AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Když jsme u toho, bylo by zajímavé vědět, jak Italové dělají motomotory. Jawa 660 má motor Minarelli - a že by byl suchý ? To vůbec ne. A 25 let stará Honda je suchá ?? Podle mně je to divné.
Každá taky suchá není, ale je běžný, když suchá je.
Moje sherco (2006), prosakuje lehce, suzuki (2002) ani kapka, vfr (1997) trošku ukapavá....
Naposledy editováno 15.08.2019 21:51:44
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nevím, jaké těsnění má Popular na prsách, ale u setrváku je enom ostřikovací kroužek a labyrint (ale taky može téct z převodovky, to chce k oleji čuchnůt).
Tenhle způsob zadního těsnění (a nebo těsnění šňůrou, co donedávna používal třebas aj Mercedes) sice není dokonalý, ale když auto zastavíš, je akceptovatelná kapička oleje dole na krytu spojky. Né že bys auto zastavil a po půl hodině stání pod ním byla kaluž. Ne, jen ta kapka na krytu. Nic víc.
Takhle sem to měl i na technických skvostech jako Žuk, Gaz a podobných strojích - to je vlastně starý Ford - a to je rovník s Popularem.
Že některý horlivý mechanik třebas tu šňůru vymění, aniž by tušil, jakým směrem má být orientováno její tkanivo vůči směru otáčení klikovky a pak to chčije i přes ubezpečení "...šak je to přetěsněné"...to je na potlamě.
Když se to udělá jak má (á la Čmoud), tak to obvykle funguje.
Notoricky chcací tyčka spojky, šaltpáka a sekundární kolečko u motorů Jawa a ČZ se dá též uspokojivě vyřešit.
Dokonce "čínské nudle" na mojéj Travelce sů zamaštěné enom od řetázku...jinak nikde nic...nemám poscané ani březnické vidle - a olej v nich je .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak plstěnec s pertinaxem protejká:
https://www.fichtlkr...a_tesneni_tycky.html
"O" kroužek možná míň, ale taky:
http://www.motospick...-spojkove-tycky.html
Pak je pár pokusů, viz Lukáš, ale to mi přijde dost jebačka s nejistým dlouhodobým efektem.
https://lukasjancar....pojkove_tycky_-_634/
Prostě Jawa byla olejnička, se ztrátovým mazáním, kyvky, řetězu a spousty jiných dílů.
Já pod svejma kapky měl akorát pod laufama vzádu od nespálenýho oleje.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Už sem tady několikrát psal, že origo těsnění má všechny znaky sabotáže.
To nemože fungovat ani náhodů.
Když mě řeknete, jaká díra je ve hřídeli spojky na třindě (prům.17 má Zetka) a jaký je průměr tyčky (5mm?), tak vám to za stovku vytvořím .
Mám vyzkoušené "těsnění" aj okolo pastorku, taky sem to už napsal...ale odezva nula. Takže - má vůbec cenu nekemu neco říkat, co je funkční, jednoduché a navíc vyzkoušené? A zadarmo ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenalbenal píše:
Mám vyzkoušené "těsnění" aj okolo pastorku, taky sem to už napsal...ale odezva nula. Takže - má vůbec cenu nekemu neco říkat, co je funkční, jednoduché a navíc vyzkoušené? A zadarmo ?
Tam je normálně jen gufero, ne? Tam žádný problém s únikem není, leda by měl pastorek blbej povrch, to by se pak musel jen zaleštit.
Nebo máš na mysli něco jiného?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To, co se prodává, z principu nemože fungovat, ani kdyby to bylo ze zlata.
Když sem mechánům ve fabrice ukazoval, jak je to správně, tak mě poslali do řiti, že by to bylo drahé.
Tak používajů lacinů věc, kerá nefunguje.
Ono je to totiž tak - když jim neco ukážeš, tak tě buď pošlou někam, nebo to podle tebe udělajů, nic ti neřeknů, vydávajů to za svůj vynález a eště tě pomluvijů.
Motivace jak sviňa.
No néni lepší se na to vyignorovat?!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A že se uvolní, na to vem jed.
To, že je ten únik okolo kolečka u hřídele (a v kerém je i spojková tyčka), mnozí přisuzujou chcaní okolo tyčky. Ale to nemusí byt pravda.
Kukni se na výkres uložení řetězového kolečka, kam až je drážkování hřídele a je to jasné.
Gufero těsní rozpěrné pouzdro, které se opírá o vnitřní kroužek ložiska.
Když se uložení uvolní, olej může volně protékat pod rozpěrkou kolem drážkování.
Všelijaká profilová gumová těsnění mezi pastorek a drážkovaný hřídel jsou k ničemu. Ty totiž těsní jen čelo pastorku, ale olej může volně téct z druhé strany kolem kolečka a rozpěrky, pod guferem.
Když to těsnění narveš mezi rozpěrku a kroužek ložiska, nedosedá rozpěrka k ložiskovému kroužku a pastorek se posune ven od kartru.
Ty musíš docílit toho, že těsní rozpěrka ke kroužku ložiska na jedné straně a k čelu pastorku na druhé.
Velejednoduchým řešením je přidání tenké talířové podložky pod matici kolečka.
Tím vyvodíš mírný, ale neustálý axiální tlak mezi zmíněnými díly a olej přestane proudit, díly se provozem do sebe dokonale zabrousí a - světe div se - těsní.
Navíc tímto opatřením pozbude snaha o utěsnění pastorku dotahováním matice na drážkovaném hřídeli, čímž se velmi často poškodí. Po této úpravě stačí jen mírné dotažení a zajištění.
To je celý princip teho fíglu.
Kolem pastorku se pak nemusí nic matlat...
Tož tak.
Startuju na rande do Týnce.
Snad tam potkám staré bardy z VVZ .
https://www.moto-ust...zi.asp?klic_ma=11787
Celkem funguje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
mickaelb píše: kuba350> Jawa ted na novych motorkach pouziva ten druh co se delal z bakeltiu s o-krouzkem. Jen je to z hliniku a tesni to, takze muzu doporucit.
Moc to nefunguje. Teče to a ještě to vydře drážku ve spojkové tyčce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 16.08.2019 10:57:12
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Původně jsem myslel že se do Týnce taky zítra vypravím, leč pět kubíků dřeva na dvoře piští že potřebuje šupitopresto pořezat, poštípat a odvozit do kotelny, protože zima až se zeptá aby nebylo zle. Tož sice budu zejtra pálit benzín taky, ale v motorovce ...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše: kuba350> Jawa tehdy vymyslela scottoiler. To není potřeba řešit. To je výhoda. A ZADARMO.
Jinak plstěnec s pertinaxem protejká:
https://www.fichtlkr...a_tesneni_tycky.html
"O" kroužek možná míň, ale taky:
http://www.motospick...-spojkove-tycky.html
Pak je pár pokusů, viz Lukáš, ale to mi přijde dost jebačka s nejistým dlouhodobým efektem.
https://lukasjancar....pojkove_tycky_-_634/
Prostě Jawa byla olejnička, se ztrátovým mazáním, kyvky, řetězu a spousty jiných dílů.
Já pod svejma kapky měl akorát pod laufama vzádu od nespálenýho oleje.
PetrL3 píše: Tam je normálně jen gufero, ne? Tam žádný problém s únikem není, leda by měl pastorek blbej povrch, to by se pak musel jen zaleštit.
Nebo máš na mysli něco jiného?
Zdenalbenal píše: Pro Kubu a Verdoma - je to velice jednoduché, strojařsky správné, funkční a navěky.
Už sem tady několikrát psal, že origo těsnění má všechny znaky sabotáže.
To nemože fungovat ani náhodů.
Když mě řeknete, jaká díra je ve hřídeli spojky na třindě (prům.17 má Zetka) a jaký je průměr tyčky (5mm?), tak vám to za stovku vytvořím .
Mám vyzkoušené "těsnění" aj okolo pastorku, taky sem to už napsal...ale odezva nula. Takže - má vůbec cenu nekemu neco říkat, co je funkční, jednoduché a navíc vyzkoušené? A zadarmo ?
Více na: https://www.motorka...06418&c=1#insert
Tak těch konstrukčních chyb je tam několik najednou... Hřídel pastorku těsní zvenku přes tu trubku co je na něm nasazená, na ní je z čepal pastorek jen tak, takže i kdyby ta roura byla OK, tak to bude blejt mezi patrokem a rourou, potom mezi hřídelí a pastorkem a nakonec ještě kolem tyčky... tyčka je utěsnintelná nějakou malou manžetou, ale ten zbytek by nevyřešilo ani kolo v kuse s tím nátrubkem, protože se to stejně neuzavře na hřídeli...
To prostě bude chcát i dkyyb čert na koze jel pokud by se to neudělalo celé od začátku znova a bez chyb...
Je to sice rešitelné, ale za vysokých nákladů a pracnosti s výsledkem přinejmenším jako zmírnění, nikoli odbourání...
Verdom píše: Kire640> Do origo spojkotyčky ano. Dělají to z bláta. Používám plastařský vyhazováky do forem. To je materiál trochu jiné třídy a s ním to ani nehne.
No jo, ale když jsi ve fabrice na hliník a nejmenší vyhazovák má průměr 8mm tak jsi v prdeli a po tepelce už s tím hovno svedeš, protože je to tenké, dlouhé, tvrdé a pružné....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |