1) Nemá někdo fotku dobového prospektu, jak vypadal model 638-1, když vyjel z fabriky(zajímají mě barevné kombinace, typy výfuků, barvy pružin zadních tlumičů, atd....) Ta co mám já je z roku 1992-vývozní do ruska( v té době se už vyráběl model 639-který jsem kdysi vlastnil)
2) Jak je to s kvalitou výfuků prodávaných v současné době? (jdou sehnat originály, nebo jen repliky-našel jsem na netu nějaké číny a potom něco ze slovenska) Mám jeden promáčklý a mám strach, že když koupím jeden, bude jiný než na druhé straně.
3) Můžu do toho lít normálně naturál s olejem? Když jsem naposledy seděl na jawě, tak byl na pumpách ještě olovnatý speciál a super. Co oktanové číslo?
4) Má do toho cenu cpát nějaké lepší mazivo, než M2T?
Díky za rady, znalým problematiky! Díky téhle motorce jsem se vrátil do pubertálních let.
Dá sa, jasné, že hej. Ale každý má iný názor. Tak ja ti poviem môj.
Kilo drevoskrutiek tak 30-40ky plus pol litra Konkoru(WD40, Arva, petrolej, nafta ...) k tomu tak hodina intenzívnej ručnej práce vo všetkých možných polohách...viem znie to ako... ale výsledok ako nový. Vypláchnuť, hotovo.
Predpokladám, navrhnú ti aj odhrdzovač alebo kyselinu citrónovú, ale rozhodnúť a vyskúšať si musíš sám.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
- pásek na sedle je
- barva vesměs černá, čevená, modrá ale i v letáku pro SSSR je barva vínová metal a v letáku do francouzsky mluvících zemí i modrá metal
- zadní tlumiče majoritně s odkrytou pružinou v černé barvě (progresiv), pro sovětský svaz i s plastovými překryty... dále vínová metal pro SSSR zobrazena s chrom tlumičema s malou neprogresivní pružinou (ala J 632)
- na všech letácích jsou motorky polepeny a to velkou polepkou "zlomenou" okolo nákolenice a malým nápisem na kastlíku, spolu s nálepkou o ovlávání kohoutku apod.
- na jednom letáku se dokonce objevuje upravený boční stojan, na kterém je přivařené ouško z cca 4 mm drátu obcházející výfuk, aby se ten stojan lépe vyklápěl (v praxi jsem neviděl)
- výfuky chrom mírně vzhůru, na letácích očividně dvě délky
Snad jsem na nic nezapomněl... akorát poznámka pro pobavení... J 638 i 639 se objevuje i na oficiálním letáku z roku 95, kde je už i s Mosquitem, 593 apod... tehdy bych řekl, že Jawa měla nejširší nabídku moto a co na tom, že to byl stále na stejné brdo - deriváty 350 (640 Economy, 639-2 chopper, 640 Delivery Bike aj.).
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350, 638-1
Ahoj,
jen pro zajímavost za kolik jsme ve stejném roce (11.3.1991) kupovali stejný motocykl Jawa 350/639.
Stála 17.260,- Kč včetně příplatku za modrou metalízu. Koupeno osobně v Jawa VVZ ve Strašnicích. Mám původní fakturu i stvrzenku.
Je vidět, že v tomto roce již u nás na plno probíhala volná tvorba cen
Našel jsem i jednu fotku uvedené Jawy, vše je v původním a originál stavu.
(na fotce je to ta vlevo )
Naposledy editováno 17.10.2018 14:23:14
Beranidlo píše: Sofía> Ty prospekty tak nějak vystihují, že díky kompatibilitě jawáckých dílů bylo možné nechat seskládat prakticky cokoliv s čímkoliv, a výsledkem byl ve své době například Californian. Kdyby dnes u někoho v garáži vzniknul sebevětší bastard, tak je možné to prohlásit za dobovou verzi.
na tom něco bude
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350, 638-1
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |