Syn má 16 a papíry na A1. Chci mu koupit motorku, ale jelikož nemá žádné zkušenosti, myslel jsem, že mu koupím 50ku a pak teprve 125ku. Jenomže 50 jsou prakticky neprodejné stroje, protože nejsou do 45km/h a od 16ti může mít 125.
Tak jsem si říkal, že když mu omezím rozsah plynu (to by zvládla distanční trubička) mohl bych dočasně 125ku omezit ve výkonu a ž se trochu otrká, pustim mu jí naplno. Co vy na to? Je to blbej nápad?
Můj syn dostal stopětadvacítku v osmi letech. Od sedmi řídí sám šestistovku sněžný skútr. Jo, občas se o něho bojím, ale důvěřuju mu a taky důvěřuju sobě, že jsem ho to naučil tak, aby se při tom nezabil.
Redguy píše: krokoš> Soused u nas v garazi parkoval malotraktor a obcas zivil moji Babettu
Tak mi raz jeden chlapčisko , cca štyri roky mladší odo mňa, zaparkoval Mustafu vedľa mojej 634 a strašne sa s toho rehlil. Ja že čo??? A on, že na parkovisku , pri kúpalisku otvoril moju nádrž+na Mustafe, Mustaf je nižší , hadička a išiel. Robil to viackrát. Lenže sa prepočítal, kúpil som nový motor Oilmaster a mal som čistý benzín, karma ho dostihla. Ospravedlňujem sa za zasieranie vlákna, ale sranda.
PS: bolo to roku pána cca 1981.
Naposledy editováno 01.11.2018 07:45:38
Kdyby za mnou v 16ti (a kdykoliv jindy) jezdil táta a kecal mi do řízení skrz intercom, tak bych radši jezdil autobusem.
Klukovi není 5, měl by být samostatný a zvykat si být samostatný, ne mít pořád rodiče za zadkem
Naposledy editováno 01.11.2018 07:46:26
1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Není dobré když ho kamion v podstatě vytlačí mimo silnici, ale je to lepší v 50km než v 90 nezvládnout zatáčku a vlítnout do protisměru.
Dle mojí zkušenosti, (vlastní děti), záleží na jednotlivci. Někdo si v 18ti sedne na litra a je v poho, někdo se je schopný zabít na kole, jenom proto, aby ho se neztrapnil tím, že ho někdo předjede.
8314 píše: Jako řešení to technicky samozřejmě funguje. Jinak si dovolím nesouhlasit s těmi, co se bojí brzdy provozu. Každý je jiný. A není od věci se naučit, že nemusím být nejrychlejší. On se nějaký pitomec pověsí těsně za mladého kluka, a ten jede jako o život, jen aby si nezadal. Pak se vymlátí.
Není dobré když ho kamion v podstatě vytlačí mimo silnici, ale je to lepší v 50km než v 90 nezvládnout zatáčku a vlítnout do protisměru.
Dle mojí zkušenosti, (vlastní děti), záleží na jednotlivci. Někdo si v 18ti sedne na litra a je v poho, někdo se je schopný zabít na kole, jenom proto, aby ho se neztrapnil tím, že ho někdo předjede.
Teda, nechcem Ťa uraziť, ale píšeš bludy. Už Ťa niekedy vytlačil kamión mimo cestu? Teda mňa dva krát za jeden deň, čo som si zmyslel jazdiť do práce na bicykli. Viac som to neskúšal. Neprajem to nikomu. a nie je to tvoja vina , ale si v prde...i. Možno mŕtvy. Avšak tú rýchlosť do zátačky môžeš ovplyvniť je to v tvojej moci, ale ten kamión neovplyvníš . Teda podľa mňa je pomalá motorka nebezpečnejšia ako rýchlejšia. Teda motorka, áááá, škoda o tom písať , aké to je všeobecne nebezpečné.
PS: idem si radšej zajazdiť.
Naposledy editováno 01.11.2018 10:03:17
Je nesmysl, že 15 koní je moc. Je to málo.
Naopak - klukova snaha se "svézt" na nevýkonné herce může vest k příliš rychlým nájezdům do nebezpečných míst, když silnice vede z kopce a "ono to konečně jede".
Chápu, že se bojíš. Ale musíš klukovi dát svobodu.
Ten můj v 19 naložil na ER6 (omezená na výkonu, přesto jela hódně přes 150) mladičkou přítelkyni a zmizel na dva týdny do Rakouska, Itálie, Chorvatska, Bosny, ... Samozřejmě, že jsme se ženou šíleli hrůzou, ale měl to dovolené a tak se ozýval každý večer a o všem poctivě informoval. ... Dnes je z něj vyklidněný táta dvou dětí, úspěšný v životě, samostatný, ...
Jak dlouho chceš syna vodit za ručičku?
1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Zwei píše: Všecky rady jsou tady marný,pokud pojedou mladí kluci v partě.Kluci většinou mezi sebou závodí a hecujou se.Je to dost těžký,kluci z toho časem vyrostou,pokud telecí léta ve zdraví přežijí.Časem většinou přejdou na auto a na motorku si někteří vzpomenou třeba až v padesáti.
Nebo ve skoro třiceti, jak já...
Naposledy editováno 02.11.2018 13:23:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
mi je třeba 55 let a z najmladšího syna jsem vychoval motorkáře je mu 20 let na jawa 2O + skutr čajna juki, trochu ho to chytlo ale skončil na octavia TDi, na motorku ho už moc nedostanu , auto je pohodlnější, dělat si A nemá zájem,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
já mohu cokoliv na dvou kolech klidn simál, pincek i fazjr litr, srcovka je magna choper 750 , a pak batův kanál + morava to mohu + čtyřkolka hlavně v zimním období nějraději v neděli odjezdám a pak du na oběd
Naposledy editováno 02.11.2018 23:17:40
Uplne stejne pocity z “nevyvedeneho” syna ma tatik. Prestoze byl do aut blazen, chvili i zavodil a dokazal vyhandlovat i tehdy neskutecne modely a vzdy jich mel nekolik, tak pro me je auto jen pracovni nastroj pro prevoz veci, takze preferuji prakticnost a naklady.
Naposledy editováno 03.11.2018 07:43:01
1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Naposledy editováno 05.11.2018 11:12:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Troufám si říct, že se správným tlakem bude držet vše, za předpokladu, že nejde o 10 let starou a špatně skladovanou gumu.
Konkrétně na 125 jsem brousil stupačky s Michelinkami i s nejlevnější řadou od Continentalu
Bohužel současná společnost nesmyslnými nařízeními, normami a regulemi vychovává i z dospělých nezodpovědné stádo.
Synovi bych nic neškrtil. Vyzkoušel bych si ho, projel bych se s ním, ukázal mu fár fotek smrtelných nehod a taky bych ho nechal se na motorce finančně podílet brigádama.