Téma: Prezývky
Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559, Jawa 50/05, Jawa 350/634, ČZ 125/476, ČZ 175/487, Jawa 350/632, ČZ 125/516, ČZ 125/473, Jawa 125 Sport, ČZ 250/513, Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640, Jawa 250/590, ČZ 250, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/18, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 125 Dandy, ČZ 175/450, Jawa 125/810 Chopper, Jawa 125/810 Travel, ČZ 150, Jawa 250 Pérák, Jawa 350/362 Californian, Jawa 250/592, Jawa 350/361, ČZ 250/475, Jawa 175/356, ČZ 175/502, Jawa 250/623, Jawa 350/633, Jawa 250/593, ČZ 125/477, Jawa 350/639 Chopper, Jawa 350/360 Panelka, ČZ 175/470, ČZ 250/455, Jawa 500 OHC, ČZ 175/478, ČZ 175/482, ČZ 125/351, Jawa 125/355, ČZ 125/519, Jawa 150/352, ČZ 125/511, ČZ 175/501, ČZ 125/453, ČZ 350/472, Jawa 125 Dakar, ČZ 175, Jawa 500 Speedway, Jawa 250 NTF, ČZ 125, Jawa 350 SV, Jawa 250 Travel, Jawa 350 OHV, Jawa 250/652-5, ČZ 250/485, ČZ 250 sport, ČZ 125/488, Jawa 250 Special, Jawa 175 Special, Jawa Velorex 250/16, Jawa 100/587 Robby, Jawa 125 Duck Enduro, Jawa 125 Duck Motard, Jawa 175 Villiers, Jawa 500 OHV, ČZ 250/980, Jawa 500 Sprint, Jawa 250/579, Jawa 250/553, Jawa 50/05 Sport, Jawa 1000/837, Jawa 500 682 šestideňák, Jawa 500 R, Jawa 350 573/00, Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, ČZ 250/988, Jawa 350 OHC Scrambler, Jawa 350 554
23.5.2019 v 17:50
Zdarec ľudia, minule sme sa len tak bavili o starých československých motorkách a len ma tak napadlo, že majú strašne veľa prezýviek. Viete, ktoré majú aké a prečo sa im tak hovorí? Taká Jawa Kývačka je jasná, ale čo taký Libeňák? Robot??
Bimbam:
Seš zřejmě solidní člověk - žádnej jalovej žvanil - tak ti to můžu říct
zatéká do otáčkoměru
prodřený kabel k zadní lampě (+ zkrat)
namont.(v Číně? v Jawě?) podrápaný levý tl. výfuku (na 1.i 2. pohled nezjistitelné - na spodní str. ke kolu; nemohlo dojít ani při jízdě ani při pádu) - reklamace neuznána
občas vyskakuje 3. rychlost - jízdní zkouškou nepotvrzeno; reklamace neuznána
motor nelze vytočit přes cca 5 000 ot./min - velmi dočasně (asi tak na 30 km) odstraněno
motocykl nepojízdný (nejede a nelze nastartovat) - vyměněna vadná lambda sonda
zrezavělý zadní ráfek a levý tl. výfuku - na výsledk reklamace dosud čekám
Takže, posuď sám ...
Seš zřejmě solidní člověk - žádnej jalovej žvanil - tak ti to můžu říct
zatéká do otáčkoměru
prodřený kabel k zadní lampě (+ zkrat)
namont.(v Číně? v Jawě?) podrápaný levý tl. výfuku (na 1.i 2. pohled nezjistitelné - na spodní str. ke kolu; nemohlo dojít ani při jízdě ani při pádu) - reklamace neuznána
občas vyskakuje 3. rychlost - jízdní zkouškou nepotvrzeno; reklamace neuznána
motor nelze vytočit přes cca 5 000 ot./min - velmi dočasně (asi tak na 30 km) odstraněno
motocykl nepojízdný (nejede a nelze nastartovat) - vyměněna vadná lambda sonda
zrezavělý zadní ráfek a levý tl. výfuku - na výsledk reklamace dosud čekám
Takže, posuď sám ...
1 reakcí na tento příspěvek Prezývky
Tak říct to můžeš každýmu, vlastně tím že jsi to sem vyvěsil jsi to světu oznámil.
Když to vezmu po řadě. Zatékání do otáčkoměru je pitomý - než se pokoušet opravit pertlování nebo netěsnost pod sklem či nad sklem je lepší ho v záruce vyměnit za jinej. Vadnej výrobek se prostě asi může vyskytnout i v čajně. Prodřený kabel - zřejmě někdo kdo dával motorku dohromady kabel natáhl blbě nebo něčím skřípl. To se dá opravit doma, většinou ten poslední půlmetr kabelu bývá na konektory. Podrápaný výfuk - mohli tam namontovat už škráblý ale taky se to mohlo stát za jízdy, od kol lítá dost bordelu zejména po zimě nebo na nějaké polňačce. Když to není vidět, asi bych to neřešil - prostě známka provozu. Mám některý motorky samej šrám - prostě historie provozu. Vyskakující kvalt - zvlášť když to dělá jen někdy je nepříjemnej otázkou je jestli byl dostatečně zařazen. Pokud jo, jde snad seřídit řazení ( nevím, tuhle převodovku ani řadící mechanismus neznám ). Seřízení by snad mělo být v rámci garanční prohlídky. Vytočení motoru - není to daný nějakýma nutnýma kilometrama na zajetí ? Lambda sonda v háji - může se stát, opraveno nejspíš jako závada v záruce. Zrezlej ráfek a tlumič vejfuku - po dvou letech provozu - to bych řekl že je brzo i kdyby to stálo venku pod plachtou.

Bimbam> blby když kvúli lambda sondě nenastartuješ motorku, kterou sis koupil jako novou především z důvodu spolehlivosti. To je pak pocit spolehlivosti pryč, protože když se to stane do roku či dvou, tak se to může stát kdykoliv... a kdekoliv. Prevence proti tomu prakticky neni a vozit to sebou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prezývky
udinar> Doplním:
Ambassador = černošedá kejvačka - asi kvůli vývozu
Normandie = modrošedá kejvačka - to samý
Prase = ČZ skůtr - tvar karoserie
Pařez = Jawa 550 - tvar sedla
Pincek = Jawa 21, Fichtl - nemám tucha...
Ohácéčko, půltón = 500 OHC
Smolík = ČZ 250/471
Naposledy editováno 05.11.2019 14:54:19
Ambassador = černošedá kejvačka - asi kvůli vývozu
Normandie = modrošedá kejvačka - to samý
Prase = ČZ skůtr - tvar karoserie
Pařez = Jawa 550 - tvar sedla
Pincek = Jawa 21, Fichtl - nemám tucha...
Ohácéčko, půltón = 500 OHC
Smolík = ČZ 250/471
Naposledy editováno 05.11.2019 14:54:19
Ještě jsem si tak vzpomněl - číza 477 prašivka ( to už tu někde je) a 487 bakelitka ( to ale nevím proč ). Napadá mě proč prašvka - protože se s ní dalo jezdit dobře i po polňačkách a horších polňačkách a tam se prášilo. Ta motorka jezdí dobře, je obratná tak nevím jestli proto že jak tu někdo zmínil stála za houby s octem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prezývky
ZorZ píše: udinar> Fichtl - nemám tucha...
Možná to má souvislost s cs.wikipedia.org/wiki/Karl_Fichtel1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prezývky
Popsa> Souvislost to opravdu má. Firma K. Fichtla vyráběla před 2. svět. válkou motory ( Fichtl a Sachs ) zvlášt' kubatury 98 ccm. Tyto motory používala řada výrobců pro svoje stroje ( Wanderer , Miele...) . Kubatura 98 ccm byla brána jako malá, pro motorové kolo , řidič nemusel mít řidičák na motorku, proto na těchto strojích jezdila , když to přeženu - možná polovina Evropy.
Když se u nás v ČSR začalo v 50. letech jezdit na pionýrech, byla motokola FaS ještě v živé paměti ( i v běžném provozu). A protože pionýr měl být stejně lidovým strojem jako stroje s motory F a S s 98 ccm, název "fichtl" se přenesl na ně.
Toto není z mojí hlavy, ale v polovině 70. let mi takovéto vysvětlení podal jeden starší motocyklista, který jak motokola s motorem F a S , tak první pionýry dobře pamatoval.
Když se u nás v ČSR začalo v 50. letech jezdit na pionýrech, byla motokola FaS ještě v živé paměti ( i v běžném provozu). A protože pionýr měl být stejně lidovým strojem jako stroje s motory F a S s 98 ccm, název "fichtl" se přenesl na ně.
Toto není z mojí hlavy, ale v polovině 70. let mi takovéto vysvětlení podal jeden starší motocyklista, který jak motokola s motorem F a S , tak první pionýry dobře pamatoval.

1 reakcí na tento příspěvek Prezývky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prezývky
A víte, že Babeta se jmenuje podle textu té písničky s filmu ,,Kdyby tisíc klarinetů ,, Babeta jde do světa a následník Korádo se jmenuje podle hlavního hrdiny seriálu Chobotnice Korádo Katány. ? Mluvil o tom sám konstruktér Babety.
Naposledy editováno 10.05.2020 19:12:10
Naposledy editováno 10.05.2020 19:12:10
1 reakcí na tento příspěvek Prezývky
Nanuk je jasnej.
Pařez je jasnej
Ale co jednoskok?
Pařez je jasnej
Ale co jednoskok?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motor jawa 175-356 bez závitů Jawa 175/356 | smrk1 | 3 | Včera v 21:39 smrk1 |
Hlavní tryska Jawa 350/632 Jawa 350/632 | Monzinem | 3 | Včera v 21:08 Monzinem |
Jawablázni [1 ... 4191, 4192] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125740 | Včera v 18:42 Milan1963 |
Jawa replikove stupačky Jawa 350/360 panelka | Jirk_K | 11 | Včera v 09:56 Jirk_K |
Změna velikosti kol jawa-čz ČZ 125/473, Jawa 125/355 | anton_ | 25 | 28.4.2025 v 08:55 Morozko |