bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pneu
10.12.2019 v 21:17
Zdravím,
prosím o radu jaké zvolit pneu. Rád bych v příštím týdnu vyrazil na cestu kolem Španělska a Portugalska.Tam si nechám motorku dopravit kamionem v boxu, ale zpět bych přijel po ose, tedy alespoň kam počasí dovolí. Neplánuji nějaké výpravy mimo asfalt, ale počítám s deštěm a při cestě zpět s nižší teplotou. V současné době mám obuté dosluhující SHINKO E 705 Trail Master. S pneu jsem spokojený, ale nejezdil jsem na mokru ani v zásadně nižších teplotách.
Děkuji za radu.

pneu

3.1.2020 v 19:06 | Nahoru | #61
Včerejší probuzení v Cuenca ve mně vyvolalo přehodnocení cesty zpět. Ráno jsem vyrazil podle plánu směr Teruel, ale stinná místa plné jinovatky a zamrzlé přikopy mě čím dál více ujišťovaly v absurdnosti celé akce. Většinou se vyhýbám rozhodnutím z rozumu a i v tomto připadě se cítím drobet zbaběle, ale přijemně zbaběle. Směr Teruel jsem vyrazil po N-420. Až v obci Torrebaja jsem se definitivně rozhodl pro plán B. To znamená, naložit moto do kamionu a pohodlně vyrazit domů. Ušetřený čas jsem náležitě využil. V Torrebaja jsem se otočil zpět na Valencii, do vcelku příjemných 15C, pokochat dozrávajícím ovocem. Zde jsem navštívil dávného přítele a ráno vyrazil směr Barcelona. Dnešní cesta jakoby chtěla ukázat čemu se vyhýbám. Z Valencie jsem vyrazil v 8h při teplotě 4C. Celé dopoledne jsem čekal na slunce které se né a né z mraků vynořit. Do 14h. jsem se pohyboval v teplotách do 8C. Příjezd do Barcelony zvedl teploměr na krásných 14C a opět jsem začal polemizovat zda nejsem příliš velký posera. Závěrečný okruh kolem Montserrat mě doslova usadil. V kopcích se nenadále oběvila hustá mlha, silnicí rázem začala proudit voda a na posledních 50km padala taploda na neuvěřitelných -1. Nikdy bych nevěřil jaká to dokáže být dálka. Moto jsem v 17h. naložil do kamionu a zbaběle, ale v pohodlí a teplíčku se blížím k domovu.

Naposledy editováno 03.01.2020 19:08:56

1 reakcí na tento příspěvek pneu

3.1.2020 v 19:14 | Nahoru | #62

pneu

4.1.2020 v 05:58 | Nahoru | #63
Zdarec, teď jsem koukal na nabídku co je lepší na BMW R 1200 GS Pirelli scorpion trail ll a nebo Pirelli scorpion rally STR? Sezónu plánuji většinou silnice, občas lehký of, zajímalo by mě jestli někdo obouvá, příp. co lépe drží v zatáčkách, na mokru....

Naposledy editováno 04.01.2020 05:59:30
VladimírT> Ani se tvému rozhodnutí nedivím. Já byl dnes autem v Milevsku a při přejezdu Brd chumelilo docela hustě.............bába řídila druhé auto a držkovala celou cestu , prý co jsem si to vymyslel za blbost..........proč jsem raději nejel s klukem.

(reakce na) pneu

5.1.2020 v 15:03 | Nahoru | #65
Brůča.> Zůstal u Vás nějaký sníh? Dorazil jsem v noci domů, celou cestu kolem 10C, samozřejmě po setmění teplota klesla a od Rozvadova 0C. Z Nepomuku do Blatné jeden led, ale po sněhu ani památky.
Stále jsem polemizoval, zda bych to nezvládl. Nakonec jsem rád, že jsem to takto vyřešil. Nikoho dalšího jsem nevystavil riziku z jízdy do Itálie, samozřejmě, pokud by byla potřeba. V neposlední řadě to pravděpodobně byla i finanční úspora. Z Barcelony bych do Itálie respektive CZ projel dalších 75-110l benzínu, zaplatil mýto, 2-3x ubytko, dále za naftu, mýto a pilota záchranného vozu. Natočil bych na olej a pneu dalších v podstatě zbytečných a nezáživných 1850km a ztratil 2-3 dny dovolené.
Doufám, že bůh dá a bude možnost vyrazit za rok znovu. Během roku se pokusím zapracovat na transportu a letěl bych oba směry letadlem k připravenému vlastnímu motu.

Naposledy editováno 05.01.2020 15:15:04

pneu

5.1.2020 v 21:28 | Nahoru | #66
Po sněhu ani vidu, ani slechu..............jen přeháňka a ani to neleželo na silnici. Teplota se pořád motá kolem bodu mrazu................dnes jsem i na dvoře umyl bábě auto - na zámkovce to ale namrzalo. Auto OK - je černé a svítilo odpoledne sluníčko - tak to vyschlo.

pneu

7.1.2020 v 20:04 | Nahoru | #67
Dnes jsem byl druhý den v práci a stále mám pocit, že tam nepatřím. Nedaří se mi zapojit.
Metzeler Roadtec 01: na pneu jsem po Portugalsku a Španělsku najel 5000km. Na nových pneu jsem si stěžoval na padání do zatáček, které velmi rychle odeznělo. Dnes jsem si byl vyzvednout moto ve skladu, kde byla složená, odstrojil jsem kufry a vyrazil po ose zaparkovat. Po odstrojení zátěže se moto chová stejně jako na začátku. Odlehčená opět silně padá do zatáček. V tomto směrů zklamání, na léto obuji něco jiného.
Nějaký tip na pneu 70/30 silnice/cesta?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek pneu

7.1.2020 v 21:59 | Nahoru | #68
Na cestovním stroji mám Roadtec 01 jen na zadku..........předek MEZ 8 int. Ale na GS jsem na tvůj požadavek obouval Karoo street. Jezdím teď ale chlupaté gumy, takže mám spíše obrácený poměr ON/OFF............ale to se zase změní. Je to jen podzimní a jarní obutí. Mám ale více strojů, takže než přezouvat, tak vzít komplet jiný stroj i s jiným obutím
Jezdil jsem mnoho let Michelin, ale nějak mě připadalo, že se postupně začaly zhoršovat..........čím dál tím menší nájezd a při teplotách pod cca 10°C to občas ustřelilo a dlouho se zahřívaly. Buď jsem začal zrychlovat, nebo se začaly horšit...........obojí je možné.

Sledoval jsem to tady pilně a monitoroval "zimní" možnosti. Já byl poslední dvě zimy v Maroku. Taky dobrý.

(reakce na) pneu

8.1.2020 v 11:40 | Nahoru | #69
Brůča.> Někdo mi tam posílal testík pneu, tak ještě jednou mrknu. Vzal jsem na tuto cestu čistě silnici, protože jsem se bál nižších teplot a tím případného karambolu, nejsem žádný ostřílený motodriver. Na druhou stranu s auty mám najeto možná přes milion, přesto na začátku prosince jsem měl nehodu a auto v podstatě totálka. Neuvěřitelné štěstí, že bez jakékoliv újmy na zdraví.
Boj s navigací, teda ta mě dostávala. Občas jsem mastil polňačkou v olivách, jindy brutální šotolinou na vrchol hory na vyhlídku. Nakonec tam vedl i asfalt.
Bál jsem se defektu, ale jinak příjemné zpestření. Daleko hůř se řešila přepočtená trasa, kdy mě navigace poslala odbočit doslova uličkou. Ulička byla z velkého kopce mezi domy na jejímž konci byly schody. Dobře jsem se tam zapotil, než jsem dostal moto zpět nahoru.
Portugalsko bylo super, ale v zimě nevyzpytatelné počasí, jinak řečeno, já bych ho v tomto období již asi nejel a nechal ho na duben-květen.
Mimochodem, byl jsem mrknout na Menhiry a pohodová šotolinka byla zavřená zákazem vjezdu. Když jsem viděl vyjíždět auta pustil jsem se do zákazu. Cesta byla rozbahněná jako kanec, proto asi ten zákaz. Celou cestu jsem klouzal a modlil se, abych to v tom bahně nezahodil .
Andaluzie luxus v Tarifě silně foukalo, ale vnitrozemí bylo bezvadný a vyrazil bych klidně znovu. Příští zimu bych také chtěl jet do Maroka. Během roku mrknu jak je složitý jazyk, třeba něco pochytím a v prosinci bych rád vyrazil.

pneu

8.1.2020 v 11:45 | Nahoru | #70

pneu

8.1.2020 v 22:01 | Nahoru | #71
Cca 300 - 350€ je cena za trajekt do Maroka................buď z Janova, nebo Savony do Tangeru. Klidně bez kajuty - jen paluba. Což je asi nejschůdnější cesta, jak tam dostat motorku za rozumné love. Nebo letadýlko do Marrakeše a stroj si tam půjčit.....................Tenere 660z ......70€ .Transalp, XT 660....60€, .a nebo Honda 250 Tornado .......44€. Půjčují i BMW, ale tam je cena na dotaz.
Já tam byl jednou se svojí...........ale s bábou na cesťáku, a dvakrát jsem si tam stroj půjčoval - do pouště a na Atlas to byla dobrá volba.

A v Tarifě jsem dostal při procházce pěknou sprchu..........vlevo rybník a napravo mě to chrstlo moře vrchem až do bot. Neměl jsem představu, jak vypadá setkání dvou moří

pneu

8.1.2020 v 23:22 | Nahoru | #72
Z Janova, předpokládám, že to popluje dva dny? Zatím plánuji letět do Madridu a odtud po vlastní, ale ceny půjčovného také nejsou úplně mimo. Nechce se mi trávit čas tranzitem a už vůbec né na lodi. Během roku se mrknu, zda bych nedostal moto někam blíž na jih, kam bych mohl doletět letadlem a plout Algeciras - Ceuta. Samozřejmě zvážím i ceny půjčovného, díky.
Někde v kritice jsem četl, že ty stroje v místních půjčovnách jsou v dost žalostném stavu, ale Ty vlastně víš jak to tam vypadá, lze si za nějaký peníz půjčit spolehlivý stroj?

pneu

9.1.2020 v 18:11 | Nahoru | #73
Trajekt pluje cca 2,5 dne. Vyhodí tě to v Tangeru...............a jsi v Maroku.
Ceuta je pořád v EU, takže po vylodění počítej s "pakárnou" na hranicích. Já tam zajel jeden den na přespání...........hodinu z Maroka do Ceuty (je to území Španělska) a druhý den mě nechtěli pyžamáci pustit bábu zpět. Snažil jsem se jim vysvětlit, že už není ani na chov, že je nesmysl, aby jí neměli v počítači, když jsme tudy jeli včera, ukazoval zaplacený trajekt z Tangeru do Algerciras..................no - co bych povídal. Z jazyků ovládám tak vylízání talíře, tak asi si dokážeš představit, jak to mohlo vypadat
A dostat se od moře někam k Atlasu je dalších cca 1000km............takže vlastní motorka cca 5dnů tam, kde to začíná být zajímavé. Půjčení.......... od loňska - druhý den s motorkou útočíš na Atlas
Proč od loňska - protože už funguje přímá linka Praha - Marrakech.....................předtím se muselo s přestupem přes Milano a to se protáhlo.

pneu

9.1.2020 v 20:23 | Nahoru | #74
To je ta nezkušenost. Z Algeciras lze plout i do Tangeru, ale myslel jsem, že na vstupu do Maroka bude stejně nějaký kontrolní proces. Zdála se mi snažší cesta Ceutou, ale jen proto, že se zde případně domluvím. Pokud v Tangeru pouze vyjedeš z lodě a pokračuješ z přístavu, rozumím, že je tato cesta daleko jednodušší.
Dnes jsem přemýšlel, jak se sbalit v případě zapůjčeného mota. Musím zkusit, jak by se jelo a co dokážu sbalit do menšího batohu a nějakého vaku na sedačku. Honda se mi líbí, levný agilní stroj, mohla by to být docela sranda, ale úplně neplánuji účast na organizované cestě, raději bych vyrazil vlastní cestou bez podpůrného vozu.
Na vlastní motorce mě napadlo jet kolem Alžíru na jih a cestu zpět bych nechal otevřenou. Chtěl bych vidět i nějakou historii. Musím se drobet porozhlédnout po informacích. Maroko pro mě bude komplet neznámá. Nikdy jsem nebyl v zemi, kde bych se nedomluvil, nějaké základy za rok snad pochytím, ale neznám žádné obecné zvyky, mentalitu a v podstatě nic z celého systému.

pneu

10.1.2020 v 09:02 | Nahoru | #75
Oni se moc s Alžírem nemusí, takže občas potkáš nějaké vojáky. Dokonce nás to jednou přiblížilo tak blízko k hranicím, že si nás přeposílali vojáci mezi hláskama..............a moc přátelsky se netvářili.
Jinak vždy před vstupem do Maroka vypisuješ osobní papír.....................a když vlastní stroj, tak i papír na motorku. Já to vyřešil během plavby na trajektu, takže po vylodění jen kontrola dokladů a byl jsem venku z přístavu. Zpátky to trvalo chvilku déle...........to šla motorka i na rentgenování.
Jednou jsem letěl komplet nastrojen v motorkářském s minimálním zavazadlem.............zpátky lezeš do letadla jako dobytek, protože oranžové bláto z Atlasu máš všude.........a protože jsem asi pětkrát dělal defekt kola, tak jsem byl rád, že nás jelo víc a každý měl nějaký kousek nářadí a i kompresorek. Další rok jsem to odjel bez nejmenší závady a dokonce i bez pádu................já nerad padám, protože ve svém věku už blbě srůstám. Jet solo, tak bych asi půjčení stroje hodně zvažoval. Jsou to takové pološroty a bude to o štěstí na dobrý kus.
Zrovna teď jdu připravit enduro k prodeji...........včera mě volal známý, že by to chtěl vyzkoušet.
Mě láká vlastní stroj a pouze lehčí off. Letos je v plánu letní Norsko na cesťáku i s bábou.

pneu

12.1.2020 v 11:28 | Nahoru | #76
O dokladech ke vstupu a ke vstupu s vlastním vozem jsem již pár informací četl, ještě nastuduji, mám na to téměř rok času . Chtěl bych jet ve stejném temínu přes svátky na 17-20 dnů. Včera jsem si na internetu pustil marocké rádio a našel pár slov v arabštině. Bože, ta slova jsou snad složena pouze z parohů a hadů, tak říkám tomu jejich písmu. Pravděpodobně bych tedy jel s vlastním strojem. Také bych rád lehký off, ale nechci žádnou divočinu. Jsem drobet mladší, ale cítím to stejně. Po třicítce jsem si začal uvědomovat že již nebudu vrcholový sportovec a po čtyřicítce? Ve dvaceti, když došlo na bolest při výkonu zatnul jsem zuby a zlomil jsem to. Dnes mám pocit, že zatnu a zlomím si nohu.
O vstupu do letadla v motohadrech jsem pár příspěvků četl, neumím si to úplně představit. Letěl jsem nejdál 4,5h a nebylo mi dvakrát příjemně i bez motohadrů a cesta zpět, uff.
Norsko bude určitě paráda. Nikdy jsem na severu nebyl, ale občas hledám kam se tam vypravit. V podstatě mé cestě do Španělska předcházelo zklamání z krátkého dne ve Švédsku v zimním období. Chtěl jsem tam vyrazit autem na polární záři, vidět severskou zimu a samozřejmě to spojit i s nějakou turistikou. V současné době nemohu čerpat dovolenou v létě, tak hledám možnosti během zimy. Snad se něco změni, nyní pouze tiše závidím té mé kolegyni učitelské prázdniny.

1 reakcí na tento příspěvek pneu

22.1.2020 v 20:30 | Nahoru | #77
Ještě k tématu, vítězem posledních testů jsou tyhle nové Continental. Do těch půjdu po předchozích Pirelli.

Roman27395> Ahoj, co máš nyní za Pirelli a jak jsi spokojený? Dnes jsem byl změřit moto na tvorbu transportní bedny a dal jsem si kolečko kolem bloku. Já se na těch Metzelerech začínám bát. To je něco tak nepřirozeného, že skutečně při nižší rychlosti a manévrování mám pocit, že to lehne. Po zimě na nich již nevyjedu. Dal jsem na nich 5tis., přední vypadá netknutě, na zadní je nájezd drobet znát, ale musím je vyměnit. Když byla moto zatížená, bylo to v pohodě, ale odstrojená je na padnutí. Rád nazuji gumy na základě něčí zkušenosti, již nebudu experimentovat. Před cestou do Španělska jsem sundal Shinka a snad je tam vrátím na dojetí zpět. Jezdilo se na nich skvěle, ale na mokru jsem je prakticky nezkusil.

pneu

23.1.2020 v 07:39 | Nahoru | #79
Snížení tlaku nepomohlo? Jinak výrazně lepší ve stabilitě (A dokonce jedny z něj na mokru - na asfaltu) by měly být anakee adventure. mám jen zadní a je to super. jen v náklonu mírně hučí... chtěl jsem k ní dokoupit i přední, ale teď mne to láká k Pirelli scorpion rally STR. jestli mi nebudou vyhovovat tak se vrátím anakee adventure. nejsou tak off (hlavně predek) ale za studena a za mokra excelentní- 2 směsovky.

1 reakcí na tento příspěvek pneu

23.1.2020 v 19:21 | Nahoru | #80
snížení tlaku naopak přitížilo. Někdo tu psal, že záleží i na podvozku motorky. Nevěřil bych tomu, ale pravděpodobně to bude mít kus pravdy. Při zatížení motorky jsou pneu docela v pohodě.

(reakce na) pneu

24.1.2020 v 20:47 | Nahoru | #81
Mám Pirelli scorpion 2.Absolutni spokojenost. Tyhle gumy jsem vždy dával na každou mou motorku, ať XTZ nebo Tigera a teď GSA. Jsou to absolutně spolehlivě a nezaludne pneumatiky. Na ostatních jsem neměl ten správný pocit jistoty. Pirelli nikdy nezklamaly a co zvladly v Rumunsku s naloženou XTZ v terénu jsem nechápal. Přesto, že jsou silniční. Za mě TOP. Nicméně ty Continental chci vyzkoušet, nové trojky mají prý o chlup lepší vlastnosti a delší výdrž. Pirelli mě vydržely cca 10tis km.

(reakce na) pneu

24.1.2020 v 20:57 | Nahoru | #82
VladimírT>
Co se týká pneumatik, tak nedělej kompromisy. Těch pár usetrenych stovek za to riziko nestojí!
Pirellky nebo Continentalky, to je moje volba. Mám se rád. Pirellky ze zkušenosti drží perfektně po celou dobu trvanlivosti, a hlavně i za mokra a v zimě!! Rychle se zahrivaji a lepí surově. Hadi jim moc nevadí. Kamarád má ty Continentalky 2 a taky spokojen. Nicméně teď vyjeli s No. 3, tak jsem zvědav. Vývoj jde dopředu a tyhle gumy pro cestovatelské stroje musí zvládat protikladne požadavky. Dnes nebude mezi top petkou špatná guma. Jen dobré a pak ještě o kousek lepší. Za sebe žádné Chinchon apod. bych nenazul ?

VladimírT píše: snížení tlaku naopak přitížilo. Někdo tu psal, že záleží i na podvozku motorky. Nevěřil bych tomu, ale pravděpodobně to bude mít kus pravdy. Při zatížení motorky jsou pneu docela v pohodě.



Jestli tě to nebude mrzet, tak zkus vyměnit jenom přední gumu. Jak už jsem psal někde výše, tak já jezdím na cesťáku předek Metzeler Z8 Interact..............protože s přední gumou Roadtec 01 jsem také nebyl spokojen. Vzadu jsem si jí ponechal, protože v chladu a i na vodě se chovala velmi dobře a chtěl jsem alespoň zachovat stejného výrobce.
Obul jsem tuto kombinaci i na tento rok. Na lehčím stroji jsem obul Metzeler Z8 Interact jak předek, tak i zadek. Když jsem je měl na těžkém "káčku od BMW", tak zase zadní mizela kosmickou rychlostí.
Neber to ale jako dogma - mám motorku vážící 300kg.

(reakce na) pneu

24.1.2020 v 22:24 | Nahoru | #84
Brůča.> a myslíš, že je na vině přední guma? Tu Z8 máš na Káčku nebo na GS? Pokud by to šlo takto vyřešit, tak to udělám, abych je nějak dojel. Úplně zahodit je také nemusím. Ještě mám novou, nepoužitou, zadní Dunlop Trailsmart. Zvažuji koupit k ní předek a nasadit na léto. Je drobet starší, tak nevím jaký to může mít vliv na kvalitu.

V zimě bych rád vyrazil do toho Maroka. Tam budu muset vymyslet také nějaké pneu. Možná bych je obul na konci léta abych měl drobet času na zkoušku.

Naposledy editováno 24.01.2020 22:31:38

pneu

25.1.2020 v 13:50 | Nahoru | #85
Na káčku...............předek Z8 - zadek 01
Triumph.................Z8 všude
GS.........................předek Michelin Anakee wild, zadek Mitas E-09

1 reakcí na tento příspěvek pneu

25.1.2020 v 16:27 | Nahoru | #86
Já stále hledám vhodnou kombinaci na káčko.................je hrozně těžké a na předku ta guma hrozně trpí. Vždy jsem měnil sadu z důvodu ojetí předku. Zadek většinou něco se zesílenou kostrou..............když je tam nezesílená guma, tak se ojede do špice...........prostředek má vzorek, potom nic a kraje zase jsou. A bohužel i tímto způsobem se mě ojela 01 na předku. Potom jenom průjezd kruhovým objezdem byl horor.

(reakce na) pneu

25.1.2020 v 17:04 | Nahoru | #87
Brůča.> stejnym zpusobem jsem ted sjel na GSu predni Metzeler Tourance next.

pneu

26.1.2020 v 00:47 | Nahoru | #88
zkusím dokoupit přední Dunlopku k nepoužité zadní a potom případně obuji ty Pirellky.
Metzeler Roadtec 01 daruji, mají najeto 5tis., pokud by měl někdo zájem. Nevím zda se mohla za tak krátkou dobu sjet přední guma natolik, aby byla jízda takto šílená, ale raději dokoupím přední k té Dunlopce. Na září bych si rád připravil něco více off, nějaký tip?

pneu

26.1.2020 v 09:46 | Nahoru | #89
Jestli máš v plánu to Maroko, tak nepočítej s hlubokým blátem. Pokud mimo asfalt, tak spíše kamenité cesty a do pískovitě něco, co dobře vyhazuje a čistí vzorek.
Jen pro info, tak jsme na Maroko měli z 90% obuté Mitas 07. V poušti jsme to zahazovali všichni a občas popotlačit jsme to také museli. Je to ale tím, že umíme prdlačku............místní jezdili přes poušť i na skůtrech a bez drapáků

pneu

26.1.2020 v 20:31 | Nahoru | #90
tak to bude sranda, zahodit a popotlačit? Budu muset drobet vyrůst, nebo jet na kole . Nechtěl bych se omezovat pouze na asfalt, ale zároveň se nebudu pouštět do nějakého brutálního offroadu. Pravděpodobně pojedu sám, tak bych se rád vyhnul vyloženému hazardu. Na druhou stranu, teď ve Španělsku jsem se při focení srazil s autem (neuvěřitelné štěstí) a za dva dny při natáčení okolí málem zřítil ze skály. Udělal jsem krok dozadu přesně v místě, kde byla mezera mezi svodidly.
Mitasky vypadají solidně, spokojenost? Dnes jsem koukal na toto video . Myslíš, že Anake wild je již příliš off?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor


TOPlist