Víc se přikláním ke KTM ani nevím proč , asi přidaná hodnota. Prosím o radu. Dík.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7
1 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7
Petr11372 píše: Ne, chci to předělat na Rally raid EVO 2, letos jedem do Gruzie, příští rok Mgadan přes Mongolsko a Kazachstán, nechci se trápit s 1200.
Takže rallye RAID, to Evo 2 je úprava motoru
Za mě taky ktm nebo husa, ty motory sou úžasný, vlastně celek, jasný není to dokonalý ale co dnes je
Loni na podzim jsem rozštípal na poli přední blatník na 990R. V neděli odpo jsem napsal mail do KTM, objednal díly z asi 4 různých modelů jako přestavbu na vysoký blatník, v pondělí v 9:30 mi potvrdili objednávku, ve středu večer byla motorka ready to race... Podobná zkušenost s Dypreem. A hádám, že někde na Magadanu budou spíš vědět o vahadlech na 690R než o neznámých průserech AJP. A myslím, že kdo jezdí off / expedice, tak ví, že občas prostě lítají třísky/něco se vysere a pak čas=peníze.
A nakonec jízda: AJP mi přišlo hodně blízko (samozřejmě lehčí) k 990R, Husa 701 mi přijde výkonnější (hodí se na silničních přejezdech) a hravější (hodí se na trailech).
Já si to spočítal tak, že PR7 je prostě předražená na to co umí KTM/701, ale jinak je to skvělá motorka.
Dobře vyber
ty motorky jsou na první pohled podobné, ale ve skutečnosti se dost liší
690 - víc jako ostré enduro, výkonnější, lépe dostupné doplňky a díly, ale méně pohodlná a pro většího člověka malá
na cestování je třeba hodně úprav - ale třeba RR EVO2 je v pohodě, jen nádrže jsou trochu širší a docela tenké (dají se poškodit), druhá možnost je kit od Radeho - míň paliva, ale kompaknější stavba, kapotáž pěkná a afunkční, vzhled neřeším - od Radeho se mi líbí víc, nebo Safari tank - největší objem, překvapivě užší u kolen než RR, lepší ochrana před počasím, ale těžiště víc nahoře a vepředu a blbě sena to pasuje kapotáž - pokdu je kapotáž odmínkou
(mám zkušenosti se všemi 3 řešeními)
z věcí křešení - je třeba vyměnit šrouby nádrže a klasika těchto motorů vahadla, ty jsem měnil už 3x, zvaž 701 ve verzi 55kW tam už je dvouvačková hlava co nemá tyhle vahadla, ale fakt je ten, že vahadla vyměníš kdekoliv za chvilku,
PR7 - v podstatě připravená na cestu (ale na větší objem paliva jako u safari nebo RR se nedostaneš), pár drobností (jako zajištění kabelu od lambdy), malá kapacita baterky, nosiče uchycení na plastovou nádrž co slouží jako podsedlovka (řešení stejně jako 690) ale nádrř má vyvedené tankování dopředu - což je suepr oproti 690 kde na tankován zadní nádrže je třeba sundávat horní bagáž
celkově to není špatná motorka, ale pořad prostě nemám pocit, že to má stát ty peníze - čekal bych cenu nižší než 690/701 pak y to byla zajímavá volba
pokud tě to táhne ke kačeně tak ji vem - je jich víc, je víc zkušeností i dílů, ev. zvaž bílou kačenu 701 - vychází z 690 s několika úpravami
2 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7
Moja rada. V prvom rade sa na obidvoch prevez! Ideálne na sériovom stroji, nie upravených.
Mne KTM690 prišlo ergonomicky aj po stránke ovládania fakt podarené, ale nemôžem si pomôcť nemám KTM rád. Videl som ich (nie 690 ale všeobecne KTM) na cestách toľko pokazených toľkými spôsobmi, že to je neporovnateľné s akoukoľvek inou značkou. Moja skúsenosť. Nová 690 má zase viac elektroniky, antihop (či čo to je) a pod. Je to motorka na fakt vysokej technickej úrovni, ale nemá moju dôveru. Navyše je na 2019 prepracovaná a každý nový model sa prvé 2 roky proste vychytáva. Nikto o tom moc nehovorí ale napr. mechanici Hondy by mohli rozprávať koľko vecí sa na AT pomenilo v posledných rokoch ale nikde sa o tom nikto nedočíta.
Hlavné nedostatky 690ky z môjho pohľadu okrem vyššie spomenutého:
- nižšie zdvihy (250mm) - nie je nutne problém
- vysoké sedadlo - v kombinácií s nízkymi zdvihmi je nepríjemná vec. PR7 má ekvivalentne vysoké sedadlo ale o 50mm viac zdvihu. Zdvihnúť 690ku na 300zdvihu, tak ja na ňu asi ani nevysadnem
- nemá podsedlový rám - podsedlový rám je tvorený plastovou nádržou. Tá je síce odolná, ale uchytenie pri naložení batožiny je odjakživa problémový faktor.
- malá nádrž - riešiteľný problém, náklady na vyše
- absencia ochrany pred vetrom - riešiteľný problém, ďalšie náklady
AJP PR7:
testoval som kus s racing kitom aj bez. Komu je výkon nízky, tak si dovolím povedať, že tú motorku nepochopil a chce ju na niečo iné ako je určená. Aj bez racing kitu výkonu bohate. Každý sa bojí toho, že je to neznáma motorka a čo keď sa niekde pokazí. Moja otázka znie, ako sa môže pokaziť motorka, tak aby to bol problém opraviť? Na niektoré veci, človek proste môže (a mal by byť) pripravený a keď sa pokazí niečo iné, je problém s každou motorkou rovnaký. Motorku som fakt podrobne technicky riešil a je to tak jednoduchý stroj, že sa tu nemá čo pokaziť. Tá motorka je skoro tak jednoduchá ako stará afrika. Jediná elektronika je čerpadlo, vstrekovanie (klasické senzory) a riadiaca. Bodka. Tam nie je nič iné. Žiadna kontrola trakcie, žiadne ABS (čo je na cestovanie možno trochu škoda), žiadne displeje prepojené s riadiacou. A druhá najdôležitejšia vec je, že všetok spotrebák je štandardizovaný. Brzdové obloženia kompatibilné s Hondou, filtre Hiflo existujú, reťazovka od JT nie je problém. Áno, oplatí sa zobrať nejaké veci so sebou (hlavné brzdové valčeky, možno vstrek) ale na ktorú motorku nie? Ide o malé náhradné diely, ktoré viesť so sebou nie je žiadny problém. Všetko toto som detailne diskutoval aj s distribútorom a lepší prístup som nikdy od žiadneho predajcu nezažil.
Okrem toho je motorka kompletne vybavená na cestu. Plexi, veľká nádrž, super podvozok. Z môjho cestaveteľského pohľadu doplniť vyhrievané gripy, nastaviť podovzok a je to mašina pripravená ísť hocikam. Dostať 690ku na rovnakú cestovateľskú úroveň bude stáť pekných pár tisíc eur navyše. Niekomu je to jedno, mne nie.
Nevýhody:
- ucukaný plyn - zlepšilo sa novým softvérom, ale nie je to také hladké ako 690
- je potrebné zistiť si kompatibilitu všetkých spotrebných dielov, pretože v katalógu AJP nikto nemá (všetko existuje v náhrade od bežných dostupných značiek)
[quote=Honza-TA950] PR7 má klasický ocelový podsedlový rám. Nádrž je zavesená následne na ňom. NIe ako 690ka
Naposledy editováno 13.03.2019 10:22:45
1 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7
Dovolím si nesouhlasit, prodejce AJP prezentuje jako adventure dual sport a ten motor je zdechlej i s kitem. Já vím, že dneska letí scramblery s 20 koněma z číny, ale na cestě na TET nebo do Rumunska je potřeba občas i někoho předjet...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7
Takže ide len o implementáciu. Ja som zastánca tašiek, ktoré nepotrebujú nosiče, takže si to cieľovo predstavujem podobne tomuto riešeniu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7
jinak ta fotka mi taky ještě připomněla jednu věc - není tam kryt řetězu a netuším jak to je s případnou buzerací policie a STK, kryt řetězu je povinná součást na všem snad od 70 let a to včetně přebírky soutěžních endur i tam se kryt řetězu kontroloval kvůli bezpečnosti
jinak já jsem taky zastánce soft zavazadel a ne pevných krabic, ale taky už mám za sebou rozpáranou podkovu od zadního kola takže nějakou výztuhu pro dobré umístění to chce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7
Ku krytu reťaze sa vyjadriť neviem. Neriešim.
Honza-TA950 píše: erbe> popisuji jen nosiče co jsem viděl namontované - pokud jsou i jiné lepší tím lépe, z dalších nelogičností je třeba napájení tabletu v palubovce přes klíček, když si chceš hledat trasu tak musí být klíček zaplý a taky první modely mely tablet se špatným příjmem GPS
jinak ta fotka mi taky ještě připomněla jednu věc - není tam kryt řetězu a netuším jak to je s případnou buzerací policie a STK, kryt řetězu je povinná součást na všem snad od 70 let a to včetně přebírky soutěžních endur i tam se kryt řetězu kontroloval kvůli bezpečnosti
jinak já jsem taky zastánce soft zavazadel a ne pevných krabic, ale taky už mám za sebou rozpáranou podkovu od zadního kola takže nějakou výztuhu pro dobré umístění to chce
Čau, niektoré motorky kryt reťaze vôbec nemajú od nova, napríklad Husqvarna TE 499 ročník 2011-2012 ho má len verzia SMR. Docvaklo im až v roku 2013 tam ho už namontovali. Tiež ma to zarazilo. tiež nemá stupačky pre spolujazdca, homologovaná pre dvoch.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7
AJP PR7:
Nevýhody:
-je potrebné zistiť si kompatibilitu všetkých spotrebných dielov, pretože v katalógu AJP nikto nemá (všetko existuje v náhrade od bežných dostupných značiek)
/quote]
Tohle je dle mě obrovskej problém AJP,!!! Neexistuje katalog dílů s cenama! Prodejce tohle udává jako bonus,(shodnost dílů AJP s ostatníma značkama- a jen to značí jakej je to slepenec) ale jak to chce potencionální kupec zjišťovat??
Jako že si vymontuješ brzd. destičky a pujdeš do obchodu s ND a budeš to porovnávat s ostatníma deskama na různé motorky a takhle to dělat s ostatníma dílama? Nesmysl...!!!
Sirr: přesně tak, k tomu dodám jen: https://www.motorka...-veprovka-40240.html
ale když je někdo dobrodruh
Apropos, koľko je takých dielov? Brzdové platničky, olejový filter a reťazovka. Vyčerpávajúci zoznam. A koľko z týchto dielov niekto z vás niekedy menil niekde po ceste keď ho tlačil čas?
Ale súhlasím s tým, že toto by AJP mohlo zverejniť a ušetriť tak používateľov túto starosť a zároveň by asi zvýšili atraktivitu modelu tým, že by bolo evidentné že nič okrem motorových dilov nie je špecifické. Ale úplne všetkým konzervatívnym pohľadom rozumiem. Tiež som tam bol. Ale riešil som to so všetkými ľuďmi, ktorí na tom absolvovali veľké cesty a aktuálne nemám pochybnosti a mám kľud na duši. Ale to je na strane AJP aby svoju cieľovú skupinu presvedčili.
sirr píše: [shodnost dílů AJP s ostatníma značkama- a jen to značí jakej je to slepenec
V tom případě jsou slepencem snad všechny velkosériově prodávané motorky, protože unifikace dílů nejen uvnitř značky, ale i napříč výrobci, objemy, kategoriemi je prostě obrovská. Zrovna tohle bych u AJP nebral jako mínus.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7
teď jsem v Ekvádoru sháněl přední destičky co jsem sjel na plech (v Andách je to fakt furt do kopce a z kopce, kdo by to řekl) a výhoda Hondy 300 byla, že má stejné destičky jako předchůdce 250 Tornado a těch tam jezdí hromady včetně policajtů, tak jsem je sehnal i v neděli kde mají všude zavřeno destičky za 2,50 USD shánet tam něco na značku co tam nidky neviděli by byl větší oříšek
Ad výkon - kolega výše dobře zmínil rozdíly evropa vs. cestování - projel jsem kus světa na malomrdkách - 250/300 - vietnam, srí lanka, teď ekvádor a měl jsme tady v ČR několik let WR250R (nejvýkonnější tupé enduro) - a musím říct, že pro evropský provoz bylo to WRko na hraně - rychlost a hlavně předjíždení nebylo nic moc, kdežto při toulání po světě byly ty 250 v pohodě - dlouhodobá průměrná rychlost na mých cestách (co nejmenší cesty nejlépe nezpevněné doplněné nutnými přejezdy po silniciích a hlavních tazích) je 30 km/h.
E: ještě doplní vilemx - já to neberu jako mínus - jde o to, že si musíš zjistit informace o tom co tam je a za co se to dá zaměnit, u profláklých kusů tohle zjišťování odpadá už to za tebe někdo udělla a nebo to máš naservírované na webu včetně ceny a dodací doby.
Naposledy editováno 14.03.2019 10:29:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 690R vs PR7
víc rozšířené značky a modely najdeš u víc výrobců dílů a dohledáš to (někdy tam tedy mají chyby a je třeba to kontrolovat) ale málor orzšířené modely tam nejdeš vůbec
3 reakcí na tento příspěvek KTM 690R vs PR7
Jen pro info AJP nemám a nemám již moto co mám v profilu.
www.ajpmotos.com/AJP_manuais/PT/AJP_PR7_Spare_Part_List.pdf
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Praskla nádrž 690 KTM 690 Enduro R | Kacena690 | 9 | 6.6.2024 v 16:31 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 29 | 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB |
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 41 | 23.5.2024 v 07:18 ZdendaZB |