dnes večer jsem se jel projet na mé Jawě 350-634 a jízdu jsem si fakt užil, až na zjištění jedné drobné nedokonalosti.
Pokud někde dojíždím setrvačností bez plynu (například do zatáčky ) a pak přidám plyn nejde motor hned plynule za plynem, ale nejprve jakoby "zakucká" jakoby neměl dost paliva a vzápětí se hned chytne a svižně se roztáčí.
Nevím, zda je to normální (přece to není Honda CBR), ale ta prodleva je trochu protivná, hlavně když se jede někde v serpentinách. Jakoby motor dojížděním na volnoběh spotřeboval palivo v plovákové komoře karburátoru a po přidání plynu si ho tam musel nejdřív "natáhnout" podtlakem v sání. Jinak vše ok.
Díky za nápady
Štěpán
Naposledy editováno 18.07.2019 21:39:40
"Některé karburátory dřívějších typů trpěly necitlivostí, přidal-li se plyn z běhu naprázdno. Říkáme, že takový karburátor má díru. Vozidlo neakceleruje, na přidání plynu reaguje velmi pomalu. Tento nedostatek odstraňuje tzv. přechodový otvor. Je to vyvrtaný kanálek, který spojuje směšovací komůrku běhu naprázdno s rozprašovací komorou, avšak nikoliv za šoupátkem, nýbrž pod ním (mezi jeho přední stěnou a rozprašovačem). Kanál je mnohem větší, než pro běh naprázdno... "
Já osobně bych sázel na ten přechodový systém, jehož součástmi je tryska pro běh naprázdno a regulační šroub vzduchu.
Předpokladem je
- jistota správné plovákové hladiny
- čistý karburátor
- Vyloučení netěsností mezi karbem a blokem, nebo ppo cestě do válce (gufera na klice)
- čistý a průchozí vzduchový filtr
- správná poloha jehly (ta se podílí na tvorbě směsi v částečně otevřeném režimu plynu od 1/4 do 3/4, ale částečně se podílí i na tvorbě směsi už od volnoběhu)
Tryska někdy dokáže pěkně pozlobit, určitě by stály za kontrolu obě trysky. Dle Dočkala má být hlavní tryska 98, (dle katalogu náhradních dílů jsou k dispozici dokonce 3 velikosti hlavních trysek 112, 115 a 117) a volnoběžná 55. Ale tvůj problém je ta volnoběžná. Teoreticky stačí, aby měla tryska nějakými zásahy zmařený tvar a už nemusí fungovat jak má.
A pak už to jen naladit. Dát šroubek regulace vzduchu pro tvorbu volnoběžné směsi na výchozí polohu, tj. dle Dočkala 0,5 až 1,5 otáčky zpět.
Natočim motor a přidávám prudce plyn. Když se tomu nechce do otáček a škube a zároveň to dlouho padá z otáček, je směs chudá => utáhnu trochu šroubek aby šlo míň vzduchu a obohatila se směs.
Když se po přidání zase hltí a kucká, tak zase šroubek o něco povolim, abych to ochudil.
Možná jsou tam drobné nepřesnosti, ale zhruba takhle jsem to vždycky dělal. Moje moto takovou díru nemá, v jakémkoliv režimu musí plynule jet a akcelerovat, popřípadě držet rychlost.
Možná to bude tou velkou bohatostí, dával jsem nové výbrusy a zvedal jsem jehlu v šoupátku karburátoru na nejvyšší drážku.Jak říká kolega z práce, naladit to správně bude alchymie.
Naposledy editováno 16.07.2019 17:22:42
Na suzuce se mi rozpadla takova plastova podlozka jehly a ta diky tomu sjela o par mm dolu. Diky vymene svicek jsem si vsiml ze jedna je bila a zbytek tmavsi. Ta podlozka mohla shodit jehlu o cca 5mm dolu což odpovidalo cca 3 zarezum na jehle. Zpusobovalo mi to zcela nahodne vynechavani valce. To byla pak radost, kdyz jsem to objevil.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 | YettiBob | 18 | 7.8.2023 v 10:23 kokoška. |