Chtěl bych se zeptat:
1. je pravda, že baterii opravdu můžu na takové nabíječce mít celou zimu?
2. můžu nabíječku připojit přímo na baterku v motorce, aniž bych baterii vyndal?
Děkuju.
F
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1. Nová motorka, nová baterka. Jednou za dva měsíce to připojíš na tři hodiny na nabíječku a máš pokoj.
Edit - může se stát, že když na půl roku vyndáš baterku, tak tady bude na jaře dotaz, že svítí a bliká nějaká oranžová kontrolka a nejede to, jak by mělo.
Naposledy editováno 08.01.2020 11:48:52
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Číkus píše: Jaký význam má vyndávání nebo odpojování baterie před nabíjením?
Kdyz ta nabijecka selže, tak to neodnese elektronika motorky
2. Ano a ideálně dobíjet přes konektor který má spousta z nás někde vyvedený na přístupném místě pro napájení příslušenství.
1.2. Dělám to tak devět let a baterie je, na rozdíl ode mne, stále ve formě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Číkus píše: assassin> Když selže nabíječka, přestane nabíjet. Moc si ale neumím představit, jakým způsobem by mohla nabíječka selhat, aby to odnesla elektronika motorky. To jako že by se převinul transformátor a začal to krmit příliš vysokým napětím?
v tech elektronickejch nabijeckach uz moc casto transformator nenajdes - vzhledem k tomu, ze to pri desulfatacnich rezimech umi davat pulsy vysokeho napeti, nebo dokonce obracene polarity tak tam urcita moznost selhani teoreticky je... ale treba se pletu a jsem jen zbytecne opatrnej.
ono staci i kdyz ta napetova regulace bude spatne merit napeti...nam uz doma zahorela nabijecka/lithiova baterka - prechodovej odpor na servisnim konektoru kde nabijecka meri napeti, merila spatne a baterku prebijela
Naposledy editováno 08.01.2020 13:46:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
1100Virago píše: 535xv: Jestli má baterie 14,4V, tak ti ukazuje blbě měřák A jestli jsi měřil při běžícím motoru, tak to nemá moc vypovídací hodnotu.
Je to hodnota při nastartovaným motoru ,bez toho má 12 V,měřeno vnitřním voltmetrem,vše je v pořádku
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Nicméně i pokud vezmu nabíječku jako blackbox - je jasné že umí zničit baterii (ať již přebitím, hlubokým vybitím, zkratem) nebo způsobit požár. Ale že by zničila elektroniku v motorce?
Číkus píše: assassin> To jsi mne překvapil, že v nabíječce není transformátor. Čekal bych tam transformátor a přepólování řešené třeba pomocí H-můstků (a samozřejmě nějakou další elektroniku).
Nicméně i pokud vezmu nabíječku jako blackbox - je jasné že umí zničit baterii (ať již přebitím, hlubokým vybitím, zkratem) nebo způsobit požár. Ale že by zničila elektroniku v motorce?
je to tzv spinany zdroj - v principu tam vlastne male trafo je, ale neni to uz tak jednoduche mechanicke reseni jako klasicke trafo....
ta znicena baterie - treba praskla deska, nebo velkej vnitrni odpor muze zpusobit ze nabijecka na kontaktech vytvori vysoke napeti - ktere muze znicit ridici jednotku. je to sice uz dost sci-fi scenar ... ale ja radeji v motorce bez dohledu baterku nenabijim. ale u me je to i diky tomu, ze uz nepouzivam olovo a preci jen liion je choulostivejsi technologie...
535xv píše: Je to hodnota při nastartovaným motoru ,bez toho má 12 V,měřeno vnitřním voltmetrem,vše je v pořádku
Čau, teda, neviem čo je to vnitŕní voltmetr , ale viem, že keď má baterka menej ako 12,4 V tak je pred blízkou smrťou. Minimum je 12,4 V. Keď po nabití na druhý deň klesne pod 12,4 V je to koniec. A viem ešte jedno, keď naštartuješ motorku musíš s ňou jazdiť aby sa prehriala a aby sa teplotou očistili sviečky. Už si niekedy vymontoval sviečky po naštartovaní a krátkom chode? viem to z vlastnej skúsenosti, odjeb....al som si v dvoch motorkách baterky a v jednom štvorválci som musel meniť sviečky na jar.
4 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Naposledy editováno 08.01.2020 17:43:23
2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie v zimě
uz i na krabici te baterky je max charge rate 14,7V - tzn maximalni nabijeci napeti. baterka se nesmi nabijet vetsim napetim nez 14,7V tzn neni zpusob jak by se dostala skoro na 17V
Naposledy editováno 08.01.2020 18:01:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Číkus píše: assassin> S Li-ion nemám moc zkušeností. Měl jsem za to, že se jedná o olověný akumulátor. A když v multimetru dochází baterie, ukazuje nesmyslně vysoké čísla.
jj souhlas
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
A teď vážně.
Je to kiks měřáku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie v zimě
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vibrace do sedla Honda CMX500 Rebel | Olgojc | 2 | 15.4.2024 v 20:01 Fueltank |
Honda Rebel 1100 / 500 dotaz Honda CMX500 Rebel, Honda CMX1100 Rebel | Jendisek | 5 | 4.11.2023 v 08:16 MungoJerry |
Řdičák v Americe Honda CMX500 Rebel | Kapacita15 | 8 | 7.7.2023 v 08:53 SLEEPER |
Návod Honda CMX500 Rebel | Rebel500 | 6 | 20.6.2023 v 14:15 puffybodie |
Honda CMX 500 Rebel - padací rámy Honda CMX500 Rebel | ivan99 | 2 | 18.4.2023 v 09:53 Gahan37 |