prosím o radu jaké zvolit pneu. Rád bych v příštím týdnu vyrazil na cestu kolem Španělska a Portugalska.Tam si nechám motorku dopravit kamionem v boxu, ale zpět bych přijel po ose, tedy alespoň kam počasí dovolí. Neplánuji nějaké výpravy mimo asfalt, ale počítám s deštěm a při cestě zpět s nižší teplotou. V současné době mám obuté dosluhující SHINKO E 705 Trail Master. S pneu jsem spokojený, ale nejezdil jsem na mokru ani v zásadně nižších teplotách.
Děkuji za radu.
Naposledy editováno 03.01.2020 19:08:56
Naposledy editováno 04.01.2020 05:59:30
Stále jsem polemizoval, zda bych to nezvládl. Nakonec jsem rád, že jsem to takto vyřešil. Nikoho dalšího jsem nevystavil riziku z jízdy do Itálie, samozřejmě, pokud by byla potřeba. V neposlední řadě to pravděpodobně byla i finanční úspora. Z Barcelony bych do Itálie respektive CZ projel dalších 75-110l benzínu, zaplatil mýto, 2-3x ubytko, dále za naftu, mýto a pilota záchranného vozu. Natočil bych na olej a pneu dalších v podstatě zbytečných a nezáživných 1850km a ztratil 2-3 dny dovolené.
Doufám, že bůh dá a bude možnost vyrazit za rok znovu. Během roku se pokusím zapracovat na transportu a letěl bych oba směry letadlem k připravenému vlastnímu motu.
Naposledy editováno 05.01.2020 15:15:04
Metzeler Roadtec 01: na pneu jsem po Portugalsku a Španělsku najel 5000km. Na nových pneu jsem si stěžoval na padání do zatáček, které velmi rychle odeznělo. Dnes jsem si byl vyzvednout moto ve skladu, kde byla složená, odstrojil jsem kufry a vyrazil po ose zaparkovat. Po odstrojení zátěže se moto chová stejně jako na začátku. Odlehčená opět silně padá do zatáček. V tomto směrů zklamání, na léto obuji něco jiného.
Nějaký tip na pneu 70/30 silnice/cesta?
Díky
Jezdil jsem mnoho let Michelin, ale nějak mě připadalo, že se postupně začaly zhoršovat..........čím dál tím menší nájezd a při teplotách pod cca 10°C to občas ustřelilo a dlouho se zahřívaly. Buď jsem začal zrychlovat, nebo se začaly horšit...........obojí je možné.
Sledoval jsem to tady pilně a monitoroval "zimní" možnosti. Já byl poslední dvě zimy v Maroku. Taky dobrý.
Boj s navigací, teda ta mě dostávala. Občas jsem mastil polňačkou v olivách, jindy brutální šotolinou na vrchol hory na vyhlídku. Nakonec tam vedl i asfalt.
Bál jsem se defektu, ale jinak příjemné zpestření. Daleko hůř se řešila přepočtená trasa, kdy mě navigace poslala odbočit doslova uličkou. Ulička byla z velkého kopce mezi domy na jejímž konci byly schody. Dobře jsem se tam zapotil, než jsem dostal moto zpět nahoru.
Portugalsko bylo super, ale v zimě nevyzpytatelné počasí, jinak řečeno, já bych ho v tomto období již asi nejel a nechal ho na duben-květen.
Mimochodem, byl jsem mrknout na Menhiry a pohodová šotolinka byla zavřená zákazem vjezdu. Když jsem viděl vyjíždět auta pustil jsem se do zákazu. Cesta byla rozbahněná jako kanec, proto asi ten zákaz. Celou cestu jsem klouzal a modlil se, abych to v tom bahně nezahodil .
Andaluzie luxus v Tarifě silně foukalo, ale vnitrozemí bylo bezvadný a vyrazil bych klidně znovu. Příští zimu bych také chtěl jet do Maroka. Během roku mrknu jak je složitý jazyk, třeba něco pochytím a v prosinci bych rád vyrazil.
Já tam byl jednou se svojí...........ale s bábou na cesťáku, a dvakrát jsem si tam stroj půjčoval - do pouště a na Atlas to byla dobrá volba.
A v Tarifě jsem dostal při procházce pěknou sprchu..........vlevo rybník a napravo mě to chrstlo moře vrchem až do bot. Neměl jsem představu, jak vypadá setkání dvou moří
Někde v kritice jsem četl, že ty stroje v místních půjčovnách jsou v dost žalostném stavu, ale Ty vlastně víš jak to tam vypadá, lze si za nějaký peníz půjčit spolehlivý stroj?
Ceuta je pořád v EU, takže po vylodění počítej s "pakárnou" na hranicích. Já tam zajel jeden den na přespání...........hodinu z Maroka do Ceuty (je to území Španělska) a druhý den mě nechtěli pyžamáci pustit bábu zpět. Snažil jsem se jim vysvětlit, že už není ani na chov, že je nesmysl, aby jí neměli v počítači, když jsme tudy jeli včera, ukazoval zaplacený trajekt z Tangeru do Algerciras..................no - co bych povídal. Z jazyků ovládám tak vylízání talíře, tak asi si dokážeš představit, jak to mohlo vypadat
A dostat se od moře někam k Atlasu je dalších cca 1000km............takže vlastní motorka cca 5dnů tam, kde to začíná být zajímavé. Půjčení.......... od loňska - druhý den s motorkou útočíš na Atlas
Proč od loňska - protože už funguje přímá linka Praha - Marrakech.....................předtím se muselo s přestupem přes Milano a to se protáhlo.
Dnes jsem přemýšlel, jak se sbalit v případě zapůjčeného mota. Musím zkusit, jak by se jelo a co dokážu sbalit do menšího batohu a nějakého vaku na sedačku. Honda se mi líbí, levný agilní stroj, mohla by to být docela sranda, ale úplně neplánuji účast na organizované cestě, raději bych vyrazil vlastní cestou bez podpůrného vozu.
Na vlastní motorce mě napadlo jet kolem Alžíru na jih a cestu zpět bych nechal otevřenou. Chtěl bych vidět i nějakou historii. Musím se drobet porozhlédnout po informacích. Maroko pro mě bude komplet neznámá. Nikdy jsem nebyl v zemi, kde bych se nedomluvil, nějaké základy za rok snad pochytím, ale neznám žádné obecné zvyky, mentalitu a v podstatě nic z celého systému.
Jinak vždy před vstupem do Maroka vypisuješ osobní papír.....................a když vlastní stroj, tak i papír na motorku. Já to vyřešil během plavby na trajektu, takže po vylodění jen kontrola dokladů a byl jsem venku z přístavu. Zpátky to trvalo chvilku déle...........to šla motorka i na rentgenování.
Jednou jsem letěl komplet nastrojen v motorkářském s minimálním zavazadlem.............zpátky lezeš do letadla jako dobytek, protože oranžové bláto z Atlasu máš všude.........a protože jsem asi pětkrát dělal defekt kola, tak jsem byl rád, že nás jelo víc a každý měl nějaký kousek nářadí a i kompresorek. Další rok jsem to odjel bez nejmenší závady a dokonce i bez pádu................já nerad padám, protože ve svém věku už blbě srůstám. Jet solo, tak bych asi půjčení stroje hodně zvažoval. Jsou to takové pološroty a bude to o štěstí na dobrý kus.
Zrovna teď jdu připravit enduro k prodeji...........včera mě volal známý, že by to chtěl vyzkoušet.
Mě láká vlastní stroj a pouze lehčí off. Letos je v plánu letní Norsko na cesťáku i s bábou.
O vstupu do letadla v motohadrech jsem pár příspěvků četl, neumím si to úplně představit. Letěl jsem nejdál 4,5h a nebylo mi dvakrát příjemně i bez motohadrů a cesta zpět, uff.
Norsko bude určitě paráda. Nikdy jsem na severu nebyl, ale občas hledám kam se tam vypravit. V podstatě mé cestě do Španělska předcházelo zklamání z krátkého dne ve Švédsku v zimním období. Chtěl jsem tam vyrazit autem na polární záři, vidět severskou zimu a samozřejmě to spojit i s nějakou turistikou. V současné době nemohu čerpat dovolenou v létě, tak hledám možnosti během zimy. Snad se něco změni, nyní pouze tiše závidím té mé kolegyni učitelské prázdniny.
Co se týká pneumatik, tak nedělej kompromisy. Těch pár usetrenych stovek za to riziko nestojí!
Pirellky nebo Continentalky, to je moje volba. Mám se rád. Pirellky ze zkušenosti drží perfektně po celou dobu trvanlivosti, a hlavně i za mokra a v zimě!! Rychle se zahrivaji a lepí surově. Hadi jim moc nevadí. Kamarád má ty Continentalky 2 a taky spokojen. Nicméně teď vyjeli s No. 3, tak jsem zvědav. Vývoj jde dopředu a tyhle gumy pro cestovatelské stroje musí zvládat protikladne požadavky. Dnes nebude mezi top petkou špatná guma. Jen dobré a pak ještě o kousek lepší. Za sebe žádné Chinchon apod. bych nenazul ?
VladimírT píše: snížení tlaku naopak přitížilo. Někdo tu psal, že záleží i na podvozku motorky. Nevěřil bych tomu, ale pravděpodobně to bude mít kus pravdy. Při zatížení motorky jsou pneu docela v pohodě.
Jestli tě to nebude mrzet, tak zkus vyměnit jenom přední gumu. Jak už jsem psal někde výše, tak já jezdím na cesťáku předek Metzeler Z8 Interact..............protože s přední gumou Roadtec 01 jsem také nebyl spokojen. Vzadu jsem si jí ponechal, protože v chladu a i na vodě se chovala velmi dobře a chtěl jsem alespoň zachovat stejného výrobce.
Obul jsem tuto kombinaci i na tento rok. Na lehčím stroji jsem obul Metzeler Z8 Interact jak předek, tak i zadek. Když jsem je měl na těžkém "káčku od BMW", tak zase zadní mizela kosmickou rychlostí.
Neber to ale jako dogma - mám motorku vážící 300kg.
V zimě bych rád vyrazil do toho Maroka. Tam budu muset vymyslet také nějaké pneu. Možná bych je obul na konci léta abych měl drobet času na zkoušku.
Naposledy editováno 24.01.2020 22:31:38
Metzeler Roadtec 01 daruji, mají najeto 5tis., pokud by měl někdo zájem. Nevím zda se mohla za tak krátkou dobu sjet přední guma natolik, aby byla jízda takto šílená, ale raději dokoupím přední k té Dunlopce. Na září bych si rád připravil něco více off, nějaký tip?
Jen pro info, tak jsme na Maroko měli z 90% obuté Mitas 07. V poušti jsme to zahazovali všichni a občas popotlačit jsme to také museli. Je to ale tím, že umíme prdlačku............místní jezdili přes poušť i na skůtrech a bez drapáků
Mitasky vypadají solidně, spokojenost? Dnes jsem koukal na toto video . Myslíš, že Anake wild je již příliš off?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure | Navivai | 9 | 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | barran | 21 | 13.2.2024 v 21:26 ja1 |
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure | Rauly | 21 | 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900 |