mám dotaz ohledně zajištění matic na šroubech rozety. Vyměňuji komplet řetězovku - jedná se ještě o původní - originální - sadu. Dost hodně jsem se natrápil s povolováním matic na šroubech. Jednu matici jsem musel ubrousit. Všechny matice jsou povolováním poškozeny, budu je měnit.Při kontrole šroubů jsem zjistil, že byly zajištěny bílým loctitem (nebo něčím obdobným co používá Honda).
Můj dotaz je - zajišťujete nějak matice při výměně rozety? Vím, že další výměna rozety bude za dalších cca 26 tis. km. Ale ta představa boje mne neláká. navic teď za nové matice vysolím kolem 700 Kč.
Jenom tak mimochodem - ze zvědavosti jsem na sebe položil původní a novou rozetu a původní a nové primární kolečko. Chtěl jsem vidět jak moc jsou zuby natažené nebo jinak poznamenané provozem. "Bohužel" jsem nic nenašel. Čekal jsem, že uvidím nějaké anomálie, ale nic ...
Díky. Petr
1 reakcí na tento příspěvek Výměna rozety
Řetězová kola vydrží hodně, nejvíce je zkurví vytahaný řetěz.
Čím si ty matice povoloval, že se ti je povedlo zlikvidovat? Slušný nářadí je základ. Vyřeší a předejde spoustě problémům.
Problém začínal při prvních pokusech. Použil jsem očkoplochý klíč, ale očko se moc nechytalo. Takže jsem sundal celou rozetu z kola a zkusil jsem to znovu - opět nic. Stejně tak gola přes momenťák. Volal jsem do Hondy s dotazem jestli jsou ty matky nějak zajištěné třeba lepidlem. Odpověď byla, že ne (chlapi to povolují normálně klíčem ...). Nedalo mi to, vzal jsem rozetu do práce do pořádného svěráku. Na imbus jsem musel nasadit 1/2 m trubku jako páku, na druhé straně onen trhací klíč (gedor). Opravdu velkou silou, po chvíli silné prasknutí a matka povolila. Včechny matice proběhly stejně, pouze jedna se přetočila v klíči. Nicméně všechny matice jsou nějak povolováním poškozeny. Proto je všechny vyměním za nové. Problém je, že tam není normální závit (stoupání). Je jemnější.
Když jsem objednával nové matice, nedalo mi to a zeptal se v té Hondě znovu - jak to řeší při servisu - že jsem ve všech závitech šroubů našel zbytky bílého lepidla. Odpověď byla, že je nutno horkovzdušnou pistolí nahřát matku na cca 200 st. C a lepidlo povolí. No, rada přišla, sice pozdě, ale přece. Tak pro mé nástupce .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |