bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna rozety
22.5.2019 v 22:16
Ahoj,
mám dotaz ohledně zajištění matic na šroubech rozety. Vyměňuji komplet řetězovku - jedná se ještě o původní - originální - sadu. Dost hodně jsem se natrápil s povolováním matic na šroubech. Jednu matici jsem musel ubrousit. Všechny matice jsou povolováním poškozeny, budu je měnit.Při kontrole šroubů jsem zjistil, že byly zajištěny bílým loctitem (nebo něčím obdobným co používá Honda).
Můj dotaz je - zajišťujete nějak matice při výměně rozety? Vím, že další výměna rozety bude za dalších cca 26 tis. km. Ale ta představa boje mne neláká. navic teď za nové matice vysolím kolem 700 Kč.
Jenom tak mimochodem - ze zvědavosti jsem na sebe položil původní a novou rozetu a původní a nové primární kolečko. Chtěl jsem vidět jak moc jsou zuby natažené nebo jinak poznamenané provozem. "Bohužel" jsem nic nenašel. Čekal jsem, že uvidím nějaké anomálie, ale nic ...
Díky. Petr

1 reakcí na tento příspěvek Výměna rozety

22.5.2019 v 23:17 | Nahoru | #1
Matice můžeš koupit v železářství. Třeba samojistící a ještě zalepit lepidlem pro sichr. Před povolováním musíš ty matky nahřát aby lepidlo povolilo.
Řetězová kola vydrží hodně, nejvíce je zkurví vytahaný řetěz.

(reakce na) Výměna rozety

23.5.2019 v 06:40 | Nahoru | #2

dave-lister píše: .....Řetězová kola vydrží hodně, nejvíce je zkurví vytahaný řetěz.



anebo přepnutý, ten toho může dokurvit ještě víc

Výměna rozety

23.5.2019 v 12:03 | Nahoru | #3
V dílenské příručce je uvedeno.
Namažte šrouby olejem a utáhněte je na patřičný moment (45 Nm)
Tak jsem to taky udělal.

Výměna rozety

23.5.2019 v 12:10 | Nahoru | #4
Jak se píše v prvním příspěvku, kup samojistící matky ve šroubkárně. A bude to za pár korun. Pojistit Loctitem nebo něčím takovým je můžeš. Ale není to nutnost.

Čím si ty matice povoloval, že se ti je povedlo zlikvidovat? Slušný nářadí je základ. Vyřeší a předejde spoustě problémům.

Výměna rozety

23.5.2019 v 17:57 | Nahoru | #5
ad Koudy> z jedné strany je imbus - tam není co řešit. Na matici jsem použil starý poctivý očkový klíč (tzv. gedor - trhací S klíč). Ale ty matky jsou z hliníku nebo něčeho podobného Rozhodně to není ocel..
Problém začínal při prvních pokusech. Použil jsem očkoplochý klíč, ale očko se moc nechytalo. Takže jsem sundal celou rozetu z kola a zkusil jsem to znovu - opět nic. Stejně tak gola přes momenťák. Volal jsem do Hondy s dotazem jestli jsou ty matky nějak zajištěné třeba lepidlem. Odpověď byla, že ne (chlapi to povolují normálně klíčem ...). Nedalo mi to, vzal jsem rozetu do práce do pořádného svěráku. Na imbus jsem musel nasadit 1/2 m trubku jako páku, na druhé straně onen trhací klíč (gedor). Opravdu velkou silou, po chvíli silné prasknutí a matka povolila. Včechny matice proběhly stejně, pouze jedna se přetočila v klíči. Nicméně všechny matice jsou nějak povolováním poškozeny. Proto je všechny vyměním za nové. Problém je, že tam není normální závit (stoupání). Je jemnější.
Když jsem objednával nové matice, nedalo mi to a zeptal se v té Hondě znovu - jak to řeší při servisu - že jsem ve všech závitech šroubů našel zbytky bílého lepidla. Odpověď byla, že je nutno horkovzdušnou pistolí nahřát matku na cca 200 st. C a lepidlo povolí. No, rada přišla, sice pozdě, ale přece. Tak pro mé nástupce .

Výměna rozety

23.5.2019 v 21:30 | Nahoru | #6
Kup si rázový utahovák
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist