AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Dnes to mám stejné - okolo jezdí nové Fabie a já jezdím ve 42 let staré Škodě 120...jen péráka vystřídala Jawa 660. A jiné to nebude.
Mám názor, že vozidlo - at' už staré či nové - patří na silnici. Jízdu se svými auty ( tedy kromě Astry ) si užívám a vyjedu-li na pionýru nebo pérákovi, tak mám opravdu dobrý , hřejivý pocit. Český veteránismus jde jinam, než jsme si před lety představovali , bohužel. To, že existují překupníci a lidé jim podobní, je pravda. To dřív nebylo. Nás veteránisty to mrzí, ale neuděláme s tím nic. Jak píše Elevator - člověk který šmelí a k věci nedá žádnou hodnotu navíc NENI veteránistou a jen dělá ostudu.
Bohužel jsem se setkal i s pár lidmi, kteří byli asi vševědy a poučovali mně - nebo nás , co a jak, proč ... a neuměli se ani rozjet se stodvacítkou, natož s předválečným autem a řadit rukou na Jawě Speciálce byl pro ně problém...
Raději už toho nechám, napsal jsem zhruba - svůj názor a jdu přidělávat nové samonavíjecí pásy do neveterána Škoda z 80. let....
Naposledy editováno 14.01.2019 17:59:27
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Hrnec, teploměr, nejlíp ponorný vařič, strč do toho čidlo (sem tak trochen postřehl, že néni zašrůbované v chladiči, ale nekde na drátě - a i kdyby bylo, tak štupl do chladiče to vyřeší).
Nemusíš startovat auto, jen zapnůt klíček. A čekat.
Naposledy editováno 14.01.2019 18:33:03
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
skodovak píše: PetrL3: Nastartuj to a nech to vrčet na volnoběh, případně podrž trochu plynem v otáčkách. A vypni topení, abys zbytečně nechladil vodu. Musíš to ohřat na provozní teplotu a bez náporu toho chladič moc nevychladí
On je to právě slabej motor 1.4 přitom chladič je stejnej až pro 2.0i a teplota se v tomto počasí držela tam kde má i po 30 minutách, když sem to nechat bublat na místě. Ale je fakt, že sem tenkrát nevypnul topení. Další pokus udělám jak píšeš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pokud bys jej vymontoval a dal do hrnce s zahřívající se vodou, jak radil Zdenál,
tak bys naměřil ohmetrem zhruba toto:
20°C...odpor 3520ohmů
30°C...2238ohmů
40°C...1459ohmů
60°C...667ohmů
80°C...332ohmů
100°C...177ohm
Je to zhruba stejné u všech čidel, liší se to jen závitama a přírubama,
aby náhodou nepasovalo jedno čidlo do všech aut a motorek.
Pokud čidlo odpojíš, řídící jednotka to vydetekuje jako chybu a měla by přepnout do nouzáku a sepnout saharu,
aníž bys musel zahřívat motor tedy zjistíš, zda ti vrtule běží.
A zda jde čidlo zjistíš na palubním teploměru, při jeho opětovném připojení.
Chyba v ŘJ po čase sama zmizí, pokud ti naskočí symbol motoru na palubce.
Chová se takto většina samohybů, tak předpokládám, že ani Hnůjdaj nebude dramaticky jiné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Btw tohle není to hnůjdaj ale mazda.
bylo to myšleno tak, že i kucí z Asie to dělají podobně, jako Evropa
a předpokládám, že i Japončíci na tom budou podobně.
Jinak dnes u nás nemusíš ani jet, vichr jak při 60km/h.
V tomhle bych to do sahar asi neohřál a musel hodit přes hapnu deku.
Do toho to nekončící bílý svinstvo. Hnus
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vše ostatní, co není nový se sere. Nejvíc multivan T4, což měl bejt největší držák. Zlatej passat B6 a to myslím vážně přes všechny nedostatky.
Ale ono není spravedlivý posuzovat rúzně ojetý auta. Každých 50 - 100 tis. km mění pravděpodobnost nějakých závad.
Naposledy editováno 15.01.2019 09:28:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Brácha zvolil svaření za 200E a cestou domů to prasklo v Brně. Tam už potkal lepší servis, díly sme našli za 5000 Kč a nechali je poslat rovnou do toho servisu. Uf, konečně normální přístup.
Tomu říkám mít smůlu na auto + kombinace blbýho dne servisáka, co dával zpátky motor.
Naposledy editováno 15.01.2019 12:35:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: PetrL3> Takže to auto je v tom vlastně nevinně
Minimálně to, že z toho od začátku cintá olej kdekoliv zastavíš a to, že motor měl vadu, která znemožnila další používání není vina mechanika.
jediný pozitivum na tom bylo to, že motor měl jít stejně na přetěsnění, aby nedělal kaluže oleje, takže ta závada to urychlila.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: PetrL3>tak topení není závada,já beru távady,který tě zastaví na cestě. topení je citlivý,chce to občas servis,protože když to používáš,tak odchází spotřebák,jako na všem. multivan nemá dohřívač,jako sharan,ale opravdický topení já bych auto bez webasta nechtěl,už jsem na to zvyklej
V passatu máme eberspercher a to je jiná liga Ale to je daný rokem výroby toho topení, je tam znát pokrok i ve výkonu. I to xc90 sme vybrali s topením.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: V passatu máme eberspercher a to je jiná liga Ale to je daný rokem výroby toho topení, je tam znát pokrok i ve výkonu. I to xc90 sme vybrali s topením.
mám bohatou zkušenost se všema topeníma,ebr,webasto,thruma,benzín,nafta,plyn a připadá mi to jedno,každý má něco.nemako píše: PetrL3> kolik to má najeto? synovec jezdil sanitkou,která měla půl milonu a žádnej problém. 111kw
Ani ne 300 tis. km. Z německa, celou dobu jeden VW servis... Jak píšu, mělo to bejt tip ťop auto. Při koupi mělo najeto myslím kolem 230.
Vymontím čidlo, díru zacpu štuplem - když budu šikovný, tak mě vyteče tak štamprla chladiva.
Tak bych to řešil já, neinformovaný laik.
Sofistikovaně ti poradil Verdom, páč já takové fígle nejen že neznám, ale ani sem o nich neměl tušení.
Že teď už jo, děkuju takovýmhle debatám.
Se aspoň neco dovím...
Bimbam píše: Čmoud - tak jak jsi dopadl s uhlířema-briketářema?
Vyrazili dřív, potkal jsem je když už jeli s uhlím, tak jsem jel za nima a závozníci jsou z obliga.Tak uvidíme jak vyjde tahle várka a když stejně, tak příště jedu na váhu.Koleček tam sypali stejně a stejnej paragon zase rovných 20q2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |