3 reakcí na tento příspěvek Prezývky
Rumpál - Jawa 500 OHV (velké vibrace dlouhozdvihového stojatého jednoválce)
Chobot - Jawa 175 Villiers ( podle speciálně tvarovaného výfukového potrubí)
Robot - Jawa 100 (lidová motorka na jízdu do práce)
Pérák - Jawa 250/11, 350/18 (podle zadního odpružení)
Kývačka - Jawa 250/353 350/354 (první kyvná vidlice)
Panelka - Jawa 250/559 350/360 (podle panelu řídítek)
Sportka - Jawa 350/361 (Snad asi jediná oficiální přezdívka, model sport na 19" kolech)
Libeňák - Jawa 554/350 (závodní stroj vyráběný v Praze Libni)
Švéd - Jawa 579/250 (vyráběna pro Švédskou armádu)
Konopnice - Jawa 350/634-8 (podle filmu Slunce seno Jahody)
Pitavalka - Jawa 350/634 -8 Zlaté provedení (podle seriálu Malý pitaval z velikého města)
Snad je to všechno, když tak mě ostatní opraví, nebo doplní

2 reakcí na tento příspěvek Prezývky
A jeste by tam asi mela byt Jawa 175, ktere se rika Villiers, podle motoru, ktery se vyrabel v licenci Villiers.
Edit: Jo a jeste
Jawa 350/362 - Californian podle toho, ze se dodaval do USA
Jawa 681 - tramvaj (nevim proc, mozna cervena barva)
Dalsi Edit:
Vatikan - CZ 500 v bilozlate(udajne udelana pro papezovu gardu)
Kominicek - CZ 125 C - lidovka a podle zbarveni
Naposledy editováno 24.05.2019 14:34:51
1 reakcí na tento příspěvek Prezývky
Nemyslím si, že by sa vyvážali vyslovene do Egypta.
Potom ešte nejakú ľudovú verziu zvykli skloňovať, a v neposlednom rade armádna verzia zvaná jednoducho - Vojak!
Eastrider píše: Mňa najviac dojala prezývka "Egypťan"
Nemyslím si, že by sa vyvážali vyslovene do Egypta.
Potom ešte nejakú ľudovú verziu zvykli skloňovať, a v neposlednom rade armádna verzia zvaná jednoducho - Vojak!
CZ Egyptan 250 byla opravdu motorka především na vývoz do Egypta, vzal se starý "kulatý" motor 250, kterého bylo na skladech hafo a naskladali ho do rámu ve kterém běžně jezdily už "hranaté" typy 471 až 478... No a tenhle Egypťan je dneska slušnej veteran a v Egypte jich stále dost jezdí...

DrDNA01 píše: udinar: Ja teda slysel, ze Perak je to proto, ze plany a spousta soucastek vzniklo pred valkou, ale pred nackama je schovali. Takze odbojova cinnost, jako tehdy tradovany "odbojar Perak "
A jeste by tam asi mela byt Jawa 175, ktere se rika Villiers, podle motoru, ktery se vyrabel v licenci Villiers.
Edit: Jo a jeste
Jawa 350/362 - Californian podle toho, ze se dodaval do USA
Jawa 681 - tramvaj (nevim proc, mozna cervena barva)
Dalsi Edit:
Vatikan - CZ 500 v bilozlate(udajne udelana pro papezovu gardu)
Kominicek - CZ 125 C - lidovka a podle zbarveni
Jawa Tramvaj a další soutezaky se myslím přezdívaly podle nekterych konstrukcnich inovací, např. Jawa Banán podle prohnuteho ramu, že který připomínal zakřivení banánů...

Udinar - vidíš a já mám zase jawu-čz 356 po agronomovi, první majitel bylo JZD kdesi u Sušice a roku 1980 si ji ten agronom odkoupil od JZD když šel do penze. Já ji koupil od jeho vnuka samozřejmě i se starým platným techničákem.
2 reakcí na tento příspěvek Prezývky
Obě byli žluté.
Naposledy editováno 31.05.2019 13:18:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prezývky
1 reakcí na tento příspěvek Prezývky
Já navrhuju jednodušší pojmenování pro Jawu 350 OHC:
Základ - SRÁČ ( to proto, že motor je vymyšlenej v Japonsku, skoro celej motocykl je originál čínskej ale v papírech a na vobou víkách motoru je drze napsáno JAWA)
Special - ŠŤASTNEJ SRÁČ (to neni nic proti Františku Šťastnýmu!!)
Scrambler - BASTL SRÁČ (proč, to snad pochopí každej, kdo se na to podívá)
Ale jinak to jezdí pěkně....
No a před Saďochem byla "Trubka" - a to je snad jasné. Před tým byl onen "Banán" - to všecko byly motorky s blokem s deklama (možná výměna převodovky a kliky bez demontáže bloku z rámu).
Před temato motorkama byl ten "Libeňák" - ten vycházel ze sériových motorek (kývaček).
Třinda á la Libeňák se říkalo "Kombajn" - aj tak se s ňů jezdilo...

Naposledy editováno 02.06.2019 22:42:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prezývky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prezývky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prezývky
pen píše: ČO BOLO, TO BOLO! Terazky je čas vymejšlet nový "prezývky".
Já navrhuju jednodušší pojmenování pro Jawu 350 OHC:
Základ - SRÁČ ( to proto, že motor je vymyšlenej v Japonsku, skoro celej motocykl je originál čínskej ale v papírech a na vobou víkách motoru je drze napsáno JAWA)
Special - ŠŤASTNEJ SRÁČ (to neni nic proti Františku Šťastnýmu!!)
Scrambler - BASTL SRÁČ (proč, to snad pochopí každej, kdo se na to podívá)
Ale jinak to jezdí pěkně....
Tobě ta jawa nedá spát

2 reakcí na tento příspěvek Prezývky


Já bych řekl, že motory pro Jawu začala dělat ČZ až někdy po roce 1963. A pro závodní motorky si je dělala sama i potom.
Naprosto souhlasim, jenže si nechci záruční opravy platit ze svýho. Bylo jich sice za 2 roky jenom 6 (z toho 2 neuznaný), ale přesto....
Dvouletá garance mi tenhle měsíc končí, tak už se těším že o "odbornících" z Jawy už v životě neuslyším.
Uznávám, že stroj (zvlášť motor - hondí originál se přece jen nezapře) to není špatnej.
P. S.: Přesto bych koupi Sráče nemoh' s klidnym svědomím nikomu doporučit. A hlavně: nikomu svůj názor nevnucuju!
pen - a co jsi měl na tom novostroji za závady?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motor jawa 175-356 bez závitů Jawa 175/356 | smrk1 | 3 | Včera v 21:39 smrk1 |
Hlavní tryska Jawa 350/632 Jawa 350/632 | Monzinem | 3 | Včera v 21:08 Monzinem |
Jawablázni [1 ... 4191, 4192] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125740 | Včera v 18:42 Milan1963 |
Jawa replikove stupačky Jawa 350/360 panelka | Jirk_K | 11 | Včera v 09:56 Jirk_K |
Změna velikosti kol jawa-čz ČZ 125/473, Jawa 125/355 | anton_ | 25 | 28.4.2025 v 08:55 Morozko |