladinu v zadní brzdové nádobce ať ti to nechytne vzduch pak doliješ po rysku a zavíčkuješ a máš hotovo. Jinak aby se ti dobře odvzdušňoval zadní třmen je ho potřeba sundat z držáku, přetočit o 180°a dát na kotouč tak aby byli odvzdušňováky nahoře.
Pak tohle sem si dnes přeložil z manuálu, je to překládané narychlo a není to česky gramaticky uplně správně a některé slova by chtěly ještě poupravit, ale pochopit se to z toho dá.
"VÝMĚNA BRZDOVÉ KAPALINY/ODVZDUŠNĚNÍ
Jakmile je hydraulický systém otevřen, nebo cítíte, že je brzda gumová a měkne, musí být systém odvzdušněn.
Při použití běžných podtlakových odvzdušňovacích pump postupujte dle návodu k obsluze výrobce.
VYPUŠTĚNÍ BRZDOVÉ KAPALINY
Úroveň brzdové páčky:
Otočte řidítka tak aby byla nádobka brzdové kapaliny rovnoběžně se zemí, ještě než demontujete víčko nádobky. Povolte šrouby a sundejte víčko nádobky. Demontujete kryt membrány a membránu.
Připojte podtlakovou pumpu na levý přední brzdový třmen na vnější odvzdušňovací šroub. Povolte odvzdušňovací šroub a pomocí podtlakové pumpy vypusťte brzdovou kapalinu.
Úroveň brzdového pedálu:
Demontujte 3 zacvakávací klipy pravého podsedlového krytu.
Odšroubujte víčko nádobky brzdové kapaliny.
Vyjměte krytku a membránu.
Připojte podtlakovou pumpu na levý přední brzdový třmen na středový odvzdušňovací šroub. Povolte odvzdušňovací šroub a pomocí podtlakové pumpy vypusťte brzdovou kapalinu.
Povolte šrouby a zadní brzdový třmen z úchytu.
Třměn přichyťte zpět na brzdový kotouč jak je ukázáno na obrázku.
Připojte podtlakovou pumpu na zadní brzdový třmen na vnější odvzdušňovací šroub. Povolte odvzdušňovací šroub a pomocí podtlakové pumpy vypusťte brzdovou kapalinu.
Připojte podtlakovou pumpu na zadní brzdový třmen na středový odvzdušňovací šroub. Povolte odvzdušňovací šroub a pomocí podtlakové pumpy vypusťte brzdovou kapalinu.
PLNĚNÍ BRZDOVÉ KAPALINY/ODVZDUŠNĚNÍ
Úroveň brzdové páčky (hlavní brzdový válec - přední brzdový třmen)
Naplňte nádobku brzdovou kapalinou DOT 4 z uzavřené nádoby.
Několikrát zmáčkněte brzdovou páčku pro naplnění hlavního brzdového válce.
Připojte podtlakovou pumpu na levý přední brzdový třmen na vnější odvzdušňovací šroub.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Kontrolujte hladinu často při odvzdušňování, aby se nedostal vzduch do systému.
Při použití odvzdušňovacího nářadí postupujte dle návodu k obsluze výrobce.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm
Připojte podtlakovou pumpu na odvzdušňovací šroub pravého předního brzdového třmenu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm
Dolijte nádobku brzdovou kapalinou po horní rysku.
Namontujte zpět membránu a krytku.
Namontujte víčko brzdové kapaliny a dotáhněte předepsaným momentem.
Dotahovací moment: 2Nm
Úroveň brzdového serva (sekundární brzdový válec – servo redukční ventil)
Demontujte levý přední brzdový třmen, nakloňte třmen o 0 – 15°od země jak je ukázáno na obrázku.
Připojte podtlakovou pumpu na odvzdušňovací šroub servo zpožďovacího ventilu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 8Nm
Úroveň brzdového serva (servo redukční ventil – zadní brzdový třmen)
Připojte podtlakovou pumpu na středový odvzdušňovací šroub zadního brzdového třmenu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm
Úroveň zadního brzdového pedálu (zadní hlavní brzdový válec – zadní zpožďovací ventil)
Připojte podtlakovou pumpu na odvzdušňovací šroub zpožďovacího ventilu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 8Nm
Úroveň zadního brzdového pedálu (zadní zpožďovací ventil – zadní brzdový třmen)
Připojte podtlakovou pumpu na vnější odvzdušňovací šroub zadního brzdového třmenu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm
Úroveň zadního brzdového pedálu (zadní hlavní brzdový válec – levý přední brzdový třmen)
Připojte podtlakovou pumpu na středový odvzdušňovací šroub levého předního brzdového třmenu.
Pomocí podtlakové pumpy začněte odvzdušňovat a povolte odvzdušňovací šroub. Dolévejte kapalinu do nádobky hlavního brzdového válce když je hladina nízko.
Dotáhněte odvzdušňovací šroub.
Dotahovací moment: 6Nm
Namontujte zpět zadní brzdový třmen a použijte nové šrouby.
Dotáhněte na předepsaný dotahovací moment.
Dotahovací moment: 31Nm
Doplňte zádní brzdovou nádobku kapalinou po horní rysku.
Namontujte zpět membránu a krytku.
Zašroubujte víčko nádobky.
Namontujte právě podlsedlovou krytku."
Jinak toto vše co sem psal platí pro VFR800 V-tec!
Ale předpokládám že u Blackbirda to bude hodně podobné.
No a jak už psali kluci výše, tak jestli se ti brzda seká, tak to bude spíš chtít rozebrat a vyčistit pístky.
2 reakcí na tento příspěvek brzdy a jejich odvzdusneni u tehle stihacky
Rum1 píše: chlapi diky moc za cenne podnety,zajtra zkouknu ty pistky.. sice mi t moc hlava nebere ze by byly prirezle kdyz je to 03 a ma to v celku cypa najeto ale dejme tomu..kazdy rada dobra,i kdyby nic tak je vycistim,jako prevenci proti pozdejsi zavade.. pak dam vedet.. zatim
Neni to o stáří mašiny ani o nájezdu - stačí, aby motorka delší dobu stála někdě, kde je trochu vlhkost, a je to hned
Je to blbůstka, zvládneš opravit jako nic
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čtyřkolka 110 čína Honda CBR 1100XX Blackbird | Samotář99 | 10 | 12.6.2024 v 19:54 Samotář99 |
Plasty na moto Honda CBR 1100XX Blackbird | lucipuk1 | 7 | 12.11.2023 v 23:11 lucipuk1 |
Rada před koupí [1, 2] Honda CBR 1100XX Blackbird | Šelmak | 35 | 23.9.2023 v 21:55 dan1024 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Trasenie riadenia Honda CBR 1100XX Blackbird | lucipuk1 | 22 | 5.8.2023 v 15:48 FJRPEPA |