zvazujem kupu 250ky, lahkej, univerzalnej. Do vyberu sa dostali zatial 3 a jedna podmienecne.
Zaujimalo by ma, co by ste brali do uvahy, na co som mozno zabudol pri review trhu a tak podobne. Ziadna shakespeare opera, len pokec.
Ucel:
- jazdim sam, pomaly, max 100 km/h
- beham len po Slovensku, nemam ambiciu ist na mesiac do Kazachstanu
- Miery 189 cm/ 93 kg
- upresnujem "kam vsude se budu drapat" - nikam do lesa, normalne cesty, nanajvys polne
Honda CRF250L - 4750 eur
- najmensia nadrz (plus 200 eur vacsiu nadrz)
- slabsie sedadlo (plus eura za ine)
- cena
+ mam XR125L a vyhovuje mi,, okrem tych par konov, co by 250ka vylepsila uplne
+ spolahlivost (review na nete, youtube videa z ciest po svete atd...)
+ dizajn
Bennelli TRK 251 - 3499 Euro
- neoverena, zatial ziadne dlhotrvajuce testy, reviews
+ najlacnejsia
+ prve testy ju chvalia
+ dojazd
Na tejto som este nesedel
Suzuki DL250 Vstrom - 3990 Eur
- vaha
+ cena o 1000 lepsie nez Honda
+ znacka
+ dojazd
+ neviem ci 2 valec radit medzi plusy ci minusy :)
A toto len tak podmienecne
RE Himalayan - 4850 Eur
- znacka, kvalita, spolahlivost
- vaha
- cena
+ testy, recenzie
+ dizajn
+ dojazd
+ jednoduchost
Dakujem
Matej
Naposledy editováno 18.10.2019 14:53:13
1 reakcí na tento příspěvek 250 nova, lahka, univerzalna
190 se na to vejde, jediné co trochu vadí je výfuk.
Naposledy editováno 22.10.2019 23:53:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
mariano píše: tak jsem - po tvém výroku "tisíce prodaných kusů" - kouknul na net a jawa v čr prodala (od ledna 2017) ca 360 motocyklů nad 50 ccm...kde aktuálně nabízí 2 řady motorek a "350" byla teprve na jaře 2017 oficiálně představena, moc se neseknu s tvrzením, že je v republice cca 200 majitelů "350"
můžeš mi, prosím, dát odkaz na fóra jawařů v zahraničí, kde se probírá spolehlivost tisíců zbylých kusů?
děkuju
Takže jsem kontaktoval Jawu, abych zjistil, kolik se prodalo kusů všech motocyklů se základem Shinerai, vyrobených od začátku prodeje. Do dnešního dne se prodalo více jak 500 ks všech modelů, t.j. J 350 OHC, 350 Special a 350 Scrambler a to je počítáno i s vývozem, ovšem já jsem měl na mysli také všechny další motocykly postavené na stejném základu, t.j. Polská Romet Clasic 400, Mash 400 a také Automoto 400 atd. Pokud spočítáte všechny, bude jich tisíce a pokud se nepletu, tak v zahraničí na tyto motorky nijak nenadávají, právě naopak, všude je ta motorka kladně hodnocená. Možná i tam se najde pár jednotlivců, co měli nějaký problém, ale i tak to je furt dobré. On se najde u každé značky nějaký problém. To jen tady furt budem plivat na naši značku, i když k tomu vlastně není důvod.
V zahraničí se nám už k vůli tomu smějí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
Ty kusy budou spíš výrobní, protože zaregistrováno v čr je kolem 300ks. Anglie, Slovenska berou jen pár strojů, Rusko má vysoká cla, tak kde jsou ty jawy úspěšné jak v čr? Nebo je čr dealeři zaplatí a drží na krámech?
A romet400 si nekoupilo v domácím polsku ani 50lidí ročně.
Naposledy editováno 26.10.2019 13:39:09
udinar píše: Takže jsem kontaktoval Jawu, abych zjistil, kolik se prodalo kusů všech motocyklů se základem Shinerai, vyrobených od začátku prodeje. Do dnešního dne se prodalo více jak 500 ks všech modelů, t.j. J 350 OHC, 350 Special a 350 Scrambler a to je počítáno i s vývozem, ovšem já jsem měl na mysli také všechny další motocykly postavené na stejném základu, t.j. Polská Romet Clasic 400, Mash 400 a také Automoto 400 atd. Pokud spočítáte všechny, bude jich tisíce a pokud se nepletu, tak v zahraničí na tyto motorky nijak nenadávají, právě naopak, všude je ta motorka kladně hodnocená. Možná i tam se najde pár jednotlivců, co měli nějaký problém, ale i tak to je furt dobré. On se najde u každé značky nějaký problém. To jen tady furt budem plivat na naši značku, i když k tomu vlastně není důvod.
V zahraničí se nám už k vůli tomu smějí
a teď čekám odkazy na pochvalná fóra
1 reakcí na tento příspěvek 250 nova, lahka, univerzalna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
Já jsem to nakonec vzdal a pustil se do úpravy a odlehčování mého starého alpa...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
Sice jsem doufal v R verzi s trochu delšími zdvihy a 21" kolem ale pokud bude za přijatelnou cenu tak si malýho Advíka na drátech doma představit dokážu.
Alternativou je CRF250 Rally, Enfield Himalayan nebo něco staršího. Možná ještě SWM Superdual.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
stráťa píše: Wenca24> Čekám na další zprávy k Adventure 390, hlavně cenu a příplatek za drátěný kola. Základní cena je zhruba jasná ale příplatek za kola u velkých KTM je třeba 30000Kč - to by posunulo cenu malýho advíka nesmyslně vysoko takže doufám že indická cena práce výrazně sníží i příplatek za kola.
Sice jsem doufal v R verzi s trochu delšími zdvihy a 21" kolem ale pokud bude za přijatelnou cenu tak si malýho Advíka na drátech doma představit dokážu.
Alternativou je CRF250 Rally, Enfield Himalayan nebo něco staršího. Možná ještě SWM Superdual.
390ka vypadá jako Duke s velkýma kolama. Nesmyslný úhel krku řízení pro off road. To už bych došetřil a pořídil Ténéré 700. Ve finále se to vrátí v provozních nákladech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
A jak by se mělo vrátit možná až 100 litrů pořizovací ceny v nižších provozních nákladech už vůbec netuším.
Podle mě Tenere 700 a 390adv nejdou moc srovnávat, ty motorky jsou moc odlišný na to aby si konkurovali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
stráťa píše: Gaseeer> Pokud hledám dobře tak uhel hlavy řízení je o proti tenerce odlišnej jenom o 0,5°. 390adv má mít 26,5°, T700 27°, CRF250L 27°, Stromek podle roku modelu 26°, F800GS 26°, 790adv 26,7°, 790advR 25,9° a výrazně offroadový AJP PR7 26,5°. Takže v úhlu řízení problém moc nevidím, jasně ta motorka nebude ostrý enduro ale úhel řízení má tak nějak v normě cestovních endur a nemyslím si že to je to co bude v terénu omezující.
A jak by se mělo vrátit možná až 100 litrů pořizovací ceny v nižších provozních nákladech už vůbec netuším.
Podle mě Tenere 700 a 390adv nejdou moc srovnávat, ty motorky jsou moc odlišný na to aby si konkurovali.
Tak to vypadá, že úhel řízení oproti Duke změnili, moje chyba.
Kolik bude státá 390 Adv.? 179? a to se bavíme o indickém Bajaju v barvách KTM. T7 za 249 je poctivá motorka s vyzkoušeným motorem. Nemluvě o tom, jak moc padá KTM na ceně při dalším prodeji. Radši bych doúvěroval a vzal pořádnou motorku než Indii
stráťa píše: Wenca24> Čekám na další zprávy k Adventure 390, hlavně cenu a příplatek za drátěný kola. Základní cena je zhruba jasná ale příplatek za kola u velkých KTM je třeba 30000Kč - to by posunulo cenu malýho advíka nesmyslně vysoko takže doufám že indická cena práce výrazně sníží i příplatek za kola.
Sice jsem doufal v R verzi s trochu delšími zdvihy a 21" kolem ale pokud bude za přijatelnou cenu tak si malýho Advíka na drátech doma představit dokážu.
Ten indický zprasenec je úplně normální indická 390, tak jak ji dělají pořád, akorát má jiné přední kolo. K nějakému offroadu to má stejně daleko, jako kdysi sportka čezeta, když se zvětšily kola ze 16 na 19 palců. Vlastně je to horší, protože čezeta měla velká kola obě.
Ale hlavně si pořád myslím že T700 a 390adv nejsou konkurenti, podobně jako T700 není konkurent třeba velkýho GS. Ty motorky míří na jiný zájemce jak cenou tak vlastnostma. Jako konkurenci pro 390adv vidím spíš 310GS, Versys 300 nebo CB500X.
Naposledy editováno 04.12.2019 21:26:02
2 reakcí na tento příspěvek 250 nova, lahka, univerzalna
1. Royal ENfield Bullet 500
alebo
2. Benelli Imperiale 400
Cenovy rozdiel je 1000 euro v prospech cinskeho taliana.
Pocitovo ma navrch indicky Brit :)
Buduci tyzden to rozseknem, kazdopadne ak mate chut k tomu nieco povedat, nechsapaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
Inak Bullet sa myslím teraz niekedy prestal vyrábať, tak sa nerozhoduj dlho, lebo bude rozhodnuté za Teba. Nech sa Ti dobre jazdí!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
Metric píše: sego13> To som zvedavý, ako sa s Tvojou výškou na to naskladáš. Ale pre krásu sa musí trpieť.
Inak Bullet sa myslím teraz niekedy prestal vyrábať, tak sa nerozhoduj dlho, lebo bude rozhodnuté za Teba. Nech sa Ti dobre jazdí!
Na Bulletovi som sedel minuly tyzden, uplne pohodlne, jak v kresle v obyvacke :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
Namísto lehké 250ccm jste začali vymýšlet nějaké indické a čínské zprasky, které váží dva metráky a motory to má jak stabilák Slavia.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 250 nova, lahka, univerzalna
Kohlstein píše: Mr.Dreamer> Tak snad ani jedno. Lidi, mějte trochu rozum!
Namísto lehké 250ccm jste začali vymýšlet nějaké indické a čínské zprasky, které váží dva metráky a motory to má jak stabilák Slavia.
Vidíš :) to je život
Je to úplně jiná motorka, než dnešní moderní a nemusí sednout každému.
Taky mrkni jaký pneumatiky se dají sehnat v jeho rozměru, mám pocit, že to má 19ky kola, což není úplně běžný.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 289, 290] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8689 | Včera v 21:09 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 17 | 21.9.2024 v 10:25 Deadman |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |